 |
ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
|
|
Автор |
Съобщение |
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1646 Местожителство: Хасково |
|
|
|
Не знам кой какво направи, но редовете станаха ужасно дълги. Почти до лупа докарват буквите. Обикновено става така при големи снимки, тука може да е от цитатите. Сега, като прехвърли на трета страница, се оправи.
|
|
|
Нед Яну 03, 2021 11:05 am |
|
 |
Ристо Туристо
Регистриран на: 02 Окт 2008 Мнения: 4324 Местожителство: на 950 м.н.в. |
|
|
|
 |
 |
Не знам кой какво направи, но редовете станаха ужасно дълги. Почти до лупа докарват буквите. Обикновено става така при големи снимки, тука може да е от цитатите. Сега, като прехвърли на трета страница, се оправи. |
Сигурно е някакъв бъг на софтуера на форума. Старичък е.
По темата.
Това, което търсиш е в разрез с глобалната маркетология.
В тази ниша се наместват тунинговащите фирми.
Или сам се справяш.
Аз например, на единия Ровър 75 /лимузината на автомобилите ровър/, му увеличих клиренса със специални буфери във всички пружини. Спечелих само около 25мм, които обаче значително увеличиха проходимостта му, въпреки дългата база. Не са мръднали вече 4 години.
За пример качих колата на сервизния път, обслужващ водохващанията над кантон Илийна ... 3-ма човека вътре с раници и бивачна екипировка, всичките съфорумци.
Това рефлектира в/у поведението на колата на пътя, усеща се в завои, но за мен е пренебрежимо. Въпрос на приоритети.
Та - ето още една идея, която може да помогне.
_________________ Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.
Палатки *** Туристически обувки |
|
|
Нед Яну 03, 2021 11:28 am |
|
 |
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1646 Местожителство: Хасково |
|
|
|
Пука ми за маркетолозите колкото на тях за мен.
Този тип тунинг ми е познат. Преди време карах едно БМВ 520, което беше прекалено ниско. Тупнахме му едни усилени пружини за метан /без метана/ и отзад се вдигна с 6 сантиметра, като при предните колела получи повдигане с два без намеса. Стабилността доста пострада. При коли с предно предаване ще се натоварят каретата, ако се повдигне и отпред.
Аз и старото Волво още не съм продал, не искам да събирам две коли, но проучвам мнения.
И никой нищо не казва за Мазда 7... Никой ли не е карал такава?

|
|
|
Нед Яну 03, 2021 12:41 pm |
|
 |
aldo
Регистриран на: 25 Сеп 2018 Мнения: 227 Местожителство: Варна |
|
|
|
Ристо Туристо, а на радиуса на завиване отразяват ли се тези буфери?. Или ако е по-правилно да се каже, при завиване в крайно ляво/дясно положение гумите почват ли да трият в престилките?
Благодаря!
|
|
|
Нед Яну 03, 2021 12:44 pm |
|
 |
ray
Регистриран на: 10 Авг 2016 Мнения: 1681
|
|
|
|
Ало, тортомаринец, в голема грешка си. На теб може и да не, ама на тях много им пука. Сиреч, внимателно.
А като огтвори лаф. Защо наистина не си оставиш тази кола за да водиш мацката си на кааве и не земиш една за из баирите?
Всичко хубаво!
|
|
|
Нед Яну 03, 2021 12:51 pm |
|
 |
Ристо Туристо
Регистриран на: 02 Окт 2008 Мнения: 4324 Местожителство: на 950 м.н.в. |
|
|
|
 |
 |
Ристо Туристо, а на радиуса на завиване отразяват ли се тези буфери?. Или ако е по-правилно да се каже, при завиване в крайно ляво/дясно положение гумите почват ли да трият в престилките?
Благодаря! |
Не.
Имам колата от 2007-ма, познавам я повече от добре. Отделно имам още една, същата, без да е пипано окачването. Вози по-твърдо, и е по-нестабилна в завои заради по-високия център на тежестта и грубата намеса във физиката на окачването.
Дреме ми, щом ме закарва където разумно поискам, за сметка на малко по-чести ремонти по окачването, незнайно защо плашещи хасковлията.
Кеф цена нема.
Толкоз.
_________________ Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.
Палатки *** Туристически обувки
Последната промяна е направена от Ристо Туристо на Нед Яну 03, 2021 1:27 pm; мнението е било променяно общо 1 път |
|
|
Нед Яну 03, 2021 12:55 pm |
|
 |
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1646 Местожителство: Хасково |
|
|
|
Здравей, Рей!
Освен че не ми се поддържат две коли - всичко по две: прегледи, граждански, винетки, гуми - стареят две коли. После ще се чудя как да пласирам две трошки.
Две коли означава с Волвото да ходя по касаби и морета, с джипката - из планините. Не трябва да е малка, до Рила и Пирин пътят ми е над 3 часа. Другият вариант е да оставя една "Нива" в Разлог, но през зимата ходя рядко, акумулаторът ще е паднал, комшиите може да са насадили кокошки в нея. Ако река да ходя до х. "Марица", трябва да ида да си взема жипката и назад....
Маркетолозите се интересуват от хора, които си купуват нови коли. Такава кола, каквато искам, нова не мога да купя. Дачия или нещо подобно не ща.
|
|
|
Нед Яну 03, 2021 1:20 pm |
|
 |
ray
Регистриран на: 10 Авг 2016 Мнения: 1681
|
|
|
|
Благодаря. Ами расбираемо. А бе волвото си е нещо повече от кола. За жалост не мога да си го закупя. Исках да ти споделя една историа за моята кола и една за хаскоо, ама съквартирантите се разврякаха че скатавам от ленинския съботник та когато мога. 
|
|
|
Нед Яну 03, 2021 1:51 pm |
|
 |
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5878 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
Шерп |
|
Един руски всъдеход в Америка...
https://youtu.be/kiw9jkody9E?t=270
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado |
|
|
Вто Яну 05, 2021 3:52 am |
|
 |
tomaraya
Регистриран на: 18 Сеп 2011 Мнения: 132 Местожителство: София |
|
|
|
Коцее , мислех да си трая този път , ме не ме сдържа . Ясно ти е , че това , дето го искаш е трудно постижимо , та и аз да дам моите 5 стинки . Кола с повишена проходимост и мощ - Субару Аутбек . Не е джип , тия боксери се някой ден стават проблемни , но от личен опит мога да кажа - за зимата и за лек офроуд по- добро на тия пари няма . Иначе в сериозния клас Тойота Ленд Крузера е непобедим . Тая Рав 4 - по-добре Витара . Нисаните са тояги , бавни , поддържаш японец , караш французин ... Та се допитах до разни познати ( нали сме в полите на доста планини ) и почти единодушно твоето лекарство се казва Чероки . Върви добре , приемлив джип и относително здрав . Пък и не струва , колкото CR-V , бях ги загледал за мен , но с тия цени ме загубиха ... Иначе един комшия си взе миналата година за пенсионирането нова Лада Нива , сега е Ърбан , не я спира , радва се като малко дете . А през годините смени доста коли , включая Октавия 4/4 и Волво XC 70 ...... Та тъй , гледай еврото , да си ходиш по Алпите , другото - здраве .
|
|
|
Съб Яну 09, 2021 10:23 am |
|
 |
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1646 Местожителство: Хасково |
|
|
|
Консултирам се с местни майстори, чета....
Маздата ме отказа. Такива страхотии изчетох и изгледах, та се чудя на парите, които им искат.
Волва с РСК, каквото искам, няма.
За евростандарта съм се сетил, най-новото, което мога да си позволя, е петица на Киа. Десетгодишна примерно.
А и преди да купя, трябва да продам. Сега съм в затишие, още ме дърпа кръста, та си гледам здравето.
Тази година май пак ще пропуснем Алпите, монархическият вирус още не е победен.
Иначе съм се записал за ваксина.
|
|
|
Нед Яну 10, 2021 12:05 pm |
|
 |
ray
Регистриран на: 10 Авг 2016 Мнения: 1681
|
|
|
|
А бе тортомарине, ако се сетиш за нещо като това което искаш, но по-голямо, за да може и да се натоварват разни глупости, кажи. И да е изгодно като цена. Че сякаш е желателно да вземем нещо такова заедно с още един юнак. Въпроса ми е и към останалите. Всичко хубаво! 
|
|
|
Пет Яну 29, 2021 8:29 pm |
|
 |
planinar
Регистриран на: 20 Дек 2006 Мнения: 354
|
|
Re: 4Х4 за всеки ден. |
|
 |
 |
...Гранд Чероки ...? |
Тези дни видях хижаря на Вежен с такова животно да катери към хижата. Беше с вериги на предните гуми. Е, оказа се, че има уловка. Бил пратил снегорин до хижата
П.С. Щом и зимата с жипки се стига горе, скоро там няма да се ходи. 
|
|
|
Вто Фев 02, 2021 10:14 am |
|
 |
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1646 Местожителство: Хасково |
|
|
|
"П.С. Щом и зимата с жипки се стига горе, скоро там няма да се ходи. "
Ще ходим в работни дни. По-тихо е.
Някой да има наблюдения върху Киа Соренто първо и второ поколение?
|
|
|
Вто Фев 02, 2021 5:39 pm |
|
 |
vaskoo
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1447 Местожителство: София |
|
|
|
Соренто първо поколение и фейслифта му - податливи на ръжда по праговете и отзад, склонни към прегряване и блокиране на раздатка и двигател при продължителен офроуд в режим 4х4, поскърцващи пластмаси, недобра вентилация.
Ако гледаш дизел - CRDI двигателите се произвеждат от един завид в Италия за много марки, та от тия години на първото соренто имат проблем с охлаждането всички дизели от тоз завод, та трябва да се следи температурата.
Това са минусите, които съм видял като страничен наблюдател, а не ползвател, но са от лични впечатления.
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича |
|
|
Вто Фев 02, 2021 6:43 pm |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.
|