Регистриран на: 06 Фев 2013 Мнения: 3 Местожителство: София
Тест на снегоходки MSR Еvo Tour
Преди няколко години, докато избирах снегоходки, попаднах на американската марка MSR, чиито продукти веднага ме грабнаха. Проблемът беше, че MSR в България още не се предлагаше. Тогава се спрях на друга марка американски снегоходки, които за твърде високата си цена предлагаха голямо тегло, тромавост, и най-вече нестабилност при траверсиране.
И ето че най-накрая снегоходките MSR се появиха на пазара. За мой късмет старите снегоходки бяха за смяна. Отидох, видях и веднага си взех MSR Еvo Tour. Цената ми се стори доста приемлива и отговаряща на световните цени (нещо, което в БГ е рядкост). Tour е средно агресивният модел на MSR Еvo, но след доста зяпане почти не открих разлика с най-агресивният от серията ASCENT.
Първият тест на снегоходките бе при изкачване на Башлийски чукар в Пирин. Теренът е сравнително разнообразен, а снегът варираше от най-гадната пудра до фирнован сняг.
Снегоходките нагласих и сложих доста бързо и още с тръгването ми направи впечатление ниското им тегло и лекотата на ходене с тях. Системата на захващане на обувката е направена така, че кракът може леко да се върти (за разлика от най-разпространените ТСЛ). На мен това ми е изключително удобно и не прави никакви проблеми.
Повдигащата пета се задържа от пластмасовото тяло на снегоходката, което ме притесняваше. Оказа се, че с това няма проблеми, а вдигането и свалянето става без проблеми. В бъдеще ще се види колко е устойчива пластмасата в тази област.
За излизане на реброто се преминава по стръмен клекясъл склон, покрит с метър прясна пудра. Тук беше първото сериозно изпитание. Притесняваше ме, че снегоходката (макар и голяма колкото стандартните Рандо 226) няма да е достатъчно голяма и ще имам проблем с моите 85кг. Разбира се проблеми имах и на места бая рових (нещо, на което не бях свикнал с предишните 30инчови снегоходки). Хубавото е, че моделът има удължение. Очаквам с нетърпение да се появи в БГ.
По реброто започна приятното снежно покритие с лека коричка. Тук проблем никакъв. Впечатление ми направи, че тънките ръбове на снегоходките са набраздиха леко от стърчащите тук-там камъни. Пластмасата е доста мека, за да позволява огъване на цялата снегоходка, но позволява и козметични повреди, но все пак тези неща не са за дискотека.
По Башлийски чукар изпробвах маневреността им и стабилността по тесни места – без забележки. Леки и удобни – минават отвсякъде.
Последен тест – слизане. Очаквах с нетърпение да започнем слизане за да пробвам тези яки зъби от долната страна. Тук дойде и най-доброто ми впечатление. Зацепват идеално по доста стръмен фирн и странично траверсиране. По някое време тичах надолу, докато колегите с ТСЛ го даваха доста по-внимателно (а ТСЛ с техните шипчета са стабилни).
След прибиране направих оглед на зъбците за щети от камъните, върху който съм стъпвал. Боята по някои от тях бе паднала, но самият метал беше без дефекти.
Бих обобщи, че MSR Еvo Tour са изключително стабилни и удобни снегоходки, които се предлагат на отлична цена. Някои детайли (като захващането на повдигащата пета и здравината на зъбците) ще разкрият с времето, но първоначално не показват проблеми.
За хора над 60кг препоръчвам закупуването на удължителите (първо трябва да започне продажбата им в БГ).
Бих заключил, че в комплект с тях това са отлични снегоходки. Надявам се времето да докаже здравината им.
Вто Яну 07, 2014 5:04 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
Re: Тест на снегоходки MSR Еvo Tour
slav8802 написа:
За излизане на реброто се преминава по стръмен клекясъл склон, покрит с метър прясна пудра. Тук беше първото сериозно изпитание. Притесняваше ме, че снегоходката (макар и голяма колкото стандартните Рандо 226) няма да е достатъчно голяма и ще имам проблем с моите 85кг. Разбира се проблеми имах и на места бая рових
Абе, Станиславий, ако не бях изорал пред тебе с мойте снегорини тсл-ките, щеше да видиш с тия лопадки за пясъчник кон боб яде ли на "стръмен клекясъл склон, покрит с метър прясна пудра"
Иначе снегоходките и аз ги видях, симпатични изглеждат. Но много кофти впечатление ми направи обаче, как са се извъртяли под ъгъл на краката ти заради мекото захващане. Предните ми снегоходки бяха с подобно и това въртене направо ме вбесяваше. Според мен заради последното, при нужда от биене на стъпки (често срещано) странично в сняг няма да са достатъчно ефективни.
Впечатлението ми е изцяло визуално, обаче, никога не съм ги обувал.
Иво, дори да е реклама е много тънко направена - не минава границата на позволеното.
Ревютата, тестовете и отзивите са полезно нещо.
Има нужда от отзиви за по-непознати производители. Тука не сме като чугуните в правителството.
За секи случай
slav8802 написа:
Преди няколко години, докато избирах снегоходки, попаднах на американската марка MSR, чиито продукти веднага ме грабнаха. Проблемът беше, че MSR в България още не се предлагаше. Тогава се спрях на друга марка американски снегоходки, които за твърде високата си цена предлагаха голямо тегло, тромавост, и най-вече нестабилност при траверсиране.
И ето че най-накрая снегоходките MSR се появиха на пазара. За мой късмет старите снегоходки бяха за смяна. Отидох, видях и веднага си взех MSR Еvo Tour. Цената ми се стори доста приемлива и отговаряща на световните цени (нещо, което в БГ е рядкост). Tour е средно агресивният модел на MSR Еvo, но след доста зяпане почти не открих разлика с най-агресивният от серията ASCENT.
Първият тест на снегоходките бе при изкачване на Башлийски чукар в Пирин. Теренът е сравнително разнообразен, а снегът варираше от най-гадната пудра до фирнован сняг.
Снегоходките нагласих и сложих доста бързо и още с тръгването ми направи впечатление ниското им тегло и лекотата на ходене с тях. Системата на захващане на обувката е направена така, че кракът може леко да се върти (за разлика от най-разпространените ТСЛ). На мен това ми е изключително удобно и не прави никакви проблеми.
Повдигащата пета се задържа от пластмасовото тяло на снегоходката, което ме притесняваше. Оказа се, че с това няма проблеми, а вдигането и свалянето става без проблеми. В бъдеще ще се види колко е устойчива пластмасата в тази област.
За излизане на реброто се преминава по стръмен клекясъл склон, покрит с метър прясна пудра. Тук беше първото сериозно изпитание. Притесняваше ме, че снегоходката (макар и голяма колкото стандартните Рандо 226) няма да е достатъчно голяма и ще имам проблем с моите 85кг. Разбира се проблеми имах и на места бая рових (нещо, на което не бях свикнал с предишните 30инчови снегоходки). Хубавото е, че моделът има удължение. Очаквам с нетърпение да се появи в БГ.
По реброто започна приятното снежно покритие с лека коричка. Тук проблем никакъв. Впечатление ми направи, че тънките ръбове на снегоходките са набраздиха леко от стърчащите тук-там камъни. Пластмасата е доста мека, за да позволява огъване на цялата снегоходка, но позволява и козметични повреди, но все пак тези неща не са за дискотека.
По Башлийски чукар изпробвах маневреността им и стабилността по тесни места – без забележки. Леки и удобни – минават отвсякъде.
Последен тест – слизане. Очаквах с нетърпение да започнем слизане за да пробвам тези яки зъби от долната страна. Тук дойде и най-доброто ми впечатление. Зацепват идеално по доста стръмен фирн и странично траверсиране. По някое време тичах надолу, докато колегите с ТСЛ го даваха доста по-внимателно (а ТСЛ с техните шипчета са стабилни).
След прибиране направих оглед на зъбците за щети от камъните, върху който съм стъпвал. Боята по някои от тях бе паднала, но самият метал беше без дефекти.
Бих обобщи, че MSR Еvo Tour са изключително стабилни и удобни снегоходки, които се предлагат на отлична цена. Някои детайли (като захващането на повдигащата пета и здравината на зъбците) ще разкрият с времето, но първоначално не показват проблеми.
За хора над 60кг препоръчвам закупуването на удължителите (първо трябва да започне продажбата им в БГ).
Бих заключил, че в комплект с тях това са отлични снегоходки. Надявам се времето да докаже здравината им.
Ристо ме наплаши тука, че ще затъвам... еми не затъвах повече от останалите А бях с едно 16+ кила раница. 22 инча са моите.
Особено добре ми пасна захващането за крака - с TSL-a често имах проблем с гумата и каишката отпред, или се разкачаше, или се разместваше, или събираше сняг под обувката. Така и не разбрах как да я стегна достатъчно, че да не шава. На тея направо ми лепна за обувката, нищо че е меко.
С TSL-a на стръмен склон забивах предните зъби, и ако е по-твърдо направо си драпах с тях, с тези няма как да стане - зъбите идват малко по-назад. Все още не ми е създало дискомфорт, ще видим. Доста полезно нещо беше това.
Малко ми е странно стъпването върху кожата (или каквото е там), все пак съм свикнала с шината на TSL-a, но ще се нагодим. Петите поне на пръв поглед са по-високи от тези на TSL, не се сетих да ги сравня. На подсичане са екстра. На слизане всякак ми е неприятно, та не мога да дам коректен отзив.
Като материали и концепция са доста различни от Rando 226, които имах, големи разлики засега не съм открила, но за 2 дена - толкова. Да дойде зимата и ще видим как ще се представят.
Последната промяна е направена от Gamina на Вто Яну 07, 2014 6:20 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Вто Яну 07, 2014 6:18 pm
slav8802
Регистриран на: 06 Фев 2013 Мнения: 3 Местожителство: София
Вярно звучи малко като реклама, защото го написах с идеята да го постна в сайта на gooutdoor под продукта. Това е причината да не го напиша като пътепис и да опиша как Ванката би пъртина в пудрата с неговите по-големи снегоходки (не твърдя, че е само от снегоходките ). Много дълго дойде обаче за сайта им и си викам, след толкова писане, поне някъде да го пусна.
Иначе снегоходките за сега си ме радват. Едно удължение трябва да им взема.
Като не се познаваме, трябва да се запознаем, планинарите не са толкова много.
Искам да отбележа, че ТСЛ Рандо 226 вече няма в сайта на ТСЛ, което ме води на мисълта, че са спрени от производство (нищо че още се продават в БГ).
Има нов модел, който е доста як, защото надолнище става като котки.
http://www.decathlon.bg/snegohodki-438-access-id_8192417.html
Те, обаче, са доста по-скъпи.
...
Винаги ми е било странно как някой никога не пише и в един момент му идва музата и изписва цял ферман за дадена стока и за предимствата и .
Ами представи си си нов във форума, четеш го и виждаш колко много информация има в него.
За да си полезен - ще пишеш за нещо ново...
Не бива де сме толкова мнителни.
То си личи, когато е реклама.
"Тъпите парчета" не знаят как да я скрият - примери имаше скоро с един гларус и фенери.
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
ZCEZBPM написа:
На мен това ми прилича на реклама.
Верно прилича, но не е от страна на търговец, просто израз на добронамереност - знам го, защото се познаваме със Станислав и тогава на Башлийски бяхме заено. (Което не го прави по-малко реклама, де )
И като стана дума за това ТСЛ Рандо 226 - на тях задното закопчаване им е смърт, просто, като замръзнат и няма сваляне. Автоматът за пристягане на по-новите модели е много сериозно подобрение.
Вто Яну 07, 2014 6:27 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
ZCEZBPM написа:
Иване, защо не ги заемеш и да направиш някой преход с тях?
На мен ще са ми малки. Както между другото и МСР-ките без толкова споменаваните удължения, са малки на Станислав. (А това, което споменах за мекото захващане, да речем че реално не би пречило чак дотам, но чисто психологически на мен просто ми бърка в мозъка, имам чувството, че всеки момент ще се изхлузя и непрекъснато си блъскам краката, за да се изправят - това от преден опит.)
Иначе на този етап съм много доволен от моите 227. (Само вече започвам да плаша, че след толкова години блъскане, вече ... уф, да не чуе дявол)
Вто Яну 07, 2014 6:54 pm
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1606 Местожителство: Хасково
Връщайки се назад, това беше първата тема за снегоходки и се начуках в нея. Все съм си мислел, че такова нещо няма да си купувам, ама като ходя все по-често... Миналия ден на Белмекен почувствах нужда от този "аксесоар".
И сега:
Разбрах от мрежичката, че размерът се избира спрямо теглото.
Не разбрах:
Всички снегоходки ли хващат всички номера обувки?
Всички обувки ли могат да се ползват със снегоходки?
Как точно мога да се прекарам, ако си купя втора употреба от Димитровград, където се намират понякога за 25 лева?
Съб Дек 27, 2014 6:49 pm
tortomanin
Регистриран на: 20 Мар 2013 Мнения: 1606 Местожителство: Хасково
На Димитровградския неделен пазар се продава всичко, освен точно това, което ти трябва. Оттам си взех два чифта щеки, втора употреба, по 10 лева чифта. Има ски, от които не разбирам, имаше и снегоходки на няколко пъти, но не разгледах. Просто си мислех, че ще се въздържам от мек сняг и едни котки са ми достатъчни. Само дето с годините не поумнявам, а ставам все по-голям баироман.
Като питам с какво мога да се набутам, имам предвид стареене на пластмасата или някакъв странен механизъм за закрепване на обувките. Обувки нося от 47 до 49 в зависимост от марката и модела. В момента имам "Панда", "Саломон" и "Замберлан", все 48 номер.
Ако търсиш нещо на пазара в Димитровград, тези неща са в края на автомобилния пазар /до стадиона/ в посока парк "Марица". Неминуемо ще видиш доста боклуци - от фалшиви самурайски мечове до лаптопи.
Съб Дек 27, 2014 9:38 pm
Йосарян
Регистриран на: 17 Юни 2012 Мнения: 685 Местожителство: Димитровград
За какво са му снегоходки на човек, който носи 48 / 49 номер обувки?!
Доста хора си купихте от снегоходките на МСР и новите модели на ТСЛ. Надявам се след като ги ползвате тази зима да пишете кое е добре и кое не при тях.
Нед Дек 28, 2014 2:40 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6466
ZCEZBPM написа:
С тоя номер обувка направо не знам.
Някой ако има идея за снегоходки без ограничение за номера на обувката, да каже.
TUBBS стават за големи обувки, но самата конструкция (алуминиеви тръби + платнище) не позволява технично ходене, както се получава с TSL-ките.
Последните съответно не стават за номер, по-голям от 48 (или 49) - самата скара не позволява толкова голямо отваряне.
_________________ Бутам след осмата бира
Нед Дек 28, 2014 4:00 pm
Balkandjiq
Регистриран на: 19 Ное 2009 Мнения: 582
Отде ги вадите тия крАка бре?Аз лично нося 45ти номер и понякога 46 ама ми е малко широк.Всички мъже които познавам са 42-43 до 45 мааксимум.Жените-още по-зле-не знам изобщо жена над 41ви номер.Познавам един дето носи 48ми номер ама той има болест на хипофизата и е 2,10 висок.49ти номер въобще за сефте чувам даже и че се произвежда.Тва говоря за европейската номерация,китайските са малко по-напред-там 46 обикновено ми е добре...
_________________ Планини има много,но Балкана е само един!
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница 1, 2Следваща
Страница 1 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети