Garmin Colorado Oregon Dakota Montana отзиви и проблеми
Моля споделете опита ви с горните модели машинки - отзиви и проблеми.
_________________ Бутам след осмата бира
Пет Май 08, 2015 6:23 pm
НИКОЛАЙ Т.
Регистриран на: 30 Юли 2012 Мнения: 711 Местожителство: РУСЕ
Използвам Oregon 450 от началото на 2011 и съм си доволен напук на всички "професори" тук ,които казваха,че гпс с тъч екран не става за планина.В началото имаше някакъв бъг типичен за този модел да гасне без причина .Макар да се случваше рядко, е много дразнещо.След някой от многото ъпгрейди на софтуера,този проблем изчезна.От опит установих,че е по-удобно и точно да се ползва с писалка,особено зимата.Типично за по-старите модели си отваря картите бавничко,но и стова се свиква.Има външна карта памет,но така и не разбрах как да прехвърлям данни в нея и дали изобщо е възможно.Ако пък не може , се чудя за какво изобщо са я сложили.Екрана се вижда сравнително добре при различна светлина,а разхода на ток е съответстващ на размера му.Друго което ме дразни е ,че при много ниска скорост (около 1км\ч) понякога трудно се ориентира в коя посока се движиш и картата започва да се върти ту в едната посока,ту в другата.Не знам дали проблема не е в някоя настройка.Това е неприятно особено зимата когато затъваш в снега и не можеш да поддържаш по-голяма скорост.Въпреки всичко до тук , съм доволен от машинката,а и нямам база за сравнение,защото не съм използвал друг модел.
Пон Май 11, 2015 9:19 am
mikesli
Регистриран на: 28 Мар 2011 Мнения: 509 Местожителство: Сливен
Мойто ОРЕГОН ми служи вярно 4-5 години, зиме и лете, ама ме изостави. Миналата есен тъкмо му заредих и смених батериите на път за Черна Гора и отказа да тръгне .... Сега си мисля, че са доста скъпи тези машинки, при условия, че подобни сензори има ей така между другото във почти всеки телефон.
Друго което ме дразни е ,че при много ниска скорост (около 1км\ч) понякога трудно се ориентира в коя посока се движиш и картата започва да се върти ту в едната посока,ту в другата.Не знам дали проблема не е в някоя настройка.
Нейде из менютата би трябвало да има опция North Up, която, ако бъде избрана, спира въртенето на картата изобщо. В eTrex30 местонахождението на тази опция е в Setup --> Map --> Orientation, а другите ѝ два варианта са Track Up и Automotive Mode. В 60CSx настройката е достъпна през Setup --> Map --> Map Setup - General --> Orientation като вариантите ѝ са само два -- North Up или Track Up. Аз ползвам винаги само North Up, може би донейде по навик от хартиената ера на картографията.
Мойто ОРЕГОН ми служи вярно 4-5 години, зиме и лете, ама ме изостави. Миналата есен тъкмо му заредих и смених батериите на път за Черна Гора и отказа да тръгне .... Сега си мисля, че са доста скъпи тези машинки, при условия, че подобни сензори има ей така между другото във почти всеки телефон.
Би могло да се пробва тази рецепта, ако не за друго, поне да се види дали има някакъв живот в уреда или проблема е по-скоро хардуерен:
1) Свържете уреда към компютър с USB кабел.
2) Уреда ще се включи и ще започне да зарежда операционната си система; веднага го изключете чрез бутона за изключване, като го оставите свързан с USB кабела към компютъра.
3) Включете уреда с бутона за включване и дръжте постоянно натиснат този бутон в продължение на 30 секунди.
4) Уреда би трябвало да влезе в USB mass storage режим.
5) През компютъра отстранете или преименувайте GPX, IMG, KMZ файлове, които наскоро преди повредата сте добавили.
6) Извадете USB кабела и рестартирайте уреда.
Друга рецепта е да му се направи Master reset, което ставало по следния начин:
1) При изключен уред натиснете и дръжте натиснат горния ляв ъгъл на екрана.
2) Включете уреда като продължавате да притискате горния ляв ъгъл на екрана.
3) След известно време ще бъдете попитан дали искате reset user data. Ако отговорите положително ще бъде направен Master reset.
Пон Май 11, 2015 3:11 pm
vencil
Регистриран на: 08 Апр 2012 Мнения: 34
В анкетата липсва Garmin Dakota 10 , от няколко години го използвам в гората и колата. Супер е и не е кахърна машинка.
Пон Май 11, 2015 8:33 pm
vaseto
Регистриран на: 17 Юни 2010 Мнения: 3
Не знам как по-точно да се изразя, дали за щастие или нещастие, но след 4-5 години се "наложи да сменя" Орегон 300 с Монтана. "Наложи" се, тъй като го откраднаха... Орегон като по-лек и по-малък беше по-удобен за носене. С 2 батерии Eneloop 2000 караше около 10-12 часа със запис на трак. Монтана с Li-Ion батерия за сега държи около 15-17 при същите условия. Още не съм го пробвал с 3 Eneloop-a колко ще кара, казват че минава 20 часа. Но точно тази бройка от 3 батерии за мен е неудобство, тъй като зарядното ми зарежда или само 2 или само 4 батерии. Предвид формата им, и двата като ги извадиш от джоба се налага да ги въртиш докато нацелиш единствения хардуерен бутон или докато ориентираш картата да не е "с главата надолу". И сега най-важното - боравенето с Монтана е много много по-приятно - по-големия дисплей с по-малката резолюция се вижда много по-добре, особено ако ги сравнявам при непряка слънчева светлина. Сега разбирам, че това е огромен недостатък на първите серии Орегон. Отделно самото влачене на картата става с по-голяма лекота, почти като на капацитивен дисплей. Менюто на Монтана е по-добре организирано - примерно по-бързо преминаваш от една карта на друга. Прави ми впечатление, че когато съм в стая Монтаната по-често намира спътници и се позиционира. Но като съм сравнявал тракове по една съща пътека, на Орегона се придържат по-точно към нея. В кола Монтаната е по-удобна предвид по-големия дисплей, който освен това може да се върти и да приема Нюви изглед. Звуковите сигнали са по-силни, чак дразнят, но при Орегон пък понякога може и да не ги чуеш. Монтана има и гласова навигация, но трябва да е с нейната си стойка за кола с вграден говорител или да се върже през аудио изхода към външна колона/слушалки или към уредбата на колата. С Орегона е имало моменти когато съм имал проблем със свалянето на тракове, но тогава често излизаха нови версии на софта, и нещата се оправяха. С Монтана се сблъсках със следния проблем: пуснах го да записва трак и след няколко часа вървене като го погледнах, трака е прекъснал на половината разстояние и все едно преди малко пак е започнало изчертаването му. След още малко вървене, пак поглеждам и отново се вижда трака до първото прекъсване, и пак все едно е започнало ново изчертаване току що. След като направих архив на текущата следа, и зададох архивирания трак да се покаже на картата, то той си беше цял от тръгването до момента на архивиране, а вече новия текущ трак се изчертаваше нормално без прекъсвания. Май стана сложно
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети