 |
ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
|
|
Автор |
Съобщение |
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5878 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
Първо успешно зимно изкачване на Нанга Парбат |
|
Simone Moro, Alex Txikon и Ali Sadpara са се поздравили на вр. Нанга Парбат (8126m) вчера следобед в 15:37 местно (Пакистанско) време [1]. Tamara Lunger се е отказала в последните метри, не се е чувствала добре. И четиримата са слезли благополучно в лагер 4 (7100m) към 20:00 местно време. Финалния щурм от лагер 4 до върха (и обратно) е продължил около 14 часа, а цялото изкачване от базовия лагер -- 5 дни. За Simone Moro това е четвъртия успешно изкачен 8-хилядник в зимни условия (предишните са Shisha Pangma (2005), Makalu (2009) и Gasherbrum II (2011)). Той е първия и единствен засега човек успял да стъпи на четири 8-хилядника през зимата.
На снимката -- Alex Txikon, Simone Moro, Ali Sadpara и Tamara Lunger в базовия лагер:
[1] http://www.planetmountain.com/english/News/shownews1.lasso?l=2&keyid=43495
|
|
|
Съб Фев 27, 2016 3:00 pm |
|
 |
neillmakoli
Регистриран на: 29 Юли 2015 Мнения: 223 Местожителство: Sofia |
|
|
|
Велики!
|
|
|
Съб Фев 27, 2016 5:10 pm |
|
 |
mislesht
Регистриран на: 29 Ное 2006 Мнения: 3440 Местожителство: Пловдив |
|
|
|
Това е голямо постижение!!! Повечето хора не си дават сметка колко е голямо дори.
_________________ Две неща движат този свят - инатът и шубето. |
|
|
Пон Фев 29, 2016 1:36 pm |
 |
 |
avatar
Регистриран на: 19 Яну 2012 Мнения: 47
|
|
|
Пон Фев 29, 2016 6:20 pm |
|
 |
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5878 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
|
Вто Юни 14, 2016 3:25 pm |
|
 |
pux
Регистриран на: 18 Ное 2009 Мнения: 104
|
|
Re: Първо успешно зимно изкачване на Нанга Парбат |
|
 |
 |
... За Simone Moro това е четвъртия успешно изкачен 8-хилядник в зимни условия (предишните са Shisha Pangma (2005), Makalu (2009) и Gasherbrum II (2011)). Той е първия и единствен засега човек успял да стъпи на четири 8-хилядника през зимата... |
В интерес на истината трябва да отбележа, че Симоне Моро не е първият човек изкачил четири 8-хилядника през зимата . Пръв това е направил легендарният Йежи Кукучка преди почти 30 години!!! Изкачил е Даулагири, Чо Ою, Канчендзьонга и Анапурна в зимни условия, ако не бъркам. Изобщо поляците в онази епоха, такива като Кукучка, Виелицки, Куртика, Бербека, Чихи, Хайзер и т.н. са направили невероятни неща, дори и по съвременните стандарти. 10 от първите зимни изкачвания на 8-хилядници са с полско участие!, повечето от които са на сметката на горе изброениете. Били са много, много .... много корави!
|
|
|
Чет Юни 16, 2016 1:43 pm |
|
 |
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5878 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
Re: Първо успешно зимно изкачване на Нанга Парбат |
|
 |
 |
 |
 |
... За Simone Moro това е четвъртия успешно изкачен 8-хилядник в зимни условия (предишните са Shisha Pangma (2005), Makalu (2009) и Gasherbrum II (2011)). Той е първия и единствен засега човек успял да стъпи на четири 8-хилядника през зимата... |
В интерес на истината трябва да отбележа, че Симоне Моро не е първият човек изкачил четири 8-хилядника през зимата . Пръв това е направил легендарният Йежи Кукучка преди почти 30 години!!! Изкачил е Даулагири, Чо Ою, Канчендзьонга и Анапурна в зимни условия, ако не бъркам. Изобщо поляците в онази епоха, такива като Кукучка, Виелицки, Куртика, Бербека, Чихи, Хайзер и т.н. са направили невероятни неща, дори и по съвременните стандарти. 10 от първите зимни изкачвания на 8-хилядници са с полско участие!, повечето от които са на сметката на горе изброениете. Били са много, много .... много корави! |
Да, наистина е така (преводът ми е бил неточен). Зимните изкачвания на Йежи Кукучка са:
1) Dhaulagiri -- 21 януари 1985 г.
2) Cho Oyu -- 13 февруари 1985 г.
3) Kangchenjunga -- 11 януари 1986 г.
4) Annapurna I -- 3 февруари 1987 г.
|
|
|
Чет Юни 16, 2016 3:14 pm |
|
 |
pux
Регистриран на: 18 Ное 2009 Мнения: 104
|
|
|
|
Всъщност Симоне Моро има 4 зимни премиери на 8-хилядници, с реална переспектива за 5-та, на единствено неизкаченият през зимата К-2. Докато премиерите на Кукучка са 3 - на Чо Ою е бил 2-ра свръзка. Което никак не омаловажава това което е правил, предвид 30-годишната давност ...
|
|
|
Чет Юни 16, 2016 6:52 pm |
|
 |
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5878 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
|
Вто Юни 21, 2016 2:58 pm |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.
|