Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
Suunto Ambit2 или не плачете българи и в Европа е така
Та да разкажа за моя опит с Suunto Ambit2, както и да вметна някои впечатления от супер лъскавия часовник с GPS.
Ако някой не го е виждал, ето го тука на официалия сайт: http://www.suunto.com/Products/sports-watches/Suunto-Ambit2/Suunto-Ambit2-Black/
Та идеята да пробвам такова чудо ме се въртеше от известно време, макар че многократно се отказвах, поради очевидни причини. Но крастата си е краста и накрая взех, че го поръчах. Амазон.де -> Гъбко и след няколкоседмично безкрайно чакане нещото пристигна, макар и малко разочароващо в една смачкана кутия, дето дори и със станиол не беше опакована. Ама карай ...
Първо уточнение: Suunto Ambit2 има GPS, при дова доста добре работещ, който записва пътя, по който минаваш, записва и други интересни статистики, но за да можеш да получиш достъп до тези данни е нужно да свържеш часовника с компютър, компютърът пък да е свръзан с интернет и по този начин данните да се прехвърлят към един поддържан от Suunto сайт с адрес http://movescount.com, където можеш да ги разгледаш. Ако нещо по цялата верига се издъни обаче, просто увисваш, което си е много дебел недостатък. Ама карай ...
Та като стана дума за недостатъците, няма как да не се обърне внимание на кабела, с който нещото се свързва с компютър и зарежда. Ето за това извращение става дума:
Само като го видях ми призля от мисълта какво би станало, ако тази изгъзица се повреди - предвид че сме в България, часовникът ставаше неизползваем за неясно колко дълго време.
И три дена след това едно от крачетата на кабела пропадна. Все още работеше, но трудно даваше контакт и трябваше да го притискам.
Изпадайки в паника, пъровото нещо, което направих беше да си поръчам друг кабел от Англия(щото там се оказа най-евтин), който потегли към Гъбко за скромната сума от около 35 лева.
След това изпратих жално писмо до навсякъде хвалените Suunto Customer Support, която жалба дане началото на нашите дълго продължили, идилични взаимоотношения.
На този първи мой жест, те бързо и спонтанно отговориха:
- Изпратете ни доказателсво, че сте си купили часовника и ще ви изпратим нов кабел, free of charge (което аз си го преведох като без пари, макар че си има заигравка: charging cable free of charge )
Изпратих им, след което те ме уведомиха, че понеже кабелите си ги държали в Румъния, трябвало да изчакам между 2 и 4 седмици. (Разбираемо: Румъния - на майната си, България и тя на майтана си, смятай колко дълго трябва да пътува помежду). Аз така или иначе се бях подсигурил и подобно развитие ме устройваше, така че им изпратих един възторжен имей с Thank you, thank you very much!
So far, so good!
Макар че междувременно имах един друг, дразнещ, но преодолимо, проблем, защото тяхния софтуер Moveslink, който всъщност представлява драйверите, свързващи часовника с компютъра, Windows 8 го обявяваше за нелицензиран софтуер и отказваше без уговорки да го стартира, та затова също им писах, на което те на няколко пъти ми отговориха тотално неадекватно, от сорта на "Ами изтрийте си кукитата в Хром и го даунлоуднете отново" и още такива, проточили се във времето, но сега не ми се разказва за това.
Та пристъпвам към главното.
Часовникът всъщност си беше доста лъскав, чудесна играчка и аз му се кефих до времето, когато батерията му от 50% падна изведнъж направо на 3% за няма и един час в режим тичане. (Принципно едно от големите достойнсва на този модел на Суунто е, че се предполага, че батерията издържа 16 часа в най-енергоемкия режим, тичането).
Силно потресен им писах пак.
Междувременно се заприказвахме с joropc, който имаше (почти) същия модел и който всъщност много ми помогна в детайлите при обръщенията към Suunto(че аз малко съм си смотан и не се ориентирам толкова бързо). Та Жоро вика, споко, съпортът им е страшен, ще ти решат проблема.
И верно, аз им писах по обед, след няколко часа те ми пратиха товарителницата, аз докато разбера какво е това, притичаха куриерите и хоп, на следващия ден по обед получих имейл, че часовникът е пристигнал в сервиза им във Финландия. Потресаващо!
Срокът за ремонт бил 10 работни дни. Всъщност доста време, при условие, че са ти взели и играчката. И се запона чакането.
След една седмица попучих известие по майла: часовникът бил изпратен обратно. Да съм кликнал ей тука, за да видя статуса ремонта. И кво да видя: "Dear customer, your unit has been checked and the necessary tests have been made, but no fault has been discovered."
Ха! Направо бях втрещен! Оплаках се на Жоро и той вика, пиши им пак. И им писах нещо от сорта, как може да твърдите, че няма проблем, като очевидно има проблем! Само че те не бързаха да отговорят и през това време часовникът отпътува по обратния път. А пък аз си останах само с чакането.
Отговорът, който получих и то след дъжд качулка и след като изрично настоях за него, беше, че това бил често срещан случай при часовници, които дълго време не са били зареждани и за да може индикаторът на батерията да се калибрира отново, да го заредя за минимум 5 часа.
Аз обаче, силно подразнен, им отправих резонния, според мен въпрос "При условие, че часовникът беше във вашите ръце в продължение на една седмица, би трябвало да разбирам, че всякакви проблеми свързани с калибрацията на батерията или каквото и да било друго, са били отстранени?"
При което те ми го върнаха с" "Чуствай се свободен при бъдещи проблеми да се обърнеш отново към нас". Това в буквален превод, иначе малко кото подигравка звучи.
Пък Жоро вика, споко, те са го фикстнали. А на мен толкова ми и трябва, успокоих се, че дори почти го бях забравил този часовник в следващата седмица. Зареждах го за цяла нощ за всеки случай.
Нещеш ли обаче, една седмица по-късно, след като индикаторът се беше спуснал на 50%, пък аз се хванах да потичам в една приятна пролетна утрин, отново се стигна до същото - за един час батерията падна от 50% на 2%. С това моето търпение достигна предела си и написах един "злобен потребителски имейл", който започваше с това колко много съм разочарован от подръжката и продукта им.
Отговори ми автоматичният респонс, който ме уверяваше, че писмото ми е получено и ще ми бъде отговорено в следващите 72 часа. Само че в следващие 10 дена - йок какъвто и да било отговор.
Междувременно от онази история с кабела и обещаната замяна бяха изминали не 4 ами 5 седмици, а от нов кабел - ни вест ни кост. Отново трябваше да пиша дебело напомняне, на което след няколко дни ми отговориха, че нов кабел бил изпратен, да съм зачакал между 2 и 4 седмици (този път не споменаха за Румъния).
Междувременно аз все пак реших докато чакам, да пробвам още веднъж да разредя(супер досадна работа) и заредя (за 5 часа) батерията. Този път сякаш имаше "подобрение", първо стигна до 44% преди внезапно да падне на 0%.
Пак им писах "злобен имейл с напомняне", добавяйки че не е усместно да се чустват свободни да отговарят.
Еле след няколко дена ми отговорийа колко екстремно съжалявали за моите проблеми, да съм прател часовника в сервизния център, тяхен екип щял да се заема с разследването какво му има.
*************************************
Уф, уморих се с тая история. По-натам ще продължа. То разказът стана дълъг, пък да не говорим, че наяве си продължи към 2 месеца и то само засега.
Пет Мар 28, 2014 1:21 am
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6448
Странна история, ама що Суунто, ами не Касио? Джапанките са гурута на електрониката, съм чувал
Това с батери-метъра може да е проблем в отчитането. Пробвал ли си да сумираш времето на работа - дали достига обявеното?
_________________ Бутам след осмата бира
Пет Мар 28, 2014 2:21 am
ПЪТУВАЩИЯТ СЪС ЗЕМЯТА
Регистриран на: 02 Ное 2013 Мнения: 31
това ми напомня последния ремотнт на телефона ми тотално разбит и полуработещ
върнат от безплатен приятелски преглед...колко късно идва акъла ми,колко къснооо...
_________________ форумната фауна тук-
Освен това се виждаха няколко много докачливи старчета, готови да се засегнат при най-малък повод и от нещо най-незначително.
Пет Мар 28, 2014 4:44 am
OpenMind
Регистриран на: 02 Яну 2012 Мнения: 67
Другия път този
На хижа Яворов го видях в действие.
Цената му е по-логична от твоя.
Пет Мар 28, 2014 5:19 am
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
dido написа:
Странна история, ама що Суунто, ами не Касио? Джапанките са гурута на електрониката, съм чувал
Не знаех Касио да имат часовник с подобна фунцкионалност. Пък и Суунто все пак се котира като име.
dido написа:
Това с батери-метъра може да е проблем в отчитането. Пробвал ли си да сумираш времето на работа - дали достига обявеното?
Ами те така твърдят и не е невъзможно да е вярно, защото след като индикаторът покаже 0% часовникът продължава да работи дълго време. Реално е много трудно да се провери колко точно обаче, първо защото консумацията на ток силно зависи от разни фактори като атмосверните условия, температурата и много други(това според сайта им), второ, защото за да си прехвърлиш данните в сайта им, трябва да държиш часовникът вързан към компютъра за поне 3-4 минути, през което време батерията се зарежда и индикаторът напредва сериозно (5-7%).
Така или иначе дори батерията да си е наред (в което между другото и аз вярвам), некоректните показания на индикатора й не са приемливи, защото не върви да разчиташ на часовник с паднала според самия него батерия.
OpenMind написа:
Другия път този
На хижа Яворов го видях в действие.
Цената му е по-логична от твоя.
А, ти и суунтото да беше видял, щеше да се влюбиш от пръв поглед
Виж тук в това ревю как ги кове гармините този(около 4-тата минута): http://youtu.be/I3hKvUMUw5g
Пет Мар 28, 2014 8:22 am
баир_будала
Регистриран на: 22 Сеп 2012 Мнения: 252
Оттдавна ви го говоря ,че тия нови джаджологии само ви побъркват , ма никой не чуе .
Пет Мар 28, 2014 11:34 am
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
баир_будала написа:
Оттдавна ви го говоря ,че тия нови джаджологии само ви побъркват , ма никой не чуе .
Идеята ми беше не толкова обръщам внимание на самото усторойсто и нуждата от изпозлването му, а по-скоро да разкажа за отношението от страна на Суунто, на което се натъкнах. В България обикновено се ширят разни митологии, за това как било в "белите страни" и колко зле било при нас. Еми ето, моят скромен опит показва, че не е точно така. Затова и пуснах темата радел "Обща дискусия", а не тук, където се премести в последствие.
Всъщност историята все още не е завършила. След като те ми "посъветваха" за втори път да им пратя часовника за ремонт, аз им отговорих, че подобно разрешение не ме устройва и не искам за втори път да чакам, при условие, че първия ремонт не беше дал никакъв резултат. Поисках да ми пратят заместител за времето, което им е нужно да си проведат разследванията. Нещо такова ми беше мейла:
Код:
This solution is not solution from me. First because I already have sent you the watch once and had to wait for 10 days just to be known that my problem is not a problem which is ridiculous. However I believed that the problem has been fixed but was amazed to see that the problem persists.
Second - every time when I connect the device to the computer I must wait for long minutes seeing "Transferring data ...". I think you must have enough data, logs and whatever to find what is wrong with this watch.
Have in mind that I bought this device to use it not to wait for it forever.
Could you please send me a replacement for the time you need from your investigation so I can continue my training?
Те съответно не бързат да ми отговарят пък аз от своя страна си правя същото, каквото ми се налага да правя още от момента, когато поръчах часовника - чакам.
Пет Мар 28, 2014 2:32 pm
OpenMind
Регистриран на: 02 Яну 2012 Мнения: 67
igurbev написа:
dido написа:
Странна история, ама що Суунто, ами не Касио? Джапанките са гурута на електрониката, съм чувал
Не знаех Касио да имат часовник с подобна фунцкионалност. Пък и Суунто все пак се котира като име.
dido написа:
Това с батери-метъра може да е проблем в отчитането. Пробвал ли си да сумираш времето на работа - дали достига обявеното?
Ами те така твърдят и не е невъзможно да е вярно, защото след като индикаторът покаже 0% часовникът продължава да работи дълго време. Реално е много трудно да се провери колко точно обаче, първо защото консумацията на ток силно зависи от разни фактори като атмосверните условия, температурата и много други(това според сайта им), второ, защото за да си прехвърлиш данните в сайта им, трябва да държиш часовникът вързан към компютъра за поне 3-4 минути, през което време батерията се зарежда и индикаторът напредва сериозно (5-7%).
Така или иначе дори батерията да си е наред (в което между другото и аз вярвам), некоректните показания на индикатора й не са приемливи, защото не върви да разчиташ на часовник с паднала според самия него батерия.
OpenMind написа:
Другия път този
На хижа Яворов го видях в действие.
Цената му е по-логична от твоя.
А, ти и суунтото да беше видял, щеше да се влюбиш от пръв поглед
Виж тук в това ревю как ги кове гармините този(около 4-тата минута): http://youtu.be/I3hKvUMUw5g
Идеята ми е че Garmin си имат представителство и при евентуален проблем ще може да се разчита на по-бърз съпорт.
Пет Мар 28, 2014 6:25 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
OpenMind написа:
Идеята ми е че Garmin си имат представителство и при евентуален проблем ще може да се разчита на по-бърз съпорт.
А специално за съпорта на Гармин, мога да разкажа и за единственото ми посещение в сервиза им, когато преди години занесох стария ми 60csx със спукан дисплей и те без никакво увъртане ме върнаха с обяснението, да забравя, че някой в България ще се наеме да достави такава скъпа част като дисплея, която щяла да излезе колкото апарат на старо.
Пет Мар 28, 2014 6:38 pm
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
В добавка към последния пост на Иван, аналогичен случай в "наше село": развалена радиостанция на служебен Гармин Рино (пращене при слушане, иначе чуваемост отсреща при говорене), посещение в Геотрейд, отговор от тяхна страна: "Ами ... развален е" и ... вдигане на рамене.
Впоследствие ни нагазиха държавните власти за използването на Риното, имало някакви проблеми с ползваните от него честоти, та го зарязахме като уред в тази му функция и оставихме Геотрейд на мира, но така или иначе помощта им в случая бе неоценима.
Абе добре, че като цяло Гармините нямат адета да се трошат на общо основание ...
Пет Мар 28, 2014 7:55 pm
t.hristov
Регистриран на: 23 Юни 2010 Мнения: 1091
Каква е гаранцията на този часовник? Колко време си го ползвал?
Пет Мар 28, 2014 7:56 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
krasy написа:
Каква е гаранцията на този часовник? Колко време си го ползвал?
Ами то си пише, цялата история се развива за около 2 месеца до тук. За срока на гаранцията не съм се заглеждал, мисля е една или две години. Предполагам на сайта им може да се разбере. Ако се стигне до там ще проверя.
Пет Мар 28, 2014 11:41 pm
Stanev
Регистриран на: 02 Апр 2012 Мнения: 174
Как ви се дават толкова пари за една такава джаджа, не мога да разбера. Наистина разбирам, че всеки има различен вкус и т.н., но за едно парче пластмаса.... не че и аз не съм набил пари в хобитата си ама....Знам какво е чувството, когато една идея ти се загнезди в главата и няма оттърване, направо ставаш обсебен. Не знам дали и в този случай е така, но все пак...
Със здраве и ги натискай гнидите да ти пратят най-добре нов часовник.
_________________ "...Some people have systemathic approach on nothing..."
Съб Мар 29, 2014 12:17 am
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6448
Stanev написа:
Как ви се дават толкова пари за една такава джаджа, не мога да разбера.
Обяснението е много просто - кефа цена няма
_________________ Бутам след осмата бира
Съб Мар 29, 2014 1:13 am
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
Та за протокола, те взеха, че ми отговориха този път сравнително бързо. Съветват ме да съм форснал ъпдейт на фирмуера и ако това не помогнело, да съм им прател часовника.
Нямали възможност да ми предоставят заместител за времето на ремонта.
И съответно аз им писах да намерят възможност и да престанат да ми пращат инструкции какво да правя, за да им поправя устройстото - в крайна сметка съм потребител, а не някакъв служител на Суунто.
Некъв такъв имейл:
Код:
Dear Dadiv,
Please find a possibility and a way to make exception in my case and send me a replacement for the time you need to try to repair the watch for the second time. I don't have a reason to believe that you will succeed now when you failed previous time and all procedure will be just a waste of time and nerves for me. (By the way could you please send me explanation how your "experts" tested that the device is working properly when it obviously not?)
And please stop sending me instruction what should I do to fix your product. I did enough during the last month. I am not Suunto QA worker, software updater, battery calibrator and whatever, I am a customer.
I hope you will find reasonable solution for my case.
Regards,
Ivan Garbev
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница 1, 2, 3 ... 12, 13, 14Следваща
Страница 1 от 14
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети