 |
ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
|
|
Автор |
Съобщение |
Liubitel
Регистриран на: 02 Юни 2013 Мнения: 394 Местожителство: София |
|
Вериги за сняг |
|
Колеги споделете какви вериги за сняг ползвате. И вярно ли е, че ако караш с вериги по незаснежен терен гумите ти се скапват, евентуално след колко км такова каране.
_________________ Всичко е възможно. |
|
|
Вто Яну 17, 2017 8:54 pm |
|
 |
nickkal
Регистриран на: 15 Фев 2012 Мнения: 182
|
|
|
|
Не само гумите. Окачването също.
п.п. За вериги "меча лапа" - със синджири.
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 10:05 am |
|
 |
tzezko
Регистриран на: 21 Фев 2012 Мнения: 1252 Местожителство: софия |
|
пикаптуризъм |
|
Konig, Thule, Pewag и Ottinger - това са марките или поне челото на редицата от производители, гарантиращи качество на продукта си и дълъг живот при правилна експлоатация.
http://www.escadra.bg/?go=_common&p=itemphoto&itemphotoId=49&type=orig&.jpg - това пък е най-доказалият се профил на плетката при конвенционална употреба.
За отговор на вторият ти въпрос е важно какъв е незаснеженият терен. Ако е кал- добре, но ако е твърдо и веригите не са стегнато поставени, амортизацията на гумите е по-голяма. Скапват е твърде силна дума. Окачването не го бъркат веригите, та нали не караш десетки километри с вериги без да е необходимо.
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 1:21 pm |
|
 |
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3144
|
|
|
|
Зависи и колко често прибягваш до вериги. Ако е рядко и най-обикновени от бензиностанцията ще свършат работа. При по - често - ще си трябват такива, дето ще утраят повече.
Има и доста други неволи, проявяващи се зиме:
Нещо много важно открих покрай куцата ми нова кола, за което досега не се бях замислял - оказа се (по неволя открито), че доста неприятности идват и от малките разстояния между калника и гумата, има разни БМВ-та, при които това е буквално 1-2 см/направо се чудя как завиват, може би защото са със задно и при тях съответно се слагат на друго място/ и съответно в трудни условия трябва да вадиш крик, и ако вдигната не провисва достатъчно, направо да сваляш гумата, за да и сложиш вериги, пък да я върнеш. Ако пък това отдавна не е правено и болтовете са корозирали или много затегнати, а ти нямаш съответен удължител за рамо на "развивачката", или пък тя се изкриви от напъните, вътре в колата пищят деца че гладни или им се пикае, отзад колона - бибиткат, щот има само един коловоз и не могат да те заобиколят, съответно ако си пробоксувал на баир, вдигаш колата на крик, той изметне щото е върху леда, пък вземе че и изкриви тенекиите, а колата се дръпне и се изметне назад по леда, подпре и изкриви бронята на кретена, който не е съобразил и е спрял на 50 см. зад теб... направо ставаш пишман, че си се родил...
При мен в багажника, винаги зимата освен вериги нося: метална лопата, някакви стари стелки от кола, хем да лягам, стъпвам или сядам по тях, докато се разправям с нещо по колата, хем да ги подложа под забуксувалите гуми, може ако искате и малко сгурия в торба, ама това вече е извращение.. Не е лошо, ако можете и ръчна лебедка да си носите - преди години един се беше метнал под Зелени преслап като жабок в дерето. То всъщност опитът идва с увеличаване броя на ходенетата в такива условия. Някои пък си носят две гуми с метални шипове и направо ги сменят като стигнат подножието на планината, но за това се иска голям багажник.
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 1:46 pm |
|
 |
tzezko
Регистриран на: 21 Фев 2012 Мнения: 1252 Местожителство: софия |
|
Апокалипсис |
|
Владе, човекът само попита за вериги, а ти изсипа Световния Апокалипсис върху бедната туристическа главица. Деца, тъщи, крикове, болтове, ледове, кретени- не мърдам никъде зимно при твойта картинка. Иначе ще споделя лесен трик за по- бързо измъкване от не особено тежка ситуация, а именно: парче синджир с дължина, каквато е напречната обиколка на водещо колело, се прекарва през отвора на джантата, минава около гумата и със шегел или болт се свързват двата му края. Това направено по един път на всяко водещо колело може да спаси ситуацията. Рискът е гореописаният механизъм да остави следа на джантата. Бегла. Едва забележима. Ако драйвърът е упорит, обаче, синджирчето може хубаво да се вкопае в алуминиевата джанта.
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 2:54 pm |
|
 |
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3144
|
|
Re: Апокалипсис |
|
 |
 |
Владе, човекът само попита за вериги, а ти изсипа Световния Апокалипсис върху бедната туристическа главица. Деца, тъщи, крикове, болтове, ледове, кретени- не мърдам никъде зимно при твойта картинка. |
Просто изброих /без претенция за изчерпателност/ какво съм видял за 20 години зимна практика.
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 3:01 pm |
|
 |
vaskoo
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1441 Местожителство: София |
|
вериги за сняг |
|
Веригите от бензиностанциите и магазини от типа на била и кауфланд вършат работа. Избираш внимателно размера на веригите според размера на гумите. Необходими са и 2-3 сухи тренировки за поставяне и махане на веригите от гумите, затънала или спряла на лед кола не е подходящо място за 1-во поставяне на вериги. Самите вериги не трябва да са хлабави или сложени накриво. Препоръчвам след поставяне на веригите се изминават 50-100 метра и да се спре и да се донатегнат и проверят дали са в правилно положение. Така се избягват поражения по гумите и късане на веригите. Карам с доста меки зимни гуми и не съм имал никакви поражения, използвайки вериги на сняг, лед, асфалт и кал ... заедно и поотделно. По летните гуми също не съм имал поражения от карането по асфалт и лед с вериги, но максимум на втора предавка. Колата ми е с предно, но е с игрива задница - поставям вериги и на задните гуми когато се налага, има осезаема разлика поне при мен.
С пожелание за много безаварийни километри на път за планините
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича |
|
|
Чет Яну 19, 2017 12:06 am |
|
 |
packo packov
Регистриран на: 04 Юли 2013 Мнения: 1272 Местожителство: 144 м денивелация под и на 580 м или 10 мин от Витоша 100 |
|
Re: Апокалипсис |
|
 |
 |
Владе, човекът само попита за вериги, а ти изсипа Световния Апокалипсис върху бедната туристическа главица. Деца, тъщи, крикове, болтове, ледове, кретени- не мърдам никъде зимно при твойта картинка. Иначе ще споделя лесен трик за по- бързо измъкване от не особено тежка ситуация, а именно: парче синджир с дължина, каквато е напречната обиколка на водещо колело, се прекарва през отвора на джантата, минава около гумата и със шегел или болт се свързват двата му края. Това направено по един път на всяко водещо колело може да спаси ситуацията. Рискът е гореописаният механизъм да остави следа на джантата. Бегла. Едва забележима. Ако драйвърът е упорит, обаче, синджирчето може хубаво да се вкопае в алуминиевата джанта. |
Цецко, тип "възел" http://psds-bg.com/product/%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B5%D0%BB-1-6%D0%BC/
или тип А http://psds-bg.com/product/%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B0-5%D0%BC%D0%BC-%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D0%BD/
И с по-голямо, или по- малко звено според теб е по- подходящо... Имам разни парчетии, и по един карабинер или болт и ще има тест.
Мерси!
_________________ Не мога да спра.
http://ke-2013.blogspot.com/ |
|
|
Чет Яну 19, 2017 12:44 pm |
|
 |
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3144
|
|
|
|
Виж сега, ако си за зор, за едното пребоксуване и с конопено въже/гледа се какво имаш като подръчни вещи/ да го вържеш колелото, пак ще се измъкнеш. Но да си носиш парчетии, щото да кажем ти свиди за 20 лв колкото са едни обикновени вериги ми се струва малоумно. Пък и както казва автора, понякога това не е безнаказано, особено ако си с Жанти от Халумин - при дълго каране може и да получиш разни "компенсации" за бабаитлъка.
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 3:01 pm |
|
 |
tzezko
Регистриран на: 21 Фев 2012 Мнения: 1252 Местожителство: софия |
|
Re: Апокалипсис |
|
 |
 |
.................. какво съм видял за 20 години зимна практика. |
Както е казал човекът по-горе: Час, два сухи тренировки /за по схватливите и сръчни по-малко/ спестяват години горчив опит.
[quote="packo packov"]...........Цецко, тип "възел" ..............или тип А
И с по-голямо, или по- малко звено според теб е по- подходящо............. по един карабинер .............
Тип заварени звена най-добре, ковани още по-добре, че са по- ръбести, а звеното максимално едро, но да минава безпроблемно покрай спирачните апарати и подкалниците. Карабинер- не.
Е-ех, какво съм видял за 35 годишна практика..... 
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 4:54 pm |
|
 |
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3144
|
|
Re: Апокалипсис |
|
 |
 |
Както е казал човекът по-горе: Час, два сухи тренировки /за по схватливите и сръчни по-малко/ спестяват години горчив опит. |
При мен обикновено такива неща не се случват, защото си нося вериги и нямам проблеми със слагането им. Когато ме мързи да ги слагам за няколко метра, понеже винаги имам и лопата, при закъсвация, е най-лесно е да се изчисти снега, или ако не помага, да се разкопае около пътя за една две лопати пръст, които да се нахвърлят под гумите. В други случаи се кършат клонки и пак се слагат отдолу. Решения бол...
А за това какво съм видял за 20 години имах предвид не върху себе си, а като страничен наблюдател: например следната ситуация - в средата на януари, пътя между Сапарева Баня и Паничище, поледица, нагоре тръгнал чер арап, женен за тлъста нашенска кифла /по техния стандарт - идеална/, на "меден месец" (не разбрах дали поради непознаване на езика не бе имал предвид леден такъв, че ние точно от ледовете на Скакавица слизахме тогава), с опел калибра, с летни гуми и надуване с пълна газ. Такова въртене и възгласи вай аллах не бях чувал дотогава... Боя се, че пълното описание на случая ще иде в кАнкурса за планински или поне подобие на планински карикатуристичен разказ, така че ще го спестя в таз техническа тема.
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 5:31 pm |
|
 |
tzezko
Регистриран на: 21 Фев 2012 Мнения: 1252 Местожителство: софия |
|
Re: Апокалипсис |
|
 |
 |
..............При мен обикновено такива неща не се случват,..............имах предвид не върху себе си, . |
Въобще и не съм помислял да си го помислям.
Ама пък толкова сняг съм изрил изпод мостовете на колата, която смело съм бухнал в пряспата с увереността от типа "абе, аз ли няма да премина!", че направо мога да получа висш разряд изкопчия-изкопавач на автомобили. По трудното в подобни случаи е когато няма асфалт отдолу, че земята под снега си е мекичка и потъваща и единственото спасение е да телефонирам на водача на великата съветска техника "Урал", който идва и ме спасява.
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 6:26 pm |
|
 |
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6493
|
|
Re: Апокалипсис |
|
 |
 |
...Такова въртене и възгласи вай аллах не бях чувал дотогава... Боя се, че пълното описание на случая ще иде в кАнкурса за планински или поне подобие на планински карикатуристичен разказ, така че ще го спестя в таз техническа тема. |
Взе да става интересно. Дай линка, да не ровим. 
_________________ Бутам след осмата бира  |
|
|
Чет Яну 19, 2017 6:50 pm |
 |
 |
t.hristov
Регистриран на: 23 Юни 2010 Мнения: 1104
|
|
|
|
tzezko може да Ви изнесе цяла лекция за вериги
Неоспорим е и факта, че със своя цивилен пикап с вериги, той достига доста по-напред в сравнение с военния Уаз 469 
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 8:04 pm |
|
 |
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5872 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
|
|
Решението е:
И с още леки подобрения:

|
|
|
Чет Яну 19, 2017 8:45 pm |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.
|