ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
До връх Орловец
Иди на страница Предишна  1, 2
 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Рила Предишната тема
Следващата тема
До връх Орловец
Автор Съобщение
Митак



Регистриран на: 04 Мар 2014
Мнения: 598

Мнение Отговорете с цитат
Ето какво пишат по темата:

Цанко Бангиев -"Алпийските стени в България", 1956г.

страница 59:
"От БАК нагоре се продължава като диагонално се траверсира северната стена на в. Орловец по посока на върховете Орловец и Злият зъб, по който се стига на билото - превала между тия върхове. От този превал, като се заобиколи от южната страна скалистия купол на Злия зъб, се стига до най-лесно уязимата част на върха - десния ръб на южната най-къса стена- там където върхът се съединява с върховете Двуглав, Иглата и Дяволските игли. Изкачването на този десетинаметров скалист ръб става лесно. Обикновено се използва алпийско въже за да се импровизира временен парапет, а по-смелите се изкачват без въже, като използват здравите хватки и стъпки.
Други предприемат изкачването на върха, като използват за изходен пункт Партизанска поляна, от която става най-лесно изкачването му по Белия улей. То може да стане и по Дяволския и Синия улей, но не е за препоръчване поради опасност от каменопади. Трети стигат превала между Орловец и Злия зъб (като преминават скалистото било Петлите, изкачват в. Орловец) и оттам предприемат изкачването на върха. При неблагоприятни атмосферни условия изкачването на върха от тази страна е трудно, особено когато скалистите му стени са влажни или заледени. Тогава изкачването и слизането трябва да става като се използва алпийска техника."

страница 61:
"Всички възможни изкачвания на южната стена на Злия зъб преминават през здрави скалисти пасажи. Най-десните части на стената се изкачват обикновено на свободно въже. При изкачване на левите части на стената е за препоръчване да се употребяват няколко скални клина."

страница 63:
"Южната и северната стена на Злия зъб са много удобни за организиране на масови изкачвания на върха. Изкачването става само като се преодолеят скалистите участъци с помощта на алпийската катерачна техника. През зимата тия стени стават извънредно трудни."


Мартин Гловня, Живко Радучев, Иван Шехтов - "Рила, пътеводител", 1964 г.

страница 56:
"Пътеката за в. Злия зъб и в. Орловец от заслон БАК е почти в южна посока. Изкачва се сипея към Прозореца между двата върха. От прозореца в южна посока се спуска Синия улей, вляво от който се издига в. Иглата и в. Двуглав. Вляво от прозореца край южната стена на в. Злия зъб по слабо очертана пътечка се стига до малка площадка, под която се намира Халката- интересно пробита от природните сили скала. От тази площадка започва изкачването на в. Злия зъб. За по-голяма сигурност изкачването трябва да става с въже. От хижата до върха се стига за 2 ч - 2ч 30 м."
Чет Сеп 11, 2025 9:17 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Рила Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2
Страница 2 от 2

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov