Вероятно говориш за друга автогара, а не за Юг.
Вероятно Родопи.Ще ги питам и тях.
То реално тези следобедните автобуси от Пловдив ги сложих просто ей така щото ги има, а не че вършат добра работа .
Ако човек пътува за Петрич примерно трябва да хване сутришния автобус от Пловдив за Благоевград иначе става късно и ще трябва или да спи в Петрич или да ходи по нощите до хижата .
За мен лично най-удобен е нощен влак до София и после с влак до Петрич.Пристигам в ранния следобяд и към хижата...само че другата година.
Мне, не говоря за друга автогара. И двата автобуса за Благоевград (13:00 и 13:40) от Пловдив тръгват от Юг.
Пон Ное 17, 2014 8:54 pm
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
ZCEZBPM написа:
1. Да бе да, за един час.
2. ... реално аз лично нямам необходимите умения за това което си предложил ...
3. Второ хич няма да е лесно заради огромния размер на иннформацията пък и не съм сигурен дали наистина всичко трябва да е на едно.
4. Ако вместо десет минути колкото си отделил, за да намериш някакво инфо за транспорта беше отделил целия час само за това, информацията ти щеше да е и достоверна и детайлна, а в случая не е така.
5. За мен единствената достоверна информация е тази която придобивам от личен опит докато ходя по даден маршрут, тази която получавам от сигурни хора ходили там и по телефона директно от автогарата или хижите там където е трудно получаването на инфо от автогарите.
1. Точно за един час.
2. "Уменията" се придобиват за два часа.
3. Информацията далеч не е с огромен размер.
4. И информацията ми утре вече най-вероятно нямаше да е актуална.
5. Принуден си да правиш това по причина на (вж. т. 4.)
За нищо не се натискам, само предлагам. Ако има някакво общо съгласие за нещо подобно на предложеното от мен, ще се включа с удоволствие. Изреждането на часове на тръгване на някакви автобуси от някъде за другаде ми се струва безсмислено най-малкото по две причини
- утре вече няма да са същите
- хората не пътуват към едно място от едни и същи места. И ако за изходните пунктове за Алиботуш в кьошето на татковината е ясно, че няма много опции за придвижване "от разни места", то дори само при едно Голо бърдо нещата не стоят така: да правим списъци на разписанията към Радомир от София, Дупница, Перник и Кюстендил ли? На Перник от София, Брезник, Кюстендил, Трън, Радомир и т. н.? Нали се сещаш колко потенциални "разписания" трябват, за да е пълна информацията, защото за мен от София трябва една информация, но за неврокопчани - друга.
Мисля, че е достатъчно хората да бъдат ориентирани за изходните пунктове и линиите, които ги обслужват - железопътни и автобусни, междуградски и общински, останалата конкретика могат да си я набавят и сами.
Що се отнася до хижите и най-най-важните местности и върхове - те са много по-малко от изходните пунктове и включването им е фасулска работа. Но е важно, за да могат хептен лаиците да знаят все пак не само откъде тръгват, но и накъде отиват. Дали ще им се предлагат примерни маршрути или не - това е просто опция, която впрочем също се решава елементарно.
Според мен и двата начина на описване си имат своите предимства. Важно качество на това, което Иво прави е, че е сравнително лесно откриваемо с търсене по ключови думи, не само в този форум, а и в която и да е търсачка. Например ако някой потърси в Google обществен транспорт до село Петрово ще получи като първи отговор точно тази тема във форума със съответната информация. Само преди няколко дни, когато аз потърсих същото ми отне доста повече време докато попадна на вярната информация.
От друга страна, предложеното от Rincewind е по-удобно за обхващане с един поглед на възможните алтернативи и се възползва от естествените способности на човешкия мозък да обработва по-бързо визуална (географска) информация. За сметка на това обаче то е по-трудно откриваемо за хора, които не са запознати с местонахождението му. Например търсене за вр. Примечляк засега връща два резултата, нито един от които не сочи към примера с Голо Бърдо.
За мен едно хубаво решение би била система, която:
1) предлага информацията както в чисто текстов, така също и в графичен вид върху картна основа;
2) позволява специализирано търсене (например транспорт от точка А до точка Б, в определен ден и час, евентуално със смяна на превозните средства).
Ако си позволя да се размечтая, бих се радвал също тази система да е в състояние да черпи данни от системите на всеки заинтересован да участва превозвач, като позволява всички промени в разписанието да се отразяват автоматично, показва информация за наличните свободни места в превозните средства, а защо не дори и да позволява покупка на билет(и) за даден маршрут. Последното може да е една идея за бизнес, ако на някой му липсват други по-интересни занимания. Идеята хич не е нова или оргинална, но на мен не ми е известно някой да я е реализирал успешно у нас, особено що се отнася до по-малките населени места, които са от особен интерес тук.
Вто Ное 18, 2014 2:05 am
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
vedrin написа:
Например търсене за вр. Примечляк засега връща два резултата, нито един от които не сочи към примера с Голо Бърдо.
Честно казано не бях направил картата "публична", а бях дал опцията да може да се отваря от "всеки с връзката", т. е. да се намира само през форума. Сега я направих публична. Любопитно ми е да видя дали и за колко време Google ще я индексира и кое от нея ще може да се открива в търсачката - само заглавието (Голо Бърдо) или и отделните компоненти в нея (напр. Примечляк).
Апропо, Примечляк продължава да връща само въпросните два резултата независимо от споменаването му снощи във форума, явно има нужда от време и за тази индексация.
Мисля, че ако има воля, може да се измисли начин (и) за (откриваема в Google) визуализация на начинанието, защото при всички положения за редовия потребител то е много по-удобно и прегледно.
ПП Google индексира Примечляк във форума: търсене за Примечляк
Картата още е невидима за него.
Например търсене за вр. Примечляк засега връща два резултата, нито един от които не сочи към примера с Голо Бърдо.
Честно казано не бях направил картата "публична", а бях дал опцията да може да се отваря от "всеки с връзката", т. е. да се намира само през форума. Сега я направих публична. Любопитно ми е да видя дали и за колко време Google ще я индексира и кое от нея ще може да се открива в търсачката - само заглавието (Голо Бърдо) или и отделните компоненти в нея (напр. Примечляк).
Апропо, Примечляк продължава да връща само въпросните два резултата независимо от споменаването му снощи във форума, явно има нужда от време и за тази индексация.
Мисля, че ако има воля, може да се измисли начин (и) за (откриваема в Google) визуализация на начинанието, защото при всички положения за редовия потребител то е много по-удобно и прегледно.
Вече (19 часа по-късно) е индексирана форумната страница споменаваща Примечляк, но не и картата, макар и тя да е част от собствената инфраструктура на Google. Между другото това ме подсеща и за още един важен и често подценяван аспект -- лиценза и достъпността на данните. Ако ще се прави нещо с доброволчески усилия е добре лиценза да е отворен, ясно обозначен и данните да се съхраняват на достъпно място (за предпочитане повече от едно). Не съм сигурен как сa решени тези въпроси при използване на услугата на Google в този случай. Знам обаче например че допринасящите за подобряването нa Google Maps посредством Google Map Maker нямат нито права, нито достъп до векторните данни, които собственоръчно са въвели. Това не е практика, която одобрявам или бих насърчавал чрез някакъв вид участие.
Хм ...
Оказа се, че Google е индексирал картата за Голо бърдо и съдържанието й (вкл. митичния Примечляк), но тя (засега) е откриваема не в "общата" търсачка, а в Google Maps Gallery: Search results for: примечляк
Хм ...
Хм ...
Оказа се, че Google е индексирал картата за Голо бърдо и съдържанието й (вкл. митичния Примечляк), но тя (засега) е откриваема не в "общата" търсачка, а в Google Maps Gallery: Search results for: примечляк
Хм ...
Мда, наистина е малко странно това. Не е откриваема дори по начина описан в Help-a на Google:
Testing searchability
To test that your map has been indexed and is ready to appear in search results, search for it by using the following format:
your-map-name-or-keywords Google Maps Gallery
You can search without using the keywords Google Maps Gallery, but the appearance of your map in the search results is determined by many factors and can't be guaranteed.
Забавно е че дори и собствения им пример всъщност не работи (линка към Real-time earthquake map не се появява като резултат в списъка след търсене с real time earthquake google maps gallery).
Breckenridge assumes that most people won’t necessarily find these maps on the Gallery but through Google Search. The company is looking at how it can highlight them in search results, but it’s worth noting that they will also be highlighted in Google Earth, both on the desktop and on mobile.
Дали и кога, туй е въпросът.
ПП Принципно Google карти излизат в общата търсачка. Например при търсене на "хижите в България" на четвърто място в резултатите е именно Google карта: търсене за хижите в България
Но колко време след индексирането си една карта се появява в общата търсачка и въз основа на какво става по-лесно видима, трябва да каже някой по-умен от мен. Или поне по-запознат с материята. Апропо, картата е създадена през 2010 г. и е видяна 2,5 милиона пъти, мисля, че това не е без значение.
ОК, дай някоя проблематична планина, за да видя какво мога да изровя и спретна за нея.
Пробвай по начина за който говориш с нещо вече налично в тази тема като разписанието за Китка планина(Алиботуш). Това е най-добрия начинн да ме разбереш какво съм искал да кажа. После ще сравним кой начин за ориентиране за транспорта е по-добър.
ОК, направих го. Резултатът е това: Информационна карта за Алиботуш Отне ми около половин час да събера информацията и още около час и половина да я систематизирам и визуализирам. Започнах в 10:30 и приключих в 14:10, като междувременно имах и друга работа за вършене.
Начинът, по който подходих:
1. Издирих в интернет координати на туристически информационни центрове в Сандански и Гоце Делчев. Те ми дадоха информация за автобусите до Катунци, Петрово и Парил. Информацията им - както се оказа впоследствие - беше повече от достоверна! Посочените в интернет координати на информационния център в Гоце Делчев се оказаха неверни, поради което се обадих в общината, откъдето ми дадоха актуален телефон на завеждащия центъра.
2. За всеки случай ги помолих за телефоните на автогарите и превозвачите, които обслужват линиите. Свързах се с тях и те ми дадоха същата информация.
3. Издирих в интернет разписанията на автобусите от София за Сандански, Катунци, Петрово и Гоце Делчев, които тръгват от Централна автогара и от Автогара Овча Купел.
Това "събирателство" ми отне точно половин час и мисля, че е по силите на абсолютно всекиго, който е тръгнал към Алиботуш. Останалото беше визуализацията и наливането в нея на събраната информация.
ПП Има някои неща за допълване/коригиране в твоята информация:
1. Автобусът от Сандански за Петрово в 15:30 ч. върви всеки ден, вкл. и неделя (цитирам превозвача: "И на Нова година пътуваме, к'во да правиш ..."). Т. е. изричното ти указание, че в неделя няма автобуси за Петрово, трябва да се промени.
2. Автобусното разписание от София за Гоце Делчев трябва да се допълни с немалко автобуси, които тръгват не от Централна автогара, а от Овча Купел (ще ги видиш като цъкнеш на маркера на автогара Екоин).
Иначе нещата, които ти си събрал, и които аз събрах, съвпадат. Не съм се и съмнявал в това, но за да изпълня условието на "задачата" поставена от теб, не съм се водил от данните, събрани от теб. Мисълта ми е, че не е толкова сложно да се набави тази информация от всекиго, стига да му е ясно откъде трябва да тръгне и накъде да отиде. В крайна сметка става дума да се развъртят два-три телефона. Този тип информация има йерархичен порядък, който е следният:
1-во ниво: справка в карта относно възможните изходни пунктове към съответната планина.
2-ро ниво: общински служби/информационни центрове, под чиято юрисдикция са въпросните изходни пунктове - дори да не дадат актуална и подробна информация за конкретни разписания, те са първичен източник на данни за координати на автогари и превозвачи.
3-то ниво: автогари - най-често дават актуална информация за разписания, а ако нямат такава - данни за актуалните в момента превозвачи, обслужващи линиите (понякога превозвачите се сменят).
4-то ниво: актуални превозвачи - безусловно сигурен източник за разписанията днес и сега.
ППП Събрах сведения и за автобусите от Благоевград към Сандански/Катунци/Петрово и Гоце Делчев, но не съм ги наливал в картата, защото те имат отношение към цялата работа само и единствено, ако се допусне, че човек иска да тръгне от Благоевград и/или идва от някъде и крайната му спирка е именно Благоевград. Такъв е случаят, например, с идващите от Пловдив, които имат директни автобуси за Благоевград. Причината да считам тази информация за излишна в случая е следната:
1. Ако човек е тръгнал за Гоце Делчев от Пловдив, може да слезе в Разлог, а това означава да събираме и представяме и информация за разписанието Разлог - Гоце Делчев. Така не зная къде ще му излезе краят. Бездруго смятам, че е излишно включването на конкретни разписания за големите междуградски дестинации, която е лесно откриваема и която зависи най-вече от това откъде тръгваш. В този смисъл смятам, че е абсолютно излишно това, което така или иначе направих, а именно да се слага подробно разписание на автобусите София-Сандански и София-Гоце Делчев. Същественото е да се представи информацията от общинските центрове към забутаните изходни места. Иначе ще трябва за всяка планина поотделно да се събира инфо за автобуси отвсякъде. Апропо, съвсем до скоро вървеше и автобус Казанлък - Гоце-Делчев, но вече го няма.
Последната промяна е направена от Rincewind на Сря Ное 19, 2014 4:07 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Сря Ное 19, 2014 3:46 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6453
Добре се е получила картата.
Можеш да добавиш също маркираната в синьо пътека от асф. път през заслона за Гоцев връх (която доскоро беше единствената маркирана от страната на Петрово).
Въпросът ми е - дали не е по-добре да се наложат важните точки и скицата на маршрутите върху парче растерна карта? Имам съмнения, че тази онлайн карта може да изчезне някой ден от нета, или да се наложи да се префасонира линка (и двете - нежелани).
_________________ Бутам след осмата бира
Сря Ное 19, 2014 4:07 pm
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
dido написа:
Добре се е получила картата.
Можеш да добавиш също маркираната в синьо пътека от асф. път през заслона за Гоцев връх (която доскоро беше единствената маркирана от страната на Петрово).
Въпросът ми е - дали не е по-добре да се наложат важните точки и скицата на маршрутите върху парче растерна карта? Имам съмнения, че тази онлайн карта може да изчезне някой ден от нета, или да се наложи да се префасонира линка (и двете - нежелани).
Благодаря, dido.
1. Не сложих тази пътека, защото така или иначе нямах за цел да сложа всички възможни маршрути из планината. Ей сега ще се коригирам, но при Алиботуш това е правимо - не са кой-знае колко възможните маршрути, но за останалите планини не е така. Вчера като спретвах Голо бърдо установих, че мога да съставя поне 20 различни маршрута от различни точки А до различни точки Б ...
Това ме подсеща следното - маршрутите са направени в BGMountains, съхранени като kml-файлове и импортирани в Google Maps. Тъй като днес всеки е ревнив на тема авторски права, има ли нужда да указвам това изрично в направената от мен карта?
2. Цялата карта в Google Maps - точки и маршрути - може да се експортне като kml-файл, който може да се предостави за свободно сваляне и отваряне я в BaseCamp, я в Google Earth, я в нещо друго, така че да се визуализира на всякаква подложка, но в този файл не се съдържа анотираната информация към отделните точки, а тя е основополагаща за цялата концепция на картата в този й вид ... Ако някой знае как да стане това, да сподели.
ПП Поправка: Файлът съдържа анотираната информация!. Който знае как да обвържем анотираната информация с растерно изображение, да каже. Само да не се окаже, че от лежерни занимания започнем правенето на туристическа ГИС.
3. В момента аз се водя "собственик" на картата, но с едно кликване на мишката мога да я предоставя на всички за редакция, така че ако някой има идеи или повече умения от мен да каже. Въпросът е нещата да станат максимално добре ...
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3Следваща
Страница 2 от 3
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети