Как смятате – дали българската държава трябва да транспортира обратно в родината загинали в чужбина български граждани?
Да.
Интересна ми е позицията на германския застраховател.
Чет Фев 11, 2021 7:38 pm
Plamen К
Регистриран на: 03 Май 2011 Мнения: 832 Местожителство: Казанлък
Re: Удобно извинение?
slavei написа:
Plamen К написа:
vladofff Любопитен съм по природа, затова питам. Много се радвам, че ми отговаряш експедитивно.
Ок, в едно интервю Гр. Вътев беше споменал, че има желание за К2, дано да се осъществи, явно на другите не им е приоритет.
Добре ама твоите колеги топ бг алпинисти многократно казват, че има много неизкачени стойностни 5,6,7 хилядници, насочвали се към тях. Даже ходиха на експедиция лятото на 2019 в Каракорум, качиха един 5хил без сняг, за другите в плана, казаха, че нещо не е ОК и се върнаха. Тези върхове защо не са изкачени, ами защото са трудни. Значи и там риска ще е много голям. Но все пак други се пробват....
.
Кой е ходил през 2019-та и какво е качвал в Каракорум?
5-хилядник без сняг е много двусмилено. Особено по омаловажителния начин по който сте го написали. Както знаем над определен наклон не се задържа сняг - в този смисъл предполагам става дума за изкачване на стена? Но това щеше да разчуе, та чакам с любопитство отговорът на въпроса - кой и какво
Както съм писал на Владов и сте ме цитирали - любопитен съм. Следя изявите на бг алпинисти, знам какво са правили Маровски, Варошкин, Чолпанов, Вътеви и др. С Костас Канидис чат пат се засичаме над Тъжа, много земен и скромен човек, не смея да цитирам какво казва за Скатов.
"качиха един 5хил без сняг" не ми звучи омаловажително, а фактологически, защото тогава имаше интервю или статия с Николай Петков и тези негови думи са ми заседнали в съзнанието /не е имало сняг по линията на изкачване/.
През лятото, като минавам през х. Мальовица почти винаги има някой от известните алпинисти отвън на пейките, покрай тях екипировка, каски с реклами на спонсори. Общо взето по-младите се надуват, чупят стойки, последния който разпознах, точно това правеше, два мацета красиви пърхаха около него, после му гледах снимките, бяха катерили нещо по Куклата за няколкото оставащи часове.
Срещнах веднъж през зимата Румен Дамянов, коренна разлика, скромен усмихнат човек, Бях чел един негов разказ за две германки, които качват Монблах и ги застига буря около Вало, как се крили в един варел и едната замръзнала, другата я спасява югославянин, който по онова време пребивавал в заслона, много се бях впечатлил от разказа, нали съм си туристунгел и му споделих. На бате Румен му стана приятно.
Ама тези дето чупят стойките отпреде със скъпите цайси, марковите мембрани и прочее не смея да ги заговоря. Евентуално, ако разпозная Владов или Момчил Дамянов ще се престраша да ги заговоря. Ааа, с Маровски си бъбрихме под заслон Вало, забравих...
Между впрочем Момчил не пише напоследък тук, не знам дали чете, но е много активен в фейсбук групите "Планинари " и "Планински преходи". Изнася цели лекции на тема котки, пикели, самозадържане и прочее, което е чудесно, защото това му е работата и е запознат с материята. И там се радва на популярност, цитират го и почти не среща опоненти, както някои от нас тук понякога спорим с него.
Цитат:
Но явно щом не е осемхилядник, не е по темата и се води посредствено занимание....
И не се заяждай с Пламен, че не е поискал, не те е открил с твоя летен Мисес тау. Тогаз като нищо ще те прати в колонката на неудачниците дето не знаят къде и какво да катерят.
Ами Владов днес гледах интервюто на Николай Петков с Генка Шикерова. Най-накрая той намекна, че медиите не отразяват стойностните алпийски изяви на бг алпинистите. Забелязал съм, че на някои от алпинистите много по-малко им се удава да говорят, отколкото да катерят. Теб те изключвам де, . Ама така, както вие учите хората на катерене, така си намерете пиари или други хора да ви научат да говорите или да привличате интереса на медиите. БФКА защо да не си назначи щатен пи-ар или да сключи договор. Обяснавайте на медиите къде ходите, какво правите, филмчета правете.
Ето например гледам из фейсбук коментирания от нас водач Бр. Бранков сякаш намира клиенти на Варошкин, имат си тяхна договорка, Варошкин води клиентите с въжето из зимната планина, а Бранков снима и после качва клиповете в нещо, като планинарска телевизия, май така беше го кръстил. Ами че, по-старите Про да не се сърдят, ами да привличат младите, като Бранков, за да популяризират алпинизма и изявите на нашите алпинисти. Полека лека масовия турист и зрител, ще започне да схваща какво му се говори. ама някой трябва да му говори, не да се цупи и да мълчи.
Щото сега се казва "Нив сме велики, правим трудни и стойностни неща /макар и рядко/, ама вие не ни разбирате и медиите не ни отразяват. Абе учете се на маркетинг, бе хора. Популяризирайте се!
.
Чет Фев 11, 2021 8:00 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2881
Питай г-н Канидис защо иван вълчев и методи савов са бедствали 1984та година... Та който иска да се рови, няма да види нищо хубаво. Та затова е малко странно, някой да излезе и да ти говори за етика .. но както и да е, всеки си има глава на раменете.
Целия този вой е яко безмислен, защото има едни хора "прота" или големи алпинисти, които им е много тежко, че хората признават повече Наско Скатов отколкото тях, но вместо да се замислят защо е така, те си циклят безкрайно в техния затворен кръг.
Чет Фев 11, 2021 8:22 pm
pirx
Регистриран на: 12 Ное 2018 Мнения: 65
Мисля, че интервютата на Момчил и Николай Петков казват всичко. Там се спомена нещо, за което тука също ме тролиха - каза се смирение. Важи за всички. Мир на душата на А. Скатов.
Чет Фев 11, 2021 8:33 pm
slavei
Регистриран на: 07 Авг 2007 Мнения: 261
Re: Удобно извинение?
Plamen К написа:
slavei написа:
Plamen К написа:
vladofff Любопитен съм по природа, затова питам. Много се радвам, че ми отговаряш експедитивно.
Ок, в едно интервю Гр. Вътев беше споменал, че има желание за К2, дано да се осъществи, явно на другите не им е приоритет.
Добре ама твоите колеги топ бг алпинисти многократно казват, че има много неизкачени стойностни 5,6,7 хилядници, насочвали се към тях. Даже ходиха на експедиция лятото на 2019 в Каракорум, качиха един 5хил без сняг, за другите в плана, казаха, че нещо не е ОК и се върнаха. Тези върхове защо не са изкачени, ами защото са трудни. Значи и там риска ще е много голям. Но все пак други се пробват....
.
Кой е ходил през 2019-та и какво е качвал в Каракорум?
5-хилядник без сняг е много двусмилено. Особено по омаловажителния начин по който сте го написали. Както знаем над определен наклон не се задържа сняг - в този смисъл предполагам става дума за изкачване на стена? Но това щеше да разчуе, та чакам с любопитство отговорът на въпроса - кой и какво
....
Както съм писал на Владов и сте ме цитирали - любопитен съм.
....
.
И моето беше любопитство, ако е прозвучало като заяждане това е защото не умея да пиша (очевидно не само алпинистите не го умеят).
Щото сега се казва "Нив сме велики, правим трудни и стойностни неща /макар и рядко/, ама вие не ни разбирате и медиите не ни отразяват. Абе учете се на маркетинг, бе хора. Популяризирайте се!
.
Накара ме да се замисля, защо трябва да се популяризират. Освен заради спонсори и/или его ...
Някои нагоре спомена че по делата ще ги познаете... явно в днешния свят не са достатъчни. Или има твърде много хора без дела, но имащи трибуна с която заглушават тези със стойностните такива за да се самоизтъкнат.
Чет Фев 11, 2021 8:35 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2881
Дамянов е направил добро интервю, всичко е точно което казва. Обаче на мен ми стана интересно "предварително се взимат хора, за които се знае че ще бъдат върнати"
дано да не е така, че ще излезе елитните алпинисти правят групи с такива хора. Да не се окаже че и някои планински водачи, взимат хора, за които знаят че ще бъдат върнати и ще им бъдат взети парите. Дали този с който даде пример за "изоставяне" в негова група, не е такъв случай ? Дано не е така, защото тогава говоренето за етика няма да съвпадне с изказванията.
П.С -- нека все пак да допиша. Най-лошото е някой, който представлява търговски интерес в случая АХП, да се произнася по теми, които пак са свързани с пари. И едните са за парите и другите, които правят 8000-ците. Но окей, те ще кажат "Ама ние само обучаваме" ами добре, а моя въпрос е "За какво обучавате ?"
Чет Фев 11, 2021 9:15 pm
Пчелата Жужа
Регистриран на: 29 Окт 2013 Мнения: 856
Човекът загина, плати с живота си стремежа към върховете. Защо е сега това джавкане? Някои май не могат да сдържат злорадството си. Получи се грозно. Няма го вече претендента за Хималайската корона, хайде, който може и мисли, че ще е безпогрешен - да заповяда.
Чет Фев 11, 2021 11:35 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6519
Жужа, но то е очевидно защо
Стандартно хората се занимават с хобитата си без да правят от това шоу за останалия свят.
Атанас Скатов, бог да го прости момчето, беше решил да направи неговото занимание публично шоу. Дали от суета или като намерение да привлича споносри - все тая. Публично шоу като казвам - това са медийни прояви, собствени сайтове, поза и поведение, и т.н.
Затова ти писах по-рано - аз на шоу седя и люпя семки. Махалата пък го обсъжда всяка вечер на седянката - какво чудно има в това, след като това е била целта на самия Атанас?
_________________ Бутам след осмата бира
Пет Фев 12, 2021 12:32 am
sirstevancho
Регистриран на: 25 Яну 2021 Мнения: 17 Местожителство: София
Re: Удобно извинение?
Plamen К написа:
Забелязал съм, че на някои от алпинистите много по-малко им се удава да говорят, отколкото да катерят. Теб те изключвам де, . Ама така, както вие учите хората на катерене, така си намерете пиари или други хора да ви научат да говорите или да привличате интереса на медиите. БФКА защо да не си назначи щатен пи-ар или да сключи договор. Обяснавайте на медиите къде ходите, какво правите, филмчета правете.
Ето например гледам из фейсбук коментирания от нас водач Бр. Бранков сякаш намира клиенти на Варошкин, имат си тяхна договорка, Варошкин води клиентите с въжето из зимната планина, а Бранков снима и после качва клиповете в нещо, като планинарска телевизия, май така беше го кръстил. Ами че, по-старите Про да не се сърдят, ами да привличат младите, като Бранков, за да популяризират алпинизма и изявите на нашите алпинисти. Полека лека масовия турист и зрител, ще започне да схваща какво му се говори. ама някой трябва да му говори, не да се цупи и да мълчи.
Щото сега се казва "Нив сме велики, правим трудни и стойностни неща /макар и рядко/, ама вие не ни разбирате и медиите не ни отразяват. Абе учете се на маркетинг, бе хора. Популяризирайте се!
.
От цялата мешавица аз съм най-съгласен с това мнение.
_________________ Every man dies. Not every man really lives.
Пет Фев 12, 2021 12:38 am
Пчелата Жужа
Регистриран на: 29 Окт 2013 Мнения: 856
dido написа:
Жужа, но то е очевидно защо
Стандартно хората се занимават с хобитата си без да правят от това шоу за останалия свят.
Атанас Скатов, бог да го прости момчето, беше решил да направи неговото занимание публично шоу. Дали от суета или като намерение да привлича споносри - все тая. Публично шоу като казвам - това са медийни прояви, собствени сайтове, поза и поведение, и т.н.
Затова ти писах по-рано - аз на шоу седя и люпя семки. Махалата пък го обсъжда всяка вечер на седянката - какво чудно има в това, след като това е била целта на самия Атанас?
Мисля, че пред смъртта трябва да сме безмълвни и смирени. Ако и пред нея ще люпим семки, то тогава по какво ще се отличаваме от зрителите на Колизеума? Не сме напреднали много.
Аз съм от тези, които жалят за Атанас. Той можеше. Но ... мал шанс.
Пет Фев 12, 2021 12:45 am
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3169
Пчелата Жужа написа:
... Получи се грозно...
Така е, планината е безпристрастен съдник, не я интересува кой за какъв претендент се е мислил, а отрежда suum cuique. Резултатът е наистина грозен. Защо обаче не го проумяхте по-рано? Не виждахте ли, че колосът е на глинени крака?
Помня добре какво каза Петко Тотев след кончината на Боян /те отдавна се мразеха/ - че така не се правело. Хвана ме яд на Петко и си помислих, ей тъй като теб, че злорадства, а и Боян ми беше скъп приятел, но после... Като се замислих... Замисли се и ти... Струва ли тая бутафорна "корона" един човешки живот?
Пчелата Жужа написа:
... то тогава по какво ще се отличаваме от зрителите на Колизеума? ...
Виж някъде по-горе дали не ви питах вдигате ли палци за гладиатори? Не ми отговорихте...
Пчелата Жужа написа:
Мисля, че пред смъртта трябва да сме безмълвни и смирени...
Не, не трябва. Помня как в клуба една вечер Николай Петков ни повика и пазихме минутно мълчание в памет на Петър Унджиев, после на Байно, после на ....
Но това нито го върна, нито спря следващия. За такива работи не се мълчи, а нещата трябва да се говорят, при това на висок глас. Преди да се стига до минутни мълчания...
Навред из човешкото битие има професионалисти и любители. Когато едните или другите творят с любов, понякога дори и със задружни усилия -- създаденото ги обединява, сплотява и остава за онези, които идат след тях -- да го доразвиват с грижа и чиста отдаденост. Незаменимо е удоволствието професионалистът да преоткрива любителя в себе си, какъвто може би някога и той е бил. Така понякога се раждат гениалните постижения. А всичко останало е ... dust in the wind.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Пет Фев 12, 2021 2:02 am
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6519
Пчелата Жужа написа:
dido написа:
Жужа, но то е очевидно защо
Стандартно хората се занимават с хобитата си без да правят от това шоу за останалия свят.
Атанас Скатов, бог да го прости момчето, беше решил да направи неговото занимание публично шоу. Дали от суета или като намерение да привлича споносри - все тая. Публично шоу като казвам - това са медийни прояви, собствени сайтове, поза и поведение, и т.н.
Затова ти писах по-рано - аз на шоу седя и люпя семки. Махалата пък го обсъжда всяка вечер на седянката - какво чудно има в това, след като това е била целта на самия Атанас?
Мисля, че пред смъртта трябва да сме безмълвни и смирени. Ако и пред нея ще люпим семки, то тогава по какво ще се отличаваме от зрителите на Колизеума? Не сме напреднали много.
Аз съм от тези, които жалят за Атанас. Той можеше. Но ... мал шанс.
За семки беше по-рано, когато течеше шоуто. Оттук натам - Бог да го прости момчето, както казах.
_________________ Бутам след осмата бира
Пет Фев 12, 2021 2:06 am
sirstevancho
Регистриран на: 25 Яну 2021 Мнения: 17 Местожителство: София
Това, която казват интервюираните вече е казано сто пъти и е вярно, разбира се.
Тази млада хубавица, която е журналистка в БНТ, защото е дъщеря на известни родители, а не поради други качества оня ден публично се молеше на един многознайко в фейса да и изпрати линкове с подробности за инцидента със Скатов, че не можела да си намери информация. Ами то сутрин трябва да се става рано и да се следи денонощно областта, в която пишеш.
Заглавието също е тъпо "Защо не успя... да изкачи..."
Ами освен шерпите никой не успя. Догодина пак ще се юрнат, дано само да няма комерсиална експедиция.
.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети