Регистриран на: 09 Ное 2010 Мнения: 127 Местожителство: София
Палаткуване в Сърбия? Велоразходка там.
Здравейте, пускам бърз въпрос, който не е в тематиката на форума съвсем, но е в духа му. Ако не му е тук мястото може след няколко дни да го изтриете
В събота тръгваме с колела на 7-8 дневно каране из Сърбия, двама сме. Съвсем ориентировачно маршрутът минава през Драгоман, Димитровград, Завойско езеро, Ниш, Крушевац, Деспотовац, на север до Дунав и после към България-Видин.
Въпросът ми е някой знае ли как стои въпросът с палаткуването в Сърбия-забранено ли е, следят ли, има ли някакви други особености? Питахме наш познат, сърбин от Ниш и по това, което каза, излиза, че е като в България-не съвсем позволено, но не се следи особено. Каза и че ако помолим хората да си опънем палатка в двора им, повечето ще се съгласят.
Та..събирам още инфо преди тръгване, ако някой нещо знае, ще съм благодарна.
Вто Юли 23, 2013 9:45 am
trix
Регистриран на: 09 Апр 2010 Мнения: 156
Мисля, че няма за какво да се притеснявате - просто си подбирате закътани места.
_________________ Враг няма, спокойно. Всичко е вече зомбирано.
Последната промяна е направена от Росен Русев на Сря Апр 02, 2014 4:04 pm; мнението е било променяно общо 2 пъти
Вто Юли 23, 2013 3:18 pm
Vicky
Регистриран на: 09 Ное 2010 Мнения: 127 Местожителство: София
Еййй, много благодаря и на двамата!! Приемаме и съвета за водопада и живот и здраве ще споделяме преживяванията после. : )))
Вто Юли 23, 2013 3:50 pm
Vicky
Регистриран на: 09 Ное 2010 Мнения: 127 Местожителство: София
Амии аз да се отчета : ) Отидохме в Сърбия, върнахме се : ) В хода на събитията променихме маршрута и не знам какъв е щял да бъде първият, но този, който направихме в крайна сметка, беше супер. Накратко казано Стартирахме от Драгоман и минахме през Димитровград, Пирот, Завойско езеро, Понор, Бела Паланка, Ниш, Алексинац, Чичевац, Чуприя, Ягодина, Свилайнац, Пожаревац, Велико Градище и от там по Дунав (Евро Вело 6) през Джердапската кисура, Дони Милановац, Кладово, Неготин до Видин, където финиширахме : ) Ще сложа линк към гугълмапс, където грубо е начертан маршрутът. Общо към 750км излезе. Накрая има и линк към снимките, във фейса е, но са видими за всички, мисля.
За палатките нямаше никакъв проблем, даже напротив, местните хора ни помагаха и ни показваха най-добрите места за спане "с шатор" : ) Имаме 3 нощи диво кампиране, 1 на къмпинг, 1 в хостел, 1 в мотел и 2 при хостове от сайта http://www.warmshowers.org/ и изводът ни за следващия път ще е...само диво кампиране.
Впечатленията от сърбите също са ни много добри-навсякъде ни приемаха като "братя българи" и не става въпрос само за пограничните райони, просто нагласата на хората е такава, никога няма да те оставят в нужда. Дори без да искаш помощ, те ще ти я дадат, ще ти помогнат с всичко, което могат. Чувствахме се през цялото време добре дошли и желани, срещнахме много много добри хора на всякаква възраст. В общи линии май решихме, че хората там са малко по-гостоприемни от хората тук (като изключим родопския район). Може да се каже, че просто не са така мнителни.
Много впечатления и истории има, но повечето от тях, разказани извън контекста си..губят своето очарование : ) така че ето картата и малко снимки. Пак благодаря за съдействието преди да тръгнем!
Поздравления Вики и Митко
Интересно е да споделите как се понасяше педалирането през деня. Видно е, че почти само по асфалт сте карали. Ставахте ли по-рано, че да карате повече на хладина. Околообедни по-дълги почивки правихте ли? Въобще как протичаше средностатистическия ден?
И още - екипировката /дисаги, ала-бала./
Съвети за бъдещи ентусиасти по подобни маршрути? Неибходими неща, екипировка и т.н.
Забелязвам напоследък сериозно се завръща карането на велосипед като хоби.
пп: Джердапската клисура се виждаше много живописна гледана от другата страна на реката миналата есен /от Оршова/...
пп2 Започвам да се замислям за крайдунавското трасе Комарите обаче...
Регистриран на: 09 Ное 2010 Мнения: 127 Местожителство: София
Ристо, веднага казвам : )
Преди да тръгнем, видяхме, че прогнозират жегичка, но я даваха до 35-6 градуса, а да не говорим, че във втората половина от времето ни имаше вероятност за валежи, тааа не бяхме много притеснени...а трябваше. :Д Тръгнахме в събота, 27ми и в неделя и особено понеделник беше адска жега. Казаха ни, че понеделникът е бил най-топлия ден в цяла Сърбия за това лято-42 на сянка, а температурата над асфалта над 50градуса. Затова започнахме схемата с дългата обедна почивка. Не се усетихме достатъчно рано да тръгваме в 6 например по хладина и си тръгвахме в 9ч, но трябва да се отбележи, че не карахме по много на ден, средно 80км, като 2-3 дни имахме по 110км. Караме до 12-13ч и се забутваме в парка на някое градче под най-дебелата сянка и поглъщаме литри вода. Обикновено сме минали половината от пътя за деня. Първият ден, в който правихме такава дълга обедна почивка, тръгнахме в 18ч и беше доста приятно, но пък пристигнахме по тъмно. В онзи въпросния най-топъл ден, неразумно тръгнахме в 16:30 и спирахме през 10км да се крием по сенките, адска жега. Сякаш някой е отворил фурната под краката ти. Хората, които срещахме, бяха разработили схемата на ранното ставане и обедната почивка. Тръгване в 6 сутринта, почивка от 12 до 3-4ч и после пак каране. Все пак трябва да се признае, че през половината от дните не беше чак толкова зле и на обяд почивахме само около час докато хапнем. Може би това се дължи на факта, че в тези дни карахме покай Дунав и там си разхлаждаше, пък и сенчица имаше.
Но жегата мори адски, особено аз както не търпя много..другарчето е топлолюбиво и не му беше голям проблем. Основното, което може да се направи срещу жегата, (освен климатика в офиса) е както казахме обедната почивка и естествено много много течности. Не знам по колко литри вода сме изпивали на ден, но...бяха наистина много. Добре, че в Сърбия има чешми често, а където няма, има добри хора, които ти пълнят като помолиш. Каската също е добра в случая, защото не запарва особено много, а ти пази сянка на лицето, което си е плюс.
За багажа-то се вижда и от снимките-дисагите са ни еднакви, 40л мисля че има е обемът и отгоре чувал, шалте, палатка, привързани към багажника. Това обаче е лош вариант ако завали, другите си носят надуваеми шалтета, чувалите и палатките са има вътре по дисагите. В България обаче се продават точно 2 вида дисаги на сносна цена и те не са кой знае какво, ако искаш да си устойчив на всякакви условия за 1 месец и повече. Германците, които правеха околосветстко използваха на марките Vaude и Ortlieb, може да им чекнете сайтовете..ама доста са скъпички. Струват си само ако правиш наистина голямо пътуване. Иначе аз носех доста малко багаж, около 7-8кг може би, Митко носеше двойно, защото имаше и компютър и кабели и малко излишни дрехи. Аз например бях със сандали само, нямах затворени обувки, както и връхна дреха само 1 полар и горно термобельо, без якета и т.н. Освен това 2 тениски, 1 дълъг панталон и велоклинче и с това се изчерпват необходимите дрехи. Много е важно също така да нямаш нищо на гърба, от опит казвам.
Други съвети не знам какви да дам..ние бяхме без гпс, само с пътна карта на Сърбия, но и питахме доста хората, което е неприложимо ако си в Унгария например. Беше голям плюс, че е оправяхме с езика, особено като търсехме място за палатката. Бъдещите ентусиасти може да чекнат сайта, който постнах по-горе, топлите душове, той е като кауч сърфинг за велосипедисти, може да се съкратят разходи за спане, но хостовете противно на логиката, не винаги са хора като нас и не винаги е много приятно..но както някои казват-няма безплатен обяд.
Пет Авг 09, 2013 3:39 pm
Vicky
Регистриран на: 09 Ное 2010 Мнения: 127 Местожителство: София
Джердапската клисура е адски красива, изобщо от Велико градище докато не напуснахме реката си беше най-хубавият участък за мен. От другата страна през цялото време се виждаше и пътят от румънска страна. И ние се замислихме за каране по цялото течение на Дунав, имаше хора, които го правеха и пак за 10на дни стегнато каране ще се прибере човек до БеГе-то. Този маршрут Евро Вело 6 е готин, има симпатични табелки и хоп, изненада, само в България не е изграден (понеже той стига до Черно море), но в последствие Румъния е поела ангажимент да го изгради, макар че и там още няма нищо специално.
Трябва да се споменат и тунелчетата в Джердапската клисура-21 на брой, без абсолютно никакво осветление и с висок бордюр вместо банкет. Доста неприятно е, добре че нямаше много движение. Далеч по-зле бяха тунелите преди Ниш, 12 на брой, където е страхотно да те изпревари тир..
Пет Авг 09, 2013 3:48 pm
andimit
Регистриран на: 19 Юни 2007 Мнения: 284 Местожителство: София
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети