|
ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
|
|
Автор |
Съобщение |
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
|
|
|
|
SQLite версията на картата действително тръгва безпроблемно на OsmAnd
Ведрин, благодарности!
Само едно допълнение от мен: на Android 4.4.2 трите разархивирани файла трябва да се копират в SDCard/osmand/tiles. Може би не е лошо това да се добави на сайта на BGtopoVJ, доколкото KitKat-ът все още е масовата ОС на андроидските телефони.
Бих искал да добавя и това, че SQLite-варианта на картата тръгва и с Locus Map Free, така че онези, които предпочитат това приложение пред OsmAnd, могат да я използват безпроблемно.
Пътят за визуализиране на картата е идентичен на този за OsmAnd, с изключение на това, че трите файла се копират в папката SDCard/Locus/maps. Като се копират там и се стартира приложението, следва няколкосекундно инициализиране на картата, след което тя може да бъде намерена и избрана за визуализация в Offline Maps.
BGtopoVJ в OsmAnd:
BGtopoVJ в Locus Map Free:
_________________ Планинарство за всеки
Пътят на св. Яков (Camino de Santiago) |
|
|
Пон Юни 08, 2015 10:51 am |
|
|
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
|
|
|
Вто Юни 23, 2015 4:39 pm |
|
|
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5847 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
|
|
|
|
Само едно допълнение от мен: на Android 4.4.2 трите разархивирани файла трябва да се копират в SDCard/osmand/tiles. Може би не е лошо това да се добави на сайта на BGtopoVJ, доколкото KitKat-ът все още е масовата ОС на андроидските телефони. |
Благодаря -- добавено е.
|
|
Бих искал да добавя и това, че SQLite-варианта на картата тръгва и с Locus Map Free, така че онези, които предпочитат това приложение пред OsmAnd, могат да я използват безпроблемно.
Пътят за визуализиране на картата е идентичен на този за OsmAnd, с изключение на това, че трите файла се копират в папката SDCard/Locus/maps. Като се копират там и се стартира приложението, следва няколкосекундно инициализиране на картата, след което тя може да бъде намерена и избрана за визуализация в Offline Maps. |
Звучи чудесно -- намериха се поне две програми, за които нужния формат на входните данни е еднакъв.
Добавих и това пояснение.
|
|
|
Вто Юни 23, 2015 5:16 pm |
|
|
Hristoa76
Регистриран на: 24 Окт 2014 Мнения: 112
|
|
|
|
При мен се получи следното:Първо си купих Osmand+, койтоедва вчера проработи на 50%,версията е 2.1.1.След това си изтеглих Osmand 2.2.0.,инсталирах и BG topoспоред инструциите на Vedrin ( не знам как го направих), но картата се отваря много бавно!Това е супер дразнещо,явно картата е " тежка" за моето устройство- Asus,4.2.2!.Та,искам дапитам,мога ли да си кача отделни листи от картата на Vedrin?Гледам,че един колега го е направил,но с Гармин.Пробвах с една програма ZArchiver,май ги отваря,но сега не мога да ги поставя в Osmand-а?
|
|
|
Сря Юли 15, 2015 11:03 am |
|
|
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5847 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
|
|
|
|
картата се отваря много бавно |
Бавното зареждане понякога се проявява само при първото отваряне на картата. OsmAnd изглежда извършва някакви еднократни операции за новоинсталирани карти. При последващи стартирания на програмата този ефект изчезва. Възможно е обаче във вашия случай да има и други причини за забавянето, ако то е налице и при следващи стартирания.
|
|
Та,искам дапитам,мога ли да си кача отделни листи от картата на Vedrin?Гледам,че един колега го е направил,но с Гармин.Пробвах с една програма ZArchiver,май ги отваря,но сега не мога да ги поставя в Osmand-а? |
Вариант с отделни листове от картата за OsmAnd не е наличен. Все пак, сравнително лесно може да бъде направен вариант за OsmAnd с произволен отрязък от картата по следния начин:
1. Ако нямаме инсталирана Java на компютъра, изтегляме оттук JRE и го инсталираме.
2. Изтегляме програмата MOBAC и я разархивираме.
3. Дефинираме източник на данни във файл BGtopoVJ.xml, който създаваме в папката mapsources на MOBAC. Файла трябва да има следното съдържание:
|
|
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<customWmsMapSource>
<name>BGtopoVJ</name>
<minZoom>0</minZoom>
<maxZoom>19</maxZoom>
<tileType>JPG</tileType>
<version>1.1.1</version>
<layers>BGtopoVJ-raster-v3.00</layers>
<url>http://www.kade.si/cgi-bin/mapserv?</url>
<coordinatesystem>EPSG:4326</coordinatesystem>
<aditionalparameters>&EXCEPTIONS=BLANK&Styles=</aditionalparameters>
<backgroundColor>#000000</backgroundColor>
</customWmsMapSource> |
4. Стартираме MOBAC (Mobile Atlas Creator.exe) и избираме име/формат на новата карта (атлас) -- например BGtopoVJ, формат OSMAND SQLite.
5. Избираме BGtopoVJ за източник и зареждаме района, който ни интересува, посредством zoom (колелцето на мишката) и/или преместване (click-and-drag с десен бутон на мишката).
6. Избираме района, който искаме да включим в нашата карта (click-and-drag с ляв бутон на мишката; когато желания район е ограден с полупрозрачен червен правоъгълник, натискаме бутона Select entered coordinates в менюто Selection coordinates горе вляво).
7. Избираме нивата на zoom, които искаме да включим в картата (например от 6 до 14 включително).
8. Задаваме име на слоя (например BGtopoVJ).
9. Натискаме бутона Add selection.
10. Натискаме бутона Create atlas и изчакваме нужното време данните да бъдат изтеглени и събрани в избрания формат. Продължителността на този процес зависи от големината на избрания район, броя включени слоеве и дебита на мрежата. След завършване на процеса натискаме бутона Open Atlas Folder и в новия прозорец откриваме генерирания файл (например BGtopoVJ.sqlite). Копираме този файл на подходящо място в паметта на устройството, в което ще го ползваме, стартираме съответната програма (например OsmAnd) и избираме в нея новосъздадената карта.
MOBAC поддържа и множество други формати, в това число например използваните от OruxMaps и NaviComputer. По сходен на гореописания начин, след избиране на подходящ изходен формат, би могло да бъдат генерирани карти за избрани райони с по-малък размер.
|
|
|
Сря Юли 15, 2015 3:30 pm |
|
|
Hristoa76
Регистриран на: 24 Окт 2014 Мнения: 112
|
|
|
|
Да,благодаря,ще си поиграя утре,да видим кво ще стане!
|
|
|
Сря Юли 15, 2015 6:01 pm |
|
|
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
|
|
|
Сря Юли 15, 2015 6:11 pm |
|
|
VasilSemov
Регистриран на: 21 Фев 2012 Мнения: 3 Местожителство: Перник |
|
|
|
Здравйте, може ли малко помощ и на мен. Опитвам се да накарам MOBAC да ми зареди BGmountains в основният си слой. До колкото разбрах пак става с .xml файл но не знам какво точно трябва да се напише в него, ако някой знае или е работил с програмата моля да ми подскаже.
|
|
|
Вто Юни 07, 2016 8:41 pm |
|
|
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5847 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
|
|
|
|
Здравйте, може ли малко помощ и на мен. Опитвам се да накарам MOBAC да ми зареди BGmountains в основният си слой. До колкото разбрах пак става с .xml файл но не знам какво точно трябва да се напише в него, ако някой знае или е работил с програмата моля да ми подскаже. |
Стъпките са следните:
1) създавате файл с име например BGMountains.xml и съдържание като това по-долу:
|
|
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<customMapSource>
<name>BGMountains</name>
<minZoom>0</minZoom>
<maxZoom>19</maxZoom>
<tileType>png</tileType>
<tileUpdate>None</tileUpdate>
<url>http://bgmtile.kade.si/{$z}/{$x}/{$y}.png</url>
<backgroundColor>#000000</backgroundColor>
</customMapSource> |
2) копирате този файл в поддиректорията на MOBAC наречена mapsources
3) стартирате MOBAC, избирате вида атлас, който ще създавате, след което за източник посочвате BGMountains.
|
|
|
Вто Юни 07, 2016 9:11 pm |
|
|
VasilSemov
Регистриран на: 21 Фев 2012 Мнения: 3 Местожителство: Перник |
|
|
|
Благодаря за бързия и изчерпателен отговор.
|
|
|
Вто Юни 07, 2016 10:50 pm |
|
|
Djodjen
Регистриран на: 09 Май 2017 Мнения: 2
|
|
|
Вто Май 09, 2017 4:53 pm |
|
|
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5847 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
|
|
Bing Maps данните не се хостват в kade.si, а са предоставяни от Microsoft чрез тяхна услуга. Една версия на MOBAC, която поддържа услугата на Microsoft, е достъпна тук.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado |
|
|
Вто Май 09, 2017 5:51 pm |
|
|
Djodjen
Регистриран на: 09 Май 2017 Мнения: 2
|
|
|
Вто Май 09, 2017 6:15 pm |
|
|
Валери
Регистриран на: 01 Ное 2009 Мнения: 92 Местожителство: Пловдив |
|
|
|
Здравейте!
За сведение топoграфската карта на Ведрин тръгва и тук-AlpinQuest GPS Hiking,разбира се в офлайн режим;програмата заслужава внимание...За целта трябва от сайта на Ведрин да се изтегли картата от точка 2.6- "архивирана растерна версия за ползване в OsmAnd / Locus Map".Изтеглената карта е във формата
"SQLITEDB",получената папка "BJtopoVJ-osmand-sqlite-z14-v3.00" се слага в папка maps на програмата.Хубавото е,че този формат на
картата за Lokus и OsmAnd,става вече и за AlpineQuest GPS Hiking.
Поздрави!
_________________ Не можеш да дадеш повече дни на живота си,но можеш да дадеш повече живот на дните си. |
|
|
Съб Дек 09, 2017 7:22 pm |
|
|
didonch
Регистриран на: 05 Мар 2018 Мнения: 2
|
|
|
|
|
|
|
|
Здравйте, може ли малко помощ и на мен. Опитвам се да накарам MOBAC да ми зареди BGmountains в основният си слой. До колкото разбрах пак става с .xml файл но не знам какво точно трябва да се напише в него, ако някой знае или е работил с програмата моля да ми подскаже. |
Стъпките са следните:
1) създавате файл с име например BGMountains.xml и съдържание като това по-долу:
|
|
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<customMapSource>
<name>BGMountains</name>
<minZoom>0</minZoom>
<maxZoom>19</maxZoom>
<tileType>png</tileType>
<tileUpdate>None</tileUpdate>
<url>http://bgmtile.kade.si/{$z}/{$x}/{$y}.png</url>
<backgroundColor>#000000</backgroundColor>
</customMapSource> |
2) копирате този файл в поддиректорията на MOBAC наречена mapsources
3) стартирате MOBAC, избирате вида атлас, който ще създавате, след което за източник посочвате BGMountains. |
Последно време през MOBAC не успявам да си сваля "изрезки" от BGMountains и да си ги конвертирам във формат RMaps, от там да си ги разглеждам като офлайн карти в локусмапс. Ползвам си локус-а понеже ми опреснява по бързо слоевете и ме позиционира значително по-бързо от орукс-а.
Та на въпроса, както до сега правя селектирам си една област, като се старая да не е прекалено голяма че крайния файл се получава доста големичък, и давам create atlas, след няколко минутно сваляне, като скоростта на даунлоад пада прогресивно до достигане на няколко кб/с, MOBAC минава в режим пауза или гръмва грешка за липсващи слоеве. Някой с подобен проблем, или има наложени рестрикции за сваляне?
|
|
|
Пон Мар 05, 2018 9:51 pm |
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|
Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.
|