Цанко Бангиев -"Алпийските стени в България", 1956г.
страница 59:
"От БАК нагоре се продължава като диагонално се траверсира северната стена на в. Орловец по посока на върховете Орловец и Злият зъб, по който се стига на билото - превала между тия върхове. От този превал, като се заобиколи от южната страна скалистия купол на Злия зъб, се стига до най-лесно уязимата част на върха - десния ръб на южната най-къса стена- там където върхът се съединява с върховете Двуглав, Иглата и Дяволските игли. Изкачването на този десетинаметров скалист ръб става лесно. Обикновено се използва алпийско въже за да се импровизира временен парапет, а по-смелите се изкачват без въже, като използват здравите хватки и стъпки.
Други предприемат изкачването на върха, като използват за изходен пункт Партизанска поляна, от която става най-лесно изкачването му по Белия улей. То може да стане и по Дяволския и Синия улей, но не е за препоръчване поради опасност от каменопади. Трети стигат превала между Орловец и Злия зъб (като преминават скалистото било Петлите, изкачват в. Орловец) и оттам предприемат изкачването на върха. При неблагоприятни атмосферни условия изкачването на върха от тази страна е трудно, особено когато скалистите му стени са влажни или заледени. Тогава изкачването и слизането трябва да става като се използва алпийска техника."
страница 61:
"Всички възможни изкачвания на южната стена на Злия зъб преминават през здрави скалисти пасажи. Най-десните части на стената се изкачват обикновено на свободно въже. При изкачване на левите части на стената е за препоръчване да се употребяват няколко скални клина."
страница 63:
"Южната и северната стена на Злия зъб са много удобни за организиране на масови изкачвания на върха. Изкачването става само като се преодолеят скалистите участъци с помощта на алпийската катерачна техника. През зимата тия стени стават извънредно трудни."
Мартин Гловня, Живко Радучев, Иван Шехтов - "Рила, пътеводител", 1964 г.
страница 56:
"Пътеката за в. Злия зъб и в. Орловец от заслон БАК е почти в южна посока. Изкачва се сипея към Прозореца между двата върха. От прозореца в южна посока се спуска Синия улей, вляво от който се издига в. Иглата и в. Двуглав. Вляво от прозореца край южната стена на в. Злия зъб по слабо очертана пътечка се стига до малка площадка, под която се намира Халката- интересно пробита от природните сили скала. От тази площадка започва изкачването на в. Злия зъб. За по-голяма сигурност изкачването трябва да става с въже. От хижата до върха се стига за 2 ч - 2ч 30 м."
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2
Страница 2 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети