Калояне, и аз ти отговарям за последен път - аз лично не виждам никаква разлика в описателните коментари на Скатов за труповете, които е видял, "замръзнали като в хладилник", че даже имал желание и да ги "снима", и коментарът на канадския фотограф, който описа как е настъпила смъртта на Скатов и как тялото му се е изхлузило от пухенката.
Това твоето са двойни стандарти, пак ти го казвам!
И явно пропускаш част от мой коментар в темата, в който написах, че аз лично стисках палци на Скатов да осъществи мечтата си! Сега, с шерпи, с кислород...но щеше да е първият българин с "Хималайската корона"! Щях ли да го напиша, ако нямах респект и уважение към това, към което се стремеше Стаков?!
Последната промяна е направена от kokole на Сря Фев 17, 2021 1:22 am; мнението е било променяно общо 1 път
Вто Фев 16, 2021 9:36 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2882
Виж сега, ти си най-обикновен мошеник. Ако беше нещо друго, отдавна нямаше да продължаваш наново и наново, всеки ден да пишеш едно и също ..
Но не е въпроса в това кой какъв е, а кога е време да се спре ......
Вто Фев 16, 2021 9:48 pm
slavei
Регистриран на: 07 Авг 2007 Мнения: 261
Svetlix написа:
Тъй като темата за Българския алпинизъм, ще споделя нещо интересно
...
Съни не се е качвал на Броуд пик през 2001-ва.
През 2009-та се качи само на Г1, направи опит на Г2, но сам си каза, че му е останало малко и не се е качил. Затова отиде втори път през 2014-та
Вто Фев 16, 2021 10:38 pm
kokole
Регистриран на: 25 Май 2019 Мнения: 15
kaloyanv написа:
Виж сега, ти си най-обикновен мошеник. Ако беше нещо друго, отдавна нямаше да продължаваш наново и наново, всеки ден да пишеш едно и също ..
Но не е въпроса в това кой какъв е, а кога е време да се спре ......
Когато свършат аргументите, започват обидите и личните нападки! Така не се води дискусия - сега пък съм бил "мошеник" (направо ти се чудя на акъла откъде пък накъде ти хрумна да ми лепнеш точно този етикет - "мошеник"???, ама точно е ни в клин, ни в ръкав!
Много ниско ниво, Калояне, много ниско с тези лични нападки, епитети и обиди, та затова не смятам повече да продължавам тази дискусия!
И пак ти казвам - ако нещо не ти уйдисва на акъла в тази тема, можеш да се оплачеш на арменския поп!
Да ми тропаш с краче като тригодишно дете в детската градина "ама няма пък това да пишете", "ама няма пък това да коментирате", "искам да пишете само това, което ми харесва"! Ай сиктир, да не си център на Вселената, та всеки да се съобразява с теб!
Не си в позицията да налагаш цензура и да се разпореждаш какво да се пише в темата все едно ти е бащиния! Щом е по заглавието на темата, всеки има право да се изкаже и да коментира. Това, че някое чуждо мнение не съвпада с твоето, не е повод да започваш да сипеш персонални обиди на килограм!
Научи се да приемаш чуждото мнение, нищо че не съвпада с твоето!
Последната промяна е направена от kokole на Сря Фев 17, 2021 1:26 am; мнението е било променяно общо 1 път
Вто Фев 16, 2021 11:51 pm
sirstevancho
Регистриран на: 25 Яну 2021 Мнения: 17 Местожителство: София
Аз предлагам да се успокоим всички малко - така, както ни се иска останалите да го направят.
Да се въздържим от определения като “ол...ени”, които не бихме давали на живо ако възникне спор - пък без значение дали във форум в интернет някой е решил да се рвгистрира с някакъв никнейм.
Може би дори да гугълнем какво значи думата “форум”, също.
Апелиращите към смирение в тая тема стават доста агресивни, нека верно който има нужда да пие две малки, да се разходи и да се успокои.
Масово хурата тук не с дебили. Не смятам, че съм обидил когото и да е тук персонално, та се надявам на (и очаквам) реципрочна реакция.
_________________ Every man dies. Not every man really lives.
Сря Фев 17, 2021 12:38 am
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3170
Варианти за причини за злополуката /в обобщение/
След всичката изнесена информация, моето лично усещане е за следното:
Подготвен алпинист би имал следните опции:
1. Поддържаната хипотеза за здраво въже и падане при прехвърляне от един на друг парапет:
На първо място уточнение - рапелите са най-опасното нещо в алпинизма, защото точно при тях човек не зависи от своите възможности, а от здравината на клина или въжето.
Правилото - когато се стигне до края на въжето, преди да се свали протриващото устройство човек следва да се осигури на някаква връв с карабинер или на горния парапет, или самозатяжка на долния, или ако му се занимава - и на двете. Често обаче на никого не му се губи време. Там специално, ако рапелиращия е уморен, недоспал, със замръзнали ръце/което най-вероятно е било в съвкупност/, не само не ти е до тия "правила", ами и гледаш да се махнеш от там по най-бързия възможен начин. Съответно описаното падане при тези условия е изцяло в грешка на рапелиращия. Ако не е бил в състояние да разсъждава адекватно/заради студ, умора/ или е можел, но е със замръзнали ръце, непозволяващи прецизни движения, грешката е обуславяща, но от друго естество - недостатъчна преценка в силите и възможностите за осъществяване на слизане. Познавам и мнозина, много опитни, но допускали същата грешка от студ и умора, у нас и по света. За инцидент от такова естество отговорност носи изключително пострадалият.
2. Скъсване на въже: в тази хипотеза, а от кадрите се вижда, че все пак не е отвес, при констатирани калпави въжета или неясно кое е новото, е желателно сключване в сноп през карабинер, а протриващото - в най-читаво изглеждащото. Това на теория, на практика, никой не би го направил, защото така има да слиза дни наред...Оптимален вариант - включен в едно или две най-читаво изглеждащи въжета, но без висене на рапел, а откатерване с пикел в ръката - и да се скъса въже, не висиш на рапела и можеш със сечивото да останеш на място. Никой не го прави, защото слизането е тегава работа, а рапелът - в пъти по-бързо. Студът и умората често предрешават правилния избор. По тази причина, за да стане падане по такъв начин, то отново е изключително поради лошо направен избор на метод на слизане от падналия. Отделно, че винаги трябва да се допуска вероятност от падане или залитане, поради което сечивото трябва да виси на темляк на ръката. Вярно и то много пречи, затова често се оставя на мястото му отзад на раницата. С всички рискове от това...
3. Скъсан преди, т.е. липсващ парапет. Значи участъкът е бил опасен, но камъни, лавини или други слизащи са направили така, че там повече парапет да няма. Тогава? Ами слизащият трябва да има сечиво и умения да слиза по труден терен, както и да е в състояние трезво да мисли какво е най-добре. А най-добре е, ако са повече от един/имало е шерп наблизо/ да се вържат двамата с някакво парче дори прусек, ако са имали или се е развявало от стари парапети, и докато единия слиза, другия да го държи през сечиво... Няма данни да е имало такава хипотеза.
Причини с оглед състоянието на слизащия:
Ако си подготвен и трениран до ниво рефлекс /както беше във филма с Джамлинг Норгей, а същото го разправя и наш Дойчин Боянов/, за да паднеш неконтролирано трябва или да си без сечиво, или да са ти замръзнали ръцете и да не можеш да го държиш, или да си неадекватен от студ и недоспиване.
Ако нямаш изградени умения, наред с горните причини се добавят още куп други...
Затова - много е яко да си солист, но …
Да цитирам един познат, сигурно мнозина сте го виждали и познавате по физиономия - давайки дежурства на Витоша - "Някъде по гребена между Душанбе и Комунизъм ме хвана височината толкова силно, че дори да ходя сам не можех. Добре, че покрай мен бяха другарите …/видни имена пак/. Вързаха ме по средата и полека и със залитания слязох...Иначе или падах, или оставах там.... "
Казват на високо не можело да те носят/влачат, но ако сам ходиш, с чужда помощ, имаш известни шансове.
Сря Фев 17, 2021 1:25 am
excalibur
Регистриран на: 30 Юли 2009 Мнения: 707 Местожителство: гр.София
Само като прочетеш първото изречение, че станал първият човек, качил К2 без кислород и ти идва да си прережеш парапетите. И ако алпинизмът е все пак в сферата на забавленията (колкото и да е условно това), то трагичното е, че същите тези журналисти пишат за енергетика, здравеопазване, екология, образование и т.н. Смятайте
Хареса ми един коментар, само че насочен към Дани Арнолд във връзка със скоростния му рекорд за изкачване на Гранд Жорас по Касини:
"Free climbing such a wall. Even if he fall he would just land on his massive balls and walk away"
/Фри соло на такава стена! Дори, ако падне той просто ще се приземи на масивните си топки, ще стане и ще си тръгне./.
.
Заглавието подвежда, Те вчера са стояли в лагер 1, а двама шерпи 250м по-нагоре. Днес щели да правят еди какво си, ако прозореца случайно се поотвори и т.н. С този пресен сняг най-много да се вкарат в голяма беля.
Заглавието подвежда, Те вчера са стояли в лагер 1, а двама шерпи 250м по-нагоре. Днес щели да правят еди какво си, ако прозореца случайно се поотвори и т.н. С този пресен сняг най-много да се вкарат в голяма беля.
Хм, никак не е подвеждащо сякаш...
Симоне Моро се е качил до C1, събрал си е партакешите и е слязал обратно в базовия лагер -- готов за спасителни действия ако се наложи. Останалите ще се пробват нагоре, въпреки многото сняг и очаквания твърде кратък период с относително по-добри метеорологични условия.
«“I gathered all my things and packed the two duffel bags containing the equipment, clothing, and garbage,” said Moro. “I backpacked with a rope around my waist and dragged the bags downhill like a sled.” He arrived back in Base Camp exhausted after 10 hours and will remain there, available to help if needed. Meanwhile, Txikon and the others are resting in Camp 1. Gelung Sherpa and Ramja Sherpa climbed a further 250m and pitched a bivouac. According to Moro, they will proceed to Camp 2 and Camp 3. Then, “if the weather changes radically and does not respect the forecasts of Gabl (and two other bulletins), they will try to climb to C4 and as high as possible,” says Moro, adding with a pinch of irony: “I have the limitation of blindly trusting Gabl, who doesn’t seem to be the only one predicting high winds and clouds.”»
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Чет Фев 18, 2021 4:37 pm
Plamen К
Регистриран на: 03 Май 2011 Мнения: 832 Местожителство: Казанлък
Заглавието подвежда, Те вчера са стояли в лагер 1, а двама шерпи 250м по-нагоре. Днес щели да правят еди какво си, ако прозореца случайно се поотвори и т.н. С този пресен сняг най-много да се вкарат в голяма беля.
Хм, никак не е подвеждащо сякаш...
Симоне Моро се е качил до C1, събрал си е партакешите и е слязал обратно в базовия лагер -- готов за спасителни действия ако се наложи. Останалите ще се пробват нагоре, въпреки многото сняг и очаквания твърде кратък период с относително по-добри метеорологични условия.
«“I gathered all my things and packed the two duffel bags containing the equipment, clothing, and garbage,” said Moro. “I backpacked with a rope around my waist and dragged the bags downhill like a sled.” He arrived back in Base Camp exhausted after 10 hours and will remain there, available to help if needed. Meanwhile, Txikon and the others are resting in Camp 1. Gelung Sherpa and Ramja Sherpa climbed a further 250m and pitched a bivouac. According to Moro, they will proceed to Camp 2 and Camp 3. Then, “if the weather changes radically and does not respect the forecasts of Gabl (and two other bulletins), they will try to climb to C4 and as high as possible,” says Moro, adding with a pinch of irony: “I have the limitation of blindly trusting Gabl, who doesn’t seem to be the only one predicting high winds and clouds.”»
Това го четох още на 17 февр. вечерта, но тя нямат шансове, освен ако прогнозата се подобри. Пресният сняг ще ги забави много, досега май въобще не са стигали до лагер 3 и т.н. Какви спасителни действия може да предприеме сам човек, макар и опитния Моро, зависи от обстоятелствата. Обаче от онази вечер на 17 февр, до момента, няма нови постове в страницата му в фейсбук, дано всичко да е наред.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети