Гледах и аз новините, и да, това са линейки, които могат да летят. Могат и да кацат Гледайки положително на нещата - това е по-добро от настоящото положение. А в сферата на положителното пожелателно мислене - за в бъдеще могат да оборудват 1-2 машини с техника и хора за SAR...
Вто Яну 16, 2024 10:01 am
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2602
Продължава да се разпространява хаотична и неточна информация, единия ден се казва едно, след една седмица друго.
Доставката на първия медицински хеликоптер се бави, машината още се тествала
Цитат:
Първият хеликоптер за целите на спешната помощ по въздух, произведен от италианската компания "Леонардо", не е пристигнал до 15 януари, както министърът на транспорта беше обещал, защото компанията е поискала да направи допълнителни тестове на машината. Това отговориха от Министерството на транспорта на въпроси на "Дневник" каква е причината за забавянето на доставката.
По уверенията на министъра на транспорта Георги Гвоздейков в началото на декември 2023 г., медицинският хеликоптер трябваше да е пристигнал от Италия до 15 януари.
"Прелитането на хеликоптера не беше осъществено в посочения през октомври 2023 г. от "Леонардо" период (при посещението на Гвоздейков в завода в Италия беше коментирана датата 15 януари) заради желание от страна на компанията да направи още допълнителни тестове на летателното средство. През следващата седмица екип от България заминава за Италия за окончателното приемане на машината", отбелязват от транспортното министерство и допълват, че хеликоптерът се очаква да прелети до България в края на този месец.
В отговор на въпроса кога се очаква хеликоптерът реално да започне да се използва за оказване на спешна помощ от ведомството уточниха, че в рамките на февруари се очаква да бъде лицензиран авиационният оператор "България Хели Мед Сървиз", след което той може да започне своята дейност.
Първият медицински хеликоптер ще бъде доставен на 15 януари, обяви транспортният министър
Първият медицински хеликоптер ще бъде доставен на 15 януари, обяви транспортният министър
Служебното правителство, управлявало преди сегашното, и по-конкретно тогавашният здравен министър Асен Меджидиев се заричаше, че първият медицински хеликоптер ще пристигне до 15 декември 2023 г. През август миналата година това беше потвърдено и от премиера Николай Денков, а по-късно и от Гвоздейков, но обещанието им не беше спазено.
В началото на декември 2023 г. Гвоздейков каза, че вторият хеликоптер се очаквал през юни, а останалите четири ще пристигат поетапно до 2026 г., както отдавна е известно. Заделени са средства и за покупката на още два хеликоптера, с което те да станат общо осем.
В края на ноември правителството дофинансира проекта с 3.1 млн. лева, тъй като първият произведен хеликоптер е платен по оперативна програма "Региони в растеж", която приключва 2023 г. Тъй като тя е строго фиксирана, а производството на хеликоптера беше оскъпено с малко над 3 млн. лева, от Министерския съвет беше взето решение за дофинансиране, уточни тогава Гвоздейков.
Междувременно вече е обучен и сертифициран първият екип от шестима пилоти. На 20 декември 2023 г. премиерът връчи свидетелствата за летателна правоспособност (бревети) на пилотите. Гвоздейков преди е казвал, че трябва да бъдат обучени поне 20 пилоти.
Чет Яну 18, 2024 8:19 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2602
Това което аз не разбирам е че първо се каза, че хеликоптерите са готови, но заради нашите служби, които са искали различна боя, се забавя доставката. А пък сега се оказа че не е заради нашите, а че производителя се бави. Не знам какво да кажа ...
Чет Яну 18, 2024 8:22 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2602
Много дезинформация се получава, говори се едно прави се друго. Както знаем и от преди написаното, тези хеликоптери доколкото и бяха казвали са без лебедки и май на тези модели не можело да се слага и така го бяха и казали че ще са без лебедки и няма да са за планинско спасяване...
Сега това нещо се е променило и казват че другите ще бъдат с лебедки, демек ще са за планинско спасяване. Не мога да разбера откъде идва цялата тази дезионформация и какъв е смисъла от цялата работа ... Дали ги притеснява това, че няма кадри за планинското спасяване ли що е .. Май само Виктор Варошкин от българите е сертифициран международно и дали имаше още един човек, относно тази дейност ... Ето и цитат от сайта, по този въпрос
Първият медицински хеликоптер, който България получи през миналата седмица, няма да може да се използва за планинско спасяване заради липсата на лебедка, но следващите ще бъдат снабдени с такава. Това каза пред бТВ Димчо Добрев, който е шеф на държавното дружество "България Хели Мед Сървиз".
Компанията беше създадена, за да оперира медицинските хеликоптери, които България купи с пари на ЕС. Димчо Добрев обясни че планинското спасяване към момента не влиза в системата за спешна медицинска помощ - HEMS.
С промяна на европейския регламент от месец май тази година част от планинската дейност и спасителните операции ще могат да се изпълняват в системата HEMS.
"България Хели Мед Сървиз" има готовност за изпълнение на тези операции", каза Добрев.
Медицинският хеликоптер щe позволява реакция в рамките на един час за оказване на помощ на нуждаещите се и транспортирането им до болница. Хеликоптерите с лебедки трябва да пристигнат в България през лятото.
"Случаите, в които ще бъде вдиган хеликоптерът, ще бъдат определени съгласно медицинските стандарти за спешна помощ. След като те вземат решение по съответния протокол, протича информацията до оператора "България Хели Мед Сървиз", който вдига хеликоптера, транспортира медицинския екип на място, оказва се помощ на пациента, той се натоварва, транспортира се в болница и хеликоптерът се връща в базата", обясни Добрев.
"Преди пристигането на втория и третия хеликоптер, които ще имат лебедка, ще има общо шест оператора (пилота), които ще преминат обучение за работа с лебедка. Това е специализиран вид подготовка. След това ще може да се оказва помощ по въздуха с пускането на лебедка със спасител или вдигането на пострадал от мястото на събитието", каза Добрев.
България очаква до края на 2026 г. да бъдат доставени всички 8 медицински хеликоптера, купени от италианската компания “Леонардо“.
Пон Фев 05, 2024 11:08 am
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6465
Напълно е възможно да не е чут гласа на ключови участници в това дело, примерно на ПСС.
Едва ли са пропуснали монтажа на лебедка нарочно, за да спестяват пари. Тя би била ценна не само при спасяване в планински условия, но и в други - примерно на море, помощ за хора под развалини и т.н.
Ясно е също, че за да станат добре смазан механизъм машината и хората, е нужно немалко време.
Пропуснах да кажа:
БРАВО! Най-сетне нещата се задвижиха в правилна посока
_________________ Бутам след осмата бира
Пон Фев 05, 2024 12:53 pm
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2602
Аз обаче все още не мога да си отговоря на следния въпрос, след като се изливат толкова милиони, как мислят да се случат нещата в спешните центрове. ..
Аз когато съм ходил в умбал Света Анна, винаги е претъпкано и няма места, в пирогов е същата работа. Линейки няма, персонал за първа помощ няма ... Аз като постъпих в спешното, бях в коридора известно време и после едвам ме бутнаха някъде и това там е всеки ден .
Просто не ми го побира главата, как ще има спешна помощ по въздух, при положение че по земя липсва. Няма кадри, няма лекари, няма персонал ...
Някой може ли да ми обясни ? Специално за света анна спешните случаи, особено вечерта, ходят и звънят по телефони да сформират екипи и те се бавят с часове наред, ама предполагам вие тези работи не ги знаете. ..
Нито един проблем от хилядите не е решен, затова че както има една поговорка "На гол тумбак, чифте пищови" ....
А да, те днес даваха и някакъв репортаж, дето чака хеликоптера с носилка на колела, да не говорим че първо нямат достатъчно такива по болниците и второ са на по 50-60 години супер големи и допотопни. ...
България е на 19-то място в света по брой лекари на глава от населението. На първо място е Катар, следван от Монако, Куба, Гърция, Сан Марино, Испания, Австрия, Русия, Норвегия, Грузия, Литва, Португалия, Швейцария, Андора, Швеция, Беларус, Нидерландия, и Германия. У нас лекарите са средно 38.7 на 10000, а в Германия -- 38.9. Друг е въпроса какви специалисти са тези лекари, колко са отдадени на призванието си, както и доколко добре е организирана медицинската помощ у нас...
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Но какво от това ? Да вземем тогава да погледнем и съотношението на хората работещи в администрацията. .. Във всеки случай, никой не го топли бройката която я пишат дали в уики или където и да е било ...
Пон Фев 05, 2024 6:24 pm
korso
Регистриран на: 27 Апр 2016 Мнения: 3
kaloyanv написа:
Аз обаче все още не мога да си отговоря на следния въпрос, след като се изливат толкова милиони, как мислят да се случат нещата в спешните центрове. ..
Аз когато съм ходил в умбал Света Анна, винаги е претъпкано и няма места, в пирогов е същата работа. Линейки няма, персонал за първа помощ няма ... Аз като постъпих в спешното, бях в коридора известно време и после едвам ме бутнаха някъде и това там е всеки ден .
Просто не ми го побира главата, как ще има спешна помощ по въздух, при положение че по земя липсва. Няма кадри, няма лекари, няма персонал ...
Някой може ли да ми обясни ? Специално за света анна спешните случаи, особено вечерта, ходят и звънят по телефони да сформират екипи и те се бавят с часове наред, ама предполагам вие тези работи не ги знаете. ..
Нито един проблем от хилядите не е решен, затова че както има една поговорка "На гол тумбак, чифте пищови" ....
А да, те днес даваха и някакъв репортаж, дето чака хеликоптера с носилка на колела, да не говорим че първо нямат достатъчно такива по болниците и второ са на по 50-60 години супер големи и допотопни. ...
Приоритет когато линейка влезне в Света Анна същото ще е с хеликоптера.
Пон Фев 05, 2024 10:44 pm
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 3379 Местожителство: Кюстендил; София, кв. „Овча купел"
Две нощи на 3205 м височина: Спасиха
алпинисти, блокирани под най-високия
връх в Австрия
Тази сутрин хеликоптер, разполагащ с лебедка, най-накрая е успял да
ги евакуира
Снимка: iStock
Публикувано в 14:59 ч. 06.02.2024 г.
Двама чешки алпинисти са спасени днес от подножието на най-високия планински връх в Австрия. Те са прекарали две нощи в заслон, тъй като силният вятър не е позволил на хеликоптерите да достигнат до тях, предаде Асошиейтед прес.
Двамата мъже, които са на 25 и 39 години, съобщили на властите в неделя вечер, че са пострадали при срутване на скална маса по северната стена на планинския връх Гросглокнер (3798 м.), част от планинската верига на Алпите. Те са успели да стигнат до "Глокнер-бивак", малък заслон на 3205 метра надморска височина.
В неделя вечерта властите не са успели да се свържат с тях заради силния вятър, а вчера отново са били възпрепятствани от силните пориви, предава БТА.
Тази сутрин хеликоптер, разполагащ с лебедка, най-накрая е успял да ги евакуира и те са били откарани в болница в град Линц.
Все още обаче няма информация за това колко сериозно са пострадали двамата алпинисти.
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Вто Фев 06, 2024 9:15 pm
packo packov
Регистриран на: 04 Юли 2013 Мнения: 1267 Местожителство: 144 м денивелация под и на 580 м или 10 мин от Витоша 100
Много прецизно кацна хеликоптера, ама къде е еуфорията, все пак "Полетът от Банско до София е изпълнен за 28 минути, а на борда летя един от нашите пилоти Огнян Янков." А около минута нямаше никой около кацащия хеликоптер.
Медицинският ни хеликоптер се оказа без черна кутия
Вратата му не се затваря и още куп технически проблеми са установени по машината
07 Март 2024Обновена
БГНЕС
Този хеликоптер бе посрещнат два пъти - веднъж полуофициално и веднъж най-тържествено. Три дни след тържествата дойде ред и на проблемите.
Въпреки две тържествени посрещания и куп командировки до базата на производителя, първият ни медицински хеликоптер се оказа с куп технически проблеми, при това доста сериозни, съобщи тази вечер bTV.
Хеликоптерът е без черна кутия, с проблеми по вратите, лоши уплътнения, неработещо отопление и др., става ясно от показано в ефира писмо от дружеството "България Хели Мед Сървиз" до министрите на здравеопазването и на транспорта. Писмото описва резултатите от повторна проверка на хеликоптера в производствената база в Италия след техническото му приемане. Тя е извършена непосредствено преди пристигането на хеликоптера в България.
Проверката на нашите експерти установява седем проблема:
- не е инсталиран и сертифициран CVFDR, система, популярна като черна кутия;
- лявата пътническа врата има проблем с механизма за отваряне и затваряне;
- системата за кондициониране на въздуха в кабинета не работи в режим "отопление";
- уплътненията на пилотските врати не са монтирани качествено - има отлепвания;
- не са монтирани халки за укрепване на багажа в багажното отделение;
- има дефекти по лакобояджийското покритие.
Министърът на транспорта Георги Гвоздейков скандално неглижира тези проблеми, когато авторите на тв разследването го засичат на публично събитие. „Това не е доклад, това е приемо-предавателен протокол, при който са констатирани съответно някакви недостатъци, които, естествено, са отстранени към момента“, твърди той.
„Процедурите по сертификацията и на неговата летателна годност тръгват, след като той стане български. Така че тук закъснението е затова, че хеликоптерът е закъснял. Иначе, хеликоптерът е напълно технически изправен и оборудван“, обяснява и Димчо Добрев, изпълнителен директор на "България Хели Мед Сървиз" ЕАД. Според него, черната кутия била опция и нищо не пречело хеликоптерът да лети без нея.
Експерти заявиха пред телевизията, че напротив - в протокола няма нито една маловажна забележка. „В никакъв случай това не са дребни неща, в никакъв случай. Тук имаме въздухоплавателно средство. Ако тази врата не се заключва, не се затваря и летим с 300 км в час - несериозно ли е?“, попита полковник Валентин Киров, доцент във Висшето военновъздушно училище. „Лично аз не бих приел за нормално да експлоатираме вертолет, който ще лети и трябва да е готов за полети денонощно, във всякакви метрологични условия, във всякакви часови интервали - да лети без CVFDR. Аз лично не приемам това за нормално, но всичко зависи от това какъв договор е подписан“, посочва доц. Киров.
По-рано днес "Сега" също зададе въпроси на министерството на транспорта за установените нередности по хеликоптера. Оттам обаче не са отговорили нито на bTV, както и на "Сега". От министерството на здравеопазването пък прехвърлят въпросите към колегите си с аргумента, че регистрацията и лицензирането на хеликоптера е в компетенциите на транспортното ведомство.
Разкритията идват в крайно неудобен момент - медицинският хеликоптер е нареден сред големите постижения на деветте месеца на кабинета "Денков". Проблемите са учудващи на фона на честите посещения в базата на производителя - италианската фирма Leonardo S.p. A и още по-честите съобщения на транспортното министерство, които следяха всяка стъпка от историческото производство.
Това не е първото разочарование от хеликоптера, който дава начало на спешната помощ по въздух у нас. Малко след идването му се разбра, че той няма да може да се ползва за планинско спасяване.
Въпреки проблемите, от фирмата оператор уверяват, че ще видим хеликоптера да лети още следващата седмица. Добрев твърди, че италианците са отстранили всички проблеми без един - черната кутия. Въпреки че уж не била толкова наложителна, тя все пак е поръчана, но софтуерът й ще се лицензира до края на март.
Утре сутрин bTV ще излъчат цялото си разследване по случая.
Пет Мар 08, 2024 8:38 am
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2602
Голямо надлъгване пада .... Нали казаха че ще ги снабдяват допълнително с лебедки, за да става за планинско спасяване ... Някой лъже, но кой е той. Кога ще се разбере кой лъже и защо, ето това искам да знам
До колкото видях от документацията по поръчката има някакво оборудване, което ще видим дали ще дойде, в крайна сметка, с някой от следващите въртолети, че нали око да види, ръка да пипне... За мен притеснителното е, че дори и да има оборудване за SAR, трябва да има и хора обучени за тази работа, а изглежда като да не се работи в тази посока. Според мен, това е причината да се говорят глупости от „отговорните“ хора.
Две клипчета:
Авиошоу Е372 - Първият от новите медицински хеликоптери е вече в България - https://www.youtube.com/watch?v=m7znLt508Pw
и Авиошоу E373 - Въздушната линейка Leonardo AW-109 Trekker отблизо - https://www.youtube.com/watch?v=I8IxakN3lAw
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3 ... , 9, 10, 11Следваща
Страница 10 от 11
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети