Автор |
Съобщение |
Petya
Регистриран на: 19 Мар 2012 Мнения: 271 Местожителство: София |
|
|
|
|
|
|
|
На мен друго ми е интересно, като засягате проблема с необходимия опит - поставянето на тези съоръжения не се ли прави съвместно с ПСС, те нямат ли опит...? |
Вече бе споменато това в самото начало на темата, но ето го отново:
.............
Опитността няма да коментирам -- не познавам хората. Резултатите обаче вече бяха донейде оценени -- вериги, поставени не където трябва и не по най-добрия начин и надпис на табелка с няколко правописни грешки. Липсва и официална информация кой отговаря за правилното монтиране и поддръжка -- ПСС, колегите от НП Пирин, другите доброволци или "ПСТ ГРУП" ЕАД, както и кой ще се занимава с дейностите по останалите обекти, споменати в поръчката. |
Да, да, видях (колкото и да не разчитам на facebook), точно затова зададох въпроса.
Ето и какво е усвоено от 19 млн. лв., но само като пари.
|
|
|
Вто Сеп 29, 2015 9:30 pm |
|
|
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1607 Местожителство: Хасково |
|
|
|
Нямам намерение да ставам адвокат на последните правителства, но не е чак толкова лошо. Периодът за "усвояване" на средствата явно приключва и нещата се забързват. Както писах вече тука, първата ми среща с този проект стана относително наскоро, в началото на черния път за хижа "Демяница". Размерът на средствата бе твърде голям за леко заравняване на път с дължина 9 км и аз нормално се възмутих. После се оказа, че се ремонтират пътищата до Безбожко езеро и хижа "Яворов". Ходих вече и по трите пътя, нито един от тях не бе завършен, но се работеше. Може да се работи и другаде.
Всеки метър парапет, път, маркировка от тези пари е като Шевролет - ЕДИН ГОЛЯМ ПЛЮС! Не си създавам илюзии, че всичко е прекрасно и чисто, но не става дума за няколко метра "услуги".
|
|
|
Вто Сеп 29, 2015 10:02 pm |
|
|
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6467
|
|
|
|
Тоя до Демяница хич не е леко заравнен. Бая камък е остърган нагоре след з. Караманица - личи си по насипите покрай пътя.
_________________ Бутам след осмата бира |
|
|
Вто Сеп 29, 2015 10:46 pm |
|
|
mom4i
Регистриран на: 05 Авг 2014 Мнения: 623
|
|
|
|
Всеки метър некадърно направени път, маркировка или парапети са един голям минус за развитието на туризма в България. Всяка неграмотно написана и неподходящо поставена табела също. По-добре да ги няма
Лично мнение...
|
|
|
Чет Окт 01, 2015 10:32 am |
|
|
Любомир Илиев
Регистриран на: 19 Окт 2015 Мнения: 126 Местожителство: София |
|
|
|
Четох в обявата за обществена поръчка, но никъде не видях колко е диаметърът на въжето на Кончето? Мисля, че карабинер с работен отвор под 30 mm няма да зе хване за въжето, защото предполагам, че въжето е взето от изоставен лифт.
|
|
|
Пон Окт 19, 2015 12:20 pm |
|
|
amdimitrov
Регистриран на: 01 Мар 2012 Мнения: 113
|
|
|
|
|
|
Четох в обявата за обществена поръчка, но никъде не видях колко е диаметърът на въжето на Кончето? Мисля, че карабинер с работен отвор под 30 mm няма да зе хване за въжето, защото предполагам, че въжето е взето от изоставен лифт. |
Под 30 е със сигурност. Поне на око и по спомени ми се струва, че е около 15. 30 мм. въже тежи много (т.е. иска сериозни колци) и струва много пари (а въжето е ново)... Мнението ми е че там е много по-смислено да има читава маркировка (за подсичащата на Кутело говоря), отколкото въже...но, ако се абстрахираме от това- мисля, че изпълнението е добро Качването на Вихрен през Казана е с напълно избеляла и губеща се маркировка...та веригите са полезни дотолкова, че да компенсират липсата на маркери и да ти показват пътя.
|
|
|
Вто Окт 20, 2015 2:09 pm |
|
|
Любомир Илиев
Регистриран на: 19 Окт 2015 Мнения: 126 Местожителство: София |
|
|
|
Мерси. Щом въжето е ново, има логика да не е много дебело.
|
|
|
Вто Окт 20, 2015 3:53 pm |
|
|
mom4i
Регистриран на: 05 Авг 2014 Мнения: 623
|
|
|
Сря Окт 21, 2015 9:55 am |
|
|
Любомир Илиев
Регистриран на: 19 Окт 2015 Мнения: 126 Местожителство: София |
|
|
|
|
|
Слагат се някакви алуминиеви въжета, доста дебели на последък - в Централен Балкан. |
Това ме изненада. Алуминият е доста скъп, дори като скрап.
|
|
|
Сря Окт 21, 2015 11:11 am |
|
|
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3139
|
|
|
|
|
|
|
|
Слагат се някакви алуминиеви въжета, доста дебели на последък - в Централен Балкан. |
Това ме изненада. Алуминият е доста скъп, дори като скрап. |
Това само да се разпространи след орките и гледай как битката срещу парапетите извъднъж ще се спечели без пушка да пукне.
|
|
|
Сря Окт 21, 2015 11:17 am |
|
|
fena73
Регистриран на: 16 Окт 2011 Мнения: 1930 Местожителство: Ст.Загора |
|
и по Купена... |
|
Еве-скоро не бях се качвал на КупенЯ-те и там закичили нови сиджимки..едно от запад-след излизане от улея докъдето беше старото-продължава до върха и едно тръгва надолу и на изток ама не знам докъде е, щото ние се изсипахме по южния ръб надолу към гьола...
|
|
|
Пет Окт 30, 2015 9:27 am |
|
|
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3384 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел" |
|
|
|
Като минах през Купена в Стара планина на 24.07.2015 г. въжетата бяха общо 6:
http://www.kade.si/#map=18/2763038.02/5270123.63/0
Ако някой има координатите на новото въже на Куртбашица (Вълча глава) - може да ги даде, за да бъде нанесено.
Същото се отнася и за координатите на новите колци от зимната маркировка на връх Малка Амбарица и Малък Купен.
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
|
|
|
Пет Окт 30, 2015 12:30 pm |
|
|
Dimo Kolev
Регистриран на: 12 Окт 2011 Мнения: 1277 Местожителство: Бургас |
|
|
|
Целият Балкан е опасан с нови въжета. Има ги над Соколна след Портата, има даже и на Куртхисар. Нищо че там не е официален маршрут. И още ще слагат догодина щото за сега свършили парите.
|
|
|
Пон Ное 02, 2015 12:41 pm |
|
|
Митко
Регистриран на: 18 Фев 2014 Мнения: 37 Местожителство: Бургас |
|
|
|
Тъжно...
Следващата стъпка ще е зидане (или вкопаване) на стълби там, където наклона е повече от 20 - 30 градуса.
|
|
|
Пон Ное 02, 2015 9:39 pm |
|
|
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3139
|
|
|
|
|
|
Тъжно...
Следващата стъпка ще е зидане (или вкопаване) на стълби там, където наклона е повече от 20 - 30 градуса. |
Важното е да е "безопасно". Да им го тура на безопасността....
Макар, че като си представя всичко новонаправено с какво е качество, тип отбий номер, няма да се учудя, ако скоро по парапетите започнат да се дават свидни жертви заради скъсани снадки/разкапани скоби за окачване/ или направо извадени основи - все пак планинският климат е агресивен и не търпи скалъпени издевателства. Виж коловете между Росоватец и М.Кадемлия как са полегнали, пък и "бабската пътека" - колко време живя, преди да почине скоропостижно.
|
|
|
Вто Ное 03, 2015 11:21 am |
|
|
|