...... моля засегнатите да се явят на 22.01.2022 г. на Тошкова чешма, с лифт, коли, пешком или с градския транспорт.
Залявам се със строителството на лифт. Повелителю, само уточнете на вр. Ком или в с. Ябланица, м. Рудешки дол да забия първия дирек?
Първия трябва да е точно на края на асфалтовия път над Литаково, а последния долу от юг . Така възобновяваме директно пътя на коприната
Чет Дек 30, 2021 12:06 am
Entusiast
Регистриран на: 16 Юни 2020 Мнения: 91
kaloyanv написа:
Entusiast написа:
Няма съоръжение - промишлено или транспортно, което да не може да се възстанови или ремонтира.
Има фирми в България, които си изкарват заплатите с това. Една от тях е и фирмата, в която баща ми работи. Реновират стари производствени машини, произвеждат за тях резервни части. Произвеждат от чертеж до краен продукт.
Така че, тезата за невъзможността за ремонт олеква ...
Следващият агрумент би бил че е скъпо. Ами не е скъпо, щом чуждестранните инвеститори купили наши големи соц заводи го правят.
Друго нещо е желанието на хората, които стопанисват съоръженията. Желание и грамотност. Защото те са некомпетентни дебили.
А желанието на Калоянов да няма лифтове честно казано повече напомня на инат на възрастен пенсионер, който влиза във форума, за да храни по-младите. Той явно така се забавлява. Радвам се, че не всеки в този форум е подпийнал заядлив пенсионер като него.
Весели празници на всички! Много здраве и щастие през новата година!
Не е вярно !! Аз много харесвам млади мили душички, които са виждали книга, само в музей на мадам Тюсо Ти влизала ли си в СОЦ завод, да видиш как са ги "възтановили". Да не се окаже че ми говориш за района на Челопеч и рудодобивните
И второ, за да знаеш как се подържа лифт, не само тези книги от музеите трябва да си чела, изискват се и други качества
П.С - сега като се замисля .. Може и да си права. Вие младите се научихте само да се прехвърляте от кълка на кълка. Навсякъде с лифтове и автомобили ... Това на нищо не прилича...
Не е ли да нарамиш торбичката и да походиш три - четири дни, докато стигнеш където трябва ... това нищо не е. Лифтове, шейни, само плашите мечките и ората .
Ходя достатъчно. И бягам понякога.
Дори по повод бягането сме обсъждали тук точно с теб маршрути на Витоша.
Не говоря за района на Челопеч нито за рудодобивните заводи.
Да ме обиждаш, че не съм виждала книга е грозно от твоя страна. Като цяло държанието ти и писанията ти са грозни и обидни.
Така ли очакваш да спечелиш уважението на по-младите? С обиди? Ами няма как да стане.
С коментарите си към мен нарушаваш правилото на добрия тон в този форум. Моля за помощ от страна на администратор.
_________________ И най-лошият ден в планината е по-хубав от най-хубавия ден на работа.
Сря Яну 05, 2022 12:54 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2605
Ако знаех че вие младите, приемата толкова лично хумора, нямаше да пиша. След време "ако доживея още 15-на години" да ги закръгля на 100, ще трябва нищо да не пиша в интернет вече, а да се върна обратно на пишещата машина.
П.С - добре де, щом го приемаш това за обида, извинявам се. Ще гледам да не се повтаря, обаче не обещавам на 100 процента, а засега само на 85
Сря Яну 05, 2022 1:48 pm
Entusiast
Регистриран на: 16 Юни 2020 Мнения: 91
kaloyanv написа:
Ако знаех че вие младите, приемата толкова лично хумора, нямаше да пиша. След време "ако доживея още 15-на години" да ги закръгля на 100, ще трябва нищо да не пиша в интернет вече, а да се върна обратно на пишещата машина.
П.С - добре де, щом го приемаш това за обида, извинявам се. Ще гледам да не се повтаря, обаче не обещавам на 100 процента, а засега само на 85
Добре. Извинен си.
Само за този път
_________________ И най-лошият ден в планината е по-хубав от най-хубавия ден на работа.
Сря Яну 05, 2022 2:18 pm
zlia
Регистриран на: 03 Ное 2014 Мнения: 205
Според мен не ви е голяма разликата. Не го познавам лично, но от изказванията му правя този извод. Ако греша още по-лошо
Сря Яну 05, 2022 3:10 pm
packo packov
Регистриран на: 04 Юли 2013 Мнения: 1267 Местожителство: 144 м денивелация под и на 580 м или 10 мин от Витоша 100
Тез двамата да идват на следващата среща и да стават гаджета
"НАГ издава виза за възстановяване на Драгалевския лифт до Бай Кръстю.
Тази седмица Витоша ски, собственик на лифтови съоръжение на Витоша ще получи виза за възстановяване на Драгалевския лифт от първа станция до Бай Кръстю. Това съобщи главният архитект на София Здравко Здравков."
_________________ И най-лошият ден в планината е по-хубав от най-хубавия ден на работа.
Вто Яну 11, 2022 11:22 pm
Сотиров
Регистриран на: 28 Юли 2008 Мнения: 3360 Местожителство: София
Жив ли ще съм? Дано! Ама някакъв придобит скептицизъм ме кара да се съмнявам... Нещо не виждам как ще се отстранят причините, които 15 години парализираха Драгалевския лифт и 30 години Княжевския. Просто защото не виждам някой да казва "досега не можеше, защото така, а утре ще може, защото няма да е така".
Нещо не виждам как ще се отстранят причините, които 15 години парализираха Драгалевския лифт и 30 години Княжевския.
Драгалевският лифт спря трайно през лятото на 2017 г.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Сря Яну 12, 2022 10:28 am
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1981
Ако позволите, да дам 5 лв. в темата За Драгалевският лифт като ученик ставах по тъмно, за да сме първи на опашката, с дървени ски "Чепеларе 76" . 20 години съм се возил на него, пеша също, лятото колко пъти съм минал под него по пътеката - чет нямам.
Мащабно в България са строени лифтове в Боровец - 1980-1983 година за стартовете на световната купа / Стенмарк , братята Мер и други / това са френски лифтове Помагалски. 2003 година, при изграждането на лифта "гондола" Банско - Бъндеришка поляна и всички лифтове в зоната на Банско, работех в представителство австрийска фирма в БГ, оферирах на строителя на лифтовете в Банско - търговско име на лифта е Допелмайр, част от Карвента груп, механиката и електроника на всички помещения, и впоследствие 3 месеца ръководех на място бригадата за монтаж на механиката и електрониката на всички станции на лифтовете в Банско. Лифтовете в Банско се строяха по следният начин : проектът е австрийски, на Карвента груп. Има много тънки изчисления къде точно да са стълбовете на лифта, какво натоварване носят, бетонът е определена марка - не се произвежда в БГ, а идва от завода на входа на магистралата в Солун, механизмите, които прекарват кабините през стълбовете - са на Карвента. Двигателите на лифта - въжетата ! - кабинките с механизмите им - това е всичко , което прави лифта, си е оригинално Допелмайр. Самите сгради на лифтовете, изкопите , пътищата до тях се правеха от Балканстрой Разлог. С Балканстрой се знаехме много добре, майтапехме се, че ще си вземем преводач за приказки с тях, и за пародия си говорехме помежду си на бански диалект чило рачия, чебапчеа, чепитал , Чепитолия, банчер, счиоре, и подобни простотии постоянно си ръсехме за майтапи с тях. Влизаме в помещенията заедно, нося един нивелир лазерен върху тринога , огромен, тогава се правеха само от "Лайка" , пуска се в тъмното, бележим с тебешир какви ще са разстояния, размери на кутии за електроника, кабелопроводи. След груб строеж - изграждане на помещенията, ни викат в Банско, да монтираме кутиите и елинсталациите. След пълно завършване, 1 месец преди откриване на лифтовете, монтираме и електрониката и пускаме в действие. Ноември заваля кишав сняг и ни качваха не с ратраци, с военни БТР-ри по горните станции.
Отначало имаше 3-4 австрийци в Банско , които постоянно бяха със строителните бригади на Балканстрой и даваха указания как да се правят фундаментите на стълбовете и носещите бетонни фундаменти на двигателите по станциите. Последните 6 месеца, вече надойдоха много австрийци да правят целия монтаж на лифта. Не е малко работа да се монтират десетки тонове двигатели, ролкови механизми, въжа, кабини и какво ли не.
... Драгалевският лифт . Имаше преди време дискусия тук, някои интересни снимки, които са в тази статия : https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.ekonovini.bg%2Fbg%2Fobshtinata-iska-remont-na-65-godishniya-dragalevski-lift%2F&psig=AOvVaw1AoALu3h3ViRFxDEBsrZw7&ust=1642054241622000&source=images&cd=vfe&ved=0CAwQjhxqFwoTCLirxerWq_UCFQAAAAAdAAAAABAD
Има някои неточности в нея. Лифчето в Драгалевци, си е чисто австрийско, построено от фирма "Братя Гирак" . Някой се е заблудил от архивни материали, които естествено в соца да се пише, че е правено в България. Имах снимки да двигателите му с немските табели, но не мога да ги намеря в момента. Вижда се чичкото от Австрия с характерно сиво сако със зелени ревери в първата седалка, който е предполагам от фирмата строител. Няма никакви български части в лифта, освен предполагам грубият строеж на къщичките му. Доставен е от малка австрийска семейна фирма ....някой ще си зададе въпроса как във времената на сталинският военен комунизъм, е станало това : австрийци в България ? До 1955 година, Австрия е също под съветска окупация, от нашата страна на желязната завеса - това си е била братска пролетарска акция, може и да са реквизирали нещо оттам, тъмно минало...
Драгалевтският лифт в момента, на фона на модерните лифтове, е все едно до чисто нов микробус Фолксваген да сложиш малкък стар разбит даже не запорожец, а някаква парна антика от Джеймс Уат. Пърпоретка , най-първобитно изделие - това е Драгалевският лифт. Не се бях качвал в един период от 5-6 години, бях пораснал, качих се и се учудих колко малки и тясни са седалките, едвам се събира нормален човек на тях. Много опасно близо въвви и до пътища. Както е нисък, така е и опасен - няма слизане от него, освен скачане, ако спре. Някои помнят десетките със замръзвнали крайници на Голи връх , когато през 1987 март месец при изненадваща ледена буря и -16 градуса беше спрял и ни напред, ни назад. Това е старовремско съоръженийце, вижте на кадрите долу като се качват, краката им опират земята. Винаги имаше двама работници помагат при качване и двама да посрещат слизащите, защото стават много сакатлъци. 8 допълнителни работници / смятай 10 с разхода отпуски и други / , и то здрави, млади и пъргави, тук дъртуши на минимална заплата пред пенсия да сложиш не става...
По трудният начин ще разберат, че това съоръженийце с ръждясалите си стълбове и допотопни машинки няма как да се въстанови. За същите пари - 13 млн евро, ще опнат гондола от Драгалевци до Голи връх.
България няма капацитет да прави такива съоръжения, това е нормално. По света, лифтове не се ремонтират до безкрай, по-евтино е да се построи чисто нов. Същото е , като с автомобилите - караш, караш, па хвърляш за скраб и взимаш нов. В света два са водещите производители - Допелмайр - Карвента / Банско , както и лифтът на Симеоново - Витошко лале , също амортизиран и за смяна , построен за универсиадата 198...някоя / и Помагалски / Боровец . Помагалски вече са купени от Лайтнер - подобен на Допелмайр концерн в Тирол, тъкмо и са си наблизо . Допелмайр - Карвента според мен са по-добри, по- ергономични, с много голям капацитет за извозване на хора, по-сигурни, по - правилно проектирани, по-изгодна цена, а бе немска манинария. Помагалски, за да не потънат , залагаха рисково на работа при силен вятър. Според лифтаджии, е така .
Лифт на "Brüder Girak" по късно прераснала във фирма Garaventa / Карвента / от онези времена във Виена :
Цитат от събитията : Нашите са гледали и цъкали с езици, докато австрийците са сглабяли с бясно темпо. За такава дейност не е имало специалисти в България
Регистриран на: 28 Юли 2008 Мнения: 3360 Местожителство: София
Хронологчески Ведрин е прав за окончателното спиране. Преди това обаче години наред Драгалевският лифт работеше на прсекулки. Нямам точни данни, но по мои спомени имаше пресекулки по година. В древността работеше всеки ден (при някакъв минимален брой пътници, но не след повече от еди-колко си време). Паузи имаше за периодична профилактика, май беше в понеделник следобед и един ден в месеца или нещо подобно.
Ангел разказва интересни подробности като очевидец и участник. Не мога да се сетя при строежа на кои лифтове бяха използвани хеликоптери за стълбовете, вместо да се прокопава път до всеки от тях. В резултат беше запазена природата. Едва ли някой ще спори, че БМВ-то е за предпочитане пред москвича. Да намерят пари собствениците - да ни возят удобно и приятно! Впрочем, като говорим за безопасността, каква беше тая трагедия миналата година в Италия с 14 загинали? Там допотопен ли беше лифтът? А не съм чул някой да е загинал на Драгалевския. Защо непрекъсато се измества проблемът, не разбирам. Никой не забранява на собственика да подменя какво ще, да опъва нови въжета, да сменя моторите и кабинките. Никой не му забранява дори да дълбае нови стъпки, не е длъжен да използва непременно старите. Единственото табу е просеката. Е, те за нея е борбата! Щото искат нова, неогранчена сеч с нови писти, с рушене на морени и прочие. Ако някой не помни, че вече това се е случвало, след малко ровене в мрежата ще му припомня. Та, с нетърпение чакам модерен лифт и от Драгалевци, и от Княжево!
Сря Яну 12, 2022 1:13 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2605
Голямо напъване, а не разбрахте че всичко е ПИАР. Както казах вече, докато не се разработи смислен план и желание да се изпълни, няма да стане работата Или ако стане пак ще е на четвъртинки и третинки, пак ще има инциденти и тн ..
Ако искате, да ви пратя Седалките на Драгалевския в какво състояние се, да ви пратя и малко зад станция бай-Кръстьо да видите няколко "тоалетни-бараки" вие това ли разбирате , когато искате драгалевския лифт да работи ? Аз го написах съвсем ясно. ТРябва да има различно мислене и в перспектива. Като ще се прави нещо да е както трябва, иначе по-добре да го няма.
Сря Яну 12, 2022 2:11 pm
Сотиров
Регистриран на: 28 Юли 2008 Мнения: 3360 Местожителство: София
Калояне, ти май със себе си разговаряш. Хайде поне не ми приписвай, че искам да запазя изгнилите дъсчици по седалките! Аз искам да има лифт, а ти искаш да има концепция, план, проект, визия и, разбира се, пълен комплект комисии с експерти от поне четири министерства, кметства и НПО. Ами правете ги, бе! Но нещо се прокрадва и нежелание да има лифт, та каруцата съвсем затъна. Когато имаше лифт, на долната станция имаше една култова кръчма, че и руска баня (подозирах някакви съмнителни услуги в тая баня, но не съм се къпал в нея). На "Бай Кръстьо" - три култови заведения с камини и всичко за душата на туриста! На Голи връх - поредното култово заведение за ненаялите се туристи. А сега имаме един гол... Цеко!
Дори във военно време (варианти на) плановете са се осъществявали, но не и днес...
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Сря Яну 12, 2022 3:44 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6465
Сотиров написа:
Единственото табу е просеката. Е, те за нея е борбата! Щото искат нова, неогранчена сеч с нови писти, с рушене на морени и прочие. Ако някой не помни, че вече това се е случвало, след малко ровене в мрежата ще му припомня. Та, с нетърпение чакам модерен лифт и от Драгалевци, и от Княжево!
Що да е табу, Владо?
Каква ни е ползата от идиотиите на Фандъкова да си оправдава управленската импотентност с непоклатимите фундаменти-табу на Княжевския? Табутата точно им дават оправдание на маскарите да не правят нищо...
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Следваща
Страница 6 от 8
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети