Не сме търсили по високо място, казва му се мързел. Просто там спрях с колата.
Иначе морето се вижда от която и да е точка в местността.
Дървото ми се стори подходящо и за това там ударих точката.
В интерес на истината не сме гледали къде точно минава пътеката. Не ме кефи района и не сме се задържали много, а и умората си каза думата.
_________________ "Пирони,не питони, аз искам върхове!" - Боян Петров R.I.P.
"Пътувайте докато можете!" - Тихомир Севов R.I.P.
... Допускам че тази поляна е извън загражденията, но не съм ходил там и не знам със сигурност. Ако някой може да даде точните координати на портала на станцията би било много полезно.
Като се тръгне от портала надолу(на юг), на 20-30 метра пътеката се отклонява в ляво(на изток). Това отклонение съм отбелязал в моя GPS.
Координати на точката на 20-30 м. от портала:
42градуса 55.374'
26градуса 34.977'
Малко на северозапад има заслон с легла и навес отвън. Координатите на заслона:
42гр. 55.938'
26гр. 33.460'
Благодаря! Разбрах вече къде е портала.
Значи поляната, която си бях харесал, е далеч от него надолу по пътя, който се изкачва на Каракус, и би трябвало да няма ограничения в достъпа до нея. Направих изчисленията за видимост към морето от най-високата ѝ част. Ако изчисленията ми са верни, оттам би трябвало да се виждат части от Бургас (центъра около ул. Уилям Гладстон; кв. Победа на пясъчната коса Кумлука, брега и морето пред нея), залива Форос и н. Форос, залива Ченгене скеле, нос Чукаля и нефтената база пред него, залив Атия (включително бреговата му ивица), тясна ивица от з. Врамос (включително нос Акра), нос Таласакра (с. Черноморец), о-в св. Иван край Созопол и широки ивици от морето на няколко километра навътре от Алепу. На фигурите по-долу по-западната точка е тази на "20-30 м. от портала", а по-източната -- обзорната поляна, за която направих изчисленията:
Разстоянието по права линия от точката на meco puh до наблюдателната точка на поляната (Lat/Lon: 42.92073112, 26.59042318, н.в. 999 м) е 660 м и това се явява отклонение от маркираната пътека, поради което не знам дали се вписва достатъчно добре в условието на задачата.
Разбира се -- видимост би имало само при благоприятни атмосферни условия, тъй като говорим за разстояния до морето по права линия от порядъка между 85 и 120 км. Иначе, на по-преден план би трябвало да се виждат също части от с. Есен (18.6 км по права линия), Лозарево (28.6 км) и Климаш (30 км).
Използвам случая да попитам отново:
-- някой дали би могъл да сподели какво е състоянието на 15 километровия път, който тръгва източно от с. Медвен и стига до станцията на Каракус?
-- същия въпрос и за пътя от Садово до района на седловината между Каракус и Трънливия Бурун?
Питам защото искам да си изясня какъв е най-бързия начин да се добера до там в момент с благоприятни атмосферни условия и с фотоапарат под ръка, а пък любимата на цял народ пътна и безпътна карта не споменава асфалт до станцията по нито един от двата пътя.
Не сме търсили по високо място, казва му се мързел. Просто там спрях с колата.
Иначе морето се вижда от която и да е точка в местността.
Дървото ми се стори подходящо и за това там ударих точката.
В интерес на истината не сме гледали къде точно минава пътеката. Не ме кефи района и не сме се задържали много, а и умората си каза думата.
Ако добавим в условието на задачата и наличието на самотно дърво в съседство, както и ако наистина от всяка точка на тази поляна се вижда морето, тогава може би едно по-подходящо място за поставяне на табела е дървото с координати Lat/Lon: 42.83628179, 27.29291729 и надморска височина 505 м, означено с червен ромб на фигурата по-долу. Дървото се намира на пътеката, там където от нея се отклонява път нагоре към didogen-овата точка и отстои на 169 м от "моята точка" и 280 м от didogen-овата. Всичко това обаче наистина най-добре биха преценили маркировачите на място.
_________________ "Пирони,не питони, аз искам върхове!" - Боян Петров R.I.P.
"Пътувайте докато можете!" - Тихомир Севов R.I.P.
Пет Авг 07, 2015 4:18 pm
Kent
Регистриран на: 26 Апр 2007 Мнения: 729
самотното дърво което посочва дидо и без друго беше май "чобанска среща", има огромна кухина по оста, горяло е, кухината пълна с ПЕТ артефакти /шишета/ и празни кутии от цигари и може би няма дълго да го бъде.
...
Питам защото искам да си изясня какъв е най-бързия начин да се добера до там в момент с благоприятни атмосферни условия и с фотоапарат под ръка, а пък любимата на цял народ пътна и безпътна карта не споменава асфалт до станцията по нито един от двата пътя.
Не съм се качвал по пътя. А по пътеката от Котел или Върбишки проход.
Пред железния портал на станцията завършва асфалтиран, тесен път.
Дали отдолу до там е асфалт, не зная.
Румито може да знае нещо. Те на Ком-Емине, мисля че се возиха там с някакво превозно средство(може и да се лъжа).
До колкото знам е асфалтов път от Медвен до станцията на военните. На Ком-Емине вечерта след като се върнахме до портала, горските с нещо като джипка ни закараха до ГС Царевец, където нощувахме - някъде под върха по този асфалт. Казаха, че се качват от Медвен. На другия ден нас ни упътиха за пътя по Герила за Върбишки, а спътниците ни до дук ги свалиха с джипката към Медвен.
Пътят които идва от медвен, е бил асвалт. В момента е много хубав макадам, подържан може би и за автомобил /аз преминах с велосипед/. Асвалта е запазен от котел, злостен, там от където се качваме колоездачите, до билото и 1-2 км. спускане към медвен, същият продължава към гс царевец но има паднали дървета и е не
Проход им.
В търсене на следващи още по-западни точки с гледка към морето стигнах и до вр. Разбойна, през който би трябвало да преминава коловата маркировка или поне каквото е останало от нея. Според изчисленията при благоприятни атмосферни условия от вр. Разбойна би могло да се вижда част от Бургаския залив и дори о-в Свети Иван край Созопол.
За пътя от Медвен до Каракус.
От портала на станцията надолу, до това Т-образно кръстовище е асфалтиран, доста запазен път:
http://wikimapia.org/#lang=en&lat=42.905744&lon=26.587982&z=18&m=b
Има и бариера. Шокът ни беше, че тръгвайки от върха по пътя надолу, стигнахме въпросното кръстовище с бариерата и - наляво почвен път, надясно почвен път. Събраха ми се очите - по средата на гората, асфалтиран път от върха, стигащ до нищото и свършващ там асфалт. След това тръгнахме наляво, т.е. запад и стигнахме до ГС Царевец. От разклона до горското пътя е предимно почвен, тук-там има и остатъци от макадам, асфалт въобще няма, но като цяло е проходим дори и за автомобил. Надолу към Медвен не знам вече как е, защото на горското, човека ни упъти към долината на р.Герила за Върбишки проход и не съм се интересувал от пътя. Бяхме се позагубили малко с един приятел по КЕ/стигнахме до Ришки и спряхме/, та затова тръгнахме по асфалта, с цел да стигнем до Медвен, но се отказахме след упътванията на човека от горското и продължихме по пътеката./впоследствие разбрах, че пътеката минава точно покрай портала и слиза надолу към дерето, ама късно/. Това година 2011.
Да са пофаля. Описанието е от листинга на една кутийка. Координатите са над с. Добра поляна, в района на Коджачаир.
Е-3 е международен пешеходен маршрут Атлантически океан - Карпати - Черно море. На българска територия маршрутът започва от връх Ком. Той преминава по централното било на Стара Планина, и е с дължина приблизително 600 км. Финалът на маршрута е нос Емине, където планината и морето се противопоставят и в същото време се прегръщат в магическа прегръдка. Вълните се разбиват в скалния бряг на най-голямата планина на балканския полуостров.
Преминаването на маршрута е една утопия, едно пътуване, което кара хората да се борят с природата и в същото време те стават част от нея.
Опитайте!
Мястото на кеша е и мястото от където след повече от 500 км. извървени пеша, в далечината, там на хоризонта морето се вижда за първи път.
Естествено поради планинския характер на маршрута има две изискваня да се види морето. Да е стравнително ясно времето и слънцето да е зад гърба ви.
Успех в търсенето и лек път. След 2 - 3 дена ще достигнете морето!
За мен това е мястото откъдето в подходящи условия морето се вижда с невъоръжено око.
_________________ "Пирони,не питони, аз искам върхове!" - Боян Петров R.I.P.
"Пътувайте докато можете!" - Тихомир Севов R.I.P.
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2
Страница 2 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети