 |
ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
|
|
Автор |
Съобщение |
ivailo.hr
Регистриран на: 22 Мар 2010 Мнения: 1356 Местожителство: София |
|
Съвети при избор на ван, подходящ за туристи |
|
Мой приятел, който не е регистриран тук, ме помоли да питам за впечатления и съвети при избора на такова МПС.
Изискванията му са:
- да има по-висок клиренс от на масов лек автомобил (демек повече от 150 мм), за да може да се кара и по по-прилични черни пътища;
- да могат да му се свалят/сгъват седалките (предполагам задните), така че да могат да легнат двама души спокойно.
Човекът е турист, макар и не много редовен и иска да има под ръка мобилна къща, когато времето е лошо и не му се спи на палатка. Кемпер не му трябва, защото все пак иска да ползва въпросното возило и за ежедневни нужди.
Дайте съвети какви конкретни возила са подходящи за целта.
Благодаря предварително!
|
|
|
Пет Фев 07, 2014 4:40 pm |
|
 |
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София |
|
|
|
Все едно ми описваш Зафирата . Само дето предницата не е особено висока.

|
|
|
Пет Фев 07, 2014 5:42 pm |
|
 |
ivailo.hr
Регистриран на: 22 Мар 2010 Мнения: 1356 Местожителство: София |
|
|
|
 |
 |
Все едно ми описваш Зафирата . Само дето предницата не е особено висока.
.................................................................................. |
Това е единият от моделите, за които си мисли и той. 
|
|
|
Пет Фев 07, 2014 5:57 pm |
|
 |
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6500
|
|
|
|
Класическата машина за такива мероприятия е VW Transporter - примерно нещо такова - http://www.cmca.net.au/pages/members_market/images/Q67275_000.jpg
По-старите генерации са по-височки и малко по-къси.
Вътре си е къща, горе на покрива има сгъваема палатка, поема спокойно за спане група от 5-6 души.
_________________ Бутам след осмата бира  |
|
|
Пет Фев 07, 2014 7:33 pm |
 |
 |
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 875
|
|
|
|
Mitsubishi Delica респ. L300.
Джелезо.
|
|
|
Пет Фев 07, 2014 7:48 pm |
|
 |
didogen
Регистриран на: 15 Дек 2011 Мнения: 1479 Местожителство: kleta majka balgariq |
|
|
|
Дидо е пуснал снимка на VW T4 caravelle, аз преди година и нещо се заглеждах по VW T3 caravelle или Sincro(4х4). Ама ми мина, също и по Делика L400 (4х4), пак ми мина! Хюндай имат копие на L400, разбирай емблемата е различна, но е по-евтин. L300 и L200 са по евитни 4х4 мицубишита.Но това са бусове. За ван е добър варианта на Фиат Улис, Ситроен Евазион (или както там се произнася), които са копие на Пежо 806. Обзаведени със същия агрегат. Говоря за дизелите. Седалките се изхвърлят и поддържаш кола, а караш камионче. Аз карам баничарка, държи се много добре на сняг и си е висока. Няма да влизам в подробности, в определени моменти идва тясна, къса. Ако има интерес мога и да кажа ползите, но е леко тясно вътре.
П.С. покривните палатки се продават отделно, скъпи са и винаги трябва да се нивелира колата. Което е проблем. На снимката не мога да видя това дали е палатка или надстройка на Т4 - ворката. Освен Зафирата може да погледнете и поризводните на Шаран.
_________________ "Пирони,не питони, аз искам върхове!" - Боян Петров R.I.P.
"Пътувайте докато можете!" - Тихомир Севов R.I.P.
Последната промяна е направена от didogen на Пет Фев 07, 2014 9:22 pm; мнението е било променяно общо 1 път |
|
|
Пет Фев 07, 2014 8:17 pm |
|
 |
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6500
|
|
|
|
Хм да, мерси за уточнението относно генерациите.
Лично на мен ми харесва най-вече Т3-ката, но търсейки в нета транспортер с палатка отгоре, изскочи горната Т4-ка.
Както се оказа в Т3 уики-страницата има добрите примери -
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Leisuredrive_crusader_conversion.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Volkswagen_Vanagon_Westfalia_--_03-30-2012.JPG
Бус/ван - транспортера си се води ван по принцип?
Иначе аз лично съм тръгнал да диря късо Мици Паджеро, 1-ца или 2-ка, за разни по-зачукани експедиции по баира. Късата база не става за спане, но дългата е голям фургон и вероятно става за подслон вечер. Цените им не са особено високи и са добър избор, стига човек да случи на машина.
_________________ Бутам след осмата бира 
Последната промяна е направена от dido на Пет Фев 07, 2014 9:31 pm; мнението е било променяно общо 3 пъти |
|
|
Пет Фев 07, 2014 8:56 pm |
 |
 |
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 875
|
|
|
|
 |
 |
Иначе аз лично съм тръгнал да диря Мици Паджеро, 1-ца или 2-ка, за разни по-зачукани експедиции по баира. Късата база не става за спане, но дългата е голям фургон и вероятно става за подслон вечер. Цените им не са особено високи и са добър избор, стига човек да случи на читава машина. |
Е, аз защо думам за Л300 - Паджеро дълга база, но решено като ван. Велика машина, заменям само за УАЗ. 
|
|
|
Пет Фев 07, 2014 9:10 pm |
|
 |
didogen
Регистриран на: 15 Дек 2011 Мнения: 1479 Местожителство: kleta majka balgariq |
|
|
|
Ами в този тон на разговор, то това https://en.wikipedia.org/wiki/File:P5270011_Mitsubishi_Delica_Super_Exceed_%28RLH%29.JPG е Паджеро 2 с визия на ван. Естествено го има и във вариант 4х2. Но както казах, се отказах. Понеже баничарката ще е абитурентка, съм решил да я разкрася. А Т3 колкото и да са грозни на мен са ми симпатични.
_________________ "Пирони,не питони, аз искам върхове!" - Боян Петров R.I.P.
"Пътувайте докато можете!" - Тихомир Севов R.I.P. |
|
|
Пет Фев 07, 2014 9:18 pm |
|
 |
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София |
|
|
|
Не, че е нещо, но останах с впечатлението, че идеята е да се ползва като ежедневно возило. Тия каруци ни като разход, ни като подръжка отиват на това ниво.
|
|
|
Пет Фев 07, 2014 9:38 pm |
|
 |
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 875
|
|
|
|
От първия пост в темата не останах с впечатление за ежедневно возило, та затова предлагам нещо, дето минава навсякъде, не е твърде голямо като бус например и на черно ще върши повече работа от зафирата. Да, безспорно харчи малко повече от нея, но не двойно и тройно. Иначе, ако ще е ежедневно - Форд фокус комби. Харчи малко, ходи много, евтина начална инвестиция, дуракоустойчив, двама души спят безгрижно при свалени седалки. Спокойно може да застане на постнатата от теб снимка.
Аз спирам, че отиваме вече в полето на офроуд форума. 
|
|
|
Пет Фев 07, 2014 9:50 pm |
|
 |
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6500
|
|
|
|
 |
 |
Не, че е нещо, но останах с впечатлението, че идеята е да се ползва като ежедневно возило. Тия каруци ни като разход, ни като подръжка отиват на това ниво. |
7.5-8/100 нафта го дават Транспортера. Паджерото отива 8-10/100 по черните пътища.
_________________ Бутам след осмата бира  |
|
|
Пет Фев 07, 2014 9:54 pm |
 |
 |
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София |
|
|
|
Именно. То Реното гореше по-малко.
И от тук като се почне, колко струва едно нова гума, например, за това чудо, ако се замислиш?
|
|
|
Пет Фев 07, 2014 10:31 pm |
|
 |
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 875
|
|
|
|
Реното гори по-малко, защото е по-малко.
Като новия Туикс, който струва по-малко, защото е по-малък.
|
|
|
Пет Фев 07, 2014 10:40 pm |
|
 |
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6500
|
|
|
|
Горяло е по-малко на магистралата с 80
В калта с работещо 4х4, по баира нагоре - дали не е удряло 15/100 ?
_________________ Бутам след осмата бира  |
|
|
Пет Фев 07, 2014 10:40 pm |
 |
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.
|