Погледнати от заслона Купените предполагат кратко и директно откатерване .
Идеята за краткия път до тях , далеч от тривиалните подходи се роди привечер , а сутринта подхванахме по циркуса под тях
Подстъпите към един от кулоарите левия
Прогнозите се сбъднаха и времето стана мъгливо и дъждовно , точно когато започнахме да лазим нагоре
За всеки случаѝ пуснахме въже , снега стана хлъзгав , ако се изсулиш надолу.... няма спиране
В горната си част улея беше затапен с отвесна козирка и прилазихме към скалите на по изчистено
Проблема в такива снежни участъци близки до скала или камък е че не знаеш кво е отдолу , и ако стъпиш на изтъняло може да пропаднеш до коляно че и нагоре
Тръгваѝки по реброто на Купените времето се изчисти и картинките се отвориха
Варианти за слизане директно към езерото и заслона много , да се чудиш коѝ улеѝ да подхванеш
Е избрахме по лежерния и не толкова стръмен
Поглед назад към билото
Купените от Страшното
Камилата
Съб Юли 02, 2016 6:28 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3123
Странни хора сте. От време на време ви гледам отчетите за похожденията и ми прави впечатление, че там където най-трябва осигуровка обикновено нямате, за разлика от сравнително безопасните места, където почти винаги сте "въоръжени до зъби".
И да допълня, там откъдето сте минали, ако го няма фирна, има пътечка с каменни пирамидки. Това е често използван път, ако искате да достигнете БАК през Големия Купен и Ловница.
Привет . В случая , въпрос на моментно състояние и настроѝка , неща променящи се в определени пасажи от траверса и зависещи от чисто човешки обективни фактори като примерно умора или леко наболяване на краѝник примерно , при които едно леко подхлъзване на котка или неправилно закантване и лампичката светва... и динамични фактори като мъгла , вятър , валеж . Визирам нежната част от екипа ,понякога въжето е по скоро за психокомфорт отколкото чиста необходимост за момента . Нямам усещането че сме ,,въоражени до зъби,, освен въже , няколко карабинера, пластина, примки ,2-3 ленти и прусеци друго не ми трябва , държа ги заради хората с мен и то само ако се наложи , ако нямаш интуицията и усета вътре в себе си и сетивата ти са слепи за мястото по което си тръгнал каквото въоръжение да имаш няма да ти помогне . А за пътеката .....знам че я има минавал съм много отдавна
Пон Юли 04, 2016 10:51 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3123
здравей отново, исках да кажа, че голото въже понякога много лъже в усещането за сигурност. Има две неща предвид. Първо - някъде тук имаше клипче с тестове, как вторият трябваше за задържи първия при падане в ледникова пукнатина. Статистиката бе повече от зловеща, защото много малко бяха случаите, когато втория успяваше да направи изобщо нещо. Най-често въжето служеше да го въвлече и него в ямата... Второ - моят собствен опит е подобен. Едно единствено падане в живота ми, от тръгнала дъска, и за секунди се озовах в основата на джендемските водопади, а осигуряващия за награда завлякох със себе си. Виждам че обичате моят любим /в момента/ "кулоален алпинизъм". В тези случаи, винаги в скалите на кулоарите има пукнатини. Навираш клюна на сечивото в пукнатина и ако другия не се пребие от евентуално 50 или 100 свличане, много голяма е вероятността така заврения клюн на сечивото да задържи системата. В този случай не ти трябват нито карабинери нито примки нито клеми или клинове, които само тежат излишно... Успехи в следващите начинания. Мога да ти подскажа едно много атрактивно място, което хем е близо да Карлово, хем е изключително...Проблемът му е само едно около 15 метрова наклонена плоча, която лятно време се минава с ходене но зимата не е много удачна. Кулоарят е много лавиноопасен, но в края на март до средата на април, рано сутрин е най-хубавия кулоарен алпинизъм който може да има по нашите земи:
http://climbingguidebg.com/cdb.php?f=routeinfo&idRoute=2494
Привет , мерси за инфото относно кулоара и подхода му . Северния Джендем си е атрактивно място по всяко време на годината , може още лятото да се пробва траверса , все пак друго е да имаш представа първо на сухо , макар че зимно релефа става неузнаваем . Имам усещането че е по труден от този класическия на Стената на Вихрен едно че е по дълъг и друго по отвесен и начупен...може би и снега ше е с по различна и променлива структура , все пак микроклимата е различен , имам предвид за по ранно катерене
между другото съм го заглеждал преди години и отдалеч изглежда прекалено труден, може би гледната точка създава такава илюзия , но с тоя подробен снимков материал вече е апетитна хапка.
Колкото до въжето наистина си прав , това че си вързан в никакъв случаѝ не значи че си осигурен , а относно сечивото и през ум не ми е минавало , за което благодаря...
Навираш клюна на сечивото в пукнатина и ако другия не се пребие от евентуално 50 или 100 свличане, много голяма е вероятността така заврения клюн на сечивото да задържи системата
Хаа това верно е много хитро!Мерси и аз за споделеното!Дори и да няма скала наблизо може да се направи снежна осигуровка-от по-елементарните-добро забиване дръжката на сечивото в снега и стъпване отгоре му-все ще е по-добре от това нетрениран човек (като мене) да трябва да се спира, че и да спира другия в движение...жалко че не може да се ползва при ходене в по-равни участъци във френска свръзка-много ще забави свръзката...
Пет Юли 08, 2016 9:02 am
mom4i
Регистриран на: 05 Авг 2014 Мнения: 623
Хм, че то на по-равните участъци какво ще трябва да се спира? Устрема на първия ли?
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети