Давам за пример 7-те рилски езера и развалината в която се превърнаха само с построяването на един лифт.
Съб Фев 21, 2015 9:28 am
Йосарян
Регистриран на: 17 Юни 2012 Мнения: 685 Местожителство: Димитровград
Изглежда достъпа на колите и местните хора са големият проблем. И от резерватите и защитените местности няма никаква полза - пълни са с бракониери. Само по пистите няма такива, съответно да направим писти навсякъде.
Добре де, ами когато достъпа е ограничен колко ще струва да се качим в планината да караме ски или нещо друго?
И тези зелените - не знаех, че им плащат от чужбина.
Ние скоро ще се събираме на х. Вежен в Балкана. Защо не дойдеш да се запознаем? Явно си доста запознат по темата и ще може да ни светнеш за някои неща.
Съб Фев 21, 2015 1:39 pm
pirinist
Регистриран на: 17 Фев 2015 Мнения: 19
Както споменах , интелигентните хора би трябвало да приемат и осмислят чуждото мнение, а не да се заяждат.
Последната промяна е направена от pirinist на Нед Мар 01, 2015 7:58 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Съб Фев 21, 2015 1:48 pm
Йосарян
Регистриран на: 17 Юни 2012 Мнения: 685 Местожителство: Димитровград
Защо така грубо ? Всеки човек има право на мнение. Ти звучиш като интелигентен човек, а не приемаш изглежда моето мнение, или го приемаш погрешно.
Хижата не е от значение, прехода до там и компанията са. Някои нощуват на палатка до хижата.
За да няма съмнение моето мнение е, че Цеко е капут, защото превръща планината в бизнес и ограбва всички останали хора, били те местни или други.
Както споменах , интелигентните хора би трябвало да приемат и осмислят чуждото мнение, а не да се заяждат.
Щом имаш опит, хубаво би било да споделиш какво е работното време на обществения планински транспорт в Алпите през различните сезони и от какъв порядък са цените на билетите за ползването му. А, и не започвай, моля, с влакчето в северната стена на Айгер -- има сигурно и по-представителни примери. Един конкретен пример от моя опит съм дал в тази пращулка, мога да изредя и много други при нужда.
PS: IMHO, копирането на един и същи текст в различни теми ми изглежда неподходящ начин за водене на разумен разговор. Съдържа нотки на крещене.
Съб Фев 21, 2015 3:01 pm
Йосарян
Регистриран на: 17 Юни 2012 Мнения: 685 Местожителство: Димитровград
Номера не е да стигнеш лесно навътре в планината, а да имаш възможност да го осъществиш в среда близка до естествената, а не урбанизирана - като лифтове, трамваи и прочее комерсиални и тривиални начини за печелене на пари.
Пешеходният, планински туризъм не се развива чрез лифтове и трамваи. Планината не е повече планина като има лифтове и др. глупости. Тези ски зони обслужват интересите на Цеко и такива като него. По този начин се експлоатира планината и желанието на хората да са на планина и да карат ски.
Няма нищо лошо да се печелят пари, но алчността, простотията и егоизма нямат граници.
Съб Фев 21, 2015 3:16 pm
pirinist
Регистриран на: 17 Фев 2015 Мнения: 19
За пример за нашите ски -курорти имах предвид малките планински трамваи около Цел ам зее, които най-много отговарят на нашият профил на наклон и природна среда.
Мен ако питаш, най- хубаво ми беше като ходех пеша по Бандерица от Банско до Хижата , скоро го минах отново тоя път има уникално мраморно ждрело под хижа Бъндерица , оттам надолу по пистата.
Мусала нямаше лошо като нямаше лифт, да минеш по долината .
Сега проблема е , че минаха тия времена на спокойствието на планините ни, които единствено спечелиха май от социализъма . Има ли вакуум, той се запълва от нещо- или от скиори , или от сеч и бракониери.
Последната промяна е направена от pirinist на Нед Мар 01, 2015 7:58 pm; мнението е било променяно общо 1 път
За пример за нашите ски -курорти имах предвид малките планински трамваи около Цел ам зее, които най-много отговарят на нашият профил на наклон и природна среда.
Поразгледах сайта им. С тези цени филанкишията от Горно Уйно, Кюстендилско е напълно отсвирен. А те приличат на цените в Банско. Може би част от несъгласията произтичат и от това, че в съществуващата ски-зона място за простосмъртни няма, а иначе Планината е ужким обща...
pirinist написа:
Мен ако питаш, най- хубаво ми беше като ходех пеша по Бандерица от Банско до Хижата , скоро го минах отново тоя път има уникално мраморно ждрело под хижа Бъндерица , оттам надолу по пистата.
Прощалното ми минаване оттам беше през август 2003 г., в разгара на строителните дейности. Пътеката до Бъндеришка поляна вече беше разрушена, а ерозията -- навсякъде. Имаше например съборени от свличания на земни маси току-що поставени стълбове за осветление по ски пътя към Банско.
В Алпите такива гледки не съм виждал -- явно може и по друг начин при наличие на желание.
pirinist написа:
Мусала нямаше лошо като нямаше лифт, да минеш по долината .
На Мусала, това което се случваше в нашето семейство беше, че докато майка ми и баща ми се возеха на лифта, ние с брат ми се качвахме на бегом по пътеката, която си беше пътека, а не писта. В хижата пристигахме горе-долу едновременно всички, а нагоре към върха -- вече всички заедно. Случвало ми се е също, заради не бързоходна компания, която също не понася хижи, да слизам пеша по тъмно към Боровец, заради изпуснат лифт с работно време до 16:00 ч.
pirinist написа:
Сега проблема е , че минаха тия времена на спокойствието на планините ни, които единствено спечелиха май от социализъма . Има ли вакуум, той се запълва от нещо- или от скиори , или от сеч и бракониери.
Спокойствието пак си го има на повечето места, освен тези, за които част от народа дере гърло (зимните курорти и още шепа други).
Последната промяна е направена от vedrin на Пет Дек 13, 2019 12:34 am; мнението е било променяно общо 1 път
Съб Фев 21, 2015 4:23 pm
pirinist
Регистриран на: 17 Фев 2015 Мнения: 19
Благодаря, Ведрин , че си проучил за Цел ам зее. Това обаче са ски лифтовете , планинските трамваи са нещо съмсем друго . Те нямат нищо общо с лифтовете зъбчатките и със ски - спорта : http://pinzgauerlokalbahn.at/content/website_pinzgauerlokalbahn/de_at.html Тази цена от 10.4 евро е за разстояние два пъти по -голямо от Банско - х.Бънцерица-и обратно, а за цената на едно кайве си качваш и колелото в специален вагон. Тук и цените стават за байно от Бистрица С този транспорт излизат в планината и много групи ученици, както и по-немощни хора, и ВАГОНИ ЗА ПРЕВОЗ НА ВЕЛОСИПЕДИСТИ / каквито вече има и метрото в Мюнхен /, всички да се радват на чист въздух. По пътеките има стотици красиви табла за всички животни, които обитават района , природни забележителности , всичко направено с много вкус. Това обаче никога няма да стане в България, културата ни е слаба . Даже ходещи по планините изтъкват ползуването на кола и захвърлянето й с дни под Вихрен като предимство. Това ако го кажете на някой истински зелен в Австрия или Германия.....че трамваите били недоумица...
Снимките са от прокарването на пистите . Сега ако отидеш и снимаш пистите е съвсем друго.
От уважение към планината , паркирам колата в горната част на Бъндеришка поляна , на чакъла до бараките за биатлон, малко над мястото където е последната ти снимка , и оттам пеша нагоре. Прави го това ходене до х. Бъндерица пак, няма да сбъркаш
Най-големият потрес у чужденци съм виждал, когато се сблъскат с километрите натръшкани кой как квари - в клек, на зелено , в потоците , коли с километри преди хижа Вихрен. Питат , какъв резерват е това , това е отвратително.
Последната промяна е направена от pirinist на Нед Мар 01, 2015 7:58 pm; мнението е било променяно общо 4 пъти
Съб Фев 21, 2015 5:25 pm
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1598 Местожителство: Хасково
E, ама ти си бил в най-голямото мазало. Не че всички рани на планината са излекувани, но не е толкоз страшно. Трева е поникнала, не се строи. По това време и на Пампорово беше така. Там пък съвсем го затулиха с постройки.
Благодаря, Ведрин , че си проучил за Цел ам зее. Това обаче са ски лифтовете , планинските трамваи са нещо съмсем друго . Те нямат нищо общо с лифтовете зъбчатките и със ски - спорта : http://pinzgauerlokalbahn.at/content/website_pinzgauerlokalbahn/de_at.html Тази цена от 10.4 евро е за разстояние два пъти по -голямо от Банско - х.Бънцерица-и обратно, а за цената на едно кайве си качваш и колелото в специален вагон. Тук и цените стават за байно от Бистрица С този транспорт излизат в планината и много групи ученици, както и по-немощни хора, и ВАГОНИ ЗА ПРЕВОЗ НА ВЕЛОСИПЕДИСТИ / каквито вече има и метрото в Мюнхен /, всички да се радват на чист въздух. По пътеките има стотици красиви табла за всички животни, които обитават района , природни забележителности , всичко направено с много вкус. Това обаче никога няма да стане в България, културата ни е слаба . Даже ходещи по планините изтъкват ползуването на кола и захвърлянето й с дни под Вихрен като предимство. Това ако го кажете на някой истински зелен в Австрия или Германия.....че трамваите били недоумица...
Прав си за всичко по-горе, спор няма. Само дето това, което съществува в зимните курорти у нас, в частност в Банско, е нещо доста по-различно от гореописаното, нали? Други са и оповестените намерения за разширения, поне доколкото съм запознат с тях. Общо взето за нещо различно от зимни спортове и дума не се обелва, с малки изключения тук-там.
pirinist написа:
Снимките са от прокарването на пистите . Сега ако отидеш и снимаш пистите е съвсем друго.
Знам че е друго сега, знам също и че е пусто извън сезона за каране на ски по пистите, който трае там 3 или най-много 4 месеца, в добрите години. В останалото време съоръженията ръждясват, а планината пустее, поне в района със ски-пистите, който не е никак малък. А туристическата пътека, след като беше разрушена заради ски-зоната и до днес не е възстановена.
pirinist написа:
От уважение към планината , паркирам колата в горната част на Бъндеришка поляна , на чакъла до бараките за биатлон, малко над мястото където е последната ти снимка , и оттам пеша нагоре. Прави го това ходене до х. Бъндерица пак, няма да сбъркаш
Най-големият потрес у чужденци съм виждал, когато се сблъскат с километрите натръшкани кой как квари - в клек, на зелено , в потоците , коли с километри преди хижа Вихрен. Питат , какъв резерват е това , това е отвратително.
Ами така е -- да. И какво правят Юлен ООД, община Банско и държавата, за да променят това? Какво пречи например гондолата да работи целогодишно, всеки ден (освен в дните за техническо обслужване), от 6:00 до 22:00 ч.? Ами държавата защо не вземе да изиска нещо такова от концесионера? Какво пречи цената на возенето да е съпоставима с тази в Марибор, а не например с влакчето до т.нар. "Покрив на Европа"? Много такива въпроси възникват, ако човек се опита да разсъждава, вместо да налива вода в мелницата на този или онзи...
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2
Страница 2 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети