Dr. Atanas Skatov
Четвъртък, 21 януари 2021 г. в 14:00 ч. българско време/17:00 ч. пакистанско време
Здравейте от базов лагер на К2!
Вчера изпратихме моите приятели непалците, които качиха върха. Дадоха ни ценни съвети и ни пожелаха успех!
Mingma G Nirmal Purja Mingma David Sherpa
Dr. Atanas Skatov
Четвъртък, 21 януари 2021 г. в 16:28 ч. българско време/19:28 ч. пакистанско време
Вчера и днес се разхождаме около базов лагер, правим снимки и се наслаждаваме на красивия връх, където днес скоростта на вятъра е над 100км/час. Всеки ден водя йога курс на моите приятели, гледаме филми в общата палатка и се молим за хубаво време. За сега до края на месеца не се очертава възможност за върха. Надеждата остава през февруари. Желая на всички здраве и само положителни мисли и емоции!
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Чет Яну 21, 2021 7:04 pm
Plamen К
Регистриран на: 03 Май 2011 Мнения: 832 Местожителство: Казанлък
Не можах да се сдържа. Усмихвайте се!
Победителят за наградата "Златен жумар"!
_________________ Две неща движат този свят - инатът и шубето.
Пет Яну 22, 2021 5:52 pm
Plamen К
Регистриран на: 03 Май 2011 Мнения: 832 Местожителство: Казанлък
Както vladoff писа някъде по предните страници Скатов има своя шанс да изкачи К2 при благоприятно стечение на обстоятелствата.
Фирмата SST /Seven Summits Trek/ със сигурност ще подходи много сериозно в опита си да изведе клиенти до върха, това ще им направи изключително добра реклама за в бъдеще, оттам повече желаещи да изкачват 8-хилядници с тях, сиреч повече приходи. Тоест с отварянето на подходящ 3-4-5 дневен прозорец те ще изпратят група шерпи да поправи фиксираните въжета, палатките по височинните лагери и да изнесе още кислород, газ, храна и др. необходимо. След това все ще се намерят няколко клиента, желаещи да изкачат върха. Последно Скатов спомена, че оставали 17 човека, чакащи прозореца. Двама, трима клиенти да изкачат К2, пак ще е постижение. Да видим дали ще се отвори прозорец до края на януари или през февруари.
Дори и като клиент да изкачи К2, Скатов ще бъде записан измежду първите качили върха зимно, дано да има желание и да успее.
Съб Яну 23, 2021 12:09 pm
g.lubenov
Регистриран на: 02 Яну 2013 Мнения: 105
Абе кой алпинист, кой щангист не знам, ама като видя някой разперил ръце като Христос над Рио получавам неудържим порив да му отмаам един шут те така за придаване на начална скорост, белким с тия разперени крила отлети на някъде.....
Съб Яну 23, 2021 1:09 pm
pirx
Регистриран на: 12 Ное 2018 Мнения: 59
g.lubenov написа:
Абе кой алпинист, кой щангист не знам, ама като видя някой разперил ръце като Христос над Рио получавам неудържим порив да му отмаам един шут те така за придаване на начална скорост, белким с тия разперени крила отлети на някъде.....
По-скоро е следващият етап от веганството а именно фотосинтеза.
Съб Яну 23, 2021 4:00 pm
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3369 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
pirx написа:
g.lubenov написа:
Абе кой алпинист, кой щангист не знам, ама като видя някой разперил ръце като Христос над Рио получавам неудържим порив да му отмаам един шут те така за придаване на начална скорост, белким с тия разперени крила отлети на някъде.....
По-скоро е следващият етап от веганството а именно фотосинтеза.
А етапите от веганството са?
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3369 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
vladofff написа:
...
По въпроса от вчера - отказвам се да споря повече със Стефчо, на първо място защото утрото е по-мъдро от вечерта, и на второ, защото тролът не бива да се храни.
Но тъй като Стефан правдиво отбеляза с какво заглавие е тръгнала таз тема, а вече Манаслу е изкачен, Боян го няма, а Скатов продължава с невиждани досега в световната история подвизи, да вземе модератор, и да я преименува тая тема.
Имам две скромни предложения за ново име - "Житие и битие праведного Атанаса Постника", или "Слово хвалъй великомученику Афанасию Скатову Мясонеяднику", с ексклузивни права да пишат в нея - скриптор Стефан-Скатослав Богоугодник и словоцитатор Калоян Атанасозащитник. Останалите - сами да си открият отделна тема - "Слова скверни от души черни.
Vladofff, можем да не спорим, можем просто да пишем, без да спорим. Ето – аз не оспорвам например твоето определение за алпинист.
Първо ми задаваш „въпроси-закопавка“, пък после на другия ден изведнъж се отказваш да спориш.
Това ми се вижда много странно и се чудя дали някой друг не те е посъветвал да спреш да пишеш за проблемите в българския алпинизъм.
Но това е твое право – да приемеш някой друг да ти забранява да пишеш за българския алпинизъм.
Относно преименуването на темата и отваряне на нови теми – вече предложих във форума да се създаде нов раздел „Алпинизъм“. Vladofff, съгласен ли си?
Като имате предвид, че аз се уча от най-добрите български алпинисти. Това [алпинизмът] за мен е хоби, за тях е живот.
И в този аспект, преди Еверест, честно казано, аз имах общо взето базови познания по традиционния алпинизъм.
Трябва да правиме разграничение, държа на това нещо, между изкачването на високи върхове над 8000 метра по традиционни
маршрути, с предварително екипирани от шерпите маршрути, с използването на кислород и традиционния алпинизъм.
Това в някакъв аспект се приема за алпинизъм – височинните изкачване – но, така, предвид вече комерсиализирането на
планината във всеки аспект, е хубаво да бъде отграничаван.
...
Интервюиращата:
Кажете Вие за колко време изкачихте К2?
Стефан Стефанов:
С тръгването от лагер 4, нисък лагер 4, който е на 7800, и връщането до базов лагер в същото време, в същия... то не вече
същия ден, но без да спирам никъде, само спирах да изчаквам, защото беше драма, трябваше да слезе с мене една чехкиня.
Та яз бях в ролята на шерп на чехкинята. Ааа...ииии... 19 часа 34 минути ми отчита джипиесът. Това са общо 49 километра,
част от които са до върха и след това е спускане на рапел, съответно ходене до базов лагер.
Интервюиращата:
Сега, разбира се, Атанас Скатов е в базовия лагер. Стискаме му палци, да е жив и здрав...
Стефан Стефанов:
Да, абсолютно! Да пожелаем успех!
Интервюиращата:
...да му пожелаем успех да има успешен опит. Очакваме от него това, но пък здравето и човешкият живот са безценни,
така че нека да бъде и разумен.
Стефан Стефанов:
Определено!
...
Интервюиращата:
Като сте били толкова високо, кой е следващият връх за вас, дори метафорично задавам въпроса.
Стефан Стефанов (смеейки се):
Няма да се уморя да повтарям, че изкачването на осемхилядници не е най-голямото човешко постижение.
Чисто житейските върхове, които много наши сънародници и хора по света изкачват ежедневно, са много по-стойностни.
––––––––
От интервюто разбрах няколко неща:
Първо:
Стефан Стефанов, който се учи от най-големите български алпинисти, смята височинните изкачвания на осемхилядници
от комерсиалните групи за вид алпинизъм.
(Могат да се замислят над думите му тези, които твърдят, че изкачване на осемхилядник в състава на комерсиална група не било алпинизъм.)
Второ:
Стефан Стефанов пожелава успех в изкачването на К2 на Атанас Скатов и счита това за „абсолютно“.
(Могат да се замислят над думите му тези, които пожелават на Атанас Скатов да не успее, да си събира багажа и да се връща в България.)
Трето:
Стефан Стефанов смята, че има житейски върхове, които са много по-стойностни от изкачването на осемхилядник.
(Могат да се замислят тези, които величаят „подвига“ на десетимата шерпи, как били извършили нещо невероятно, велико,
невиждано досега чудо, как пишели историята на алпинизма, как алпинизмът вече нямало да бъде същият и други подобни...)
Четвърто:
Стефан Стефанов обявява, че джипиесът му е отчел 49 километра изкачване до връх К2 и слизане до базовия лагер.
(Разбирачите от алпинизъм могат да го обявят за „лъжец“, „шут“, „смешник“, „пуяк“ – защото разстоянието не могло да бъде толкова.)
Още по темата:
Plamen К написа:
...
Фирмата SST /Seven Summits Trek/ със сигурност ще подходи много сериозно в опита си да изведе клиенти до върха, ... Тоест с отварянето на подходящ 3-4-5 дневен прозорец те ще изпратят група шерпи да поправи фиксираните въжета, палатките по височинните лагери и да изнесе още кислород, газ, храна и др. необходимо. След това все ще се намерят няколко клиента, желаещи да изкачат върха. Последно Скатов спомена, че оставали 17 човека, чакащи прозореца. ...
Plamen К е прав – изкачването на К2 от експедиция е сложна и комплексна работа.
Миналата седмица в планинарските фейсбук групи се появиха публикации от разбирачи на алпинизма, които публикуваха
прогнозата за времето за К2 от сайта на Meteoblue и питаха защо Атанас Скатов не използва прозореца с хубаво време,
който се отварял в края на месец януари. Много хора в коментарите под въпросните публикациите не пропуснаха да покажат
колко са компетентни и колко разбират от алпинизъм.
Ако някои хора си мислят, че прозорец за зимно изкачване на К2 е същото, като прозорец за зимно изкачване на Мусала,
не виждам защо същите тези хора се обиждат, ако някой им каже, че много малко хора в България разбират от зимен алпинизъм.
Гледаш в петък вечерта, че времето в Meteoblue го дават слънчево за Мусала – и в събота юруш да качваш Мусала!
По същия начин става и изкачването на К2 – гледаш, че в Meteobluе дават слънчево – и на другия ден юруш нагоре да качиш К2!
Ама това, че си част от група, че трябва работа в екип, че трябва изграждане и оборудване на височинни лагери, че трябва
на всички да се даде възможност да качат върха – няма проблем, важното е, че Мeteoblue дава хубава прогноза, така че нямаш
оправдание – грабвай раницата и юруш нагоре да катериш К2!
Dr. Atanas Skatov
Неделя, 24 януари 2021 г. в 15:16 ч. българско време/18:16 ч. пакистанско време
По време на втората ми ротация заедно с моя партньор Lakpa Sherpa достигнахме 6650м, където прекарахме две нощи. Невероятно красиви гледки и изключително труден и техничен терен.
Очакваме с нетърпение да имаме възможност да тръгнем към върха.
Днес и утре има много малък прозорец и само отбора на Снори вчера вечерта тръгнаха към върха, като тази вечер ще пробват атака, като има голям риск от силен вятър. Дано се завърнат живи и здрави на базов лагер. Стискаме им палци. John Snorri
и неговия отбор дойдоха първи в началото на декември 2020 на базов лагер.
Благодаря сърдечно за подкрепата на всички приятели и благодаря много на моите спонсори.
Знамената на моите приятели бяха развяти от 6650м от нашия втори лагер.
...
...
...
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Пон Яну 25, 2021 3:02 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2544
Стефчо, мерси за информацията. Доколкото видях Джон Снори са прекратили вече опита.
Пон Яну 25, 2021 4:51 pm
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3369 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
kaloyanv написа:
Стефчо, мерси за информацията. Доколкото видях Джон Снори са прекратили вече опита.
Е, как така са прекратили?!
От какво толкова са се уплашили?
Не са ли могли да разцъкат Meteoblue и да видят, че вятърът е само 13 км/ч?!
MUhammad Ali Sadpara Climber
Понеделник, 25 януари 2021 г. В 16:08 ч. българско време/19:08 ч. пакистанско време
We are back in BC and all of us are safe and sound. After 17 hours ascent from BC to almost C3 we decided to stop and rest. At that time it was clear to us the strong winds came sooner then expected. This morning when we were packing our tent ALi's backpack blew away and exploded. We manage to safe some of the things in the backpack but lost our summit mask. Still we are feeling well and already started to plan our next summit push. The window we are looking at is the 3rd to 5th of February. Ali and his son Sajid are amazing partners in the mountain, they are extremely strong and confident in there actions.
Отново сме в ВЛ и всички ние сме живи и здрави. След 17 часа изкачване от ВЛ почти до С3 решихме да спрем и да починем. По това време ни беше ясно силните ветрове дойдоха по-скоро очаквано. Тази сутрин когато опаковахме раницата на палатката ни АLI се издуха и експлодира. Успяваме да спасим някои от нещата в раницата, но загубихме маската си на върха. Все още се чувстваме добре и вече започнахме да планираме следващата си среща. Прозорецът, който гледаме, е от 3 до 5 февруари. Али и синът му Саджид са невероятни партньори в планината, те са изключително силни и уверени в действията си.
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Пон Яну 25, 2021 8:25 pm
alexvan
Регистриран на: 20 Апр 2010 Мнения: 705 Местожителство: България
Дори само организирането на такава еспедиция е голям успех. Отиването до базов лагер също. Моите уважения. Може и да не е сред най-големите но заслужава респект.
Чет Яну 28, 2021 1:06 am
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3119
ray написа:
..Отиването до базов лагер също...
Днеска се возих два пъти на метрото. С мрежа на мордата, вместо маска. Рискувах си живота и стигнах до офиса. Считам го за голям успех. Довечера ще се наложи да се връщам по обратния път. Купих си картата сам, нямам спонсор. Имам ли право на респект и уважения за тоз героизъм?
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети