Здравейте! В последните две-три години с приятели правим преходи из Родопите. Стягаме се и тази година година. Имаме амбицията да направим следния маршрут - начална точка с. Триград, а крайната да е село Храбрино. Ще помоля по-опитните колеги да споделят опита си, като по-специално ни интересува маршрута в часта му от Триград до х. Персенк, тъй като от там нататък го знаем и като терен, и като времетраене. Засега идеята ни е да го направим с 3 или 4 нощувки, като сме маркирали места за спане - хижа Ледницата, хижа Изгрев, хижа Персенк и евентуално хижа Върховръх. Не броим и нощувката в Триград, за да може още първия ден да тръгнем рано. Мислим да го осъществим в средата на лятото, но от сега се опитваме да планираме километража за всеки ден. Ще сме благодарни, ако може да дадете напътствия и предложения.
Чет Фев 08, 2018 5:46 pm
gundu
Регистриран на: 18 Фев 2012 Мнения: 181 Местожителство: София
Идеята си е много добра и изпълнима, обаче както винаги има едно но... планираното време е твърде малко за този чудесен маршрут. Разстоянията са такива, че темпото ще е доста добро и ще пропуснете много голяма част от хубавините на маршрута.
Триград - Ледницата. Профила е: изкачване час-два, слизане до Чаир дере, изкачване към Чамленско (без ходене до Чамла), мощно спускане до Мугла по пряката пътека, за компенсация на спускането бързо изкачване и накрая леко слускане до Ледницата. Това са към 8 часа стегнато ходене.
Ледницата - Изгрев. Профила е: Спускане до Широка лъка (около 800 метра денивелация), изкачване през Кукувица (над 800 м) до билния път, магистрално трасе до Изгрев (леко накъдрено нагоре-надолу) през Мечо гробе. Това са пак над 8 часа стегнато придвижване. Коментар: Така се пропускат всички хубавини на перелишкото било, а те при хубаво време хич не са за пренебрегване.
Изгрев - Персенк. Билен път, по-точно направо магистрала. Стегнато ходене за около 6 часа или малко повече.
Една малка идея: Ако изходната точка е Кестен (има обществен транспорт и удобно място за нощувка), прехода до Чаирски езера е по-лек, приятен и интересен. Има един дребен проблем - от Кестен до Каурчан до лани не беше маркирано, но пък пътя е само един с общо две отклонения вдясно, по които в случая работа нямате и е лесно проследим по описание. Времето за прехода практически не се променя.
Това от мен за днес.
Успех!!!
_________________ ТУРИСТ - ЗДРАВИ КРАКА, ШИРОКА ДУША, РАНИЦА НА ГЪРБА...... И ПРАЗНА ГЛАВА,..
Чет Фев 08, 2018 8:54 pm
vparpulev
Регистриран на: 08 Фев 2018 Мнения: 3
Благодаря за насоките. Ще го мислим още дали да не го увеличим като времетраене. Ходенето не ни плаши, но се хващам за това, че може да се получи само ходене.
Чет Фев 08, 2018 9:32 pm
ivailo.hr
Регистриран на: 22 Мар 2010 Мнения: 1356 Местожителство: София
Тук може да погледнете разстоянието и вертикалния профил по маршрута за всеки от дните. Изчислявано е само по маркирани трасета.
Имам една молба. Обърнете внимание в какво състояние е трасето по маршрута Ви от момента, в който от път премине в пътека след м. Митницата до момента, в който пак се стъпи на път от другата страна (север) на вр. Модър. Минавал съм там през 2012 г. и ми се ще да получа актуална информация за състоянието на маркировката и проходимостта на пътеката от паднали дървета. Става дума за този участък: https://map.bgmountains.org/#map=15/2731040.58/5144368.94/0
Ако имате допълнителни въпроси, питайте.
Успех в начинанието!
Чет Фев 08, 2018 10:00 pm
vparpulev
Регистриран на: 08 Фев 2018 Мнения: 3
Много благодаря за ценната информация. Започва да ми се изяснява картината. Колкото до пътеката. Миналото лято минахме през там, тръгвайки нагоре от с. Лилково до Митницата и от там през пътеката. Беше проходима, ама адски натоварваща в определени моменти . Хората бяха поорязали падналите дървета и само на 2-3 места трябваше да бягаме в страни от пътеката. В началото от пътя като започне пътеката малко проблем има с маркировката и трудно успяхме да я хванем, но след това нямаше зор. Не си спомням точно, но май стигайки до нещо като поляна, мястото, което е малко преди съединяването на двете маркировки до Модър, както е на графиката. Та там май малко се полутахме, но иначе нямаше особени проблеми и успяхме да хванем мак маркировка и от там вече нямаше грижи и излязохме на пътя.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети