Практични неща от бита, от които сме доволни / недоволни
Извинявайте, на грешно място в темата за планини я написах, а това не е свързано точно планините, въпреки че всичко в живота си е свързано, но трябва да се спазва някакъв ред.
Модераторите моля да преценят дали е удачна темата. Без да правим излишна реклама, ценни неща които са ни удовлетворили или които са ни изхабили нервите и парите , извън планинските атрибути. За съжаление, живота основно е извън планината :
Много неща съм отказал - цигари, алкохоли в лоши видове и количества, парите все не стигат, но за това винаги намирам и без него не мога :
Бил съм няколко години кафеджия като по-млад и поназнайвам някои неща за машините и кафето.
Този вариант кафе машина , направен като дизайн от дизайнера на моторетките Веспа заедно с тях го правят оттогава, го дават удачен за малки фирми, но от много места по Европата, видял съм го в действие - машини на по 20 години бачкат нон-стоп , железен , уникален и легендарен модел е.... най-доброто възможно еспресо прави, нищо че е малък, не е евтин .
Той наистина е от желязо, машината е цяла отливка. След като ми се строши една добра Гагия, взех един боклук Крупс - скъп и връща страшно много вода, търпях го известно време и го пратих на село, па си рекох Баста!! излагаме се, вземи нещо истинско най-после, видях че го има и тук вече. Отидох в София в едно от местата където продават Аскасо , там дават машини на вендинг, и се опитват да ви дадат нещо уж безплатно, което ще го плащате после с кафето. Аз обаче знаех как да ги метна, ...изчетках ги, хвалих ги , направиха ми отстъпка 15 %, подариха ми три сервиза за еспресо и 1 кашон дози. Аскасо машините на вендинг не се дават, освен ако не купите огромно количество кафе....Нямаше нужда, купих машината уж за фирмата, а си я занесох в къщи, и преборих една много добра цена за хартиен под Ковим , който ми го доставят безплатно също вкъщи, с които дози работи тази машина / не пластмасовите дози, те не са убави и особено тези с мляко - пяна правят цвик а не кафе/ , - 35 стотинки с ДДС, българските бариста са 55 ст с ДДС , а Или което никак не ми харесва в сравнение с Ковим, е над 1 лв.
Трудно мога да пия кафе извън къщи, откакто сме с този испански красавец....
Съб Окт 24, 2015 11:21 am
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1989
Тойота Корола 1.6 бензин хечбег, версия SOL
Една от последните преди спирането на модела, от октомври 2006. С тази задница, казват била кола за хора от другия бряг, кола на японските пенсионери....мен пък ми хареса отвсякъде още първият път като я видях ,седнах и се возих в такава и си казах - е това ще си взема - практично, здраво, бързо, икономично, достатъчно просторно и същевременно компактно за града. Разни хора , разни предпочитания, колата отразява до голяма степен мирогледа / и възможностите / на собственика... Въпреки че един гръцки милиардер ходи с прокъсани ризи и форд на 25 години , което между впрочем също е потвърждение за мирогледа, теорията за "старите пари" за разлика от просташките подтици на парвенютата да блестят / в очите на слепите / както и стремежа на българина на гол тумбак да е с чифте пищови. Хора търсеха кой да им купи нещо за ядене, а караха мерцедеси табакери, които в кризата загубиха и тях.... Въобще да се ръсиш по 60-70 000 лв и нагоре за кола, която след като я изкараш от шоурума , през прозореца виждаш да излитат половината от тези пари, си е личен избор....
Королата вече влезе в десетата си година на употреба, а сервизът/ изключваме консумативите/ се изрази в смяна на няколко крушки на предните фарове Прави са хората, ново взимай само японско и не му мисли. По-точно, тя е от английските заводи на Тойота, турските правят моделите с багажник, които въпреки и по-големи, са малко по -евтини. Тогава имаха малко отстъпления в качеството, сега казват че даже турските били най-качествени.
Всичко в колата, която е компактна но с много просторно купе / по-голямо от Ауди А4/ е много масивно и стабилно направено. Вътре цели без да се разглобяват, се събират легнали един върху друг 2 маунтън байка, които за да не оцапат, увивам в много здраво непропускливо платнище. На планина, двама души спят комфортно при свалени задни седалки и направа на равен под, което става за 5 секунди.
Когато я купувах, отидох да видя Мазда 3 - 10 000 лв по-скъпа, без да разбера защо. Била 100 % правена в Япония, е какво от това? Засипват те с някакви данни от каталози които никой не може да ги провери дали са верни , а никой не можа да ми отговори на простия въпрос колко сантиметра е разстоянието от пътното платно до първата част на шасито, което при тези дупки си е най-важно в България , а и по планински пътища да не говорим колко е необходимо. Завирахме се и мерихме, оказа се Тойотата е с 6 см по-висока, без това да има отражение върху разхода на гориво.Хондата е още по-ниска и по-скъпа, а и ако ще я ползувате много години, на 150 000 км. има тежка смяна на задвижващи вериги / не ремъци / и още други смяни, при които в книжката на Тойота пише - не се сменят до показване на дефект от износване, което при Тойотите започва при около 275 000 км.
Не я взех дизел, защото повече карам фирмени таралясници и знам, че дизел си заслужава да имаш ако го караш всеки ден поне по 50 км. Тойотата доста излиза и в Южна Европа / май половината от километрите са й там / а в Гърция даже дизелови автомобили за частни нужди няма и гориво не се намира навсякъде.
Колата е много пъргава, изстрелва когато се налага. Отначало я карах доста бързо, но сега доже гледам да съм около 115 на магистрала, че разхода над 130 скача. Който иска нека си бърза. Но в градски условия , където е необходимо бързо да се изнесеш напред или встрани от някой трол, има винаги възможност рязко да ускори.
Сега гледаме с жена ми, много хубави изгодни например има джипове Сузуки Витара, обаче си казваме, по-добре пази някоя скътана пара, не се знае кога ще ти потрябва. Нов автомобил, който търкаля си знае, че за 5 години ще плати още 30 % от цената му в застраховки и поддръжка. А нашата, от 5 години влезе в ниски разходи на поддръжка / при Тойота тя е и на 30 000 км през една / . Не й се отрази почти никак и голямата градушка, само от много близо се виждат 5-6 малки вдлъбнатини на покрива, въобще не се наложи ремонтче.
От куртоазия, проверих какво предлага и Народният автомобил . Я, гледам, цената същата. При справка обаче : 3 врати, слаб двигател само за него трябва да дадеш още 10 000 лв, единствена екстра: парно все едно ти продават кола за извозване на лагерници, както казва друг фен на японските коли.
Това радио някакво - не , нещо като климатик -не, само празни дупки в таблото - всичко се плаща допълнително. Тойотата в пакета СОЛ - най скъпия, има 65 екстри, които при Фолксваген се плащат допълнително и цената може да стане и повече от двойна. А да са по-добри, не се е чуло.
Сега ако взимам нова кола, бих я взел от по-ниските нива на оборудване - много работи не се ползуват , а и електрониката казват че по някое време ще започне да изключва. При по-ниските пакети оборудване, доста от екстрите са с механично командуване, което е за предпочитане. При Тойота избираш само три пакета оборудване което всеки е и с различен двигател, всяко е с климатик и много екстри, СОЛ версията е най-скъпа, но само няколко хиляди лева над базовата версия - при японците е така. Те залагат на практичността и удобствата при изгодна цена на екстрите в пакет, германците залагат на крясъка и гъзарията за индивидуално окомплектоване на всяка отделна кола, за всеки клиен се поръчва и окомплектова индивидуално, даже и ниският клас като Фолкса.Таблото също е много приятно, моите светлини на уредите на таблото за разлика от снимката долу не са червени, а сини и бели, така я избрах :
кожен волан и скоростен лост, траен хром , нищо не е мръднало тези години. Нова Шкода от магазина фирмена съм карал , й падаха ламелите на парното постоянно , много дразни това, и още много такива недомислици.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети