Не е добра идея челника да е с незареждаеми батерии и особено с малките ААА. По-добре с литиев акумулатор, като най-добре е акумулаторът да не е в челника, а да е под горната дреха. Така през зимата ще може да се използва целия капацитет на акумулатора.
Те и от малките батерии ААА си има многократно зареждаеми, и се продават от миналият век.
Предимството на новите модели челници виждам в това, че отиват на същото зареждане като по-новите модели телефони и фотки : не са с батерии ААА, или други, а имат някаква батерия, вградена директно в тях. Не ме интересува каква , важното е да се зарежда директно с ЮСБ жак - https://basecamp-shop.com/product/chelnik-biolite-headlamp-200 . За многодневни излети взимаш един хубав пауър бранк, и от него се зарежда телефон , челник и фотоапарат. Единствено при покупката на телефон, фотка и челник, трябва да се носи накрайникът на пауьр - бранка и да се избират вещи за зареждане с един и същ накрайник. Някои нови модели на Самсунг и Апъл, тези над 1500 лв, гледам кабелите им за зареждане са с по-голям жак и не стават, не са универсални.
Компактно, не се носят никакви батерии, независим си от търсене на контакти по хижи или мъкнене на 3 вида батерии. И предният ден преди тръгването да губиш сума ти време да ги зареждаш
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1445 Местожителство: София
Извън теоретичните хвалби от листовките и печката-духалка за акумулаторните батерии, интересно ми е дали някой е ползвал осветление за повече време при температури под -10 градуса, как се представя последното и колко време издържа батерията без да се носи отдолу, изпод и отзад на топло. Моят опит на студено, както и на много влажно, е че всичкото консуматор с презареждащи се източници, се представя под приемливото за мен и все още не може да доближи до това с обикновените батерии. Та да продължа и на angel мисълта - все тая с какви накрайници и жакове е, га не върши работа. Всичко това е за бюджетни варианти, а не за такива дето трябва да си продам колата, за да си закупя. С комплект нови батерии АА / ААА изкарвам доста повече време в планината, отколкото мога да си позволя да направя без прекъсване, фотката прави около 2000 снимки, та за какво са ми устройства с презареждащи се източници на енергия, че да трябва да се съобразявам и с тях.
Ако осветлението е само за час вечер в палатката или да се отиде до тоалетна край лагера - стават и фенерчетата с манивела от декатлон.
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
Вто Фев 23, 2021 3:22 pm
Николай_K
Регистриран на: 03 Фев 2021 Мнения: 153
ААА/АА акумулаторите са NiCd или по-новите NiMh и стандартния заряд е 15...20 часа. Бързият е 3...4 часа, но трябва специално зарядно. Стават за фотоапарат, защото там консумацията е малка и за кратко.
Челника в момента ми е този. С Li-Pol акумулатор, микро USB конектор (стандартния) и има USB кабелче в комплекта. Може да се зарежда докато свети. Нося и пауър банк х 2, като единия е с бял светодиод и се използва там, където силна светлина не е необходима.
Вто Фев 23, 2021 5:08 pm
Svetlio70
Регистриран на: 13 Май 2010 Мнения: 141 Местожителство: София
Как се доверявате на такива челници не ви знам.Имал съм долнопробен китаец сергиен модел но нейм за 10лв и знам колко и до кога свети.
Не е нужно челника да е супер дупер марков а е нужно да е ефективен и поне малко сигурен.Онези от Лидъл определено не са сигурни.Челник без уплътнение на отделението за батериите не е челник за планина а светулка за гаража или мазето на вилата.Имам такъв боклук от Лидъл ами не не става и спи вечен сън в жабката.Има евтини от Декатлон на които може да се разчита.Имам Onnight 700 от който съм доста доволен.С 3бр ААА батерии свети на макс. сила към 6ч което ме задоволява.Имам и китаец минал покрай Чехия с марката Emos и струва мизерните 10лв за който имам положителни впечатления.Свети добре,с няколко режима и Е със силиконово уплътнение на капачето.Продават ги в Практикер от години и в момента.
Ето ги и двата:
https://praktiker.bg/bg/Avto-feneri-i-lampi/FENER-ZA-GLAVA-1W-%2B-ChERVENA-SVETLINA-EMOS-P3521/p/473504 https://www.decathlon.in/p/8384995/headlamp-and-torch/onnight-700-250-lumens-trekking-head-torch
В момента Декатлонския ONNIGHT 700 не се предлага тук но има негов аналог.
Хубави NiMh батерии размери АА и ААА има в Икеа.Това са батерии на Панасоник брандирани за Икеа под марката LADDA и по тази причина доста по-евтини.Според спецовете от чуждите форуми батериите всъщност са познатите ни Panasonic Eneloop но с друго лого и друга опаковка.Информация в нета има доволно много.
https://www.ikea.bg/products/smart-home/chargers-batteries/batteries/ladda-akumulatorna-bateria-4-br-v-k-t/90303880
Привет планинари. Получих ваучер от Декатлон за скорошния си рожден ден от приятели и мисля да си взема някакви нещица, които да са допълнение към екипировката ми. Едно от тях е челник, който ще ми е първи. Пробвал съм на място следния челник и мисля, че би ми свършил работа.
Бих го ползвал предимно за:
- достигане до крайната точка при замръкване, а не за чисто нощен преход;
- да ида до външното WC на някоя хижа;
- при опъване/влизане/излизане от палатка;
- при пипкава работа на затъмнено място / смяна на гума
Моля ако някой има поглед върху съответния челник да сподели мнение. Чел съм доста по групите как Petzl са най-добрите, как трябва да е задължително на AAA батерии, а не с USB зарядно и т.н., но мисля, че с един зареден power bank при нужда би ми свършил работа. Та ще чакам отзиви
Аз ползвам такъв. Най-голямото му удобство е именно това, че с едно зарядно за телефона си зареждаме с жената телефоните, челника и преносимата батерия. Моят челник е на година и половина, но батерията все още си държи и не ми се е случвало да я изтощя до край. Ползвам го ако замръкна някъде по път, като спре електричеството вкъщи и като си ръчкам нещо по колата. Осветява доста прилично. Смятам, че е супер за парите си.
Като недостатък някой ще изтъкне, че не можеш да му смениш батерията в движение, но при положение, че имаш преносима батерия - не виждам проблем. Дали ще носиш преносима батерия или батерии ААА за мен е все тая. С преносимата батерия и телефона можеш да си заредиш, като с комплект батерии ААА - не мисля.
Имах такъв челник, купих го за изкачването на връх Чимборасо в Еквадор. Бързо се зарежда, има удобни бутони и е лек. Издържа 6-7 часа непрекъснато светене през нощта на температура около минус 5-минус 10 градуса, без да се изтощи. Водачът ни като видя челниците ни и като разбра, че са чисто нови (само на 2 нощи ), реши да ги спазари – направихме бартер: Ние му дадохме челниците, а той ни опрости наема на спалните чували, шалтетата, дебелите ръкавици и щеките.
След като се върнах в България, бях решил да си купя същия челник, но все не намирам потребност, за да отида до Декатлон.
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Вто Юни 15, 2021 2:44 pm
bul_dog
Регистриран на: 05 Юли 2011 Мнения: 28
А някой дали е ползвал /разглеждал/ това?
Поне като данни и цена изглежда прилично.
Изглежда ама не е
https://youtu.be/1_FLj0Y7RFA
За тези пари най-добре да се избере нещо от PETZL или Black Diamond
Пон Юли 05, 2021 6:23 am
lz1fw
Регистриран на: 28 Юли 2010 Мнения: 713 Местожителство: София
нощ, мъглица, дъждец, гора
Има ли някакви особености при използване на челник при мъгла и дъжд? Вчера замръкнах край "бай Кръстьо" на Витоша. Пътеката надолу я уцелвах по-скоро по интуиция. Пробвах и на "къси" и на "дълги" светлини. Някак не е комфортно. Челникът е от Али Експрес и на "дълги" свети също като фаровете на лек автомобил. Не е до количество светлина. Има ли някакви полезни трикове за ползване на челник в гора при мъгла и дъжд?
Нед Окт 24, 2021 9:57 am
packo packov
Регистриран на: 04 Юли 2013 Мнения: 1278 Местожителство: 144 м денивелация под и на 580 м или 10 мин от Витоша 100
Re: нощ, мъглица, дъждец, гора
lz1fw написа:
Има ли някакви особености при използване на челник при мъгла и дъжд? Вчера замръкнах край "бай Кръстьо" на Витоша. Пътеката надолу я уцелвах по-скоро по интуиция. Пробвах и на "къси" и на "дълги" светлини. Някак не е комфортно. Челникът е от Али Експрес и на "дълги" свети също като фаровете на лек автомобил. Не е до количество светлина. Има ли някакви полезни трикове за ползване на челник в гора при мъгла и дъжд?
Изхода беше писал, моя опит споделя мнението му - сваляш си го от главата и светиш с ръка по-ниско долу. Като халоген на кола.
Не е идеално, но е по-добре.
Има ли някакви полезни трикове за ползване на челник в гора при мъгла и дъжд?
Ако челникът има диод излъчващ червена светлина би могло да бъде интересно той да бъде пробван и в мъгла/дъжд. Аз често използвам червената светлина, за да запазвам в някаква степен нощното си зрение с по-разширени зеници.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Нед Окт 24, 2021 1:47 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2742
Гледам тук дискусията за челници и реших да ви споделя аз с какво съм.
Това го бях взел колкото да има преди години, обаче е толкова "скапано" че ползвам само него Даже не се води и челник. Зимата също го ползвам за по няколко часа. Издържа и на студ, както е обявено в характеристиките му. Понеже доста често ходя и с батерия, не ми е било проблем при нужда да го зареждам, но не ми се е и налагало.
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3 ... , 13, 14, 15Следваща
Страница 14 от 15
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети