От Каменица по ръба е безопасно. Ако идваш по ръба откъм Яловарника, Каменица може и да се подсече. Но щом dobrifin казва, че може и откъм превала (не съм минавал), значи просто зависи откъде ти е най-удобен подхода.
Вто Сеп 14, 2021 9:26 am
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3120
Даниел написа:
.. откъм превала .
И аз от там съм го качвал - камънак и на места треволяк, нищо особено...
Вто Сеп 14, 2021 9:49 am
aliosha77
Регистриран на: 31 Дек 2019 Мнения: 198
Някой има ли идея защо аз не мога да виждам снимките на Матеев?...
Вто Сеп 14, 2021 2:39 pm
d_genov
Регистриран на: 30 Яну 2014 Мнения: 264
aliosha77 написа:
Някой има ли идея защо аз не мога да виждам снимките на Матеев?...
Не си само ти, и при мен не излизат
Сря Сеп 15, 2021 10:04 am
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2549
d_genov написа:
aliosha77 написа:
Някой има ли идея защо аз не мога да виждам снимките на Матеев?...
Не си само ти, и при мен не излизат
Много вероятно е или да си е изтрил акаунта на въпросния сайт или да му е свършило мястото и да е изтрил тези по-стари снимки.
Сря Сеп 15, 2021 11:39 am
Plamen К
Регистриран на: 03 Май 2011 Мнения: 832 Местожителство: Казанлък
Dimov, директно от Беговишки/ Кози/ превал се доближаш плътно до слабо изразено южно ребро на Каменишка кукла, не е улей, а ребро. "Треволяк и камънак", както казва Владов. В началото е най-стръмно, има едни 15-20м дето наистина се промушваш през едни скалички, помагаш си с ръце, нагоре става по-леко.
После обикновено се продължава по камънака на билото към Каменица и се слиза към премката с ръба, идващ от Яловарника и най-накрая обратно към Беговишки превал, но може да се слезе по линията на изкачването.
В началото трябва да се изкачиш по една от трите стрелки, на място ще прецениш кое е най-лесно:
Пет Сеп 17, 2021 2:16 pm
Dimov
Регистриран на: 22 Дек 2017 Мнения: 336
Plamen К написа:
Dimov, директно от Беговишки/ Кози/ превал се доближаш плътно до слабо изразено южно ребро на Каменишка кукла, не е улей, а ребро. "Треволяк и камънак", както казва Владов. В началото е най-стръмно, има едни 15-20м дето наистина се промушваш през едни скалички, помагаш си с ръце, нагоре става по-леко.
После обикновено се продължава по камънака на билото към Каменица и се слиза към премката с ръба, идващ от Яловарника и най-накрая обратно към Беговишки превал, но може да се слезе по линията на изкачването.
В началото трябва да се изкачиш по една от трите стрелки, на място ще прецениш кое е най-лесно:
Plamen K, dobrifin, и всички отговорили, благодаря ви за информацията!
Над месец, откакто попитах, но още не съм го направил този преход. Но междувременно достигнах други върхове, която ми бяха цел. Идеята ми е да изкача всички върхове над 2700м. и ето че остана само Каменишка кукла, която дори не е връх. И все пак искам да достигна и до тази именувана и добре разпознаваема кота.
Прегледах си снимките от прехода ми до Зъбът и Яловарника от август 2019. И огледах, доколкото мога, реброто към върха. Може би нещо подобно трябва да търся като изкачване?
И после по ръба към Каменица също е част от плана, нищо че вече съм се качвал на самия връх. Може ли този ръб се сравни с Трионите или с ръба от Башлийска порта до кота 2693м. (към връх Бъндеришки чукар)?
Вчера разгледах снимки във фейсбук на съфорумеца Иван Динков от Кончето (вероятно от последния уикенд). Направи ми впечатление, че на 2800м. снегът съвсем не се е разстопил от последните слънчеви дни. Ако условията изискват котки и пикел, ще трябва да отложа опита чак за юли, колкото и да не ми се иска. Имате ли впечатления за снежните условия от последните дни в Пирин? Ако условията ми дават шансове, мисля в петък да се кача до заслон Тевно езеро и събота да опитам.
Сря Окт 27, 2021 1:55 am
aliosha77
Регистриран на: 31 Дек 2019 Мнения: 198
Здравей, Dimov!
Не съм ходил последния месец по Пирин, но преди няколко дни попаднах на снимка във Фейсбук от една приятелка - дано успея да ти я препратя...
Здравей, Dimov!
Не съм ходил последния месец по Пирин, но преди няколко дни попаднах на снимка във Фейсбук от една приятелка - дано успея да ти я препратя...
Каменица се вижда добре. Дори и на южните склонове си има доста сняг. Мисля все пак да тръгна и да преценя на място. А ако условията не позволяват опит за Каменишка кукла плюс Каменица, може да се кача на Валянишки чукар като утешителен връх, недостиган от мене.
Чет Окт 28, 2021 3:10 pm
Dimov
Регистриран на: 22 Дек 2017 Мнения: 336
Актуални условия от заслон Тевно езеро: дори изкачването на Мозговишка порта откъм хижа Демяница си иска котки и пикел. Вървейки по снега покрай езерото нито обувките, нито щеките оставят следи. Изкачване на Каменица и Каменишка кукла по-скоро не бих предприел.
Пет Окт 29, 2021 8:12 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3120
Dimov написа:
Актуални условия от заслон Тевно езеро: дори изкачването на Мозговишка порта откъм хижа Демяница си иска котки и пикел. Вървейки по снега покрай езерото нито обувките, нито щеките оставят следи. Изкачване на Каменица и Каменишка кукла по-скоро не бих предприел.
Точно в момента от север е едно, съвсем друго е от юг. Миналата седмица ходих на Белмекен - от север върхът изглежда като да е в люта зима - сняг навят, фирн и т.н., а от юг - треволяк, изкачва се по маратонки, къси гащи и тениска с къс ръкав... Вероятно и на Мозговица от другия й край е било така, а Каменица откъм Беговица вероятно се е качвала при летни условия...
Пон Ное 01, 2021 10:10 am
Dimov
Регистриран на: 22 Дек 2017 Мнения: 336
vladofff написа:
Точно в момента от север е едно, съвсем друго е от юг. Миналата седмица ходих на Белмекен - от север върхът изглежда като да е в люта зима - сняг навят, фирн и т.н., а от юг - треволяк, изкачва се по маратонки, къси гащи и тениска с къс ръкав... Вероятно и на Мозговица от другия й край е било така, а Каменица откъм Беговица вероятно се е качвала при летни условия...
vladofff, отлично разбирам за какво говориш. Спомням си например миналата година ноември месец, с един приятел се изкачихме от Рилския манастир до връх Дамга, и после се спуснахме през езерата до хижа Ловна. Изкачването по южните склонове беше наистина при летни условия, а спускането през езерата беше при близо половин метър сняг, а самите езера бяха замръзнали.
НО, във уикенда, за който коментирахме (29-30.октомври.2021) условията в Пирин просто не бяха такива. Имаше здраво фирнировани участъци дори и с южно изложение на височина 2600м., че дори и по-ниско. В неделята тогава се разходих все пак до Валявишки чукар и дори на южните склонове към Тевно езеро, имаше големи полета твърд фирн. А само няколко часа по-късно и на само на няколко километра е станала трагедията с починалата жена на връх Джано.
Plamen К написа:
Dimov, директно от Беговишки/ Кози/ превал се доближаш плътно до слабо изразено южно ребро на Каменишка кукла, не е улей, а ребро. "Треволяк и камънак", както казва Владов. В началото е най-стръмно, има едни 15-20м дето наистина се промушваш през едни скалички, помагаш си с ръце, нагоре става по-леко.
После обикновено се продължава по камънака на билото към Каменица и се слиза към премката с ръба, идващ от Яловарника и най-накрая обратно към Беговишки превал, но може да се слезе по линията на изкачването.
Plamen К, наистина стръмните метри в началото на реброто от Беговишки превал са 15-20, преодолими са с помагане с ръце, да. Изобщо много точно си го описал. Все пак признавам, че ми беше напрегнато, докато ги изкача. Нагоре до самата Каменишка кукла си е напълно безпроблемно. А на ръба към Каменица, няма особено сложни участъци, и все пак сам човек трябва много да внимава. Една контузия по тези огромни безформени плочи би била голям проблем.
Спускане от превала между Каменица и кота 2689м. до Горно Беговишко езеро не беше възможно, или поне беше крайно опасно. Ето как изглеждаше:
[/b]
Затова на връх Каменица взех решение да се върна по ръба до Каменишка кукла и да впрегна цялата си концентрация и да спусна тези 15-20 стръмни метра в началото на реброто. И тук идва поводът да напиша този коментар - тези 15-20 стръмни метри са заобиколими ето така:
Както се вижда на скрийншота, отклоних се няма и 100 метра от реброто за да огледам терена. Не само че имаше безопасно слизане по този начин, а дори се появи и различима пътечка, маркирана с пирамидки. Беше голяма изненада за мене. Все пак и от двете страни на това минаване има скални прагчета, така че толерансът вляво и вдясно от начертаната в Оруксмапс линия, не е безкраен.
Подчертавам, че всичко описано в при безснежни условия.
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2
Страница 2 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети