ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Парапети по планините. Дискусия.
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Следваща
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Предишната тема
Следващата тема
Парапети по планините. Дискусия.
Автор Съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5851
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
mom4i написа:
Пожелавам на всички планинари тук, ако не на Еверест, то поне на Манаслу да отидат! Smile

И аз не разбирам от Хималаи, но прочетох че Манаслу бил четвъртия всред най-опасните за изкачване 8-хилядници след Анапурна, Нанга Парбат и К2, според съотношението брой жертви / брой изкачвания (53 / 297 до май 2008 г.).
Вто Сеп 29, 2015 9:56 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 3139

Мнение Отговорете с цитат
vedrin написа:
mom4i написа:
Пожелавам на всички планинари тук, ако не на Еверест, то поне на Манаслу да отидат! Smile

И аз не разбирам от Хималаи, но прочетох че Манаслу бил четвъртия всред най-опасните за изкачване 8-хилядници след Анапурна, Нанга Парбат и К2, според съотношението брой жертви / брой изкачвания (53 / 297 до май 2008 г.).

Има едно почти комично, но всъщност е документално, разказче, на Светослав Колев - Шевни машини за разгневения бог. В него става дума за Тошио Иманиши, какво и как е направил.
Вто Сеп 29, 2015 11:01 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Whitestar



Регистриран на: 19 Ное 2013
Мнения: 523
Местожителство: Велико Търново

Мнение Отговорете с цитат
Цитат:
Няма много смисъл от веригата от северната страна на Вихрен, на наистина трудните места тя не минава от където трябва и не е удобна за ползване. Ако бяха циментирали няколко колчета, по 50-60 см високи, щеше да има далеч по-голям ефект ефект. За сметка тя е много удобна за държание, там където пътеката е лесна Smile

Но пък Вихрен се е сдобил с десетки лепеняци и поне 200 метра верига, да са му честити Smile


Не искам да се изхвърлям по въпроса, но не ви ли се струва, че тези парапети и други са за ползване най-вече при зимни условия. Лятно време, дори и при дъжд, може да бъдат ненужни. А дори и зимно време едва ли биха те спасили от някоя виелица, ако са затрупани. По подобна логика може да се въведат ограничения за хора с/без екипировка и какви ли не щуротии. Та в крайна те са една предпоставка, едно добро пожелание, за развитието на туризма, наред с множество други условия и нищо повече. За проектите също не знам, но колкото и порочна да е една практика, това са пари, които се въртят в икономиката и съдават принадена стойност. Тоест и сивеещата икономика създава растеж. Все пак наистина е по-добре средствата да бъдат използвани по-целенасочено.
Вто Сеп 29, 2015 11:14 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Dimo Kolev



Регистриран на: 12 Окт 2011
Мнения: 1277
Местожителство: Бургас

Мнение Отговорете с цитат
Whitestar написа:
Цитат:
Няма много смисъл от веригата от северната страна на Вихрен, на наистина трудните места тя не минава от където трябва и не е удобна за ползване. Ако бяха циментирали няколко колчета, по 50-60 см високи, щеше да има далеч по-голям ефект ефект. За сметка тя е много удобна за държание, там където пътеката е лесна Smile

Но пък Вихрен се е сдобил с десетки лепеняци и поне 200 метра верига, да са му честити Smile


Не искам да се изхвърлям по въпроса, но не ви ли се струва, че тези парапети и други са за ползване най-вече при зимни условия. Лятно време, дори и при дъжд, може да бъдат ненужни. А дори и зимно време едва ли биха те спасили от някоя виелица, ако са затрупани. По подобна логика може да се въведат ограничения за хора с/без екипировка и какви ли не щуротии. Та в крайна те са една предпоставка, едно добро пожелание, за развитието на туризма, наред с множество други условия и нищо повече. За проектите също не знам, но колкото и порочна да е една практика, това са пари, които се въртят в икономиката и съдават принадена стойност. Тоест и сивеещата икономика създава растеж. Все пак наистина е по-добре средствата да бъдат използвани по-целенасочено.


Тези пари се въртят по джобовете. На определени люде. Които после разпределят. Остави икономиката.
Вто Сеп 29, 2015 11:27 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
vladofff



Регистриран на: 26 Апр 2011
Мнения: 3139

Мнение Отговорете с цитат
Whitestar написа:

Не искам да се изхвърлям по въпроса, но не ви ли се струва, че тези парапети и други са за ползване най-вече при зимни условия.

Старе, зимъска ходил ли си там? Лятната пътека от северозапад на Вихренския склон се затрупва от много сняг, че понякога е и лавиноопасно. Така заложения синжир, още повече ниско до земята, според мен може да послужи евентуално само при ураганен вятър и да кажем октомврийско - ноемврийски заледявания. Но тогава, ако не слезеш към Бъндерица, повече от сигурно е, че ще се зачукаш по склоновете около Бански Суходол или Баюви дупки, където парапети няма. Преминаването по Северозападния склон на Вихрен става точно по ръба, който пък заради често променящите се ветрове почти винаги е остър като нож. Изкачването тогава е рядко красиво и въздушно. Стига да не е с ей такваз видимост:


Тия снимки за малко да са ни последните, защото ни домързя да вадим пикели и котки и карахме по щеки...
виж натази снимка, в дясно, склонът на Вихрен колко е бял...Пътеката изобщо не личи дори като очертание


а тук пък добре се вижда сега нововъзстановения парапет на долната пътека в каква преспа влиза и как дори колците не се виждат, и как поне до края на юни въжето ще стои под снега:

Вто Сеп 29, 2015 11:33 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mom4i



Регистриран на: 05 Авг 2014
Мнения: 623

Мнение Отговорете с цитат
Парапетите за зимно ползване са само тези по ръбове и то ако са вдигнати с помощта на колове, всичко по склоновете се зарива до нова година обикновено.

Има и такива на вертикални отвесни скали, но не за тях става тук дума Smile

Подхврълянето ми за Манаслу и Еверест беше, че доста се отклонихте от темата. Някак си туристи да коментират поставянето на парапети по 8-хилядници ми се струва смешно и несериозно, при положение, че по нашите планини има какво много да се коментира... (Владов е изключение Smile )

Съжалявам, че не снимах новия "ремонт" на мелнишката пътека към Рожен, е сега вече и аз се затрудних на мокро време да мина по нея, а трябваше да помагам и на останалите...
Мост от голи, гладки, добре изчистени от кората чамовици, със сериозен наклон - при мокро време няма обувки, които да те задържат на тях... Та и аз, като льольовците се набирах с две ръце по парапета Smile
За щастие по-нататък си е просто пътеката, защото парапета (подновения) е почти недостижим с ръка, но за сметка на това е много нестабилен Smile

Манете Еверест и Манаслу и комерсиалните експедиции...

Ето и за ръбчето, което качих на Гросглокнер това лято:
1st ascent by Josef Kehrer and Peter Groder (September 10th 1864) with help from Thomas and Michael Groder decending from the summit (so not an ascent "by fair means" in nowerdays attitude). Reason for exploring the route was the effort of the mountain guides from Kals to find an easy route direct from their village to the summit so that tourists should not go to Heiligenblut but to Kals. So in these times there was really a match between the villages about the benefits from the tourists. Therefore in the following years cables were installed at the Stuedl ridge so it was almost a "via ferrata". But in the following years the cables went to ruin so the Stuedlgrat is again really a climbing route.
The name of the ridge and of the hut is a honor for Johann Stuedl, a buisiness man from Prague, who was a "sponsor" of the people of Kals and inventor of the mountain guides of Kals. He also was one of the founders of the german alpine club.

Така са си решили хората. Ако бяха махнали всичко по него, с моментната ми форма и подготовка нямаше да мога да го мина, та и повече от половината льольовци дето минават всяка година по него. Въпрос на вискусия и решения, в Алпите основно решенията се взимат от местните общности, но ако зачетете по-горе, техните планинарски традиции не са като нашите Smile
Вто Сеп 29, 2015 12:22 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5851
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
http://tinyurl.com/ojez6m2 написа:
„Обезопасяване на доказано опасни участъци от туристически пътеки по официалните маршрути: на Премката 350м; на Типиците 25м; м. Буката отвесно 40м; на вр.Джано 200м. Ремонт и възстановяване на металния парапет по Кончето - 400м нов по наклона и ремонт и укрепване на останалия - проучване, проектиране, изпълнение”

За Премката, Кончето и Типиците намеренията са ясни. Моето мнение е че всред тези три неща най-доброто щеше да бъде само да се подобри състоянието на парапета по ръба на Кончето (укрепване на разклатени колове, боядисване на коловете или дори замяна с такива от неръждаема сплав, смяна на въжето) и да се маркира слизането от Кутело до Премката. На Джано не си представям точно какво смятат да правят, а пък за "м. Буката отвесно 40м" съвсем нямам идея за какво иде реч. Някой дали би могъл да поясни за тази местност Буката ли става дума и какви са тези 40м отвесно там (или нейде другаде)?
Вто Сеп 29, 2015 4:10 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5851
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
mom4i написа:
Иначе предполагам, че "строително-монтажните" дейности са извършени, фирмата, която е спечелила този конкурс би трябвало да е сериозна:

http://www.aop.bg/case2.php?newver=2&mode=show_doc&doc_id=609882

Само дето са пропуснали да уточнят в "Обявлението за поръчка" да изискат някакъв планинарски опит на тези , които ще извършват дейностите, или поне специалист да си наемат, някой който разбира от осигурителна инфраструктура в планините...

Освен този съществен пропуск има и друг, споменат в анализ на Камарата на строителите в България (КСБ):

"Поръчка № 01135-2014-0005, по ОПОС, Дирекция национален парк „Пирин“, гр. Банско

Избор на изпълнител по проект: „Устойчиво управление на Национален парк „Пирин” и резерват „Тисата” за извършване на строително-монтажни работи на обекти, разположени на територията на Национален парк „Пирин”.

Цитат: „Критерий за възлагане – Икономически най-изгодна оферта, с оглед на посочените по-долу критерии:

Показател: Цена за изпълнение; тежест: 40 т.

Показател: Организация за изпълнение на СМР. Подпоказателите на показателя „Организация за изпълнение на СМР“ са: Технологична последователност на строителните процеси – Т1 (тежест 20 т.), Предложения/мерки за намаляване или предот­вратяване на рисковете – Т2 (тежест 20 т.), Предложена програма за мерки за опазване на околната среда – Т3 (тежест 10 т.), Методология и организация за изпълнение на поръчката – Т4 (тежест 10 т.)“.

Коментар: Трите показателя за „Организация за изпълнение на СМР“ не са дефинирани правилно. Последният напълно покрива съдържанието и смисъла на целия показател.
"

Коментара в анализа на КСБ сам по себе си също е неточен, защото в обявата показателя "Организация за изпълнение на СМР" има четири, а не три подпоказатели. Предполагам че в коментара имат предвид всъщност четвъртия подпоказател, който в някаква степен покрива първите три (или най-малкото наистина не става ясно по какво точно той се различава от тях).

Намирам за недобра практика липсата на лесно достъпна информация за това кой е изпълнителя на тази поръчка (такава липсва например в сайта на НП "Пирин", свързан с проекта им по Оперативна програма околна среда). Все пак след известно ровене открих търсената информация тук:

http://www.dgmarket.com/tenders/np-notice.do?noticeId=12238066

За жалост от сайта на спечелилата фирма не личи тя да има какъвто и да е било опит в изграждането на осигурителна инфраструктура в планините, което не е неочаквано, след като такова условие в конкурса липсва.
Вто Сеп 29, 2015 5:24 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Petya



Регистриран на: 19 Мар 2012
Мнения: 271
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
vedrin написа:


Намирам за недобра практика липсата на лесно достъпна информация за това кой е изпълнителя на тази поръчка (такава липсва например в сайта на НП "Пирин", свързан с проекта им по Оперативна програма околна среда). Все пак след известно ровене открих търсената информация тук:

http://www.dgmarket.com/tenders/np-notice.do?noticeId=12238066

За жалост от сайта на спечелилата фирма не личи тя да има какъвто и да е било опит в изграждането на осигурителна инфраструктура в планините, което не е неочаквано, след като такова условие в конкурса липсва.


„Монолит-21-Андонов и Захов“ООД е изпълнител само по обособена позиция №1 от проекта (Поръчка №: УР-069)

Обособена позиция № 3 (Поръчка №: УР-065), която ни интересува (и която възлиза на 5042660 BGN без ДДС) е възложена на „ПСТ Груп” ЕАД, видно от http://www.aop.bg/case2.php?mode=show_doc&doc_id=630617&newver=2 и http://opos.pirin.bg/%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B8%D0%BD%D1%84%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA/

А за опита, който се изисква, трябва да се погледне и в документацията за участие, не само в обявлението на поръчката.

п.п. За участъците на Джано, които ще се обезопасяват, може би трябва да се направи разбор на визуализираните по същия проект маршрути Smile: http://www.pirinmap.com/index.php/bg/simitli-2/m-breznishki-chal-z-tevno-ezero и http://www.pirinmap.com/index.php/bg/dobrinishte/izvorite-dzhano


Последната промяна е направена от Petya на Вто Сеп 29, 2015 8:18 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Вто Сеп 29, 2015 7:06 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5851
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Да, наистина -- заблудил съм се за номера на поръчката.

Все пак, намирам че обединяването в една обособена позиция (един изпълнител) на пътно строителство с поставянето на парапети по пътеки във високата планина не е най-добрия възможен подход. Ето какво са написали ПСТ ГРУП ЕАД за себе си:

“ПСТ ГРУП” ЕАД присъства на българския и международен пазар от 1968 година. Дружеството е с над 45-годишна история, водещо в строителството на магистрали, строителство на нови и рехабилитация на съществуващи пътища, строителство, ремонт и поддръжка на релсов път, релси и релсови звена; поддържане на водопроводни и канализационни системи; изграждане и опериране на заводи и депа за битови отпадъци; строителство, изграждане, реконструкция и ремонт на мостове, мостови съоръжения; поддържане и зимно поддържане на републиканската и общинска пътна мрежа, градски комуникации; инженеринг и реконструкция на пречиствателни станции за отпадъчни води, изграждане на инфраструктурна и вертикална планировка, високо строителство, производство и монтаж на пътни знаци и съоръжения за безопасност на движението, ремонт на строителна и пътностроителна техника, изграждане и поддържане на интелигентни транспортни системи в населени места и републикански пътища; изработка и монтаж на връзки и преходни елементи за ж.п. път; производство на всякакви видове строителни и инертни материали и изделия от тях; производство на асфалтови смеси; изграждане и поддържане на светофарни уредби и всякакви други средства, осигуряващи организация и безопасност на движението.
Източник: http://pstgroup.bg/bg/about-holding.html
Вто Сеп 29, 2015 7:31 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Sineva



Регистриран на: 21 Ное 2007
Мнения: 368

Мнение Отговорете с цитат
"ПСТ ГРУП" ЕАД се свързва с Цеко Минев:


Цеко Минев купи пътния бизнес на Васил Божков

В бранша говорят за сделка "по принуда", срещу обещанието на Борисов "Юлен" да построи втори лифт над Банско

Лили Границка | 17:35 | 25 април 2013


http://www.mediapool.bg/tseko-minev-kupi-patniya-biznes-na-vasil-bozhkov-news205704.html
Вто Сеп 29, 2015 7:53 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Petya



Регистриран на: 19 Мар 2012
Мнения: 271
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Няма как да е случаен "играч" за тези пари.

На мен друго ми е интересно, като засягате проблема с необходимия опит - поставянето на тези съоръжения не се ли прави съвместно с ПСС, те нямат ли опит...?
Вто Сеп 29, 2015 8:20 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Ристо Туристо



Регистриран на: 02 Окт 2008
Мнения: 4318
Местожителство: на 950 м.н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Petya написа:
Няма как да е случаен "играч" за тези пари.

На мен друго ми е интересно, като засягате проблема с необходимия опит - поставянето на тези съоръжения не се ли прави съвместно с ПСС, те нямат ли опит...?
Аз случайно се засякох с екипа, който ремонтираше въжето на Кончето. Две млади момчета, не бяха от средите на ПСС или катерачите - местни. Може би служители на Юлен. Не ми беше удобно да ги питам. Те разясниха, че 19-те милиона са за всички инфраструктурни ремонти в НП Пирин.

Апропо, като всичко у нас - със специфични дейности се занимават непрофесионалисти и/или хора близки до работодателя. Фрапантен случай беше мой роднина, който няма нищо общо с планината - прочиствал и маркирал пътеки под крилото на един от шефовете на парков участък в Рила, щото са съученици.
Абе - позната картинка.

_________________
Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.
Палатки *** Туристически обувки
Вто Сеп 29, 2015 8:39 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Dimo Kolev



Регистриран на: 12 Окт 2011
Мнения: 1277
Местожителство: Бургас

Мнение Отговорете с цитат
vedrin написа:
Все пак, намирам че обединяването в една обособена позиция (един изпълнител) на пътно строителство с поставянето на парапети по пътеки във високата планина не е най-добрия възможен подход. Ето какво са написали ПСТ ГРУП ЕАД за себе си:


Ведрине, под определена сума може да не се обявява обществена поръчка. Когато се обединят няколко позиции сумата нараства и вече трябва да се обяви такава. И тогава си правиш каквото искаш. Поставяш условия каквито ти искаш за да спечели еди кой си, подменяш документи от офертата на еди кой си за да спечели той, обявяваш (понякога) ориентировъчна стойност на проекта и след като се подадат офертите караш твоя избраник да стигне тавана, като разликата ще даде на теб. И т.н. Сладка работа е това с обществените поръчки. От друга страна могат те прецакат както си искат. Можеш да ги съдиш, ама смисъл към големи фирми и институции няма. В сферата в която се занимавам освен списването на книжки често ми се случва да участвам в таквиз поръчки. И сумите които виждам как изтичат по нечии джобове са много солидни. И вообще не им пука да си поискат. Максималното при това.
Вто Сеп 29, 2015 8:48 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
vedrin



Регистриран на: 25 Авг 2010
Мнения: 5851
Местожителство: 1116 m н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Petya написа:
На мен друго ми е интересно, като засягате проблема с необходимия опит - поставянето на тези съоръжения не се ли прави съвместно с ПСС, те нямат ли опит...?

Вече бе споменато това в самото начало на темата, но ето го отново:

-- Съобщението на ПСС във Facebook: "За всички любители на Пирин планина: На 05.09.2015г, колеги от ПСС Банско и НП Пирин, изградиха нов постоянен парапет(стоманено въже)на подсичащата пътека от Премката към Кончето ,и втори парапет от Премката към вр.Вихрен.Надяваме се че тази информация ще бъде полезна за всички."

-- Другo оповестяване, също във Facebook: "Кончето ще се сдобие с още 300 метра метално въже. То ще бъде поставено по подсичащата пътека, като идеята е да се обезопасят двата улея, в които остава сняг през началните месеци на летния сезон и бях предпоставка за няколко инцидента в последните години. Проекта е финансиран от НП Пирин и работеха хора от псс и други доброволци.А в чувалите от зебло има метални вериги, които ще бъдат поставени по маршрута между вр.Вихрен и Премката(към вр.Кутело). Информацията, която разпространявам е неофициална и е събрана посредством древните методите наблюдаване и разговаряне".

Опитността няма да коментирам -- не познавам хората. Резултатите обаче вече бяха донейде оценени -- вериги, поставени не където трябва и не по най-добрия начин и надпис на табелка с няколко правописни грешки. Липсва и официална информация кой отговаря за правилното монтиране и поддръжка -- ПСС, колегите от НП Пирин, другите доброволци или "ПСТ ГРУП" ЕАД, както и кой ще се занимава с дейностите по останалите обекти, споменати в поръчката.
Вто Сеп 29, 2015 8:49 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Обща дискусия Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Следваща
Страница 20 от 22

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov