ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Софийското море
Иди на страница Предишна  1, 2
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Предишната тема
Следващата тема
Софийското море
Автор Съобщение
Dimitar-G



Регистриран на: 25 Юли 2019
Мнения: 10

Мнение Отговорете с цитат
Според мен въпроса не е какво са искали да направят , а как са щели да го направят. От това което съм чел и видял на снимки е било пълна дивотия и простотия. Нито са имали нужната техника, нито са имали подходящи специалисти. Подобни хидросъоръжения могат да направят много малко страни. Предимно Нидерландия и Германия. На повечето подобни строежи по света работят много техни специалисти.
Опитвали са се да догонват западните страни , но не са знаели как. За съжаление последствията за страната са били много тежки.
Освен книгите на Георги Марков интересни са и неговите писма. Особено това до Димитър Бочев.Има го в нета.
Чет Яну 05, 2023 11:55 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 3116

Мнение Отговорете с цитат
Сотиров написа:
Планината е вместилище и упование за възвишени души и притаени страсти.

Ще ти се, ама често е арена и на най-гнъсни и низки человечески проявления.
Чет Яну 05, 2023 12:13 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Сотиров



Регистриран на: 28 Юли 2008
Мнения: 3360
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Нещо бъркате. Каналът беше прокопан почти целият! Дори на една карта на София го има нанесен с пунктир. Само дето вода нямаше... един малък проблем. Нямали сме специалисти-хидроинженери ли? Ами легендарният инж. Иван Иванов? Дето му отмениха смъртната присъда, за да построи язовира "Сталин"? Тука се опитват да ме боядисат в червено, но още в началото на 1990 по телевизията бе излъчено едно мое филмче. Скоро след притока на демокрация. Няма да уточнявам повода. Заснето бе точно в района на "Младостите" и Горубляне. На един от кадрите аз бях се качил на корабчето, за което писах, че е било качено "на трупчета", и се подиграх с комунистическия режим, че това е нагледен пример как ни е оставил "на сухо". Втори кадър заснех на релсите от "Дружба" към "Младост". По тях така и не тръгна трамвай, но тогава все още ги имаше. И те станаха повод за метафора - "начертахте ни път, който не води доникъде!". А писмото на Георги Марков е много интересно, не го знаех. Как не са го обвинили за комунистическа пропаганда? Че подобни констатации могат да се открият в основополагащите статии на Ленин за свободата на словото и партийността в литературата!

P.S. Е, "низките человечески проявления" съм ги включил в "притаените страсти". Very Happy
Чет Яну 05, 2023 12:54 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
gwgw



Регистриран на: 08 Фев 2019
Мнения: 294

Мнение Отговорете с цитат
Да ги бяха пратили да копат тези пионери канала Русе-Варна, щеше да има далеч повече смисъл.
Чет Яну 05, 2023 3:18 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Dimitar-G



Регистриран на: 25 Юли 2019
Мнения: 10

Мнение Отговорете с цитат
Не е само да се изкопае канала. Трябва да постоянен източник на вода, да се монтират шлюзове , да се поддържа и много други неща свързани с големи разходи.
Съгласен съм за инж. Иван Иванов, но вижте къде е завършил образованието си. Възпитаник на техническия университет в Мюнхен Германия. Блестящ хидроинженер и най-успешен кмет на София. Но колко такива като него е имало? Благодарение на своите качества присъдата му е отменена и е освободен от затвора.
Чет Яну 05, 2023 10:30 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Сотиров



Регистриран на: 28 Юли 2008
Мнения: 3360
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Е, ти искаш каналът Русе-Варна да върви по трасето на Барон Хиршовата железница. Няма нужда от дублиране. Но може сериозно да се помисли за свързване на Силистра със Златните пясъци. Хем за търговия, хем за туризъм. Хем ще понамалим далаверата на румънците, като отклоним част от корабоплаването през делтата направо към Варна. Сто километра до Кючук Кайнарджа са почти готови, това е Сухата река (Ишикли), която хич не е толкова суха. Трябва само да се възстанови течението ѝ, намаляло заради изсичането на горите, но този проблем стои и пред Панчаревския канал. Поздравявам всички бъдещи ентусиазирани строители с химна на бригадирското движение от филма "Утро над Родината":

Свири, хармонико, свири!

Кадрите си заслужават!
Чет Яну 05, 2023 11:06 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 6448

Мнение Отговорете с цитат
Сотиров написа:
... Сто километра до Кючук Кайнарджа са почти готови, това е Сухата река (Ишикли), която хич не е толкова суха. Трябва само да се възстанови течението ѝ, намаляло заради изсичането на горите...


Шегаджия Laughing

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Пет Яну 06, 2023 3:25 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2
Страница 2 от 2

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov