Горната недомислица най-вероятно не би издържала в този вид дори само един зимен сезон. А след това може би ще бъдат полагани усилия и за извозване на остатъците от нея. Както иде реч в един милиционерски виц "важното е оборот да става"...
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Нед Ное 29, 2020 9:23 pm
vaskoo
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1430 Местожителство: София
На бабуната наречена Езерен връх се виждаше ограда вчера.
Ходенето по насипаните с камъчета алеи е неприятно, изпробвахме все пак.
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1430 Местожителство: София
Ристо, и без да перефразираш, фразата си важи и тук.
Проблемите са там отпреди лифта и джипките. Никой дума не отваря за тоталната абдикация на парка за подържане и укрепване на пътеки, където е нужно през годините.
Пътеката с червена маркировка на север от влека е брутално изровена на места и без човекопоток от много години, мерки нулеви.
Добре, че не са се сетили да вдигнат, укрепят и оградят "Индианеца" - единична скала самосрутила се от билото Маркуджика, с повод че тримата души минали оттам са я срутили.
Едно елементарно преграждане (терасиране) на пътеката през кратко разстояние и отвеждане на водата от пътеката би свършило чудеса.
Изровени пътеки има на доста места в субалпийския и алпийски пояс на планините ни, адекватна подръжка отсъства.
За Езерата - строежа на ПСС сградата е минал кота 0, тухлената постройка до хижата продължава да се руши, багери няма, хора също.
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
Уви, такава е реалността. Изглежда да е основно за скиорите, евентуално и за туристите по панорамната пътека под стената. Прагматично погледнато, ако е с цени под 38-41 франка (според сезона) ще е предпочитано пред влакчето. Ама как само са се въоръжили с аргументи ...
Струва ми се, особено внимание предполага последното изречение от цитираната от теб статия - фотьойлната фантазия е все по-окуражена от улесненията, щото да провокира и физическа активност сред все повече хора.
То каква ли е съществената разлика измежду височинния комерс, излизането с новия експрес под Айгер, автомобило-лифтаджийския еднодневен туризъм за успали се софиянци (добронамерен съм, моля ) към Витоша, Рила, Пирин, Стара планина, че и Родопи, поставянето на въжен парапет, а дори и простото маркиране (по борове, включително) ...
Може би само в мащаба, респективно в тленността на стореното?
Поради неадекватността на новите пътеки, където е възможно вероятно ще бъдат образувани паралелни пътечки. И после ще има: вървете по пътеките, които ви направихме, иначе ще ви глобяваме, защото не опазвате околната среда!
_________________ Две неща движат този свят - инатът и шубето.
То каква ли е съществената разлика измежду височинния комерс, излизането с новия експрес под Айгер, автомобило-лифтаджийския еднодневен туризъм за успали се софиянци (добронамерен съм, моля ) към Витоша, Рила, Пирин, Стара планина, че и Родопи, поставянето на въжен парапет, а дори и простото маркиране (по борове, включително) ...
Може би само в мащаба, респективно в тленността на стореното?
И аз съм склонен да правя тази съпоставка. Впрочем, една от хубостите на заниманията с картография, макар и любителски в нашия случай, е че те включват работа на терен, но сами по себе си не оставят следи по него.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Сря Дек 02, 2020 12:42 pm
vaskoo
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1430 Местожителство: София
Накаква екстремистко-еко посока захващате, то тогава и Ведрин не е прав, щото работата на терен оставя следи и пътеки, ще поискате никой да не стъпва никъде извън градовете, че стават пътеки, те се изравят и т.н, и т.н. Остава и да се прокара идеята туризъм да се брои само ако качваш връх започвайке пеш от вкъщи.
То така или иначе Ристо намекна за приписаното на другаря Джугашвили мото за человека и за проблема.
Иначе разлика няма (да отговоря на чуденката на rumen radev) , не претендирам и да има. Ние сме природолюбители, а не природопазители и някакви подобни томабелевци.
За Езерата - ще се направи нещо криво-ляво, ще се усвоят едни пари, камъните ще се придвижат надолу според физичните закони, оградите и парапетите ще паднат и преди да изгният ще бъдат оползотворени при паленето на огън. Алеите, които видяхме в момента са направени на местата без наклон и там където нямаше ерозия и съответно нужда от тях.
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
Сря Дек 02, 2020 1:47 pm
rumen radev
Регистриран на: 17 Ное 2013 Мнения: 195
vaskoo написа:
чуденката
... я нямам, просто риторична фраза и толкова.
Според момента, ползвал съм и лифт, автомобил, радвам се на, правил съм и ще правя маркировка... Но разлика няма, естествено.
Върхове от дома сме правили, но са скромни бройките, все пак
Но се сещам и за друго - неведнъж при обсъждане откъде да заходим (без значение със ски, пеш, велосипеди) насочваме въпроса към арбитриране от съучастник, за когото предполагаме, че ще е по-"консервативен" в преценката. Всъщност, направо сме си лицемери в тези случаи, разчитайки така и ние да минем леко. А когато, противно на очакванията, се получи по-твърдо предложение - ставало е и весело.
Нейсе, важното е да се забавляваме, радваме на нещата около нас и да можем да го споделяме - предпочитам на момента с хората, с които съм. Но и през клавиатурата е симпатично, предполагам.
Сря Дек 02, 2020 2:47 pm
djogobg
Регистриран на: 28 Дек 2016 Мнения: 106
Всъщност, предвид, какъв ронляк беше преди, стъпалата под сълзата не са лоша идея. Преди седмица-две бях за първи път от няколко години на езерата(тъкмо бяха наваляли 5 сантиметра сняг та не се виждаха боклуци и настилки) и не изглеждаше толкова апокалиптично, колкото очаквах, района.
Дървената ограда е забита на около 60 сантиметра в земята(измерихме забит кол и незабит кол и изчислихме разликата). Мисля, че са забити в нещо като габиони, защото имаше два-три габиона с размери 40х40х60 разхвърлени до оградата.
Ще видим, колко време ще издържи оградата, но поне обособява допълнително пътеката и затруднява хората, в опитите им да се качват по алтернативен път и съответно да разорават всичко наоколо.
На бъбрека чакъла на места се подаваше под снега - в по-голямата си част беше потънал в калта, заподозирам, да не би да са го сложили, с идеята да потъне и да подсили основата, за да могат отгоре да сложат каменни плочи и там... Щеше да е добре да има някъде написано какви са крайните цел и визия на този проект...
Разбира се, най-добра мярка си остава спирането на лифта и джиповете.
Сря Дек 02, 2020 10:26 pm
vandu
Регистриран на: 03 Апр 2012 Мнения: 209
djogobg написа:
Разбира се, най-добра мярка си остава спирането на лифта и джиповете.
Еххх колко готино си беше преди лифта. Колко по-нависоко се качваш толкова по-малко хора имаше.
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Следваща
Страница 6 от 7
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети