ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
Регистрирайте сеТърсенеВъпроси/ОтговориПотребителиПотребителски групиВход
Военен тунел под хижа Македония ?

 
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Рила Предишната тема
Следващата тема
Военен тунел под хижа Македония ?
Автор Съобщение
H E A D



Регистриран на: 07 Авг 2008
Мнения: 4

Мнение Военен тунел под хижа Македония ? Отговорете с цитат
Искам да ви попитам дали сте чували и дали знаете повече подробности за секретния военен тунел под седловината ,на която е разположена хижа Македония в Рила? В неделя бях там и един от хората ,които се занимаваха с ремонта и ми каза за този тунел. Бил е строен през социализма и е свързвал пътя идващ от Благоевград с пътя за Семково и Белица в Динков дол от другата страна на седловината. Бил е предназначен за тайно прехвърляне на танкове и военна техника от долината на Струма към долината на Места или обратно ако Гърция ни нападне и превземе другите проходи. Така тя ще бъде изненадана. За да остане таен тунела бил зазидан. Струва ли ви се реалистично това? Виждали ли сте нещо като зазидан тунел там?
Сря Сеп 01, 2010 10:41 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
alibotush



Регистриран на: 25 Сеп 2008
Мнения: 52

Мнение Отговорете с цитат
Някой с богата фантазия ти е разправял тези истории.Единствено прокопани, са каналите за вода, друго няма.
Сря Сеп 01, 2010 10:57 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
H E A D



Регистриран на: 07 Авг 2008
Мнения: 4

Мнение Отговорете с цитат
Ами ако после са го зарили и затревили добре така че да не се различава от пейзажа? Нали е таен.
Сря Сеп 01, 2010 11:05 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
alibotush



Регистриран на: 25 Сеп 2008
Мнения: 52

Мнение Отговорете с цитат
Няма такова нещо, някое пиянде се е направил на мъж пред теб, в тези гранити как мислиш се прави тунел за танк.Колко хора ще са необходими и никой джумаец да не знае за това.
Сря Сеп 01, 2010 11:12 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
vaskoo



Регистриран на: 21 Апр 2007
Мнения: 1426
Местожителство: София

Мнение Отговорете с цитат
Всичко е разработка на военните тра-ла-ла
Иначе сериозно - цялата Рила е в тунели за прехвърляне на води от едни водосборни басейни в други.

В Русия съм, в Русия съм

_________________
Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
Сря Сеп 01, 2010 2:41 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
ДИАНА



Регистриран на: 23 Май 2009
Мнения: 826
Местожителство: ПЛОВДИВ

Мнение Отговорете с цитат
Всички „легенди” за тунели и канали по тия места са свързани само с водохващането! Чак ми е смешно като чета. Близо до самата постройката на хижа „Македония” започва първата събирателната деривация „Грънчар”, която е част от каскадата „Белмекен - Сестримо”. Тя отвежда всички води от тая част на Рила с канали и тунели в язовир „Белмекен”. Първите проучвания на района около хижа „Македония” са в ужасно тежки зимни условия през март 1956 г., от подготвена група специалисти, в които участва и инж. Георги Куков. В следващите социалистически години по тия места имаше само овчари, дървосекачи и миньори, а туристите хващаха или билно от х. „Македония” към х. „Рибни езера, или през „Динков дол” - посока „Семково”. Живяла съм по онова време на „Карааланица” – миньорско селище, обект от каскадата, където баща ми беше миньор. Годините около 1974 и след това, войници - трудоваци копаеха въпросния канал, започващ от хижа „Македония”, който подсича югоизточно върховете и свършва при водохващане № 39 - тунела при „Карааланишки водопад”. Работата по тунела и канала се извършваше едновременно, като за канала се копаеше месеците без сняг. Щом се стопеше снега горе качваха за цялото лято стадата овце на АПК гр. Белица, чиито кошари бяха близо до обекта. Всякакви случили се истории и новини между миньори и овчари се споделяха и знаеха. Каскадният път започва от „Семково” край местността „Корубата”, през обект „Карааланица” и стига почти до хижа „Македония”, под „Бялата пръст”. Друг черен път от там слиза ниско в „Динков дол”, посока „Семково” и се ползваше основно от дървосекачи. Как ще е имало такова нещо без да научим!? Когато живееш, а не просто минаваш по тия места, сетивата ти са настроени по друг начин и някакси знаеш и чуваш всичко за планината. Снега пада рано и си отива късно. Не може да се работи каквато и да е работа зимата по тия места, на тая височина - без селище, техника и незабелязано.

_________________
Жена се милва до зори, планина се до пладне минава.
Човек със знанията си прави от планината или приятел, или враг.
Сря Сеп 01, 2010 3:20 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Ристо Туристо



Регистриран на: 02 Окт 2008
Мнения: 4315
Местожителство: на 950 м.н.в.

Мнение Отговорете с цитат
Танковете и верижните машини могат и без тунел да се прехвърлят там Wink
Абе има из Рила разни странни пътища, свършващи изведнъж без причина, ама имайки в предвид как навремето лесно се взимаха решения за безсмислени и нерентабилни проекти, така и лесно и бързо се прекратяваха същите.
Ровили са видимо и геолози горе - на Мермерски преслап, около в.Възела се виждат симетрични ровове.

Апропо подбилния път по водохващанията продължава и след р.Карааланица посока над х.Семково. Нямах време преди 2 -3 седмици като ходих там да го видя как е след р.Карааланица. От х.Македония до под Семково се прибрахме по пътя обслужващ водохващанията. Има по него стара кафява маркировка Семково-х.Македония. Ето фрагменти от там:




_________________
Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.
Палатки *** Туристически обувки
Сря Сеп 01, 2010 5:49 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ДИАНА



Регистриран на: 23 Май 2009
Мнения: 826
Местожителство: ПЛОВДИВ

Мнение Отговорете с цитат
Последната снимка е на каскадният път идващ от хижа „Македония”, точно над миньорското селище - обект „Карааланица”. Отсреща се вижда кипата на тунела при водохващане № 39 до „Карааланишкия водопад” и връх „Канарата”. Каскадният път стига до "Семково”, а от обекта наистина тръгва път който пресича река „Карааланица”, подсича „Реджепишкия рид” от запад и го заобикаля. Този път не води до никъде и свършва в „нищото”. Оттам по пътека се стигаше до „Реджепските езера”. Пътищата са правени по-рано и докато се е започнело работа по обектите, явно са ставали и промени.

_________________
Жена се милва до зори, планина се до пладне минава.
Човек със знанията си прави от планината или приятел, или враг.
Чет Сеп 02, 2010 1:18 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
H E A D



Регистриран на: 07 Авг 2008
Мнения: 4

Мнение Отговорете с цитат
Да прави сте ама сега научих че има тунел под прохода. Построен е 1977г тогава големи подразделения на трудови войски строят пътя и това дълги години подхранва версия за някакъв секретен обект.Иначе тунела е висок около 2-2.20метра и по него текат преливни води към яз.Белмекен. Явно тунела свършва в началото на каскадния път под бялото ,защото там видях някакви водни съоражения.
Чет Сеп 02, 2010 3:29 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
W_sjankata



Регистриран на: 12 Ное 2007
Мнения: 345
Местожителство: Sofia

Мнение Отговорете с цитат
..и всички тунели= водопреносни системи от тоз род са точно на 2000 мНв. ...
Цяла Рила е прокопана!!!??? А на нас не ни стига време да я находим???
Айнщайн и теорията му- погледната от ДНЕС?!?!
Чет Сеп 02, 2010 10:59 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ДИАНА



Регистриран на: 23 Май 2009
Мнения: 826
Местожителство: ПЛОВДИВ

Мнение Отговорете с цитат
H E A D , от „бялото” както го наричаш – „Бялата пръст” не свършва, а започва водохващането! Започва се с водата на река „Благоевградска Бистрица”, която извира от склона между Голям и Малък Мечи връх - това си видял там. Не е лесно да си представиш мащабното строителство на каскадата, защото е сложно и уникално. И как да си го представиш като броят на водохващанията по събирателните деривации из цяла Рила е 269, а общата дължина на каналите и тунелите - 272 километра, като прокопаните тунели са 73 километра!!! Не случайно я наричаха „Високопланинската Република Белмекен- Сестримо”, защото това е постигнато с огромен труд, в сурови условия, в труднодостъпна планина каквато е Рила.

_________________
Жена се милва до зори, планина се до пладне минава.
Човек със знанията си прави от планината или приятел, или враг.
Чет Сеп 02, 2010 11:14 pm Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
cho



Регистриран на: 01 Авг 2008
Мнения: 90

Мнение Отговорете с цитат
Ето малко инфо за крайния резултат.

http://www.dams.nek.bg/Default.aspx?item=381eb6bd-f2a8-4dfd-b4ba-b892c572a350
Пет Сеп 03, 2010 9:47 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
dido



Регистриран на: 03 Яну 2007
Мнения: 6454

Мнение Отговорете с цитат
Има един уникален канал под източния склон на в. Калин. Обикаля дерето на р. Елешница при пада и от Голямото Пазардере на юг, на около 2100. Това как е строено не знам, изглежда адски недостъпно място. В нета се намират някакви податки за опити за ходене по това място, но никакви преки впечатления ...

_________________
Бутам след осмата бира Very Happy
Вто Сеп 07, 2010 12:44 am Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя ICQ Номер
Покажи мнения от преди:    
Напишете отговор    ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ Форуми » Рила Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на: 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
 

ВРЕМЕТО:

вр.Ботев

вр.Мургаш

вр.Мусала

гр.Сандански

Черни връх

 Вземи рекламен банер   


 

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online.Translation by: Boby Dimitrov