Моля ако някой скоро е преминавал по трасето от Plan de l'Aiguille през Grands Mulets и нагоре да сподели информация. Специално след като е обявено, че Grands Mulets работи до края на юли, какво се случва с нея през август и може ли да се спи там при условията на заслон или съвсем се заключва? Също така дали и там глобяват и пъдят милиционерите, както е от другата страна на реброто.
Не знам какво точно имат предвид под "зимен заслон". Предполагам, че не всичко е достъпно когато няма хижар, но все пак има къде да се подслони човек, особено щом е и срещу заплащане. Вероятно е добре да бъдат обявени намерения за конкретни дати.
През 90-те този заслон беше отворен до октомври. Впоследствие, поради увеличен заради затоплянето риск в някои участъци от подхода от Plan de l’Aiguille (нестабилни камъни), посещаемостта му след началото-средата на юни е спаднала значително. Друга причина е, че гидовете от Шамони по принцип избягват този по-натоварващ маршрут в желанието си да задоволяват по-добре търсенето...
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Вто Яну 18, 2022 5:45 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3121
Благодаря, чудя се още какво да бъде. Май накрая ще бъде Гонела или откъм Космик. Единствено ме притеснява да не пукна от толкова дълго стоене/ходене над 4к без подготовка/, а нямам време да стоя с дни за аклиматизация/, затова умувах и тази версия.
Чет Яну 20, 2022 12:17 pm
EXIIIT
Регистриран на: 27 Юни 2013 Мнения: 1706 Местожителство: Плевен
Ей Влади я се стегни. Виж мацката от съседната тема как дърпа почти 7000м. без каквато и да е подготовка..........е заспивала е по пътя само на Мусала се е качвала горката.
Кво ли не правят парите ей.
Ти се офлянкваш с някакви си 4к........айде моля ти се сега, детинщини.
Чет Яну 20, 2022 12:30 pm
bobbyfm
Регистриран на: 23 Яну 2014 Мнения: 132
И аз съм намислил евентуално Гонела, но няма да е тази година. Имам две притеснения за този маршрут:
1) че хижата е доста ниско;
2) че не намирам достатъчно актуална информация на английски език.
Ще чакам с интерес разказ за преживяването.
А за аклиматизацията всеки знае най-добре за себе си - аз ако се кача на Космик директно с лифта без аклиматизация преди това, няма да ме бъде
Чет Яну 20, 2022 12:50 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3121
bobbyfm написа:
И аз съм намислил евентуално Гонела, но няма да е тази година. Имам две притеснения за този маршрут:
1) че хижата е доста ниско;
2) че не намирам достатъчно актуална информация на английски език.
Ще чакам с интерес разказ за преживяването.
А за аклиматизацията всеки знае най-добре за себе си - аз ако се кача на Космик директно с лифта без аклиматизация преди това, няма да ме бъде
Гонела е на почти същото ниво като Мулето, така че в това отношение няма разлика. И информация има. За мен лично проблемни са преминаването на ледника с човек, който във всички случаи няма да може да ме задържи, ако се изтърся в някоя трещина, и после оня хубав ръб на Бейонсе/не певачката/, пак по същата причина. За аклиматизация - най-добре е да се прави на път за там - например един Брайтхорн през Червиня е ОК, а също така и в масива на Монте роза - Гнифети, Маргарити и т.н. Време и пари само да имаш, че там не е от най-ефтините дестинации. Инак е гадно, ако предния ден си бил във Венеция, а следващия следобяд - на 4к, определено ще си имаш проблеми. Аз съм правил това упражнение със завидно упорство, вече 3 пъти и всеки път е едно и също - зле, зле и пак зле с реални шансове да завършиш в пулмо-отделението на болницата в Аоста...
"Аз съм правил това упражнение със завидно упорство, вече 3 пъти и всеки път е едно и също - зле, зле и пак зле с реални шансове да завършиш в пулмо-отделението на болницата в Аоста..."
Честно, не те разбирам. Нали ходим ТАМ за удоволствие...?
От Космик през трите "М" е може би най-трудно от класиките, според личната ми оценка, като разбира се отварям голяма скоба за моментното състояние и метеоусловия.
През Гран Муле съм слизал, че бързо се губи височина, но под нея си е малко "шибано" .
Все пак горещо ти препоръчвам да отделиш няколко дена(поне) за аклиматизация.
На други места съм преспивал в тн аварийни или зимни заслони към хижите, когато официално са закрити. Ами точно това си е - отделно или прилепено стайче с легла и одеала, като за зор-заман бива.
Чет Яну 20, 2022 1:57 pm
Даниел
Регистриран на: 19 Май 2015 Мнения: 153
bobbyfm написа:
И аз съм намислил евентуално Гонела, но няма да е тази година. Имам две притеснения за този маршрут:
1) че хижата е доста ниско;
2) че не намирам достатъчно актуална информация на английски език.
Лятото на 2018 се качихме с един приятел откъм Гонела, не зная дали е достатъчно актуално.
Относно височината - не мисля, че е проблем. И двамата бяхме с пренебрежим височинен опит, но се оправихме. И то при положение, че аклиматизацията ни на Гран Парадизо пропадна и опитахме да се аклиматизираме като се качихме (без лифт) само на около 3400 (Petit Mont Blanc) и после слязохме да спим на едно заслонче на 3000. На следващия ден до Гонела, спахме там и на следващия - Монблан. Разбира се, зависи си от организма, но като изключим главоболието на самия връх и малко на слизане, нямах проблеми.
Относно информацията - какво точно те интересува? Мога да споделя, ако евентуално смяташ, че мога да бъда полезен с нещо конкретно. Съвсем накратко - пътувахме 2 дни с кола със спирка на Пивка яма, в Италия спахме на къмпинг до Курмайор, направихме фалшива "аклиматизция" в района, качването и слизането - през Гонела. Пътят до нея е лесен, първо през спихнал ледник, после скална пътечка с нещо като виа-ферата на малко по-опасните места. Самата хижа е готина, обилна вечеря, малка закуска, няма баня, трябва резервация задължително. Предвиди да си носиш някакви соли (електролити). Беше началото на юли, пукнатините на ледника доста се бяха отворили и си беше страшничко. Нагоре пак пътечка в скалите до споменатия от Владов ръб, за който си трябват малко топки, предполагам зависи от условията. Не трябва да духа силно, че нас ни хвана един порив по средата и малко оцапахме гащите. Нагоре през Дом де Гуте и после пътят се слива с върволицата откъм х.Гуте. Ориентирането нагоре е безпроблемно (като изключим по ледника - там трябва или пътечка, или GPS!), на слизане, ако има видимост, също. Ако е мъгла... на GPS, че Дом е малко разлят връх и можело да се обърка. Ако ще слизате директно до колата - подгответе се за дълго ходене. Екипировката - 30 м тънко въже за ледника и за ръба, ако не сте сигурни - някой и друг френд/клема за пътечката до него (примерно до 2-ра категория макс ми се стори), 3-4 примки, няколко ленти (те поне не тежат), необходимото за самоизвличане от цепнатина. Според мен, хубавото време е много важно за това качване. Дано съм бил полезен.
Съб Яну 22, 2022 4:31 pm
Павел Б
Регистриран на: 31 Авг 2015 Мнения: 51
vladofff написа:
Благодаря, чудя се още какво да бъде. Май накрая ще бъде Гонела или откъм Космик. Единствено ме притеснява да не пукна от толкова дълго стоене/ходене над 4к без подготовка/, а нямам време да стоя с дни за аклиматизация/, затова умувах и тази версия.
Може да помислиш и за един класически траверс на върха с тръгване от ref. Durier, през иглата Bionnassey и слизане към Cosmiques. При повече време, преди Mont Blanc и Bionnassey може да се траверсира и Miage.
По мое мнение, ръба след включването на пътеката от Гонела не е нещо особено, но този от Aiguille de Bionnassay до Col de Bionnassay си го бива - много остър и тесен, с двустранни козирки.
Мога да споделя инфо от преминаване на траверса от Durier до Aiguille du Midi през 2017, в случай, че предствлява интерес.
Поздрави,
Павел
Сря Яну 26, 2022 12:57 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3121
Павел Б написа:
Може да помислиш и за ...
Мога много неща да помисля, ама ще си остана с мисленето. Ако зависеше от мен, на Мон Блан нямам никаква работа. Ама като ме тикат пак да ходим в Азия, трябва да измислям причини за "поетапност" в добиването на височинен опит и да отлагам повторната среща с Тян Шан. Затова е историята с Мон Блан. После вероятно ще се появи Дихтау или Кощана, вероятно Ленин/Сталин и Политбюро... все нещо трябва да измисля за да отложа екзекуцията...
По отношение конкретно на Монбланя, в района му, дори и сакат, за мен интересни са Верт, Грепон, Дроат и други подобни. Особено ледената стена на Верт, гледах даже филмче как Дестивелката води там някакви пенсии. Ама като зорлем ще съм в позицията на водач, как да ида на ръбовете откъм Миаж. То на гребенчето на Цумщайн ми се вдигна луд скандал, колко било страшно и опасно, ти за Бионсе ми говориш...
Инак мерси за помощта. Питането ми тук е от друго естество - доколко, как беше, като във вица, "човек без никаква осигуровка, ще скочи от купола на цирка, право на тепиха...", и има все пак шансове да оцелее...
Сря Яну 26, 2022 3:49 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2559
Така и така си говорим, ти много пъти се изказваш твърдо спрямо някои хора. Но тогава да те питам теб, след като ти имаш много на брой глупости (сам си го описал), как тогава дори при "елементарни" ходения продължаваш да ги правиш, а освен това даваш и акъл тук много пъти кое как не трябва да се прави ... ?
Говоря за ето това ..
"За мен лично проблемни са преминаването на ледника с човек, който във всички случаи няма да може да ме задържи, ако се изтърся в някоя трещина" защото както ти много добре знаеш, в днешно време и с този климат именно там се крият сериозните опасности, а не по някакви въздушни ръбове.
Сря Яну 26, 2022 4:03 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3121
kaloyanv написа:
Защото дяда поп, хапвайки сланина през пости, пее - не ме гледа й какво правя, а слушай какво ти пея...
Интересно ми е все пак, ако видиш гребена Бейонсе накъмто Миаж, и ледника над Гонела, дали пак ще си толкова сигурен кое е по-страшното от двете...
Сря Яну 26, 2022 4:17 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2559
vladofff написа:
kaloyanv написа:
Защото дяда поп, хапвайки сланина през пости, пее - не ме гледа й какво правя, а слушай какво ти пея...
Нещо подобно ми повтаряше едно време и един от треньорите, за което се съгласих с него .. но все пак му казах "И все пак, личния пример е много важен" . .. особено за млади, зелени и без много опит .
Сря Яну 26, 2022 7:20 pm
kibik
Регистриран на: 16 Апр 2008 Мнения: 403
vladofff написа:
kaloyanv написа:
Защото дяда поп, хапвайки сланина през пости, пее - не ме гледа й какво правя..
кажи си и за "осигуряването" с камък под Русоватец ...
па може и да заслужиш индулгенции
Чет Яну 27, 2022 12:25 am
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3121
kibik написа:
... за "осигуряването" с камък под Русоватец ...
Айде сега и ти... Историите от този сорт са толкова много, че книги може да се изпишат. А знаеш ли как един турист паднал в заледен улей и, щот нямал друго, копал стъпки с вилица. А друг умрял, щото си носел само лъжица, а с нея не може да се копае добре... С такива истории едно време ме приспиваха "ветераните". Е, и тяхното време свърши та сега пак се налага да импровизираме.
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница 1, 2Следваща
Страница 1 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети