Във морското дело се използват съкращения за да се определя кое плавателно средство какъв тип е .
В тоя случай трябва да се уточни ,че SS Mopang е параход (steamship) т.е. кораб на който горивото са въглища .
Така ,че за разлива на какво течно гориво ,каквото е горивото за MS т.е. motor ship -моторен кораб ,става въпрос .
Във морското дело се използват съкращения за да се определя кое плавателно средство какъв тип е .
В тоя случай трябва да се уточни ,че SS Mopang е параход (steamship) т.е. кораб на който горивото са въглища .
Така ,че за разлива на какво течно гориво ,каквото е горивото за MS т.е. motor ship -моторен кораб ,става въпрос .
баир_будала, съществуват параходи, в които парата се произвежда в котли, подгрявани с течно гориво. Такъв точно е и SS Mopang. Съществуват, впрочем, и такива, в които подгряването на котлите става с ядрени реактори. Такива са, например, повечето самолетоносачи днес.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Пет Сеп 07, 2018 12:43 am
баир_будала
Регистриран на: 22 Сеп 2012 Мнения: 252
Re: Морска терминология
vedrin написа:
Съществуват, впрочем, и такива, в които подгряването на котлите става с ядрени реактори. Такива са, например, повечето самолетоносачи днес.
по скоро при корабите с атомен реактор ,става въпрос за паротурбоход или турбоелектроход ,отколкото за параход в класическия смисъл
Съществуват, впрочем, и такива, в които подгряването на котлите става с ядрени реактори. Такива са, например, повечето самолетоносачи днес.
по скоро при корабите с атомен реактор ,става въпрос за паротурбоход или турбоелектроход ,отколкото за параход в класическия смисъл
Тъй, тъй, същественото, е че не всички параходи са на въглища и в частност твърдението, че, цитирам, "SS Mopang е параход (steamship) т.е. кораб на който горивото са въглища" е логически и фактически неточно.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Пет Сеп 07, 2018 3:52 am
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3145
Re: Морска терминология
vedrin написа:
Съществуват, впрочем, и такива, в които подгряването на котлите става с ядрени реактори. Такива са, например, повечето самолетоносачи днес.
Може ли малко пояснения, ако имаш информация.
Мен по "реакторно дело" едно време са ме учили, че старите станции са двуконтурни, а съвременните триконтурни/уж така падало КПД-то но пък били по-сигурни/, но това са подробности. Нека разгледаме двуконтурна, че е по-проста - първи контур - водата циркулира между реактора и топлоотдаващото към втори контур устройство/това е радиокативна вода и е затворена в контура, без възможност да ходи където и дойде/. На втори контур са вързани топлоприемника от първи и "дюзата", която пръска парата в турбина. При класическия параход би трябвало да няма турбина, а парата директно да попада в машината на Ват. При централите обаче, нямаме парната машина на Ват, а имаме синхронен генератор, който се задвижва механично от турбината. Между другото принципът на централите е инкорпориран и в дизеловите локомотиви - имаме дизелов двигател/ДВГ/, който върти синхронен генератор, който пък захранва двигателя по същество - постояннотоков двигател.
Та въпросът ми е дали знаеш съвременните "атомни" кораби как се движат. Далеч съм от мисълта да се осланят на машината на Ват/инак щяха да пушат и свирят с "бял дим" като преди 100 години/. Предполагам, че контурът на реакторите е вързан с турбина, която върти синхронен генератор, който "дава ток" на постояннотоков двигател, както при дизеловите локомотиви.
Та въпросът ми е дали знаеш съвременните "атомни" кораби как се движат. Далеч съм от мисълта да се осланят на машината на Ват/инак щяха да пушат и свирят с "бял дим" като преди 100 години/. Предполагам, че контурът на реакторите е вързан с турбина, която върти синхронен генератор, който "дава ток" на постояннотоков двигател, както при дизеловите локомотиви.
Американските самолетоносачи от клас "Нимиц" (общо 10, всички на служба), използват по два ядрени реактора, които подгряват вода за производство на пара, която след това има различни приложения. Четири парни турбини (които не са класически парни машини с бутала) с обща мощност 194 MW задвижват валовете на четирите им винта. Пара използват и катапултите, които помагат на самолетите по-бързо да наберат скорост за излитане. Имат и четири аварийни дизел-генератора с обща мощност 8 MW.
По принцип в задвижването на подобни кораби няма особен смисъл от преобразуване на механичната работа в електрическа енергия и сетне обратно в механична работа, тъй като това неминуемо е свързано със загуби. В по-новите им самолетоносачи (например USS Gerald R. Ford) задвижването на винтовете продължава да е директно посредством парните турбини, но част от останалите функции на парата са заменени с електрическо задвижване -- например катапултите за самолетите, асансьорите за въоръжението и др. Корабите от "Нимиц" класа имат 8 парогенератора за производство на електричество с обща мощност 64 MW. За USS Gerald R. Ford казват, че електрическата мощност е достигнала 160 MW.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Пет Сеп 07, 2018 11:52 am
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6499
Re: Морска терминология
vedrin написа:
vladofff написа:
Та въпросът ми е дали знаеш съвременните "атомни" кораби как се движат. Далеч съм от мисълта да се осланят на машината на Ват/инак щяха да пушат и свирят с "бял дим" като преди 100 години/. Предполагам, че контурът на реакторите е вързан с турбина, която върти синхронен генератор, който "дава ток" на постояннотоков двигател, както при дизеловите локомотиви.
Американските самолетоносачи от клас "Нимиц" (общо 10, всички на служба), използват по два ядрени реактора, които подгряват вода за производство на пара, която след това има различни приложения. Четири парни турбини (които не са класически парни машини с бутала) с обща мощност 194 MW задвижват валовете на четирите им винта. Пара използват и катапултите, които помагат на самолетите по-бързо да наберат скорост за излитане. Имат и четири аварийни дизел-генератора с обща мощност 8 MW.
По принцип в задвижването на подобни кораби няма особен смисъл от преобразуване на механичната работа в електрическа енергия и сетне обратно в механична работа, тъй като това неминуемо е свързано със загуби. В по-новите им самолетоносачи (например USS Gerald R. Ford) задвижването на винтовете продължава да е директно посредством парните турбини, но част от останалите функции на парата са заменени с електрическо задвижване -- например катапултите за самолетите, асансьорите за въоръжението и др. Корабите от "Нимиц" класа имат 8 парогенератора за производство на електричество с обща мощност 64 MW. За USS Gerald R. Ford казват, че електрическата мощност е достигнала 160 MW.
Извършени са 40% от дейностите по източване на нефтени продукти от потъналия през 1921 г. кораб „Мопанг“. Това заяви изпълнителният директор на ИА „Морска администрация“ к.д.п. Живко Петров пред журналисти във връзка с приключването на работата за този сезон. Той обяви още, че дейностите ще бъдат възобновени през пролетта при подходящи метеорологични условия.
Кап. Петров представи резултатите до този момент като посочи, че разплатените средства до сега са 687 405 лева, фактурираните са в размер на 1 098 000 лева, които възлизат на около 40 % от отпуснатия бюджет от 2,5 млн. лева.
По отношение на физическото изпълнение той обобщи, че до приключване на работите за сезона са източени 400 кубика нефтоводна смес като под вода е работено 24 дни, подготовката и мобилизацията на екипите преди фактическите дейности е била 5 дни. По първоначални разчети и по договор са предвидени 64 дена за цялостното източване на резервоарите.
„Веднага щом метеорологичните условия позволяват да бъдат подновени дейностите ще продължи източването, като усилията на екипите са насочени това да стане преди началото на активния туристически сезон 2019 г.“, каза в заключение кап. Живко Петров.
На въпроси от журналисти дали на дъното на Черно море лежат още подобни кораби, той отговори, че има предположения за такива като за следващата година е планирано обследване на потъналия през Втората световна война кораб „Родина“. Кап. Петров уточни, че в цяла Европа има потънали кораби именно от този исторически период и те са предизвикателства за много държави, тъй като след 70-80 г. под вода започват да ерозират в голяма степен и създават предпоставки от ситуации като тази, която наблюдавахме при кораба „Мопанг“.
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2
Страница 2 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети