Групата на Снори, Садпара, Моор май се вкарват в филм, там е вече 20.00 часа, а те са някъде около върха, предполагам доста изморени и при силен вятър и адски студ.
Отдавна са се вкарали ..
Пет Фев 05, 2021 5:58 pm
NuclearWinter
Регистриран на: 24 Юли 2015 Мнения: 137
mislesht написа:
kaloyanv написа:
Може би след някой и друг ден, трябва да започне да се пише в друга тема с друго име, която да отразява 8000-ниците.
Това е разумно предложение.
С кончинатана Наско темата е приключена. RIP Боян и Наско! Харесвани, обичани, хейтвани и/или неразбирани. Ще Ви Помним!
Моля модератор да заключи темата и да обособи нова за 8-хилядниците и височинния алпинизъм и туризъм!
Пет Фев 05, 2021 8:38 pm
Пчелата Жужа
Регистриран на: 29 Окт 2013 Мнения: 856
ДУШАТА МИ ПЛАЧЕ!
Пет Фев 05, 2021 8:43 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3169
NuclearWinter написа:
Моля модератор да заключи темата и да обособи нова за 8-хилядниците и височинния алпинизъм и туризъм!
Че защо да я заключва, не може някой да иска да каже нещо в памет на тези хора?
Пет Фев 05, 2021 9:00 pm
t.hristov
Регистриран на: 23 Юни 2010 Мнения: 1131
Имало е беля да се случва. Нека почива в мир!
Пет Фев 05, 2021 10:25 pm
excalibur
Регистриран на: 30 Юли 2009 Мнения: 707 Местожителство: гр.София
Chhang Dawa Sherpa
27 мин. ·
It’s already been more than 30 hours, we (at basecamp) have received no news of John Snorri, Ali Sadpara, and Juan Pablo Mohr. 5th Feb at 1 AM PKT John, Ali, and Sajid starting their final summit push from C III, Juan Pablo (No O2) joined the team.
Yesterday noon, Ali’s son (Sajid) reported from C III that they were together till Bottle Neck around 10 AM PKT, all were fine and in a good shape and heading toward the summit, due to the problem with his oxygen regulator Sajid had to return to C III from Bottle Neck. Sajid waited for Ali, John, and Juan Pablo for more than 20 hours with the belief, they will make it to the summit and descend back to C III, convinced him to descend down-he already left C III, he has been up too high for too long, he will be more exhausted, and not able to help them if they return.
I told 2 of the Sherpas (Temba Bhote and Phurbu Kusang) of our team to stay stand by at C I to prepare food and hot water for Sajid and also incase Sajid needs help on the way back.
Received confirmed message from Army, they sent two helicopters along with 2 Pakistani Climbers, for Search and Rescue mission. The pilot has been instructed to take the flight up as maximum as possible, it’s very low temperature and 35+ KM wind above 6500m. At the basecamp, now we have prepared oxygen bottles, high foods, masks, and regulators for 2 Pakistani climbers (HAP).
Now at Basecamp - Waiting Army Helicopter
Съб Фев 06, 2021 10:02 am
Plamen К
Регистриран на: 03 Май 2011 Мнения: 832 Местожителство: Казанлък
vladofff написа:
NuclearWinter написа:
Моля модератор да заключи темата и да обособи нова за 8-хилядниците и височинния алпинизъм и туризъм!
Че защо да я заключва, не може някой да иска да каже нещо в памет на тези хора?
Последната промяна е направена от Plamen К на Съб Фев 06, 2021 12:00 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Съб Фев 06, 2021 10:13 am
sirstevancho
Регистриран на: 25 Яну 2021 Мнения: 17 Местожителство: София
За Скатов толкова много е изговорено тук, има ли смисъл да се минава по същия път. Пътят до вчерашния инцидент и причинно-следствените връзки, които реално доведоха до това бяха разгласяни и коментирани десетки пъти. Няма изненада в случилото се, няма шок или неочаквано развитие - говорим за Скатов на зимна К2.
_________________ Every man dies. Not every man really lives.
Съб Фев 06, 2021 11:37 am
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2878
sirstevancho написа:
За Скатов толкова много е изговорено тук, има ли смисъл да се минава по същия път. Пътят до вчерашния инцидент и причинно-следствените връзки, които реално доведоха до това бяха разгласяни и коментирани десетки пъти. Няма изненада в случилото се, няма шок или неочаквано развитие - говорим за Скатов на зимна К2.
Ай стига брощолеви , па как не ви омръзна. Какъв е смисъла от това което пишеш в момента ?
Съб Фев 06, 2021 11:56 am
sirstevancho
Регистриран на: 25 Яну 2021 Мнения: 17 Местожителство: София
Най-малко искам да обидя някого - написах горното точно с идеята да не се стартира дискусия - човекът си замина, лека му пръст и това да е - да изкажем съболезнования. Понеже горе колега писа дали владоф няма да каже нещо - написах си моето гледище с най-добро намерение.
_________________ Every man dies. Not every man really lives.
Съб Фев 06, 2021 1:28 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2878
sirstevancho написа:
Най-малко искам да обидя някого - написах горното точно с идеята да не се стартира дискусия - човекът си замина, лека му пръст и това да е - да изкажем съболезнования. Понеже горе колега писа дали владоф няма да каже нещо - написах си моето гледище с най-добро намерение.
Разбрах те наобратно, извини ме.
Съб Фев 06, 2021 1:40 pm
Ozzi
Регистриран на: 28 Юли 2014 Мнения: 49
Изглежда К2 ще вземе нови три жертви. Късмет за малкият Садпара, че обстоятелствата са го принудили да се върне от Bottleneck и това изглежда ще спаси живота му. Жалко за хората. Изглежда цялата тази комерсиализация доведе до трагичните последици с огромен размер. Да почиват в мир!
Съб Фев 06, 2021 2:29 pm
Bigduke
Регистриран на: 29 Май 2019 Мнения: 5
От профила на Chhang Dawa Sherpa:
• Army's Helicopter made a search flight almost up to 7000m and returned back to Skardu, unfortunately, they can not trace anything. The condition up in the mountain and even at the basecamp is getting poor. We are looking for further progress, but the weather and winds are not permissible.
• Sajid safely reached Camp I, he will descend to advance basecamp very soon, sent more help for him to advance BC.
Не звучи никак добре...
Съб Фев 06, 2021 3:05 pm
kokole
Регистриран на: 25 Май 2019 Мнения: 15
"Спелеологът доц. Стоев за инцидента със Скатов: Липсата на техническа подготовка води до умора и грешки
Липса на достатъчно добра техническа подготовка вероятно е довела до фаталния инцидент с Атанас Скатов в опита му да превземе връх К2. Това предположи пред БНТ доц. Алексей Стоев - един от близките приятели на алпиниста, който загина вчера, на слизане към базовия лагер 3 в Хималаите.
Доц. Стоев е директор на филиала към Института за космически изследвания в Стара Загора и ръководител на спелеоклуба при ТД "Сърнена гора", Стара Загора. Той е опитен пещерняк и изследовател на редица археологически обекти в страната.
"Като българин и човек, който разбира от тази материя, смятам, че това е трагедия за българския спорт. Все пак Атанас Скатов беше име във височинния алпинизъм. Но от друга страна като човек, който дълго време се занимава с алпинизъм... и на самия Наско съм му казвал, че да се катериш високо в планините, трябва да имаш техническа подготовка. За съжаление, той смяташе, че може да се катери по високото и без нея.", заяви доц. Стоев.
"Не знам доколко е преценил възможностите си за изкачващ К2... Това е много тежка лъжица за неговата уста, още повече при зимни условия. К2 е един от най-сериозните върхове даже и лятото, в най-благоприятна среда и сметнах, че това ще бъде сериозно предизвикателство. Надявах се, че експедицията, с която той е уредил изкачването на К2, някак си той ще бъде в този състав", допълни специалистът.
"Видяхме, че времето се влоши и нещата станаха много тежки. И когато ти нямаш техническата подготовка на един височинен алпинист, така щото да направиш нещата до автоматизъм, ти почваш да правиш грешки, дребни, но в един момент те довеждат до фаталната грешка, която те лишава от живота. Така вероятно е станало и с Наско".
"Бог да го прости! Надявам се, че в другия свят ще катери отново високите върхове и ще си изпълни мечтата.
Още веднъж повтарям - това е загуба за българския алпинизъм и за световния, защото не са много хората, които са изкачили толкова върхове наведнъж, при това с неговата физика, с неговите възможности", допълни доц. Стоев."
Групата на Снори, Садпара, Моор май се вкарват в филм, там е вече 20.00 часа, а те са някъде около върха, предполагам доста изморени и при силен вятър и адски студ.
Отдавна са се вкарали ..
И те са си заминали отдавна, шансът да са живи е нищожен. Синът на Садпара вече е долу в Скарду което значи как стоят нещата.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети