Тази късна пролет ходих до сръбския аналог - Sarganska osmica в Мокра гора - западна Сърбия.
Минахме от там на път за Босна. За съжаление изпуснахме влака, а следващата обиколка беше много късно.
Хората са си реставрирали влаковата композиция 2012г. и са превърнали мястото в много красива и приятна атракция:
Трасето е подобно на това от Велинград до Аврамово.
Атмосферата на мястото около гарата беше невероятна. Браво на сърбите и Емир Костурица.
Последната промяна е направена от Ристо Туристо на Пет Окт 09, 2015 8:30 pm; мнението е било променяно общо 4 пъти
Пет Окт 09, 2015 5:26 pm
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1980
Много интересен материал ! За съжаление, нищо не се прави в България за този вид транспорт, а тази дестинация би имала предостатъчно клиенти. Много би се подобрило и екосъстоянието на Рилската долина, ако се направи както в Цермат.....но това няма да стане със сигурност. Качи ли се на кола, българина само с пушка можеш го свали от нея
Сключен е договор с фирма Агромах / които построиха за 3 месеца изоставеният от гръцката Терна участък на магистралата Сандански - Кулата / за реконструкция на пътя Кочериново - Рилски манастир . След като завършат Лот 1 на магистрала Марица след 20 дни , го започват . Инвестицията е мащабна - 30 млн. лева, предполагам ще стане както пътя Симитли - Банско, който бе изграден от същият изпълнител. След 20 дни откриват и магистралният участък до Благоевград. Пътят до подстъпа от запад към Рила става по-безопасен и комфортен, което е развитие в правилната посока.
Пет Окт 09, 2015 7:04 pm
irina
Регистриран на: 16 Сеп 2007 Мнения: 759
Много интересна статия! Имах щастието миналия месец да се повозя по цялото трасе - Черноморски солници-Бургас, с това синьо локомотивче....еееххх..няма такава романтика!
Пет Окт 09, 2015 8:59 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6457
nabludatel50 написа:
Много интересен материал ! За съжаление, нищо не се прави в България за този вид транспорт, а тази дестинация би имала предостатъчно клиенти. Много би се подобрило и екосъстоянието на Рилската долина, ако се направи както в Цермат.....но това няма да стане със сигурност. Качи ли се на кола, българина само с пушка можеш го свали от нея
Сключен е договор с фирма Агромах / които построиха за 3 месеца изоставеният от гръцката Терна участък на магистралата Сандански - Кулата / за реконструкция на пътя Кочериново - Рилски манастир . След като завършат Лот 1 на магистрала Марица след 20 дни , го започват . Инвестицията е мащабна - 30 млн. лева, предполагам ще стане както пътя Симитли - Банско, който бе изграден от същият изпълнител. След 20 дни откриват и магистралният участък до Благоевград. Пътят до подстъпа от запад към Рила става по-безопасен и комфортен, което е развитие в правилната посока.
Това с влакчето наистина може и да проработи, с една начална гара около Кочериново и разбира се крайна при манастира. Спестява доста сукане по завоите.
_________________ Бутам след осмата бира
Пет Окт 09, 2015 10:19 pm
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1980
dido как да стане и кой да го задвижи.....Тази година ходихме да покажа локомотива на влакчето на едни хора, доскоро беше на станция Жабокрек пред ресторанта, имаше и десетина метра релси търсим няма нищо вече...... Всичко е заличено, не можахме да го намерим.
Те и германците искаха да вземат на концесия линията Септември - Добринище и да возят туристи с нея, но не им дадоха от прасешката партия... искат помаците да са прости, бедни и зависими .....хората с готови пари дойдоха да спасят линията, да създадат условия за привличане на туристи и не стана, тук нещо от нулата да се започне как да стане. Ведрин сигурно е наясно с точните параметри на тия далавери.....
Тази година ходихме да покажа локомотива на влакчето на едни хора, доскоро беше на станция Жабокрек пред ресторанта, имаше и десетина метра релси търсим няма нищо вече......
Мисля, че този локомотив в момента е преместен в с. Бараково. Като тръгнеш от Бараково към Пороминово в дясно е
Чет Окт 22, 2015 2:23 pm
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1980
Благодаря, при следващото ни ходене в Средна Рила през Рилският манастир, ще минем да го потърсим и видим, сега и новият магистрален участък измества пътя към манастира оттам.
Точно! От там като влезеш в Бараково караш право напред, преминаваш моста и не на първото кръстовище, а на второто кръстовище в дясно. Преди това има едно борче от дясната страна на пътя. След него завиваш. След като завиеш ще подминеш една бензиностанция с автомивка и малко след това се пада пак в дясната страна.
Точно! От там като влезеш в Бараково караш право напред, преминаваш моста и не на първото кръстовище, а на второто кръстовище в дясно. Преди това има едно борче от дясната страна на пътя. След него завиваш. След като завиеш ще подминеш една бензиностанция с автомивка и малко след това се пада пак в дясната страна.
Т.е. след моста на четвъртата асфалтова дясна отбивка. На нея завиваш, минаваш почти веднага покрай автобусна спирка и продължаваш само направо към Пороминово. Подминаваш въпросната автомивка с бензиностанция /на ок.500м. от кръстовището/ и след нея на ок. 280м. е локомотива. Или общо на ок. 780м. от гореспоменатата четвърта асфалтова дясна отбивка след моста.
Отново благодаря за "намирането" на влакчето. Мислех си че индианците са го набрали някоя нощ. Между другото, имаше обяснение, от стари австрийци го знам но не си го спомням точно - иглолистните дървета се секат в една точна фаза на Луната / имало изпъване на дървесните нишки / и само зимно време - дървото било най-сухо тогава. Това помага и на транспорта по заледени улеи надоле в планината - оттам събиране на купове- оттам пролетта по пълноводните ручеи / може би снимките горе / - оттам влакчето към Рила / Кочериново.
Съб Окт 24, 2015 3:32 pm
Сотиров
Регистриран на: 28 Юли 2008 Мнения: 3360 Местожителство: София
И аз съм "за"!
За съжаление в тази криза, в която е изпаднало БДЖ, едва ли му е до теснолинейката. Трябват други механизми, главно неправителствени с европейски пари. Това е начинът! Преди години, когато Соломон Паси беше министър, се събра група ентусиасти от този район. Железничари, местни функционери, Сашка Васева беше сред тях... Отговори им се, че Министерството на външните работи няма как да финансира подобни инициативи, но може да помогне с "връзки", дипломатическа подкрепа и прочие, ако бъде представен добре обоснован проект. Дотук беше - проект не се роди. Не виждам защо успешно се взимат европейски пари за гледане на коне край Урдините езера, а не могат да се издействат средства за толкова привлекателен туристически обект. И не само. В мотивите могат да се впишат още сума точки: съживяване на местния бизнес, историята, християнството и какво ли още не. Да ме викнат - текстът им е готов! Още повече аз лично съм заинтересуван от почит към прадедите си, освен като турист и радетел за българските старини: мой пра-вуйчо (брат на баба ми) е генерал Антон Ковачев, който като началник на строителните войски пряко е ръководил строежа на теснолинейката до Добринище (в негова чест едната от гарите носи неговото име), теснолинейката до Рилския манастир, та и шосето до Драгалевския манастир (затова днес улицата от площада право нагоре се казва "Ген. Антон Ковачев"). Това е пътят: проект, изработен от общините, неправителствени организации и фондации. Само да не им се напомня, че теснолинейката е била построена основно за свличане на дървен материал! Снимките временно да се скрият!
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3Следваща
Страница 2 от 3
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети