...Скатов в началото е слизал без пикели, не казва, че не е носил такива и че не е ползвал пикел след това по време на злополуката
...Скатов го няма и това е важното. Животът продължава.
Не те ли е поне малко срам от всичките глупости, които натвори до момента?
Не си ли се замислял, че ако такива като теб и Калоян /споменавам ви поименно, защото тук бяхте най-гласовити в подкрепата му/, и мнозината други поддръжници на това безумие ви нямаше, нямаше да има спонсор/няма пред кого да се рекламира/, и Скатов щеше кротко да си кюта работата, за която е учил и даже е станал доктор, за което ни в клин, ни в ръкав натякваш всеки път? За да скандираш в подкрепа на някого, дали не е добре преди това да се замислиш, абе като викам на някого да се засили и да скочи в пропаста, дали не е редно да се запитам преди това, тоя може ли да лети, или поне парашут има ли...
За мен всички, които подкрепят такива показни харакирита са персонално виновни за смъртта на героя си. Ако не сте вие, да вдигате палци, ще има ли гладиатори, които да мрат под крясъците ви?
А сега - "Случаят е приключен, забравете..." - май си като оня герой от филма, дето ги плещеше подобни? Имаше май и още един, дето пък и темата искаше да затваря, че се била изчерпала.
С риск да ме баннат, но не си по-различен от кокошките на баба ми едно време. Прасето стъпка една от тях, имаше смут за минута две, след което "животът си продължи", прасето се зае с копанята си, а оцелелите за момента пернати тръгнаха пак да кълват наоколо...
И да е "притежавал" пикел, случилото се доказва само едно - пикелът изобщо не е послужил по предназначение, без значение къде е бил в момента на падането - в ръка, в раница или в килера му в Сливен.
А какво ще запомни историята, от една страна, за самия Скатов вече няма значение, а за останалите - не се знае. Моят учител по ходене в планини едно време казваше - еди кой си е идеален пример за това как не трябва да се ходи по планините.
Вто Фев 09, 2021 2:08 pm
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3461 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Добре де, не разбирам – защо не се помисли малко, преди да се пише?
В България като сключиш планинска застраховка и ако паднеш на пътеката, и си изкълчиш крака –
какво ще напишат за причина за инцидента? Може би пропаднала пътека, за да уважи застрахователят застраховката?
Застрахователят няма ли да изплати застраховката, ако сам си си виновен, че си паднал на пътеката?
Ама дайте да пишем, без да помислим малко, и да обвиняваме пакистанските лекари!
И после админаът на форума на мен се кара – ама ти що спориш?
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Вто Фев 09, 2021 2:09 pm
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3461 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Vladofff, при цялото ми уважение към тебе, не съм съгласен с последното, което си написал.
Няма да тръгвам да оборвам написаните от тебе неистини. Няма смисъл.
Както казва съфорумецът tsezko – всеки има право на погрешно мнение и на лош вкус.
Можеш да пишеш каквито си искаш неща за мене (верни и неверни), можеш да ме обиждаш (заслужено и незаслужено),
можеш да се излагаш колкото си искаш.
Но това няма да промени факта, че има хора с мечти, които следват тези мечти и са готови да умират за мечтите си.
И затова тези хора ще останат в историята.
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Вто Фев 09, 2021 2:18 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3168
СТЕФАНЕ, ТИ НЕ СИ ЧОВЕК, ТИ СИ ИЛИ "БОТ" ИЛИ КРЕТЕН!!!
От твоя "бог" и от починалите срама нямаш ли?
Човекът си отиде, а теб те занимават въпросите на застраховането...
Ако щете ме банвайте, ако щете каквото ви кефне, мнението си няма да променя, нито да се извиня.
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3461 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Vladofff, ама кой те кара да си променяш мнението? Кой те кара да се извиняваш?
Срам не изпитвам. Не виждам да съм направил нещо, от което да се срамувам. Освен може би че ти отговарям.
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Вто Фев 09, 2021 2:27 pm
Николай_K
Регистриран на: 03 Фев 2021 Мнения: 153
Лекар може да напише, че лицето е починало вследсвие на несъвместими с живота травми и най-много, че са причинени от падане. За последното не съм сигурен дали всеки лекар има право да го твърди. Причината за падането не е негова работа, а на разследващите инцидента.
Ако си с джапанки върху ледена пътека, като нищо застрахователя ще откаже плащане при падане.
Вто Фев 09, 2021 2:28 pm
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3461 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Николай_K, интересни неща си написал, които са важни, защото все по-лесно е да се отиде в чужбина и човек
трябва да проучи каква застраховка да сключи, така че да няма после отказ от страна на застрахователя.
Лично на мен ми се вижда много невероятно човек да тръгне да катери К2 и да не се застрахова за случай на падане.
П.П. Ето, че може да се пише в темата и без обиди, и без сръдни.
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Вто Фев 09, 2021 2:55 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2870
Абе ти Владо, на теб ти казах да не ми слагаш думи в устата . Единственото нещо е че съм писал в негова защита, спрямо жлъчните и неприятни коментари тук във форума, относно това какъв е бил и какво е казал. Които са ми по себе си бяха профански и част от тях не отговаряха на истината.
А това дали одобрявам това което е правил е съвсем отделна тема, по която не съм си давал мнението.
Айде вече да спреш да се занимаваш с Калоян, какво ще кажеш ?
Вто Фев 09, 2021 3:23 pm
excalibur
Регистриран на: 30 Юли 2009 Мнения: 707 Местожителство: гр.София
Благодаря за линка към публикацията на Николай Петков, много добре написано! Неговата статия отговаря и на тази от nova.bg, цитирам: "Тъй като е ясно, че никой не го е бутнал - става дума за грешка - или техническа с превключване на въжета, или грешка при откатерване, или използване на старо въже, което се е скъсало. Едва ли има значение, когато човекът го няма". Едва ли някой ще си признае и поеме вината ако причината е наистина старо/скъсано въже, важното е други алпинисти в бъдеще да не пострадат.
Вто Фев 09, 2021 5:35 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3168
Мисля, че това е важно...Николай Петков!!!
Николай е казвал и нещо друго - "14 х 8000 не може да се направи от туристунгел. И не може, не за друго, а защото от тях има два върха, където се изисква задължително алпийска квалификация - К2 и най-вече Нанга Парбат." Изразът е точен и съм го чувал многократно лично от него.
Разкрития за закъсалите за пари шерпи взривиха мрежата след смъртта на Скатов
Цитат:
Трагичните инциденти в подножието на връх К2 (8611 метра) в планината Каракорум, където загина и Атанас Скатов, породиха редица въпроси. В социалните мрежи ври и кипи от коментари, като версиите са най-различни. Един от тях приковава вниманието.
Очевидно добре запознатият ни сънародник Антон Стефанов изнася доста интересни факти и прави разкрития за комерсиалната експедиция по зимното изкачване на втория по височина връх на планетата. Самият той също е получил оферта и предложение да замине за Пакистан и разказва, че "на цена от над 100 хиляди долара доста хора решиха да се запишат".
Стефанов твърди, че шерпите закъсали за пари след провалените два сезона за изкачването на високите върхове.
"Няколко реда за случващото се около К2 от моята гледна точка. Не се имам за алпинист и може би мнението ми ще се стори странно на някои хора. На първо място ще кажа, че във височинният ТУРИЗЪМ има едно важно нещо - ПАРИ.
Да започнем от самото начало: организирането на това безумие, наречено Зимно изкачване на К2. След провалените два сезона за изкачването на високите върхове фирмите имаха нужда от пари. Така решиха да направят това безумие. Изпратиха мейли на много хора (включително и на мен) и тези хора бяха поканени. На цена от над 100 хиляди долара доста хора решиха да се запишат. Това е добре за спонсорите, имената им ще се въртят в медиите, независимо дали ще опитат да направят някакво изкачване. Една част отидоха със своите жени срещу допълнително заплащане. Това е една от най-големите грешки според мен.
Поради липса на адекватна почивка, средоточaване в цялата експедиция и разсейване от страна на половинките им. Така една камара хора се озоваха в базов лагер срещу една камара пари. Под 10 процента от тези хора имаха някаква аклиматизацията или така наречените шерпи. Всички други имаха малка аклиматизацията или никаква. Щяха да правят аклиматизацията на -40 градуса, което е втората голяма грешка според мен. Шерпите вдигнаха набързо лагерите и взеха да опъват парапети. Бързаха, защото извадиха късмет, все още не беше валял сняг, теренът беше чист. Нямаше толкова висока опасност от лавини и т.н. Нимс (б.р. - Нирмал Пурджа) реши както обикновено (при доста от предишните му изкачвания го направи) да е с шерпите опъващи парапети. Това беше и единственият начин да се качи на върха, все пак го направиха лице на цялата тази общност. Независимо дали са оставили парапети или не (има мнения, че умишлено са ги махнали), беше ясно, че няма как някой друг да се качи. Защо? - липса на аклиматизацията - липса на адекватно опънати парапети - липса на адекватно изградени лагери.
Не, няма как да очакваш палатки и парапети да останат 3 седмици на този вятър. Реално през самата последваща атака трябваше да качват нови палатки и тн. Но силните шерпи, който го правят обикновено, си бяха качили върха и си заминаха отдавна. Не са имали за цел друг да се качва. Това е моето лично мнение.
Доста от хората си тръгнаха и останаха най-вече "сиромасите". Хората взели пари от спонсори, за които беше важно да останат до края, да оправдаят средствата. Тези хора решиха да чакат. Чакаха 20 дни хубав прозорец с някаква, никаква аклиматизация до около 6800 метра. Имаха още 1700 метра за изкачване без аклиматизацията. Разчитаха на кислорода. При тръгването нагоре се оказа, че нямат палатки. 20 човека с 3 двуместни палатки. Няма как да има адекватна почивка в ниското, а камо ли на над 7300 м. Много от тях получиха измръзване. Няма как да не го получат при тази липса на кислород, бавно движение и никаква дейност - само издърпване на самохват. Много голяма част от тях са само с щеки при прехвърляне от въже на въже.
С измръзване на ръцете е напълно нормално човек да се изпусне или подхлъзне, но няма как да се самозадържи без нужните средства. На много места са имали участъци без парапет поради една или друга причина. Но те не са били подготвени дори с базово необходимия инвентар (някои дори с умения), за да направят тези откатервания. Имало е риск и някои платиха с живота си заради немърливостта на организаторите и самите тях (надценяване на възможностите им). Шерпът в много случаи ще ви предаде и не бива да разчитате на него на 100%. На първо място гледат парите, на второ - живота си. Вие сте евентуално на трето място... Тепърва ще има още много жертви, поради тази комерсиализация на височинния туризъм и не само. Може още много да се изпише, но не мисля, че има смисъл... Малко хора ще го разберат...".
има доста интересни неща, четейки между редовете ...
Вто Фев 09, 2021 6:39 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3168
Написаното в статиите, към които дават връзки kibik, Svetlix и excalibur странно съвпадат с това което писах предишните седмици. Явно трябва да отбележим вещите сведения на г-н Илиев, че Николай Петков изобщо не разбира от височинен, още повече зимен алпинизъм, а всички заедно/ Петков, гъркът и Антон Стефанов/ пък завиждат на, как ги наричахте - "непалските машини" и затова пишат такива работи …
Сега стана ли ви ясно каква прелест е "небългарския височинен алпинизъм" във вида, в който си го представяхте /като комерсиални експедиции/? И дали вече споделяте термина лайняна история?
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети