То самото ходене в планината предполага човек да си има едно на ум, че и повече. Самото понятие "без пътека" според мен не се нуждае от каквото и да е уточнение. На място всеки си решава, гаранции никой не дава.
Пътеките е хубаво да се уточняват, но се чудя как да уточня пътека, която ту я има ту не, и пресича реката N пъти? А как да уточня участъци без пътека, които са (често лесни) и логични байпаси, а и кратки?
Това последното ми е голям проблем, защото при моите ходения е често явление.
_________________ Две неща движат този свят - инатът и шубето.
Сря Юни 03, 2015 11:01 am
ivailo.hr
Регистриран на: 22 Мар 2010 Мнения: 1355 Местожителство: София
irina написа:
Да, добра е идеята и аз много пъти съм се забутвала в нещо дет уж има пътека а то....даже непрогледно. В такъв случай обаче, ще трябва много трасета от картата да се оправят, да пишем много нови билетчета. Ако на вас които правите картите ви се занимава с промените, аз съм за!
Това е единственият начин картата да стане почти като истинска.
mislesht написа:
......................................................
Пътеките е хубаво да се уточняват, но се чудя как да уточня пътека, която ту я има ту не, и пресича реката N пъти? А как да уточня участъци без пътека, които са (често лесни) и логични байпаси, а и кратки?
......................................................
Идеалният вариант, който се опитвам да практикувам напоследък, е:
1. Синхронизиране (разлика макс. 2-3 сек.) на часовника на урудката и на фотото;
2. Заснемане на важните детайли от трасето на пътеката/пътя (завои, разклони, преминаване през дерета/реки);
3. Точно и подробно отбелязване и описание на особеностите в маршрута (път/пътека/без пътека, чешми и тяхното състояние, беседки/пейки, навеси, заслони, места за бивак, отделни постройки насред нищото и какви са те, ако се знае / си личи и т.н.) посредством допълнителни точки към следата.
4. Поглеждане чат-пат с каква точност работи урудката особено в гъста гора и/или дере, където сигналът е слаб и са възможни неточности от 15-30 м., че и повече. При забелязване на такива отклонения, ако има достатъчно снимков материал после може да се пооправи следата по явен ориентир от снимките (напр. разстояние до река), така че да отговаря на истината в по-голяма степен.
5. При движение покрай река в дере е добре да се следи, дали пътеката/пътят пресича реката или не.
6. Необходима доза време и желание да се помага за развитие на картата - включващо всичко гореописано + отделеното време за написване на информация за билети.
Сря Юни 03, 2015 12:31 pm
netman220
Регистриран на: 24 Яну 2014 Мнения: 147
Понеже тук започна дискусия, която леко се различава от заглавието на темата, предлагам Дидо да направи нова тема (например) - "Препоръки за развитие на BGM".
Не мисля, че е нужно чак такова прецизиране на пътеките. Причината за това мое съждение е, че Природата и Времето са много по-силни от нас. Пътека, която е била много добре оформена след година е трудно различима. Има много примери за това и съм сигурен, че всеки турист го е забелязал. Според мен много добре е сега - пътека и без пътека. Всеки що има мозък в главата си ще се замисли, когато тръгва по трасе, което е обозначено "без пътека".
Що се отнася до прехвалената OFRM - е там съм попадал на път обозначен като 4Х4, по който даже и пеша на мога да мина. Тогава питам: Какъв е смисълът от подобно разделение?
ПП: Винаги съм казвал, че BGM е уникална с това, че се използват "живи" данни за нейната направа. Тук е ролята на TRAC системата за пращане на нови данни и данни за корекции по картата. BGM е карта правена от туристи за туристи.
Последната промяна е направена от netman220 на Сря Юни 03, 2015 2:10 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Сря Юни 03, 2015 1:54 pm
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
netman220 написа:
Понеже тук започна дискусия, която леко се различава от заглавието на темата, предлагам Дидо да направи нова тема (например) - "Препоръки за развитие на BGM".
netman220, то всичко започна с това :
netman220 написа:
Не е необходимо да разделяш трака. Много по-полезно е да сложиш в него точки, които ще ти служат в описанието му (например от точка до 2 до точка 3 е черен път с еди каква си маркировка). Много е важно да опишеш тип на пътеката, пътя; наличието на маркировка и други полезни неща, които ще помогнат картата да е максимално близка до действителността.
След като ще се описват - при правенето на билетчетата - типове пътища и пътеки, то нека поне е що-годе ясно към какви основни типове да се придържаме, за да може субективизмът на описанието да се сведе до минимум.
В този смисъл мисля, че дискусията е точно на място и е от значение на първо място тъкмо за механизма на качване и описване на траковете в BGMountains, а чак след това за евентуално бъдещо развитие на картата.
За мен е най-лесно да прикача суровия трак без каквито и да било уточнения, и после да оставя рисуващите картата "да се оправят", но тъкмо защото бих искал да съм с нещо полезен, ме интересува как да върша това по-добре.
Да. Така е. Имам предвид, че с въвеждането на картата на различни видове пътеки ще стане бозата на OFRM - една крайно объркана и грозна карта (а и невярна при това). Това, което го писах беше за билетчето. Ти беше направил много добро описание в твоето билетче. Бих казал за пример. След това темата се разводни и .... всичко заприлича на български форум. И от това разводняване четящият няма да види твоето билетче и да прави описанието като теб.
ПП: Rincewind, за твое, а и за сведение на другите съфорумци, щом вкарваме пътека в картата тя се отбелязва каква е. В крайния вариант на карта има само - пътека и без пътека, но в суровите данни има сведения за нейната различимост. Така че в билетчето трябва да има такива данни. Аз изказах мнение за това дали в крайния продукт да има по-фино разделяне на пътеките.
Сря Юни 03, 2015 2:15 pm
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
Да, така е. Всъщност ако прочетеш внимателно написаното от мен след направеното по твоите указания описание на билетчето, питането ми се отнася единствено и само до това нужно ли е "алеята" да се обозначава като алея (а не като пътека), ако изключим коментара ми за важността на казуса "без пътека" - нещо, което така или иначе вече е налично в картата като опция.
netman220 написа:
ПП: Rincewind, за твое, а и за сведение на другите съфорумци, щом вкарваме пътека в картата тя се отбелязва каква е. В крайния вариант на карта има само - пътека и без пътека, но в суровите данни има сведения за нейната различимост. Така че в билетчето трябва да има такива данни. Аз изказах мнение за това дали в крайния продукт да има по-фино разделяне на пътеките.
Rincewind, имаме пълно съвпадение на мненията. Според мен трябва да има знак за алея в картата, но това в крайна сметка ще реши Дидо. Моите писания не бяха насочени към теб, но така се получи, че ми отговори. Хайде да спрем с постовете по тази нишка, за да не натоварваме темата. Така или иначе сме на едно мнение.
Преди време бях попаднал на материали от лекции по "Топографска картография" за студенти във УАСГ. Всред тях по темата за категоризацията на пътищата и пътеките в топографските карти има пет интересни слайда, съответно за ЕТК, СТК и ДТК:
Разбира се, не е нужно да се придържаме непременно стриктно към тези правила, но мисля че е полезно да ги имаме предвид, когато избираме какво да правим.
Сря Юни 03, 2015 3:13 pm
urban
Регистриран на: 17 Юни 2014 Мнения: 98
Четейки темата реших, че непременно трябва да се предложи класифициране и дефиниране на трето свойство на пътища и пътеки, като "проходимост", но ето че вече други колеги и Ведрин са ме изпреварили. Всички сме срещали широки пътища или пътеки с "трайно паднали" дървета или "силно обрасли", заради което знанието за "тип настилка" и "ширина", не е достатъчно полезно, ... ако по средата на прехода се окаже, че има трудна или непреодолима преграда. Конкретно имам пред вид, когато се върви по път и в даден момент има препятствия от паднали дървета или пороище, свличане (ако си на колела), както и ако има добре маркирана и описана пътека, но е превзета от шипки и други закачки, през които всеки би се замислил, дали иска наистина да мине.
_________________ Важен е Пътят, Целта просто е крайната точка от него!
Сря Юли 01, 2015 8:35 am
Дженгала
Регистриран на: 21 Юли 2008 Мнения: 174
Направих си първия билет, под номер 331, само ми потвърдете дали е приемливо такова описание с качения трак за подобрение на маршрута?
Чет Окт 29, 2015 5:04 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6450
Екстра е Жоро
_________________ Бутам след осмата бира
Чет Окт 29, 2015 6:19 pm
Дженгала
Регистриран на: 21 Юли 2008 Мнения: 174
Супер, ще продължа занапред инициативата и ще добавям нови маршрути и обекти, които до момента в картата на бгмаунтайнс липсват или не са достатъчно подобрени.
Пет Окт 30, 2015 12:18 pm
gogyto
Регистриран на: 14 Сеп 2014 Мнения: 23
Не мога да се регна, не ми изпраща верификация на мейла, че имам един трак, и подготвям втори....
Чет Май 16, 2019 4:08 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6450
gogyto написа:
Не мога да се регна, не ми изпраща верификация на мейла, че имам един трак, и подготвям втори....
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4Следваща
Страница 2 от 4
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети