Можеш ли да провериш как Орукса ще се справи с офлайн-кеширането на - да речем Пирин, или половин Пирин, нива до около 16-17. Интересува ме краен размер на кеша, време за офлайн-кеширане и дали офлайн-кеширането става само с прелистване и зумване на периметъра, или има начин да се получи автоматично - примерно задавайки периметър на Орукса.
_________________ Бутам след осмата бира
Вто Юни 23, 2015 12:18 pm
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
dido написа:
А, това вече е новина.
Можеш ли да провериш как Орукса ще се справи с офлайн-кеширането на - да речем Пирин, или половин Пирин, нива до около 16-17. Интересува ме краен размер на кеша, време за офлайн-кеширане и дали офлайн-кеширането става само с прелистване и зумване на периметъра, или има начин да се получи автоматично - примерно задавайки периметър на Орукса.
Проверих.
(Почти) Цял Пирин, или по-точно правоъгълник с площ 1735 кв. км. с приблизителни координати СЗ Кърджали/Сарандачка махала, СИ Краище/Елешница, ЮИ вр. Муторок, ЮЗ Богородица (Сестрино) [т. е. цялата планина без частта южно и югоизточно от линията Горно Спанчево - Гоце Делчев].
Нива на приближение 1-17 включително.
Краен размер на кеша 475 MB в oruxmaps/mapfiles.
Време за кеширане - около 22 минути.
Начин на сваляне - зум до момента, в който е видима цялата планина, очертаване на правоъгълен периметър, избиране на нивата на приближение, задаване име на файла, кеширане.
Последваща безпроблемна визуализация.
Аха, чудесно - т.е. това вече е висококачествена алтернатива на гарминския IMG върху Орукс.
Да бъда честен, винаги съм намирал Гарминския изглед за свръх-дървен, особено след като минахме на openstreetmap-тип представяне на данните.
Това, че има начин да се вкара уеб-изгледа в телефона на цената на няколкостотин мегабайта флаш и половин час сваляне, си е истинска алтернатива.
Предполагам също така, че ако се ползва офлайн-кеша в Орукса, би трябвало да се намали значително консумацията на батерия на телефона. Това щото ще се прескочи сложното рендиране на векторните данни от имг-то в растер и вместо това ще се показват готови рендирани растери.
_________________ Бутам след осмата бира
Вто Юни 23, 2015 3:03 pm
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
dido написа:
Аха, чудесно - т.е. това вече е висококачествена алтернатива на гарминския IMG върху Орукс.
Да бъда честен, винаги съм намирал Гарминския изглед за свръх-дървен, особено след като минахме на openstreetmap-тип представяне на данните.
Това, че има начин да се вкара уеб-изгледа в телефона на цената на няколкостотин мегабайта флаш и половин час сваляне, си е истинска алтернатива.
Предполагам също така, че ако се ползва офлайн-кеша в Орукса, би трябвало да се намали значително консумацията на батерия на телефона. Това щото ще се прескочи сложното рендиране на векторните данни от имг-то в растер и вместо това ще се показват готови рендирани растери.
Да, за мен огромното предимство на тази новост е подобреният в пъти изглед на картата спрямо IMG файла за Гармин. И наистина, подготовката за офлайн-ползване на цяла една планина като Пирин за няма и половин час е нищо работа.
Може би наистина ще има по-малко натоварване на батерията, но аз лично нямам идея за това.
http://www.kade.si е уникален инструмент и за "откриване" на стари забравени пътеки /отразени в растерните карти на Генералния щаб на Съветската армия, векторизирани като BGtopoVJ/ и такива, липсващи в BGMountains, демек за допълване. Само се цъка последователно в/у BGtopoVJ и Bing Maps /сателитни снимки/. Функционалност 6:
Преди малко гледах пътеката от Йончево към Свинското езеро - ми тя си е там, само трее някой да свали трак.
Дали може да се вгради tool/инструмент/функция за чертаене на трак, който да се изтегля?
Дали може да се вгради tool/инструмент/функция за чертаене на трак, който да се изтегля?
Добавих такъв инструмент. Включва се през Draw горе вляво:
В този режим курсора става синьо кръгче. С ляв бутон и без преместване на мишката въвеждаме възел. Ако мишката мръдне при натиснат бутон, тогава се измества картата, вместо да бъде създаден нов възел. Добавяме желаните възли в следата, изобразена в синьо. Завършваме въвеждането с бързо двойно натискане на левия бутон в една и съща точка. Когато е завършена следата става оранжева (стрелка 1 във фигурата по-долу). Впоследствие можем да въведем и други следи или да редактираме наличните. Редактирането става с доближаване на курсора на мишката до линията на оранжева следа, при което можем да вмъкваме нови възли или да преместваме съществуващи. Изтриване на възел се прави като се позиционира мишката върху него и едновременно бъдат натиснати ляв бутон и Shift (в този случай за жалост започва и изрисуване на нова (синя) следа, проблем който засега не успях да преодолея). Записването на нарисуваните и завършени (оранжеви) следи (те могат да бъдат и повече от една) в KML формат става с натискане на Save горе вляво (стрелка 2):
Това ще предизвика отварянето на Save as диалог от web browser-a с предложено име на файла по подразбиране, което започва с route- и съдържа текущата дата и час, записани според стандарта ISO8061. Ако на екрана има незавършена (синя) следа, тя не се записва във файла.
Рисуването работи и на смартфон (Xperia z1 compact, Android Lollipop, Chrome), но без възможност за местене или вмъкване на възли в завършена (оранжева) следа (поне аз не намерих начин да постигна това, но и не бях много настоятелен в опитите). Записвания KML файл със следите се намира в Internal Storage/Download папката на смартфона.
Чет Юни 25, 2015 2:01 am
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
Чудесна придобивка е опцията Draw!
Ако може да изнахалствам още малко: има ли възможност просто да се нарисува точка респ. поредица от несвързани точки на картата (т. е. нещо като waypoints)? В момента - доколкото виждам - е възможно да се свържат минимум две точки с черта между тях, но поставяне само на точка - не (или поне аз не видях/разбрах как). Колкото и да опитвам да цъкна два пъти с мишката на едно и също място, все получавам чертичка между две съседни точки, пък макар и микроскопична.
Чудесна придобивка е опцията Draw!
Ако може да изнахалствам още малко: има ли възможност просто да се нарисува точка респ. поредица от несвързани точки на картата (т. е. нещо като waypoints)? В момента - доколкото виждам - е възможно да се свържат минимум две точки с черта между тях, но поставяне само на точка - не (или поне аз не видях/разбрах как). Колкото и да опитвам да цъкна два пъти с мишката на едно и също място, все получавам чертичка между две съседни точки, пък макар и микроскопична.
Добавих и възможност за рисуване на отделни точки. Draw е заменен от Route (инструмент за рисуване и записване на следи) и Wpt (за рисуване и записване на точки):
Имената на записваните файлове с точки по подразбиране имат префикс "wpt-", a на тези със следи -- "route-".
Използвах случая също и да скъся връзките в address bar-a на browser-a, както и да намаля допълнително заеманото от инструментите място, което би трябвало да подобрява изгледа при използване на устройства с по-малки екрани.
Добавих и възможност за рисуване на отделни точки. Draw е заменен от Route (инструмент за рисуване и записване на следи) и Wpt (за рисуване и записване на точки):
Можеш ли да провериш как Орукса ще се справи с офлайн-кеширането на - да речем Пирин, или половин Пирин, нива до около 16-17. Интересува ме краен размер на кеша, време за офлайн-кеширане и дали офлайн-кеширането става само с прелистване и зумване на периметъра, или има начин да се получи автоматично - примерно задавайки периметър на Орукса.
Аз пък си сложих онлайн картата в LocusMap първите дни като я пуснахте.
Искам да те питам как стои въпроса с натоварването на сървъра с картата ако се използват разни софтуери за кеширане на картата например като Oruxmaps, LocusMap, MOBAC, SasPlanet и др., т.е. има ли проблем да се използват подобни програми или поне да знаем ние потребителите дали ние да се ограничим по някакъв начин така че да не претоварим сървъра на BGMountains.
Например в LocusMap която в последно време използвам доста повече от Орукса там например онлайн кеширането нарочно е ограничено до 10000 тайла за ден точно с цел да не се претоварват онлайн сървърите.
Имам някои леки забележки и препоръки които предполагам биха одобрили и останалите потребители.
От скриншотите за Oruxmaps и от това дето се вижда подобно на LocusMap има малък проблем ако може да се нарече такъв. Явно заради високите резолюции на екрана на телефона например шрифта на надписите е доста ситен и труден за четене. Единствено решение на проблема е че трябва да се направи някакъв overzoom за даденото ниво на слоя за да може да се разчетат по лесно надписите. Подобен проблем съм го забелязал и с други онлайн карти например заредени в OruxMaps.
Особено на по-високите нива доста трябва да се напряга зрението за да могат да се прочетат надписите например. Не знам дали има възможност например по някакъв начин да се увеличи големината на изобразяваните шрифтове. Даже в браузера на компютъра например имената на разните улици в големите градове са доста ситни според мен и трудно четими. Чак при ниво 20m може да се каже че шрифтовете са порядъчно големи. Освен това имам едно препоръка относно цвета на рендиране на булевардите в градовете. Като цяло сивия цвят ако остане добре но и имената на булеварда са със сив цвят и пак съответно са трудно четими. Особено на по малкия екран на телефона определено това не е най-добрата комбинация. Ако се използва бял цвят за имената на улиците които ще бъдат на сив фон работите ще си паснат идеално или поне да се изплозва някаква друга комбинация с контрастни цветове. Както например са цветовете на улиците които са жълти с черен фон. Там надписите са доста отчетливи за разлика от имената на булевардите.
Пет Юни 26, 2015 8:06 am
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6465
Проблемът е в телефона ти, разбира се.
По-точно, вероятно екрана е с FullHD резолюция. Ако оптимзимираме големината на шрифответе за телефон (което не е таргета ни), ще изглеждат ужасно на голям екран.
Проблемът е в телефона ти, разбира се.
По-точно, вероятно екрана е с FullHD резолюция. Ако оптимзимираме големината на шрифответе за телефон (което не е таргета ни), ще изглеждат ужасно на голям екран.
Може би си прав може би не.
По интересното е че в случая например че в програмите OruxMaps и LocusMaps се шрифтовете се виждат доста ситно и все едно е отдалечен изгледа докато например през браузера на телефона всичко е ОК и се вижда доста добре при едно и също ниво на картата. Явно програмите интерпретират по различен начин нивото на увеличение. Проблема се решава лесно точно с overzoom в настройките на двете програми. Направих го по 150-200% да е под разбиране и нещата заспаха. Така че който ползва тези програми да го има на предвид да си бутне леко настройките за zoom на картата.
Пет Юни 26, 2015 8:18 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6465
Този оверзоом вероятно прави пикселен оверсемплинг на тайловете, примерно 2:1. Печалбите в този случай биха били доста съмнителни, доколкото на екрана ще виждаш примерно 2 тайла вместо обичайните 4, но просто увеличени.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети