да питам набързо, пък може да уцеля някой знаещ наблизо
Дайте съвет каква тръба да търся за маркировъчен кол с табела. Няма да е КЗМ.
Ташев галвинг продават поцинковани тръби 2 цола по 6 метра на цена 2.30/кг, при тегло ок. 5 кг/метър. Т.е. един кол 2-2.50 метра ще излезе около 25 лева. Не е ясно също дали режат от шестметровите тръби.
Дали знаете някакви по-изгодни варианти?
_________________ Бутам след осмата бира
Последната промяна е направена от dido на Пон Май 22, 2017 10:05 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Според зависи от магазина. аз съм попадал на магазин в който режат колкото ти трябва, но съм попадал и на магазин, който дпродава целия материал (в случая тръбата) и пак ти режат по размер, и си отнасщш каквото си платил. Демек бракът остава за теб.
_________________ "Пирони,не питони, аз искам върхове!" - Боян Петров R.I.P.
"Пътувайте докато можете!" - Тихомир Севов R.I.P.
Пет Май 19, 2017 11:20 pm
t.hristov
Регистриран на: 23 Юни 2010 Мнения: 1094
Дидо, къде по-точно плануваш да полагаш тези поцинковани колове с табели
Има български фирми произвеждащи поцинковани тръби, като при тях са по-народни цените.
Пон Май 22, 2017 9:44 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6450
Един единствен колец трябваше да сложа при един от водосливите на Тошково дере, на ЮИ от яз. Голям Беглик. Там е обширен азмак, където пътека се отделя на 90 градуса от пътя.
Тъй като нуждата излезе ненадейно преди да съм оформил темата по желания начин, оставих първото мнение празно. Там ще прочетете детайлите.
П.П. Ето какво се получи всъщност:
Отказах се от пазарене в Ташев Галвинг след като прочетох мнение на Наблюдателя, пратено за съжаление на ЛС. Надявам се да го пусне тук, да е полезно за всички.
Пътьом реших да мина през Пазарджик, където получих помощ от приятел. Упъти ме към складовете на ТИМ Метали, ето тук http://kade.si/#map=19/2710463.47/5188298.09/0 - на ул Димчо Дебелянов. Оттам пазарих тръба 1 1/2 цола - ок. 40 мм, на цена 10 лева за дължина 2.60 м. Пътьом за Батак минах през тамошния строителен магазин Крез и пазарих свредла за метал М6, шепа болтове М5х60мм, гайки, шайби, кутия черна боя с широка четка.
На място, ползвайки свредел пробих дупка дълбока ок. 50-60 см, сложих кола и го уплътних с дребни камъни и пръст. Предварително бях разпробил с дрелка (винтоверт) на батерии 6 дупки през кола. След уплътняването натрупах за основа купчина камъни, боядисах кола с черна боя и закрепих табелите с винтове.
Табелите бяха съвсем избелели от времето. С помощта на клечка надписах посоките, а с червена боя оформих стрелките. Получи се това:
_________________ Бутам след осмата бира
Последната промяна е направена от dido на Пон Май 22, 2017 10:43 pm; мнението е било променяно общо 2 пъти
Може да е полезно да се пробва и с пластмасови тръби, например предназначени за колци за домати. Някои от предимствата им са:
-- по-ниска цена (около 2.50 лв с ДДС за кол с дължина 2 метра и сечение 1 1/2″, т.е. около 4 пъти по-евтино в сравнение с описаното по-горе от Дидо решение със съпоставими размери);
-- по-ниско тегло (400 g на кол или около 25 пъти по-малко от метален кол с подобни размери -- това може да е съществено при поставяне на по-голям брой колове на по-трудно достъпни места);
-- по-лесно обработване (например пробиване на дупки за монтаж на табели);
-- липса на корозия;
-- по-ниска вероятност за привличане на мълнии, особено в билните участъци;
-- по-незастрашени от кражби.
Главен недостатък би могла да бъде по-ниската им механична издръжливост. Дали тя все пак би била достатъчна може да е предмет на експеримент, който е желателно да продължи поне една година, за да се изредят всички сезони и да се наблюдават резултатите от въздействието на околната среда (циклични промени на температурата, слънчево греене , вятър, обледеняване, сняг и т.н.). Друг недостатък на конкретния продукт може да е дължината -- би било добре да се потърси и вариант с по-дълги колци, особено за местности със значителна снежна покривка през зимата.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Вто Май 23, 2017 3:36 pm
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1976
Ведрине, може да се каже, че експеримента с пластмасовите колци за домати е вече проведен Smile , от две години пробваме 50 кола в градината - за домати и криставици стават, но иначе са слаби. Някои от слънцето ли , що ли се огънаха.
Изпълнявам желанието на Дидо, тъй като много подробно го бях писал, но щом трябва го пускам :
На работата, с железа и алуминий се занимавам постоянно.
Ташев Галвинг е горе -долу добро попадение , но не най-доброто, като избор на стоки и цени. Възможностите в Ташев са две : там режат, но като услуга, в смисъл купуваш си тръба 6 метра и ти я нарязват по 1 или 2 лв за сряз. Втората възможност е да си купиш от там остатъци от тръби, каквито имат на място, но не може да се разчита колко бройки ще са .
В Ташев е голямо чакане - сутрин по 1-2 часа и повече се губят, затова го отбягваме. Когато имаме обект с железа съм нещо като снабдител. Същите цени, без никакво чакане има във веригата Строймаркет. Веднага те обслужват, а ако си носиш данните на фирма и взимаш фактура и кажеш на касата , че си строителна фирма и искаш отстъпка, даже и да те няма в системата им и пазаруваш за пръв път/ която фактура после я хвърляш, ако не ти трябва /та ти дават веднага 7- 10 % отстъпка. От там купуваме всички винтове и крепежни елементи, но не ми се е налагало да взимам нещо поцинковано. Имат добър сайт, в който може да се провери какви стоки имат, а и по тел не е лошо предварително.
Ние ползуваме не поцинковани тръби, а такива от неръждаема стомана, които пазаруваме от една фирма зад Мото Пфое Люлин, но сега не й се сещам името. Директен вносител е от Германия, Китай е далече да вкарват тежко джилезо от там, иначе щяха. Ако търсите най-добра цена, или става въпрос за 50 - 100 кола - не е Ташев, има складове Валерий и други подобни на оковръстното след Горна баня Люлин. За голямо количество - над 100 броя тръби, бих пуснал запитване по майл и да ми дадат оферта. За 5-10 броя няма смисъл, а и няма да го приемат насериозно. Ако е действително сериозно количество - Юпитер, там е поцинковането, ще ти го направят по размер и колът ще е поцинкован отвсякъде. Като се среже кола, нарушава се поцинковането, което е тънко покритие от химическа реакция , и той си ръждясва веднага от мястото на сряза . При фабрично поцинковане в Юпитер на колът като готов размер - примерно 3 метра, поне 10 г. няма да ръждяса, защото е поцинкован отвсякъде и няма нужда да се реже. сайта на Юпитер, https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjc4IHoov3TAhWNKVAKHTCRD7oQFggmMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.thyssenkrupp-jupiter.com%2F&usg=AFQjCNH0zKMnSvTI0oWJVM76EXItlHw1wA&sig2=vd_dCd5ztUqBkT0QAITojw може да имат и готови решения . При тях обаче има минимално количество - беше 100 кг за една покупка, когато последно се купуваше нещо от там.
Интерметал също е много силна фирма като цени, много по-добри от Ташев.
В тази фирма, а и други има по-добри цени от Ташев , даже и за малки количества : https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiAweOupf3TAhUHPFAKHefSCm4QFgguMAI&url=http%3A%2F%2Fwww.deliivanovi.com%2Fbg%2Fmetali-produkti-ceni%2Ftrybi%2F2%2F&usg=AFQjCNGqJexniPYk685WLncHFZJJABVqVg&sig2=Flfk3dqVeey9i4HHC17tqg
При всяко положение, за сума от 4-500 лв бих искал оферта. Когато отидеш на място, винаги ги дават по-висока цена, отколкото при запитване.
Не взимайте водопроводни тръби - те са поцинковани, но не стават за друго освен за ВиК, хора с огради от тях си патят.
Последната промяна е направена от аngel на Вто Май 23, 2017 4:22 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Вто Май 23, 2017 4:14 pm
mirosllaw
Регистриран на: 21 Сеп 2011 Мнения: 83 Местожителство: София
Само като допълнение към технологията на Дидо. В долната част на колеца, там където влиза в земята, е хубаво да се пробие една дупка през целия кол и да се сложи нещо напряко - например парче арматурно желязо. Така колът няма да може да се завърти, което с тези табели- ветропоказатели сега е напълно възможно да се случи. Второто е мястото където е пробит и са сложени винтовете - там трябва да се уплътни със силикон или кит за да не влиза вода в самия кол. Също така за всеки размер тръба в складовете за метали се продават пластмасови капачки, които се набиват отгоре върху кола - за да не влиза вода в него. И последно - браво Дидо за инициативата и труда. Темата също си я бива - и мен ме интересува приемлива технология за правене на тебелки.
Вто Май 23, 2017 4:22 pm
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1976
mirosllaw написа:
Само като допълнение към технологията на Дидо. В долната част на колеца, там където влиза в земята, е хубаво да се пробие една дупка през целия кол и да се сложи нещо напряко - например парче арматурно желязо. Така колът няма да може да се завърти, което с тези табели- ветропоказатели сега е напълно възможно да се случи. Второто е мястото където е пробит и са сложени винтовете - там трябва да се уплътни със силикон или кит за да не влиза вода в самия кол. Също така за всеки размер тръба в складовете за метали се продават пластмасови капачки, които се набиват отгоре върху кола - за да не влиза вода в него. И последно - браво Дидо за инициативата и труда. Темата също си я бива - и мен ме интересува приемлива технология за правене на тебелки.
Имам резерви по отношение на затварянето на кола с шапка отгоре. Ще се получи ефекта на автомобила, който ръждясва по-бързо във влажен гараж, отколкото навън на улицата. Ако е затворен колът, вътре се образува конденс от влагата в земята в основата му и ще ръждяса много бързо. Тези пластмасови шапки и някой ще си ги хареса за вкъщи, лесносваляеми са, а и при екстремалните бури и слънце няма да изкарат повече от 1 сезон.
Решението е като старата маркировка по Рила - колът отворен отгоре, и отдолу задължително долният край да не е в циментовата основа, а в малко чакъл. Първо се слага в дупката една - две лопати чакъл, фиксира се колът без да се набива, после още една - две лопати чакъл за загърляне и чак след това се налива циментовият фундамент. По този начин, водата влизаща отгоре при валеж, бързо ще попива в основата и колът ще изсъхва веднага отвътре от вятъра и слънцето.
Ведрине, може да се каже, че експеримента с пластмасовите колци за домати е вече проведен Smile , от две години пробваме 50 кола в градината - за домати и криставици стават, но иначе са слаби. Някои от слънцето ли , що ли се огънаха.
Би ли споделил какви точно са вашите колци (материал, размер и форма на сечението, дебелина на стените, цвят, производител)? Каква част от 50-те се огънаха? Някоя снимка на такъв огънат кол също би била полезна, ако имаш под ръка.
Иначе, податливостта на огъване по принцип не е непременно нежелано качество. Преди няколко години бяха поставени някакви нови маркировъчни колове в ниската част от пътя с. Железница -- Купена на Витоша. Не бяха нито метални, нито дървени. Скоро след това немалка част от тях бяха счупени близо до основата им, не знам вследствие на какви точно въздействия (там се движат и МПС-та, например ...). Ако бяха направени от някакъв по-податлив на огъване материал може би нямаше да се счупят толкова бързо...
Впрочем, освен споменатите по-горе колци за домати, видях и някакви т. нар. "колчета за укрепване", които са с по-малко сечение (22 mm), което при това не е кръгло. Те са направени от друг материал (хлориран поливинилхлорид или CPVC), който е по-устойчив на високи температури и деформации в сравнение с PVC. Имат и още по-ниска цена -- 1.44 лв при същата двуметрова дължина.
Впрочем, имам две останали парчета от водопроводни CPVC тръби със сечения съответно 1/2" и 3/4". Изглеждат много здрави, въпреки че ги ползвам за какво ли не през последните 15 години. По-тънката тръба например напоследък ми служи за мачта на външна GPS антена, която понякога нося закачена на раницата си и преминавам с нея през всякакви препятствия, включително избуяла растителност, клони и т.н. Дебелината на стените им е 2 мм. Трудно е да бъдат счупени с голи ръце, не се огъват особено много и възстановяват първоначалната си форма след (краткотрайно) огъване.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Вто Май 23, 2017 5:33 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6450
mirosllaw написа:
Само като допълнение към технологията на Дидо. В долната част на колеца, там където влиза в земята, е хубаво да се пробие една дупка през целия кол и да се сложи нещо напряко - например парче арматурно желязо. Така колът няма да може да се завърти, което с тези табели- ветропоказатели сега е напълно възможно да се случи. Второто е мястото където е пробит и са сложени винтовете - там трябва да се уплътни със силикон или кит за да не влиза вода в самия кол. Също така за всеки размер тръба в складовете за метали се продават пластмасови капачки, които се набиват отгоре върху кола - за да не влиза вода в него. И последно - браво Дидо за инициативата и труда. Темата също си я бива - и мен ме интересува приемлива технология за правене на тебелки.
Да, напречната пречка беше един от пропуските ми. Нямаше как да го направя при тоя импровизиран график. Помага кола да се захване по-добре за пирамидата натрупани камъни, ако се циментира, а и да не се върти лесно.
Главите на болтовете и гайките ги омазах сочно с боя за да не ръждясват, а и да затрудни потенциалните доброжелатели
Още нещо важно, да се има предвид. Тръбата, която купих, беше чиста - без ръжда. Затова я боядисах директно. Едно обезмасляване с малко коресилин нямаше да е зле - още един пропуск. Ако тръбата има ръжда, добре е да се намаже с преобразувател на ръжда и да се остави 1 денонощие преди боядисването.
За пластмасовите колове.
Идеята е добра, но сякаш ще е по-добре да е плътен материала, не тръба. Кривенето е проблем. Факторът слънце е неясен - дали ще съсипе пластмасата след някоя и друга година.
_________________ Бутам след осмата бира
Вто Май 23, 2017 6:22 pm
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1976
Ведрине , колците са в акция в градината в Старозагорско, а в нета не видях подобна снимка. Аз не бих ги купил, заварих ги на място преди време. Имам предвид освен еластичното огъване, че някои станаха опостоянно криви - като криви краставици. Ще мога да ги снимам след 10 дни. Не са лошо решение за градината, но нямат здравина, крехки са , а не еластични, усеща се че лесно ще се счупят при натиск. Още по-лошо става, ако са в бетонова основа - един ритник / а знаем колко страдат обича да пейки, беседки и др. подобни съоръжения от удари / и ще се счупи веднага в основата.
Най-добро решение би било поцинкована тръба от 3 метра / 50 см ще са в основата/ - тя няма нужда да се боядисва. Лъщенето й ще служи и за ориентир. Никой не мина на изложението Строителна седмица, където бях подготвил да дам 20 големи табели безплатно на интересуващите ги : http://planina.e-psylon.net/viewtopic.php?p=117530#117530
Предлагат и поставяне на светоотразителна лента в горната част на коловете. Малко повече подробности за размери и цветове (син, червен, жълт, черен, оранжев и зелен) са споменати тук:
Надявам се горното да не бъде възприето като някаква форма на реклама, а по-скоро като илюстрация какво правят хората по света. Ясно е, че има и български производители на донейде подобни изделия, които обаче не са непременно специално предвидени за маркировъчни колове. Това всъщност е и една възможност за предприемчиви люде да запълнят тази пазарна ниша у нас...
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Вто Май 23, 2017 7:20 pm
vaskoo
Регистриран на: 21 Апр 2007 Мнения: 1424 Местожителство: София
Да споделя и моя опит по темата - правил съм и съм слагал табели от алуминиева ламарина, рязани в мазето с ел трион и с пробити дупки преди боядисване. После 3-4 слоя блажна боя (бяла или светло жълта) каквато съм имал, после надписи на ръка пак с черна блажна боя, а стрелката на табелата боядисвам с цвета на маркировката. Първите са от 2002 година и не са мръднали още, закачени са на дървета, не на колове.
_________________ Приятелят е човек, който те познава отлично ... и въпреки това те обича
Тръбите за строително скеле са здрави и на добра цена при купуване на употребявани такива. Обработката против корозия след като са преживели някогашно боядисване с последващо ръждясване и замърсяване със строителни материали няма да е много проста операция, но и така неподготвени ще изкарат десетина - двадесет години. В зависимост от условията след поставянето на място.
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница 1, 2, 3, 4, 5Следваща
Страница 1 от 5
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети