Има една врътка, която не съм виждал да показват.
Значи като тръгне падащия да пада, инстинктивно и интуитивно за другия е да реагира ... първосигнално. Т.е. да фиксира въжето и така сам да бъде отнесен от неизбежно идващия импулс.
А може и друго - неслучайно въжето се държи на намотки. Като тръгне, започва да го усуква леко, но не дотам, че да спре. Бавното и постепенно затягане на хватката съответно ще води до също бавно и постепенно спиране на падащия. Вярно, ще слезе повече, но това едва ли има значение, ако вторият също го последва при бързото дръпване без постепенност. Виждал съм поне по веднъж и трите хипотези - незабавно фиксиране със завличане/собствен опит, в ролята на падащ/, незабавно фиксиране с успешно задържане /италианци, явно не им беше за пръв път/, падане с избиване на площадка и задържане на ръце с постепенно протриване /зимата по Резньовете/.
Извод - бай бабо да не те стига. Изходът никога не можеш предвиди предварително...
Това мисля се прави масово специално за глечер, за да запъва като се засили някой. Тези на клипа го правят тренировъчно и най-вероятно не искат да си скапат въжето Водят се "brake knots"
Кокалите на падащия ще се скапят много преди въжето. Тях пазят.
Вто Окт 25, 2022 9:35 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2543
Митак написа:
Кокалите на падащия ще се скапят много преди въжето. Тях пазят.
Какво точно имаш предвид ?
Вто Окт 25, 2022 10:02 pm
Митак
Регистриран на: 04 Мар 2014 Мнения: 579
От цялата система най-слабият елемент е човешкото тяло.
Вероятността да се потроши падащия или да изкърти опората е много по-голяма от тази да се скъса въжето.
Като гледах клипа отново се споменава, че тези възли се заглавят във фирна и така спомагат да се задържи падането.
Случило се е в тиролските Алпи, на Zillertal Arena, 42 (черна писта), която е била затворена предния ден, когато повърхностния слой сняг се е стопил и сетне отново е замръзнал.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Последната промяна е направена от vedrin на Съб Яну 21, 2023 5:06 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Пет Яну 20, 2023 6:24 pm
vaskoo
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1424 Местожителство: София
Лето (тоест зима) 2002/2003, същото ама по Стената над Алеко, в ролята на глупака - лично аз. Споменавал съм го някъде, та като се качих на последния автобус по съдрани слипове и ластик от панталон, шофьорът онемя
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
Съб Яну 21, 2023 3:13 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2543
vedrin написа:
1100-метрово пързаляне по заледена писта без ски със скорост достигнала 82 km/h при сблъсъка с предпазната мрежа:
Случило се е в тиролските Алпи, на Zillertal Arena, 42 (черна писта), която е била затворена предния ден, когато повърхностния слой сняг се е стопил и сетне отново е замръзнал.
Както се беше обърнал по корем, а пък и по гръб, ако си беше прихванал и двете щеки по-ниско и ги забиваше, сигурно щеше да се спре. Терена е удобен, не е някъде да се търкаля и да се удря по камъни.
Почти съм сигурен, че после е видял и може и да е пробвал пак на същите заледени условия, как да се самозадържи с щеките. Е така може би когато има такива условия, по пистите е най-безопасно да се тренира самозадържане и с пикел и с котки. Даже Томба на Банско е удобна, че има изкуствен сняг и има сенчести места дето си се заледява.
Даже една година, към хижа Вихрен се минаваше ама много на метър. Аз минавам без котки обикновено, защото надолу няма непосредствена опасност за живота. Обаче сега започвам да се замислям )
Съб Яну 21, 2023 7:48 pm
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3369 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Световен шампион по ски свободен стил загина трагично едва на 31 години. Американецът Кайл Смейн е бил пометен от лавина в Япония.
Златният медалист в дисциплината халфпайп от шампионата на планетата през 2015 г. е тренирал в Страната на изгряващото слънце заради "невероятното качество на снега", както и за да популяризира туризма след пандемията.
Освен Кайли, при инцидента е загинал и неназован австрийски скиор. Лавината е паднала по склоновете на високата 2469 м планина Хакуба близо до ски курорта Цугаике. Друг американец - Адам Ю, е бил изваден невредим от спасителните екипи.
"Видяхме, че лавината идва. Чухме пукота и осъзнахме, че тя наистина е голяма. Опитахме да избягаме, но ни връхлетя", разказа Ю, който е бил затрупан на метър и половина дълбочина в продължение на 25 минути.
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Петима загинали, девет ранени, и един в неизвестност след лавина, спуснала се под ледника Armancette в местността Combe d'Armancette в масива на Мон Блан в късния предиобед на 9 април. Двама от загиналите са планински водачи от Сен Жерве. Загинали са и двамата им клиенти. Фронтът на лавината е бил около 500 m широк.
Според префекта на Горна Савоя, Yves Le Breton, през почивните дни около католическия Великден е имало значително повишение на температурите в района. Привсе това, държавната метеорологична служба Météo France е оценила риска от лавини на 2/5 за надморска височина над 2400 m и 1/5 под нея.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Пон Апр 10, 2023 11:54 am
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3369 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Нещастие: Известен алпинист бе намерен
мъртъв под третия по височина осемхилядник
Издигайки се на 8586 м Канчендзьонга е третият по височина връх в света
Известен алпинист от Германия, който изчезна под връх Канчендзьонга (8586 м) от 25 май, е намерен мъртъв над 8000 м, обяви организатора на експедицията. „Луис Щицингер е намерен мъртъв на 8400 м и тялото му е пренесено в по-ниските лагери,“ заяви Мингма Шерпа, председател на Seven Summit Treks. Луис е излязал от контакт от около 8500 м, след като е изкачил третия по височина връх в света, без да използва допълнителен кислород на 25 май. Екип от петима алпинисти шерпи, участващи в мисия за търсене и спасяване, вече пристигна на около 7400 м, сваляйки тялото на Луис в долния лагер, каза Мингма Шерпа. Луис заедно с Адриан Лаза, Вадим Пирмин Друел, Вибеке Андреа Сефланд, Хе Дзин, Валдемар Ковалевски , Флауър Уаганку Уайта, Пемба Шерпа, Нури Шерпа, Чхепал Шерпа, Чиринг Бхоте и Анг Тенджи Шерпа изкачиха Канчендзьонга на 25 май. Официално сертифицираният планински и ски водач Луис е роден във Фюсем през 1968 г. и започва да се катери от дете. Той е един от най-активните алпинисти в Германия от много години. Щицингер успешно е изкачил много върхове без допълнителен кислород. Съобщава се също така, че Луис е имал план да направи екстремно спускане със ски този сезон. Луис се спуска със ски Гашербрум II (8035 м). Той е изкачил още Нанга Парбат (8125 м), Броуд Пик (8051 м), К2 (8611 м), Манаслу (8163 м), Шиша Пангма (8027 м) и северната стена на Пик Ленин (7134 м).
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Чет Юни 01, 2023 4:30 pm
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3369 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Две нощи на 3205 м височина: Спасиха
алпинисти, блокирани под най-високия
връх в Австрия
Тази сутрин хеликоптер, разполагащ с лебедка, най-накрая е успял да
ги евакуира
Снимка: iStock
Публикувано в 14:59 ч. 06.02.2024 г.
Двама чешки алпинисти са спасени днес от подножието на най-високия планински връх в Австрия. Те са прекарали две нощи в заслон, тъй като силният вятър не е позволил на хеликоптерите да достигнат до тях, предаде Асошиейтед прес.
Двамата мъже, които са на 25 и 39 години, съобщили на властите в неделя вечер, че са пострадали при срутване на скална маса по северната стена на планинския връх Гросглокнер (3798 м.), част от планинската верига на Алпите. Те са успели да стигнат до "Глокнер-бивак", малък заслон на 3205 метра надморска височина.
В неделя вечерта властите не са успели да се свържат с тях заради силния вятър, а вчера отново са били възпрепятствани от силните пориви, предава БТА.
Тази сутрин хеликоптер, разполагащ с лебедка, най-накрая е успял да ги евакуира и те са били откарани в болница в град Линц.
Все още обаче няма информация за това колко сериозно са пострадали двамата алпинисти.
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети