- спрете сървиса на Фейсбук (през менюто Мениджър на приложения) или дори деинсталирайте целия Фейсбук клиент. Той "яде" памет за 10 едновременно работещи приложения. В зависимост от версията Андроид, Фейсбук клиента може да ви открадне от 65MB до 170 MB от RAM паметта, независимо дали го ползвате или не.
- работете в "самолетен режим". При него всички сървиси (явни и скрити) ползващи радио комуникация "заспиват" и консумацията от батерията рязко намалява.
По този начин, когато ходя на преходи, с включен цял ден GPS и постоянно активни приложения Osmand и Oruxmap, като Oruxmap създава трак, разхода на батерия е 15-18% само. В Osmand ползвам карта CycleMap, заради навигацията и отлично представените терени с изолинии за цяла България, а в Oruxmap използвам карти BGMountains и BGtopoVJ 2.3Gb. Понякога ми се налага да ползвам две карти насложени една върху друга, заради което препоръчвам работа с Osmand, който притежава тази функционалност. Примерно наслагвам върху BGtopoVJ картата, която съдържа информация за стари черни пътища с някоя друга карта съдържаща нови пътеки, точки и информация.
(Андроид 4.2.2, 1GB RAM)
_________________ Важен е Пътят, Целта просто е крайната точка от него!
Сря Юли 01, 2015 9:05 am
urban
Регистриран на: 17 Юни 2014 Мнения: 98
Re: ОruxMaps на sd карта
fena73 написа:
icpart написа:
С коя версия на Андроид си. Ако си с Андроид 4.4 то там има забрана на всички приложения да записват на външната SD карта. Не знам дали това в случая може да окаже влияние особено че в случая не записваш а четеш от външната памет. Лошото че в момента на моя телефон съм премахнал всякакви рестрикции на СД картата и няма как да тествам това още повече че съм вече с Андроид 5.0. Но и при него е подобен случая. Най-лесно това се оправя ако ти е рутнат телефона.
Пък ако решиш да си рутнеш телефона има едно приложение Link2Sd точно което може да премести цялото приложение на външната СД карта. То е особено полезно за тези телефони с малко достъпна памет.
с 4.2.2 съм.Не става и по двата начина които ми птрдложиха Insight и Rincewind
Ако преместя приложението уж показва че е на сд картата а няма папка с файловете-mapfiles и т.н. Изобщо няма папка оруксмапс на картата
Ако пък се опитам да задам пътя към папката която създавам не иска да го запомни...аве ше се отказвам май
Фена, с този проблем съм се сблъсквал и аз и за сега не съм открил решение. Преди време Ведрин също се опита да ми помогне доста по проблема, но не успяхме да го решим. Въпреки, че в Oruxmap има меню, където може да посочиш къде се намират картите, практически ако искаш да посочиш директория в SD картата, няма да бъде прието в настройките. Компромисния изход е следния: Създаваш директория за картите в SD паметта, копираш ги там и ги ползваш, като че ги вадиш от контейнер. Примерно, ако искаш да ползваш на Ведрин BGtopoVJ картата, която е голяма 2.3GB, преди преход, копираш картата в паметта на телефона, в съответната директория за карти на Oruxmap. Преди това трябва да си освободил достатъчно място в паметта на телефона иначе той рязко ще си забави работата. След прехода, когато се върнеш, изтриваш картата от паметта на телефона и тя остава само в "контейнера" (директорията) в SD паметта, за следващо ползване. Това е компромис, но върши работа. При Андроид 4.4.2 и 4.4.4 този проблем с Oruxmap го няма.
_________________ Важен е Пътят, Целта просто е крайната точка от него!
Сря Юли 01, 2015 9:17 am
Lyubomir
Регистриран на: 04 Окт 2015 Мнения: 17 Местожителство: София, България
Lyubomir написа:
Здравейте,
не знам дали питането ми е много много за тук, но ще пробвам да потърся мнения и съвети.
Тъй като е доста сложно да се намери употребяван до 150тина лв. Garmin GPSMap CS60x, реших да пробвам с бюджетен заместител.
Единствените варианти, за които се сещам са Garmin Nuvi и стар смартфон (Nokia Е серия със Symbian или Xperia с Android)
1. По-старите Nuvi-та изглеждат добре, предлагат до четири часа батерия, което предполага, че става за едно и двудневни преходи, а ако хижата е електрифицирана може и докато се нощува да се ползва за да се зареди за следващия ден;
2. Смартфоните от друга страна освен GPS-а, предлагат и бърза връзка в случай на екстремни ситуации.
Голям въпрос е, че не знам обикновено колко издържат батерията докато им се ползва GPS-а и най-вече дали са им силни приемниците (т.е. могат да пробият през облаците, в случай на есенно-дъждовен сезон). Голямо предимство на тези телефони е, че струват доста евтино и дори и да го загуби човек или счупи, винаги може да си купи друг и няма да го е толкова яд, колкото примерно, ако счупи или загуби Garmin-ски GPS приемник.
Въпросът ми е, става ли това нещо за туристически преходи или не?
И какво бихте ме посъветвали вие?
Здравейте, измествам си запитването тук, както правилно ме насочиха.
Моля, прочетете цитираното мнения, както и добавеното от долу.
За момента съм се спрял на Nokia E71 или Sony Xperia Tipo, като по-бюджетни решения.
Ще се използва изцяло за такива неща. Нито ще говоря по него, нито ще пиша SMS-и, нито ще сърфирам.
Търся мнения, относно това колко време му кара батерията на това чудо пуснато да рутира по зададен маршрут?
В темата срещнах мнения, че в офлайн режим (или т.нар. "самолетен" в андроид) можел да изкара над три дена.
Търся мнения, относно това колко време му кара батерията на това чудо пуснато да рутира по зададен маршрут?
GPS приемника обикновено харчи доста енергия, а постоянно включен екран би ускорил изтощаването на батерията на телефона. Начините да бъде заобиколен проблема са няколко:
1) избирате телефон с по-дълъг живот на батерията (едно сравнение на различни модели по този показател има тук);
2) избирате телефон със сменяема батерия и си носите резервни;
3) носите си устройство за дозареждане на телефона (т.нар. power bank);
4) ако ползвате телефона в лек автомобил го включвате към захранване от колата;
5) включвате телефона и GPS приемника му само от време на време при нужда;
Добре е да имате предвид също че при ниски температури използваните в телефоните батерии губят капацитета си доста по-бързо от обичайното.
Аз прилагам понякога четвъртия и петия метод със Sony Xperia z1 compact в самолетен режим. Когато съм в планината нося също eTrex30 или 60Csx като основно средство за ориентиране и записване на следи. Телефоните с техните по-големи екрани и по-гъвкав софтуер са удобни най-вече за прелистване и разглеждане на картата в по-широк периметър. Боравенето обаче с touch screen при дъжд, мъгла, снеговалеж, студ, точно когато най-вече има нужда от средство за навигация, е неудобно, а понякога и невъзможно.
Пет Окт 09, 2015 9:45 pm
Lyubomir
Регистриран на: 04 Окт 2015 Мнения: 17 Местожителство: София, България
Здравей Ведрине,
Благодарности за мнението.
Поглеждайки от Android-ска гледна точка, мислех да заложа на Xperia Tipo (на мен ми трябва да ме навигира само когато имам съмнения, че съм объркал пътя), не търся толкова водо и удароустойчивост.
Като за всеки случай мисля да си пазя основния телефон (Xperia M2) за комуникация, ако се наложи, а другият да го използвам да ме навигира.
Хубавото на Android телефоните е, че предоставят купища полезен софтуер за всеки планинар, за разлика от Symbian-ните, които вече малко или много са out-dated.
Ако наистина, например, може да изкара един ден в "самолетен" режим с пусната навигация, ще е доста добре, но това предполагам, че най-лесно би се разбрало ако го купя и го тествам.
_________________ С уважение,
Любомир.
Съб Окт 10, 2015 7:02 pm
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 874
Lyubomir написа:
Ако наистина, например, може да изкара един ден в "самолетен" режим с пусната навигация, ще е доста добре, но това предполагам, че най-лесно би се разбрало ако го купя и го тествам.
Мога да кажа само добри думи за Motorola Moto E (2014), т. е. първото поколение на модела, с процесор Snapdragon 200. Ползвам го в планината просто като GPS - без СИМ карта и в самолетен режим. В режим на записване на трак с Оруксмапс, държане в джоба с угасен дисплей и хвърляне чат-пат поглед към местоположението и картата в по-"завързани" ситуации батерията на телефончето (1950 mAh) пада от 100 на 90% за нормален дневен преход от около 8-9 часа.
Телефонът струваше смешните 149 лева към края на производствения си живот, т. е. преди да бъде заменен от следващото поколение.
При подобен начин на ползване, но и със правене на петдесетина снимки по време на прехода, батерията (2220 mAh) на Nokia Lumia 735 губи около 20% заряд за същото време. Без снимането загубата на заряд е под 10%.
Така че батериите на телефоните днес (ако се ползват само като GPS устройства) имат поне седмица живот в планината. Пробвал съм Нокията и с всички включени функции (активна SIM, включени мобилни данни, снимане, записване на трак, някой и друг телфонен разговор) - дву-тридневен преход не е проблем и при този начин на ползване.
Здравейте! До два дни планирам да си сменя телефончето и това което съм си зарекъл, видях че поддържа и GLONASS. Може ли някой да каже приблизително доколко това би подобрило позиционирането в местата с лоша видимост към небето - гори, дерета ...? И може ли приемника едновременно да приема сигналите на двете системи? И доколко третият играч BDS има почва у нас?
Здравейте! До два дни планирам да си сменя телефончето и това което съм си зарекъл, видях че поддържа и GLONASS. Може ли някой да каже приблизително доколко това би подобрило позиционирането в местата с лоша видимост към небето - гори, дерета ...? И може ли приемника едновременно да приема сигналите на двете системи? И доколко третият играч BDS има почва у нас?
Наличието на повече спътници (вкл. от различни системи) помага, но не отстранява всички затруднения. При смартфоните най-слабото място е малката антена, при това разположена в съседство с други елементи, които биха могли да внасят смущения. Поради това е съществено как ще бъде носено устройството. По-добре е антената да бъде разположена високо (например в джоб на шапка или върху капака на раницата). Ако намерите телефон с вход за външна GPS/ГЛОНАСС антена това би бил още по-добър вариант, но не знам дали съществуват такива модели. Някои опитват да решат този проблем като използват външен GPS/ГЛОНАСС приемник (с по-добра антена), който се свързва с телефона през Bluetooth. Това обаче е по-неудобна за ползване комбинация, а и тя обикновено е по-енергоемка. По принцип външната антена подобрява точността на всеки приемник, не само на смартфоните. Например някои от моделите на Garmin имат вход за външна антена. От известно време експериментирам с такава, монтирана на саморъчно направена мачта, която нося в раницата си. Има известно подобрение на точността на събираните по този начин данни.
BeiDou/Compass все още нямат покритие в Европа.
Сря Фев 10, 2016 10:33 pm
wanderer142
Регистриран на: 10 Май 2014 Мнения: 539
Благодаря! При навигация по принцип изключвам всичко останало и нося телефона във висок джоб. Видях, че руските сателити с малко преобладават и за това се надявам, с новото устройство да съм малко по-познаваем.
Голям зор с тия телефонни навигации-когато си искат тръгватведнъж захапват за минутка а друг път-в колата повече от 3 часа не можа да се осефери...!Не знам дали проблемът с локализирането е в телефона(конкретния), но не ми се вярва защото втория път два телефона не успяха да си съберат спътниците в продължение на повече от час-единственото общо между двата случая беше че имаше плътна ниска облачност-ма то точно тогава ми трябва-при ясно време-кел файда- както се казва на чист българси Отначало грешката беше в мен-не знаех че устройството спира да търси спътници при изключване да дисплея но после вече или пускам пътната навигация(която поддържа дисплея светнат)докато се намери или с орукса,като не му давам да загасне....резултатът-мотане из мъгливи гори и пристигане НЕ там за където съм тръгнал
п.п.тази грешка вече никога-Гарминчето да стои вкъщи под леглото а аз да се блъскам незнайно къде без път и пътека!
Пон Мар 14, 2016 11:14 am
nickkal
Регистриран на: 15 Фев 2012 Мнения: 182
След подобни проблеми си инсталирах едно приложение GPS Test. Не знам защо, но с него локализира много по-бързо. Когато Орукса или другия навигатор се зачуди, стартирам теста и след като той се 'върже' , останалите навигатори нямат проблем. Нямал съм повече такива чакания . За едно 'тъпо' Lenovo става дума.
п.п. Не може и дума да става за сравнение между смартфон и спец.GPS....ама пусти пари все не стигат..
След подобни проблеми си инсталирах едно приложение GPS Test. Не знам защо, но с него локализира много по-бързо. Когато Орукса или другия навигатор се зачуди, стартирам теста и след като той се 'върже' , останалите навигатори нямат проблем. Нямал съм повече такива чакания . За едно 'тъпо' Lenovo става дума.
п.п. Не може и дума да става за сравнение между смартфон и спец.GPS....ама пусти пари все не стигат..
ми дай линк към приложението-да го пробвам и аз!Ведрин(май)беше препоръчал някакво гпс статус-ама не ми помогна особенно
то тъпото леново ше да е по-умно от моя-стария-хуавей и новия-джип-z6
Последната промяна е направена от fena73 на Пон Мар 14, 2016 1:02 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Пон Мар 14, 2016 12:54 pm
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3092
fena73 написа:
nickkal написа:
След подобни проблеми си инсталирах едно приложение GPS Test. Не знам защо, но с него локализира много по-бързо. Когато Орукса или другия навигатор се зачуди, стартирам теста и след като той се 'върже' , останалите навигатори нямат проблем. Нямал съм повече такива чакания . За едно 'тъпо' Lenovo става дума.
п.п. Не може и дума да става за сравнение между смартфон и спец.GPS....ама пусти пари все не стигат..
ми дай линк към приложението-да го пробвам и аз!
то тъпото леново ше да е по-умно от моя-стария-хуавей и новия-джип-z6
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети