Регистриран на: 22 Мар 2010 Мнения: 1355 Местожителство: София
Съвети при избор на ван, подходящ за туристи
Мой приятел, който не е регистриран тук, ме помоли да питам за впечатления и съвети при избора на такова МПС.
Изискванията му са:
- да има по-висок клиренс от на масов лек автомобил (демек повече от 150 мм), за да може да се кара и по по-прилични черни пътища;
- да могат да му се свалят/сгъват седалките (предполагам задните), така че да могат да легнат двама души спокойно.
Човекът е турист, макар и не много редовен и иска да има под ръка мобилна къща, когато времето е лошо и не му се спи на палатка. Кемпер не му трябва, защото все пак иска да ползва въпросното возило и за ежедневни нужди.
Дайте съвети какви конкретни возила са подходящи за целта.
Благодаря предварително!
Пет Фев 07, 2014 4:40 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
Все едно ми описваш Зафирата . Само дето предницата не е особено висока.
Пет Фев 07, 2014 5:42 pm
ivailo.hr
Регистриран на: 22 Мар 2010 Мнения: 1355 Местожителство: София
igurbev написа:
Все едно ми описваш Зафирата . Само дето предницата не е особено висока.
..................................................................................
Това е единият от моделите, за които си мисли и той.
Дидо е пуснал снимка на VW T4 caravelle, аз преди година и нещо се заглеждах по VW T3 caravelle или Sincro(4х4). Ама ми мина, също и по Делика L400 (4х4), пак ми мина! Хюндай имат копие на L400, разбирай емблемата е различна, но е по-евтин. L300 и L200 са по евитни 4х4 мицубишита.Но това са бусове. За ван е добър варианта на Фиат Улис, Ситроен Евазион (или както там се произнася), които са копие на Пежо 806. Обзаведени със същия агрегат. Говоря за дизелите. Седалките се изхвърлят и поддържаш кола, а караш камионче. Аз карам баничарка, държи се много добре на сняг и си е висока. Няма да влизам в подробности, в определени моменти идва тясна, къса. Ако има интерес мога и да кажа ползите, но е леко тясно вътре.
П.С. покривните палатки се продават отделно, скъпи са и винаги трябва да се нивелира колата. Което е проблем. На снимката не мога да видя това дали е палатка или надстройка на Т4 - ворката. Освен Зафирата може да погледнете и поризводните на Шаран.
_________________ "Пирони,не питони, аз искам върхове!" - Боян Петров R.I.P.
"Пътувайте докато можете!" - Тихомир Севов R.I.P.
Последната промяна е направена от didogen на Пет Фев 07, 2014 9:22 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Пет Фев 07, 2014 8:17 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6448
Хм да, мерси за уточнението относно генерациите.
Лично на мен ми харесва най-вече Т3-ката, но търсейки в нета транспортер с палатка отгоре, изскочи горната Т4-ка.
Иначе аз лично съм тръгнал да диря късо Мици Паджеро, 1-ца или 2-ка, за разни по-зачукани експедиции по баира. Късата база не става за спане, но дългата е голям фургон и вероятно става за подслон вечер. Цените им не са особено високи и са добър избор, стига човек да случи на машина.
_________________ Бутам след осмата бира
Последната промяна е направена от dido на Пет Фев 07, 2014 9:31 pm; мнението е било променяно общо 3 пъти
Пет Фев 07, 2014 8:56 pm
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
dido написа:
Иначе аз лично съм тръгнал да диря Мици Паджеро, 1-ца или 2-ка, за разни по-зачукани експедиции по баира. Късата база не става за спане, но дългата е голям фургон и вероятно става за подслон вечер. Цените им не са особено високи и са добър избор, стига човек да случи на читава машина.
Е, аз защо думам за Л300 - Паджеро дълга база, но решено като ван. Велика машина, заменям само за УАЗ.
_________________ "Пирони,не питони, аз искам върхове!" - Боян Петров R.I.P.
"Пътувайте докато можете!" - Тихомир Севов R.I.P.
Пет Фев 07, 2014 9:18 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
Не, че е нещо, но останах с впечатлението, че идеята е да се ползва като ежедневно возило. Тия каруци ни като разход, ни като подръжка отиват на това ниво.
Пет Фев 07, 2014 9:38 pm
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
От първия пост в темата не останах с впечатление за ежедневно возило, та затова предлагам нещо, дето минава навсякъде, не е твърде голямо като бус например и на черно ще върши повече работа от зафирата. Да, безспорно харчи малко повече от нея, но не двойно и тройно. Иначе, ако ще е ежедневно - Форд фокус комби. Харчи малко, ходи много, евтина начална инвестиция, дуракоустойчив, двама души спят безгрижно при свалени седалки. Спокойно може да застане на постнатата от теб снимка.
Аз спирам, че отиваме вече в полето на офроуд форума.
Пет Фев 07, 2014 9:50 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6448
igurbev написа:
Не, че е нещо, но останах с впечатлението, че идеята е да се ползва като ежедневно возило. Тия каруци ни като разход, ни като подръжка отиват на това ниво.
7.5-8/100 нафта го дават Транспортера. Паджерото отива 8-10/100 по черните пътища.
_________________ Бутам след осмата бира
Пет Фев 07, 2014 9:54 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
Именно. То Реното гореше по-малко.
И от тук като се почне, колко струва едно нова гума, например, за това чудо, ако се замислиш?
Пет Фев 07, 2014 10:31 pm
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
Реното гори по-малко, защото е по-малко.
Като новия Туикс, който струва по-малко, защото е по-малък.
Пет Фев 07, 2014 10:40 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6448
Горяло е по-малко на магистралата с 80
В калта с работещо 4х4, по баира нагоре - дали не е удряло 15/100 ?
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница 1, 2Следваща
Страница 1 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети