Авторите са извършили експеримент с 200 самостоятелно движещи се кадети, чието движение в пресечена местност, включително и по участъци без пътека, е било проследено и записано посредством индивидуални GSPr устройства (Qstarz BT-1300ST Sports Recorder). Експеримента е бил проведен в периода юли-август 2015 г. на територията на "USMA navigation training area". Участвали са 80.5% мъже и 19.5% жени между 17 и 23-годишна възраст. Всеки от участниците е имал задача да открие 7 от общо 36 контролни точки, намиращи се на около 400 m една от друга, в рамките на не повече от 150 минути. Всеки от участниците е имал зададени различно множество контролни точки и самостоятелно е планирал маршрута, по който да ги обиколи. Експеримента е бил проведен в 8 дни. Всички участници са тръгвали от една и съща начална точка на разстояние от 1 до 5 минути един от друг, в рамките на не повече от общо 30 минути за всеки от дните, в които е бил проведен експеримента.
След обработка на получените резултати, авторите са получили матрица с около 130000 записа за всички участници през 10-секундни интервали. Всеки от тези записи съдържа скорост, наклон, и флаг, указващ дали движението е било в участък без пътека. Данните са моделирани със следните 4 експоненциални функции (сътоветно за мъже и жени, при движение с или без пътека):
-- мъже по път/пътека:
-- жени по път/пътека:
-- мъже без път/пътека:
-- жени без път/пътека:
Наклонът (slope) в горните функции е дефиниран като:
Анализът на авторите сочи, че гореспоменатите функции сравнително добре моделират експерименталните им данни, постигайки средна грешка (mean average percent error (MAPE)) от 9%. Добре познатите функции на Naismith и Tobler имат MAPE съответно 15% и 20% върху същите данни. В статията е посочено също, че за 2-часов маршрут, горните функции предсказват продължителността на преминаването му с точност до 10 минути, което е 50% по-добре от функцията на Tobler и 100% по-добре от функцията на Naismith.
Сега остава да се намерят мераклии, които да имплементнат удобна програмка, която въз основа на входни данни със списък от разстояния и наклони на сегменти от маршрут изчисляват очакваното време за преминаването му въз основа на модела на Irmischer. Всъщност, вероятно най-удобно би било тоова да бъде Javascript приложение, което чете GPX файл, позволява да бъде указано дали става дума за мъже или жени, по маршрут с или без пътека, и сетне изчислява и визуализира очакваното време според модела на Irmischer.
Бих искал да поясня също, че, поне на мен, не ми стана съвсем ясно какво точно имат предвид авторите под on-road и off-road. Една възможна интерпретация е разграничение между пътища и пътеки с някаква гладка настилка и всички останали. Друга интерпретация, която съм приел по-горе е с или без път/пътека.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети