Бе мани ги тея ........ не са маркирали нищо през живота си, а подписват документи. Тоя на бтс-то нали обеща че приоритетно, ще дооправят международните маршрути маркировките още като встъпи в пост ...
П.С Ако кажа че тези са глупендери, ще ми се карат че използвам такива думи. Но и най-важните неща, които са свързани с туризма и образованието на хората са кръгла нула.
Бе мани ги тея ........ не са маркирали нищо през живота си, а подписват документи. Тоя на бтс-то нали обеща че приоритетно, ще дооправят международните маршрути маркировките още като встъпи в пост ...
П.С Ако кажа че тези са глупендери, ще ми се карат че използвам такива думи. Но и най-важните неща, които са свързани с туризма и образованието на хората са кръгла нула.
Май не са го подписали само БТСто, така че, може би да не генерализираме
Бе мани ги тея ........ не са маркирали нищо през живота си, а подписват документи. Тоя на бтс-то нали обеща че приоритетно, ще дооправят международните маршрути маркировките още като встъпи в пост ...
П.С Ако кажа че тези са глупендери, ще ми се карат че използвам такива думи. Но и най-важните неща, които са свързани с туризма и образованието на хората са кръгла нула.
На снимката виждам поне трима много добри човека - Венцислав Венев от БТС, Павката Сидеров и Васко Тодев. За тях категорично казвам, че горното не важи.
Виждам и един екземпляр, който от 10-на години сънува как усвоява трапези от еврофондове, та...
Бе мани ги тея ........ не са маркирали нищо през живота си, а подписват документи. Тоя на бтс-то нали обеща че приоритетно, ще дооправят международните маршрути маркировките още като встъпи в пост ...
П.С Ако кажа че тези са глупендери, ще ми се карат че използвам такива думи. Но и най-важните неща, които са свързани с туризма и образованието на хората са кръгла нула.
Момчетата от Алабак маркират и почистват ежегодно много много километри веломаршрути из съответния рид, както и пешеходни такива. Сайта им е подробен и са свестни хора...така, че както каза колегата над мен, да не генерализираме
Сря Окт 18, 2023 7:14 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2538
Добре де, то има много хора които правят тези неща, те къде са в цялото това нещо ? Защото излиза така че са се събрали там едни хора и са подписали нещо, което дори не виждам как ще се спазва. Общото е че по някое време ще се искат едни пари, които ще отиват при определени хора както винаги се получава. Защо тези инициативи тръгват в момента в който министертвото си припозна отново бтс и ще започва да дава пари. Аз съм против
Аз само пуснах информацията, без да я коментирам, защото, на практика, няма нищо за коментиране.
Хора са се събрали и са се съгласили на нещо. Въпросното нещо не го виждаме. В началото на темата коментирахме как неоснователно се задължават хора и институции на отговорности и дейности, които няма как да им се вменят. Понеже не виждаме до къде са докарали нещото, можем само да спекулираме, че е точно под кривата круша. Положението си остава същото - всеки, който има възможност, може да маркира пътекти.
Разликата идва от това, че в някакъв момент ще започнат да се усвояват пари. Което, принципно, не е лошо. Лошо ще стане, ако вместо ентусиасти, които работят за идеята, в планината дойдат хора само заради заплащането.
Към днешна дата събраните средства в новоучредения Фонд за туристически маркировки и маршрути са в размер на: 7523 лв.
Очаквайте подробности във връзка с начина на функциониране на фонда.
Сря Окт 18, 2023 9:11 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2538
Тук хората от форума, а и не само те, се опитват да съберат трима човека да свършат нещо. Не са един и двама. Даже го правят понякога и сами. Мен тези хора ме интересуват, а не разни представители на кухи организации, които с времето се вижда какво вършат и каква им е дейноста. Не искам да бъда груб, затова ще запазя засега мълчание.
Сря Окт 18, 2023 9:22 pm
mom4i
Регистриран на: 05 Авг 2014 Мнения: 623
Много работа беше свършена през последните 3 години по темата, от доста грамотни и можещи хора, бях щастлив да участвам в проекта, дори и съвсем малко в някои обсъждания и с малък текст.
Целта е този правилник да влезе по някакъв начин в закона, и така да се унифицират веднъж за винаги поставянето на туристическа маркировка в България. Според мен има прекалено много и прекалено маркирани пътеки (мисля, че по света няма държава с толкова много маркировка, колкото има у нас), но явно такива са традициите, хората си искат и си търсят "марката" в планината. Не е като да не съм се нагледал на безумни неща на тема маркировка, сътворени от самодейци и доброволци, от неприятни на вид до напълно безмислени и неграмотни...
Досега не съм чул някой да е взел някакви пари като хонорар за маркиране на пътеки (дори когато това е правено от БТС), най-много да се покрият разходите по материалите и някакви командировъчни. Аз конкретно така съм маркирал няколко десетки километра. "Табелите на Димо Колев" като качество и естетика нямат равни на себе си, определено...
Новината от въпросното събитие е, че БТС (с голямо нежелание) е кандисало да приеме, че има и други, освен него в тази дейност. Да, с новият председател нещата има шанс да потръгнат, но да не се забравя, че решенията в БТС се взимат от УС, а не от председателя, а там има още какво да се прави. Особено след като си върнаха "лиценза", предполагам, че ще се засилят да се доказват, а според мен все още нямат необходимия ресурс, за да правят нещата както трябва (последния път ползваха отново организацията на Васко Гурев, която се справя добре с нещата, но в никакъв случай не е БТС...).
Чет Окт 19, 2023 8:43 am
didkopitko
Регистриран на: 27 Юни 2016 Мнения: 301
mom4i написа:
Според мен има прекалено много и прекалено маркирани пътеки (мисля, че по света няма държава с толкова много маркировка, колкото има у нас)
От каква гледна точка разсъждаваш? На поддръжка или какво? Аз, от гледната ми точка на обикновен турист, съм с две ръце да има ясна и добра маркировка. И колкото повече маркирани маршрути има - толкова по-добре. Иначе става едно струпване на хора само на популярните маркирани маршрути, а на по-неясните/немаркирани - тези, за които трябва да се подготвиш добре с маршрута предварително, може и никого да не срещнеш.
Чет Окт 19, 2023 8:50 am
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3116
.
Според мен това с маркировките е отживелица. Въпрос на време е да настъпи осъзнаване, че поддържката на маркировка, особено в такива размери каквито беше набухана през соца, е от една страна икономически нерентабилно /скъпо като първоначална инвестиция, и пак скъпо като поддръжка/, а от друга - и донякъде неекологично/първо се почва с марка, после колци, после табели, после алеи, после настилка и пейки, безумни табели/"по проект"/, които бурите и изобщо атмосферните условия бързо превръщат в боклук/, докато стане като парка в центъра на града. Ами който иска урбанизирана среда, да си стои в урбанизираната среда, от какъв зор трябва да се превръщат и планините в градски паркове?
Замислете се - сега всеки има телефон, оруксът се точи нелегално за без пари... защо тогава трябват всичките тези глупости, след като дори с един телефон, който струва колкото едно пазаруване в Била, винаги ще знаеш къде си и на къде да ходиш? Според мен всички тези средства трябва да се влагат по-скоро за прочистване на трасетата, че вижте например някога широкия кайзеров път между Грънчар и Заврачица вече е станал като тактически полигон за рамбовци, преминаващ се само с лазене и провиране.
И още нещо - не знам дали заради настъпилото затопляне през последните 10 години, но по мои наблюдения, в зоните под 2000 метра, последните 10 години много бурно започна обрастване, водещо често до непроходимост на иначе били като магистрали пътеки от миналото. Като особено осезаем пример - трасето от ВЕЦ Тъжа право нагоре до засичането с пътя над х.Русалка - докъм 2010г. там си бяха идеални поляни, докато пред последите 5 години така обрасна, че вече направо няма провиране през храсталаци и драки. Не знам каква е причината - заради бастисването на овчарниците или заради друго, но скоро това място ще е абсолютно непроходимо. Съответно такива места са хиляди, и няма да има сила, която да ги чисти толкова интензивно, колкото те могат и ще могат да обрасват отново в идващите години.
Чет Окт 19, 2023 2:51 pm
mom4i
Регистриран на: 05 Авг 2014 Мнения: 623
Защото идеята, че е достатъчно само да има маркировка, за да се отиде по определен маршрут, отвежда тавм неподготвени хора, които има голям шанс да създадат проблеми на себе си и на останалите. Защото свръхмаркирането в България е създало туристи, които нямат никакво чувство за ориентиране, а уменията да се се справя човек с карта и компас, да чете релефа се смята, че са за професионалистите...
Какво означава, че има маркировка? Пада една гъста мъгла, падат три пръста сняг или горските са отсекли дървото с маркировката и човекът, който е разчитал само на нея, попада в нищото. Толкова много случаи съм имал подобни, че въобще не говоря наизуст, или от общи съображения. Сляпото следване на пътеката на телефона също крие опасности, ако човек не се е запознал предварително с маршрута, с терена, с релефа... Зумнал си на максимум, за да си сигурен, че следваш пътеката, но вместо тази, която си мислиш, че следваш, си на някоя друга, а на картитге какви ли не пътеки има в днешно време, има и такива, дето не са за всеки, има и такива, дето не са пътеки А и недай си боже батерията или направо телефона ти да дадат фира...
Имаме някаква объркана планинарска култура като наследство от соца, трябва да се стараем да я надграждаме и променяме в правилната посока, а не да затъваме в същата посока. А каква е правилната - който се е поразходил из Алпите знае...
Маркировката е вредна, защото води в планината хора. Телефоните са вредни, защото водят в планината хора. Ако не сте ходили в Алпите, не ходете в планината. Да, добре...
Чет Окт 19, 2023 4:51 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6448
Re: .
vladofff написа:
...Не знам каква е причината - заради бастисването на овчарниците или заради друго, но скоро това място ще е абсолютно непроходимо. Съответно такива места са хиляди, и няма да има сила, която да ги чисти толкова интензивно, колкото те могат и ще могат да обрасват отново в идващите години.
Стопанската дейност покрай селата намалява или е съвсем изчезнала, оттам неизползваните черни пътища и пътеки обрастват.
Огромен е контраста със съседна Гърция примерно. Там около едно село има 10-15 активни овчарника, добитъка се кара по високото и проблем с минаването няма.
_________________ Бутам след осмата бира
Чет Окт 19, 2023 5:10 pm
vaskoo
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1424 Местожителство: София
Така и не разбирам защо все някой ни дава за пример Алпите или Димо Колев, те са си за пример всъщност, ама не от позитивната страна на нещата.
Сега като е решен (почти) въпроса с маркировките, ще има ли проблем да се разхождаме с четки в гората и да боядисваме? За разчистването няма да питам, ще чакам меморандума за наклона на среза на клона.
Извън сериозните неща от по-горе, ми е силно любопитно как ще заработят заедно и синхронно МОСВ, паркови дирекции, горското, Басейнова дирекция, АПИ, електро-оператори, общини, частни стопани, БТС, БПС, БСП, БКП и т.н., което е нужно за извършването на законосъобразно полагане на маркировка.
Тая тема е с потенциал на футболна / политическа такава.
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3Следваща
Страница 2 от 3
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети