Какво ли значение има разстоянието на КЕ? Да си призная - не знам. А и не знам защо е толкова важно. В смисъл за мен не е толкова важно. Каквото и да е то - минава се от вр. Ком (точка А) до н. Емине (точка Б) или обратно. Дали ще го минеш на зиг-заг или по права линия, крайният резултат е важен. Както и повечето хора са го писали.
Иначе - яко д..пе и крака, щото се тръгва, за да се пристигне.
А иначе за точното разстояние, имайки предвид, че немските карти са много по-точни от нашите, може да се допитаме и до техните източници.
Другото, което бих могъл да напомня на най-интересуващите се колко именно е разстоянието, е за една инициатива на google. Преди 2 или 3 години из форумите се търсеха доброволци да им мъкнат камерите из планините, за да могат да ги картографират. Някой сигурно се сещат за това. Не знам дали се намериха шерпи. Предполагам не. При условие, че нищо не се чу.
Та желаещите могат да им пишат някое писмо за спонсорство да им поемат дневните докато са в планината
Просто идея, но знам ли, може и да се съгласят
Пон Апр 17, 2017 1:59 am
packo packov
Регистриран на: 04 Юли 2013 Мнения: 1267 Местожителство: 144 м денивелация под и на 580 м или 10 мин от Витоша 100
ogobogo написа:
Другото, което бих могъл да напомня на най-интересуващите се колко именно е разстоянието, е за една инициатива на google. Преди 2 или 3 години из форумите се търсеха доброволци да им мъкнат камерите из планините, за да могат да ги картографират. Някой сигурно се сещат за това. Не знам дали се намериха шерпи. Предполагам не. При условие, че нищо не се чу.
Та желаещите могат да им пишат някое писмо за спонсорство да им поемат дневните докато са в планината
Просто идея, но знам ли, може и да се съгласят
Есента на 2013 им писах на Гугълите относно тази тяхна инициатива. Дадох и няколко примера за интересни "Баир Вю-та", които могат да се заснемат. Едно от тях беше и Ком Емине. Не са го направили, според мен де, защото за това трябва наистина много време, ще отнеме и много ресурс и едва ли биха се навили, по- скоро само някои отделни "емблематични" върхове. "Ужасът на Върбиш-Риш" да го кликваш с мишката няма да е бързо и интересно за гледане дори хахаха. Разказах им за опита си, за голямото ми желание и идеи. Предполагам е имало доста като мен. Селектирали са идеи и са ги реализирали. Качването от Ястребец до връх Мусала е направено. Циркусът на 7те рилски езера. Пътеката от х. Вихрен до х. Демяница. Нещо връх Вихрен ги е озорил обаче, за разлика от вр. Мусала. До някъде са стигнали само. Брееей, сега загледах, до връх Ботев са се качили по Тарзановата с тази раница! Все по-интересно става! Загледах се сега - търся къде още са били - Пътеката от Лакатник към Алпийска поляна фигурира, даже с носталгия се вижда и заведението "Пещерата" да работи още...Охоо и към Пършевица и Кобилини... бре бре бре! Ти да видиш!
Регистриран на: 19 Окт 2015 Мнения: 126 Местожителство: София
Първото Ком-Емине 1933 год е трябвало да бъде Тимок-Ком-Емине.
Километрите стават все по-неясни ...
Сря Апр 19, 2017 8:26 pm
ogobogo
Регистриран на: 24 Окт 2012 Мнения: 117
Сега трябва да насочат ср-ва към направа на безбатерийни (със слънчеви панели) дронове. И доброволческата милост да носи по един джойстик и да кара самолета А при по голяма товароносимост - да носи допълнителни батерии и багажа на джойстик-оператора
То за такова нещо е убаво да се замислят и от ПСС, вместо да пращат по една рота спасители да търсят изгубили се. Всъщност не съм чувал да са се ползвали дронове в спасителни операции в нашите планини.
Но това е тема за други места
Чет Апр 20, 2017 12:37 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3139
За ония 720 км на старите разбирания - аз се сещам веднага за две неща, а със сигурност са повече:1.Добрила - Ботев се е минавало през х.Амбарица - х.Яворова Лъка-х.Плевен, щото видите ли през Купена било "алпийски траверс", доскоро нямаше и червена марка и изобщо не се водеше пътека. За тарикатите имало и капан - контролен пункт /с печат/ на Яворова лъка.../по Гугъл трът мерих грубо Амбарица Млечен чал през Купена 9,2км срещу над 20км през Яворова лъка, а денивелацията почти не я смятаме.../ ето ти едни излишни доста километри + малоумна денивелация. Друга простотия - Мургаш - идваш от чист север, но не качваш от чист север, а в подножието връщаш на запад, слизаш в дерето, после качваш и като стигнеш трасето на газопровода вървиш по него до хижата, след което връщаш пак на север към върха-там 1,4 на 8 и кусур км разлика. Ако се сумират всички тези простотии, като нищо излиза и 720 км.
Да възкреся една стара тема за разстоянието. Искам да попитам това което го пише в сайта на БФТ, че трасето е 720 километра дали е вярно, че чета тук всеки пише около 600 км., а в техният сайт пише 720 км? Това не е никак малка разлика.
В добавка към споменатите по-горе GPS следи, бих споменал и тази на двама съфорумци, записана между 11.07.2015 г. и 01.08.2015 г. Тя е със следните характеристики:
-- обща дължина: 609 km
-- изкачване: 20467 m
-- слизане: 21983 m
-- брой записани точки: 65751
-- средно разстояние между точките: 9.26 m
Следата е достъпна тук и може да бъде визуализирана върху BGMountains онлайн картата посредством drag-and-drop (вижда се като виолетова линия). Тя съдържа някои малки отклонения тук-там, а също и разходка до Иракли в края.
Чет Апр 20, 2017 1:11 pm
Tito
Регистриран на: 22 Юни 2011 Мнения: 870
Интервалът между точките оказва значително влияние върху разстоянието изчислено с GPS. Например проекцията на моя трак (т.е. без отчитане на денивелацията) е 561км. със сумарно изкачване 15362м и 18111м слизане със запис на точка на всеки 30м. Така че и това не може да се приеме еднозначно. Мисълта ми е, че дали ще 500, 600, ... 800 и т.н. няма никакво значение - все си е много. Ако някой толкова се вълнува от статистиката и иска да се задълбава вече си е негова работа. Най-добре да хваща рулетката и да хваща Пътеката
със сумарно изкачване 15362м и 18111м слизане със запис на точка на всеки 30м
Разликата между слизане и изкачване поне е точно известна. Тя би трябвало да е равна на надморската височина на вр. Ком -- 2016 m. При теб разликата е 2749 m, т.е. надценена с 36%. В гореспоменатата следа пък разликата е 1516 m, т.е. подценена с 33%. По принцип измерването на височина с Garmin-ските GPSr устройства е доста по-неточно отколкото определянето на хоризонталните координати, особено ако уреда не разполага с барометър и човек не полага постоянни грижи да го калибрира. Все пак -- интересно е да знаем от какъв порядък е натрупаната грешка (± 35% изглежда бая много...).
Чет Апр 20, 2017 2:05 pm
Tito
Регистриран на: 22 Юни 2011 Мнения: 870
Моят има барометър. Интересното е, че вр.Ботев тогава го измери с точност до метър. За 10-ината минути, докато съм се мотал там е регистрирал две точки - едната на 2377м, другата на 2375. Честно казано това не съм сигурен доколко мога да му вярвам, защото както почнах с подсичането на Жълтец от юг и GPS-ът загуби сигнал (от силното поле от антените предполагам) и така до малко преди Малкия Юмрук. Морското ниво на прибоя на нос Емине от друга страна ми го даде, че е на 16м. За това както ти казваш не му вярвам много, когато става дума за разстояния и височини, защото там има много софтуер (карти, настройки, операционна система) който върви го разбери как точно смята. Това, за което може много да му се вярва е местоположението (координати по трите оси) и времето, което реално е основният "продукт" на системите за глобално позициониране.
Регистриран на: 28 Юли 2010 Мнения: 2796 Местожителство: София
Re: растоянието на е -3
Радослав георгиев написа:
според мен е доста повече от 600 км, конкретен пример ще дам за растоянието от зла поляна до витиня го дават 14 км незнам с какво са го мерили но от Гошо собственика на говедарника на зла поляна знам че го е мерил със джипа и е над 17 км и му вярвам защото не може да е 14 км почти само леко спускане а да се минава за 4 часа
Той го е мерил с джипа, ама там преди се е сечал пътя, което сега не може да се направи, защото пътеките бяха доволно обрасли още 2012, като го минавахме ние, а миналата пролет като ходихме на разузнаване, съвсем не можеше да се мине в една отсечка. Отделно се е минавало през Въртежката. Както даде примери и Владо, Ком-Еминето непрекъснато се променя и няма как да се измери точно.
_________________ Искате ли да изживеете едно приключение!?!...
Направих едно измерване, въз основа на наличните към днешна дата в BGMountains данни за маршрута Ком --> Емине. В общи линии се придържах към гореспоменатата следа, с малки изменения тук-там. Изчислената следа е достъпна тук. Следата има следните характеристики:
-- обща хоризонтална дължина: 564 km
-- обща дължина с височинни корекции: 567 km
-- обща дъжина на участъците с изкачване: 243 km
-- обща дължина на участъците със слизане: 251 km
-- обща дължина на равните участъци: 73 km
-- общо вертикално изкачаване: 24224 m
-- общо вертикално слизане: 26215 m
-- максимална надморска височина: 2375 m
-- минимална надморска височина: 18 m
-- средна надмосрска височина: 1133 m
-- общ брой (топографски) точки: 19395
-- средно разстояние между точките: 29.08 m
Височинният профил изглежда така (снимката е и връзка към такава с по-всока резолюция):
Пет Апр 21, 2017 7:09 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6471
-- общо вертикално изкачаване: 24224 m -- това дали е вярно?
Имаше един мераклия, който твърдеше, че е минал трасето за 12 дни. Това прави средно по 2000 м дневно качване, което хм, струва ми се е твърде много
-- общо вертикално изкачаване: 24224 m -- това дали е вярно?
Имаше един мераклия, който твърдеше, че е минал трасето за 12 дни. Това прави средно по 2000 м дневно качване, което хм, струва ми се е твърде много
Множко изглежда, наистина, но ... някои го минават и за по-малко от 5 дни...
Толкова излиза според вградения в картата цифров модел на релефа. Ясно е, че и той няма желаната точност, затова само споделям данни... Видях поне едно място по начертания маршрут с грешка в DEM-a:
Само от тази грешка в статистиката влизат едни несъществуващи ±70 m денивелация. В интерес на истината обаче не видях други чак толкова груби грешки в DEM-a по трасето докато го изчертавах.
Мнението ми е, че както 720 km, така дори и 600 km хоризонтално разстояние са твърде много за начертания по-горе маршрут.
Добре е да уточня също, че едва сега обърнах внимание, че гореспоменатата следа започва не от вр. Ком, а от новата х. Ком. Това обяснява и по-малката разлика между изкачване и слизане за целия маршрут, отчетена в нея. За коректна съпоставка към тази разлика трябва да добавим и записаната от уреда денивелация между хижата и върха, която е 506 метра. След като я добавим към изчислената по-горе разлика получаваме 1516+506=2022 m, което е съвсем близко до очакваните 2016 m. Това прави данните за денивелация, отчетени от уреда, някак по-надеждни и действително по-консервативни в сравнение с изчислените въз основа на BGMountains.
Основната разлика в денивелациите най-вероятно иде от това, че често избирах билните отсечки вместо подсичанията, там където и двата варианта са маркирани според картата. Онези, които гонят скоростни рекорди, най-вероятно по-често избират подсичанията. Подобен избор прави маршрута им общо взето по-дълъг и с по-малка обща денивелация.
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3Следваща
Страница 2 от 3
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети