Таз промоция нещо не я схващам ... на 6лв. бройката , при положение , че навсякъде са по около 4лв. парчето в БГ-онлайн магазините
Ами те на Геотрейд като цяло са им такива промоциите.
Скоро бях решил да дам 60 лева и по този начин да имам доживотен ъпдейт на GPS картата й. Оказа се, че тая екстра била САМО за конкретно устройство. Значи, купуваш си "доживотна" карта, ама може да я ползваш с уред, който може да се скапе утре. Ако това стане - вече не може да я ползваш. МноО яко, а?
В случая с батерийте Геотрейд едва ли имат нещо общо, Гармин пък съвсем
По офтопика - може но само в случай, че гармин ти заменят уреда с друг.
Не можеш да местиш лиценз между уреди.
Също както не можеш да местиш лиценз на CN между впрочем, освен пак в случай на замяна на хардуера.
Не им адвокатсвам, не ми харесва и на мен също така но такъв е живота - сурав и курав
Пет Апр 03, 2015 8:20 pm
joropc
Регистриран на: 25 Яну 2011 Мнения: 649
Esper написа:
Не можеш да местиш лиценз между уреди..
Ами аз понеже съм глупак и съм си купувал карта на Транс Алпс, но от Гармин UK. Струваше към 110 паунда. На SD карта е и мога да я сложа във всяко устройство. Все си тръгва след едно законно (дадено в упътването) "пипане" в една от папките. 'Що от Карта БГ не продават тези, които са с доживотен ъпдейт на SD карта, а те обвързват с устройството. Все едно да си купиш акумулатор с доживотна гаранция, ама да може да то ползваш само на една кола! KLETA MAJKA BALGARIQ!
.
Виж, колко точно си умен мен лично не ме интересува.
Просто казвам, че не е единствената комерсиална карта, която е заключена към уред и далеч не е нещо, пръкнало се и живеещо единствено в "клетата Майка България"!
Тя тая карта сега е около 20 паунда... Вероятно ако стене 100 ще може и да се мести където искаш!
Ма нещата ако се поставят по този начин аз предпочитам да продължава да не се мести.
Коментарър ти за Геотрейд свързан със сбъркатата промоция също не беше уместен.
Геотрейд не прави картата, която не ти харесва, не продава и литиевите батериите в карта.бг.
Това са различни фирми, търговски партньори.
Съб Апр 04, 2015 12:14 am
joropc
Регистриран на: 25 Яну 2011 Мнения: 649
Esper написа:
Просто казвам, че не е единствената комерсиална карта, която е заключена към уред ...
Много ще съм ти благодарен ако ми дадеш пример за карта с доживотен ъпдейт, която е заключена само в един уред. Предварително благодаря!
А лично на мен въобще не ми пука от кого е промоцията на батерия от 6 лева, която навсякъде е 4 лева. Имах предвид цените на Геотрейд като цяло. За справка - Амазон. Иначе аз едно време, когато нямаше kartа.bg съм си купувал всичко от Геотрейд, та затова съм останал с впечатление, че са едно. А и пак да повторя - въобще не ми пука. И само да ти кажа, че чисто икономически, за фирмата "производител" е много по-добре да си плащаш и да може да си местиш картата, отколкото да си сваляш от нета хакнатите ъпдейти, които ги има навсякъде. Явно това са разбрали малко по-на запад от България.
И последно - ти лично за колко gps карти си платил през живота си, и за колко ъпдейта по тях?
На първият въпрос съм ти отговорил преди няколко поста.
На последният, въпреки, че не виждам връзка с темата: CN Europe и OFRM.
И двете ги има на доволно места излекувани но съм преценил, че след като ги ползвам, нормално е да си ги купя.
А аз мога ли да попитам от какво естество е интересът ти?
Не знам какво коментираме всъщност. Не съм казал, че коментираните батерии са с адекватни цени.
Просто в случая това няма нищо общо с геотрейд. Нито пък OFRM, която те просто продават.
Технополос също между впрочем и куп др. търговци.
На теб може да не ти пука но след като си свързал геотрейд с тези неща нормално е някой да те опровергае тъй като просто не е вярно!
И мисля, че последните постове свързани с картите могат да се поразчистят.
Планинец, Ведрин забрави да спомене, че акумулаторните батерии не са за препоръчване зимата. От студа бързо се разреждат. От съображения за сигурност разумните туристи през този сезон ползват алкални батерии - обикновени, 1,5V. Да не забравиш и да промениш настройката на машинката за вида батерия /в зависимост от модела и - може и да няма такава възможност, но на 60CSX има /
Ако намериш в Лидл такива акумулаторни:
рипай - много са добри, а и евтини /7 или 8 лева са 4 бр./, от две години ги ползвам. С учудващо нисък саморазряд са.
Планинец, Ведрин забрави да спомене, че акумулаторните батерии не са за препоръчване зимата. От студа бързо се разреждат. От съображения за сигурност разумните туристи през този сезон ползват алкални батерии - обикновени, 1,5V. Да не забравиш и да промениш настройката на машинката за вида батерия /в зависимост от модела и - може и да няма такава възможност, но на 60CSX има /
Ако намериш в Лидл такива:
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-QmolO_HG2Wo/ViqGcy4RAPI/AAAAAAAAwD0/ocOV-JSt7FU/s700-Ic42/90869_01_f.jpg
рипай - много са добри, а и евтини /7 или 8 лева са 4 бр./, от две години ги ползвам.
Много ти благодаря Ристо Туристо!
Аз по принцип избягвам зимните преходи, ама то никога не се знае.
Ще ги видя и тези батерии, ако ги има
Пет Окт 23, 2015 10:20 pm
netman220
Регистриран на: 24 Яну 2014 Мнения: 148
Ристо Туристо написа:
Планинец, Ведрин забрави да спомене, че акумулаторните батерии не са за препоръчване зимата. От студа бързо се разреждат. От съображения за сигурност разумните туристи през този сезон ползват алкални батерии - обикновени, 1,5V.
Точно тези акумулаторни батерии, за които е дал препратка Ведрин издържат до -20 градуса по Целзий (изпробвал съм ги лично). Това е едно от предимствата на батериите от серията Eneloop. Може би си имал проблеми с твоите батерии от Лидл за по 2 лв. бройката.
Поздрави!
Планинец, Ведрин забрави да спомене, че акумулаторните батерии не са за препоръчване зимата. От студа бързо се разреждат. От съображения за сигурност разумните туристи през този сезон ползват алкални батерии - обикновени, 1,5V.
Точно тези акумулаторни батерии, за които е дал препратка Ведрин издържат до -20 градуса по Целзий (изпробвал съм ги лично). Това е едно от предимствата на батериите от серията Eneloop. Може би си имал проблеми с твоите батерии от Лидл за по 2 лв. бройката.
Поздрави!
Това е нова информация за мен.
Негативният ми зимен опит с бързо падащи акумулаторни батерии е с масовите серии на Panasonic. Замених ги с алкални зимата за по-сигурно.
Защото мъглите по Пазар дере и около Кобилино бранище са млечни.
Та - може и Eneloop-a да са като алкалните издържливи на студ. Нямам личен опит с тях.
Та - може и Eneloop-a да са като алкалните издържливи на студ. Нямам личен опит с тях.
Eneloop-a определно са по-издръжливи, включително и в студ, в както сравнение с други NiMH батерии, така също и в сравнение с алкални батерии. Друго важно тяхно предимство е че до голяма степен запазват свойствата си дори и след значително по-голям брой презареждания отколкото други NiMH батерии. Главното им предимство обаче е малкия саморазряд -- някои от моделите губят само 10% от заряда си след година престой (без дозареждане). Най-добрия им модел в това отношение HR-3UTGB, но той не е от най-новите и не знам дали е лесен за откриване на пазара. За сравнение, "обикновени" NiMH батерии имат саморазряд между 5 и 20% в рамките на едно денонощие след зареждането им, след което между 0.5% и 4% дневно при стайна температура. При по-висока температура скоростта им на саморазряд може да се увеличи четирикратно. Всичко това означава че е много вероятно една напълно заредена "обикновена" NiMH батерия след няколко дни престой да съдържа едва малка част от първоначалния си заряд. Eneloop са по-скъпи като инвестиция, но тя впоследствие многократно се изплаща с по-дълъг и по-пълноценен живот, както и с по-малко "непредвидени ситуации" в гората.
Един доста информативен тест на поведението на основните видове батерии при различни температури е достъпен тук. Автора му (финландец) е пробвал издръжливостта им при захранване на фенер при стайна температура (+22ºC (±2ºC)), както и след предварително 24-часово замразяване на същия фенер заедно с батериите във фризер (-22ºC (±2ºC)). Теста се състои в измерване на измененията в относителната сила на светлината на фенера с хода на времето с различни видове батерии и при различни температури. Важно е да се има предвид обаче че в сценария със замразяването самия тест не е правен във фризера, а веднага след изваждането на фенера оттам. Поради това най-интересни са левите краища на оцветените в синьо криви по-долу, в които ефекта от замразяването е бил най-голям.
1) алкани батерии Sony, произведени в Индонезия:
2) NiMH батерии Sony 2700 mAh, произведени в Япония:
3) NiMH Eneloop 2000 mAh, произведени в Япония (в днешно време се предлагат вече и такива с по-голям капацитет -- до 2550 mAh, но с влошени други характеристики):
4) литиеви батерии Energizer, произведени в САЩ:
В условията на този тест най-зле във всяко отношение са се представили алкалните батерии (1) -- имат влошени характеристики при студ и много кратък живот -- едва около 14 минути при стайна температура. Една от причините за краткия им живот е че фенера дърпа доста ток (около 1.5A), а пък е известно че капацитета на алкалните батерии е значително по-нисък при голям ток на разряд (над 1А пада до около 700 mAh, при по-малък ток на разряд може да достигне 3000 mAh). По-лошите им характеристики при ниски температури се дължат най-вече на забавяне на скоростта на протичане на химичните реакции в тях.
NiMH на Sony (2) са се представили доста по-добре с живот 1 час и 16 минути при стайна температура (над 5 пъти повече от алкалните!), но са работили едва-едва в началото когато са били все още много студени.
При Eneloop (3) се наблюдава най-пълно препокриване на червената и синята крива, т.е. студа почти не се е отразил на работата им, а времето им на живот отстъпва само с 5 минути на предходните, въпреки значително по-малкия им фабричен капацитет в този конкретен тест. Забавно е да се отбележи че при тях началото на синята крива вляво е дори по-високо от червената -- ефект, който не се наблюдава при останалите 3 вида батерии, но може да е в рамките на грешката. Подобен ефект има само в още един случай -- при NiMH модела на Sony с по-малък капацитет (2000 mAh), който не съм дал тук, но е достъпен в цитирания сайт. Друго общо между тях е че и в двата случая батериите са произведени в Япония...
Колкото до литиевите батерии (4) -- те разбира се имат най-дълъг живот при стайна температура (1 час и 34 минути), но дори при тях ефекта от ниската температура е една идея по-чувствителен, отколкото при Eneloop, особено в началото и в края на кривите.
По принцип е добре да се има предвид също че влиянието на ниските температури върху характеристиките на батериите става по-изразено с увеличаването на разрядния ток. С други думи устройства, които изискват по-малък ток за работата си, биха били повлияни в по-малка степен от по-ниските температури. В това отношение eTrex серията уреди на Garmin имат съществено предимство пред по-големите им братовчеди, тъй като са значително по-икономични от тях.
Добра е при няколкодневни (особено зимни) преходи да е на разположение поне един комплект резервни неакумулаторни батерии (най-добре литиеви), принцип който обаче аз лично не спазвам, тъй като разполагам с достатъчни запаси от Eneloop и досега те не са ми изневерявали. Като се замисля, батерии за GSP устройствата, които ползвам, съм купувал преди доста време. Използвам 8 броя HR-3UTG (същите като в гореспоменатия тест), купени през 2008 г., както и 4 броя HR-3UWXA от 2012 г., като гледам да разпределям натоварването равномерно помежду им. Засега не се забелязват признаци на износване, въпреки интензивната им употреба във всякакви условия (от под -20ºC до над 40ºC).
Планинец, Ведрин забрави да спомене, че акумулаторните батерии не са за препоръчване зимата. От студа бързо се разреждат. От съображения за сигурност разумните туристи през този сезон ползват алкални батерии - обикновени, 1,5V. Да не забравиш и да промениш настройката на машинката за вида батерия /в зависимост от модела и - може и да няма такава възможност, но на 60CSX има /
Ако намериш в Лидл такива акумулаторни:
рипай - много са добри, а и евтини /7 или 8 лева са 4 бр./, от две години ги ползвам. С учудващо нисък саморазряд са.
Не се залъгвайте.
Последните такива от Лидл са боклук. Даже не отговарят на реалния си капацитет. Последните които ги бях купил бяха преди около година.
Те се оказаха най-големия боклук от всички през годините. Капацитета им се води около 2500mAh а реално нямат и наполовината като ги мерих. И това са чисто нови батерии. Пълни ментета се оказаха.
Преди няколко години пак бях взел едни дето са обикновени NiMH уж пак 2500mAh но и те според мен не са толкова. Макар че не съм си играл да ги меря сега последно.
Иначе имам пак едни от Лидл отпреди 4 години купувани някъде и се водят ready to use. Т.е. това са NIMh с нисък саморазряд и те се оказаха определено най-читавите които си ги ползвам и още.
В последните години явно дето ги пускат батериите в Лидл са по големи ментаци с всяка година.
Та ползвайте Еneloop. Те са най-добрите на пазара NiMh батерии определено. Да не забравяме че патента за NiMh с нисък разряд е точно на Саньо, които в последствие бяха купени от Панасоник.
Планинец, Ведрин забрави да спомене, че акумулаторните батерии не са за препоръчване зимата. От студа бързо се разреждат. От съображения за сигурност разумните туристи през този сезон ползват алкални батерии - обикновени, 1,5V. Да не забравиш и да промениш настройката на машинката за вида батерия /в зависимост от модела и - може и да няма такава възможност, но на 60CSX има /
Ако намериш в Лидл такива акумулаторни:
рипай - много са добри, а и евтини /7 или 8 лева са 4 бр./, от две години ги ползвам. С учудващо нисък саморазряд са.
Не се залъгвайте.
Последните такива от Лидл са боклук. Даже не отговарят на реалния си капацитет. Последните които ги бях купил бяха преди около година.
Те се оказаха най-големия боклук от всички през годините. Капацитета им се води около 2500mAh а реално нямат и наполовината като ги мерих. И това са чисто нови батерии. Пълни ментета се оказаха.
Преди няколко години пак бях взел едни дето са обикновени NiMH уж пак 2500mAh но и те според мен не са толкова. Макар че не съм си играл да ги меря сега последно.
Иначе имам пак едни от Лидл отпреди 4 години купувани някъде и се водят ready to use. Т.е. това са NIMh с нисък саморазряд и те се оказаха определено най-читавите които си ги ползвам и още.
В последните години явно дето ги пускат батериите в Лидл са по големи ментаци с всяка година.
Та ползвайте Еneloop. Те са най-добрите на пазара NiMh батерии определено. Да не забравяме че патента за NiMh с нисък разряд е точно на Саньо, които в последствие бяха купени от Панасоник.
Жалко.
Моите явно са от последните читави. Но пък са по-добри от предишните ми панасоници категорично
Аз поръчах батериите и калъфа, посочени от Ведрин, като утре ги очаквам. Калъфът го поръчах същият, но от български сайт-този от който купих и GPS-а.
Като пробвам машинката, ще имам и някакви впечатления!
ПП Да попитам-понеже на батериите пише, че са предварително заредени-това какво значи-че са напълно заредени, или че и аз трябва да ги дозаредя преди да ги ползвам?
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети