Един приятел често споменава, че планината започва от морето. Планинският масив Кандили на о-в Евия, край който поплавахме наскоро, сполучливо онагледява думите му.
Съществуват обосновани предположения, че някога о-в Евия (Евбея) е бил част от континента преди да бъде отделен от него след земетресение. Днес разстоянието между острова и континента при подвижния мост в гр. Халкида е само около 40 метра.
Връх Кандили (1246 м н.в.) не е най-високият на острова, но затова пък се издига впечатляващо стръмно над югозападния му бряг.
В подножието на планината има някакво морско стопанство, което на пръв поглед е достижимо само по вода.
Допадна ни този по-необичаен поглед към Кандили, в августовската морска прохлада.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Допадна ни този по-необичаен поглед към Кандили, в августовската морска прохлада.
А на нас-този-противоположно-от върха Кандили-към морето...
Поздрави!
Вие гледате към "вътрешното море", където плавахме и ние този път, но зад гърба ви в далечината е откритото море. Там по-малко хора се осмеляват да ветроходстват през август.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Сря Авг 23, 2017 10:49 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6454
Кандили е леле-мале, голям красавец и откъм морето!
Как беше минаването през ония теснини, мостове и бързи течения. Изненади, нещо?
Кандили е леле-мале, голям красавец и откъм морето!
Да, наистина, затова и се осмелих да пиша на такива по-скоро морски теми в планинарския форум.
dido написа:
Как беше минаването през ония теснини, мостове и бързи течения. Изненади, нещо?
Има наблюдатели, които следят кога течението отслабва и сменя посоката си и тогава отварят моста, само веднъж през тъмната част от денонощието, когато градския трафик по моста е по-малко интензивен. В нашия случай това се случи около 22:30 ч, но стана дума, че понякога го отварят чак към 3:00 ч сутринта. От северната страна има кейове, край които яхтите застават на борд, а от южната има удобно дъно за котва. По-зрелищно е преминаването на големите кораби, които една идея по-трудно се вписват в 39-те метра ширина на теснината. Предполагам, че главно заради тях гледат течението да е най-слабо, но все пак и за яхтите не е за пренебрегване, тъй като в най-силните му моменти можело да достига до около 7 възела. За автомобили моста е безплатен, но морските съдове плащат такси за преминаване от порядъка между 25 и 50 евро.
Освен всичко останало, това е и местна атракция. На бреговете около вдигнатия мост се струпват хора, под чиито овации минава всяка следваща лодка или кораб, силно осветени от десетки прожектори и от двете страни, които впрочем доста заслепяват и затрудняват навигацията около моста. Корабите надуват сирени преди да тръгнат към теснината (вдигане на котва), а също и при самото ѝ преминаване (може би в отговор на почестите от бреговете).
Попаднах на едно видео от януари 2016 г., в което е документиран инцидент с 74-метровия търговски кораб Олга М в теснината:
Доколкото успявам да преценя, корабът се движи от юг на север при насрещно течение. В крайна сметка нито моста, нито кораба са претърпели значителни щети, но сблъсъка е доста впечатляващ.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети