Ползвам следния модел: |
Garmin 62 |
|
9% |
[ 1 ] |
Garmin 62S |
|
81% |
[ 9 ] |
Garmin 62ST |
|
9% |
[ 1 ] |
Garmin 78 S ST |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Общо гласове : 11 |
|
Автор |
Съобщение |
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6448
|
|
Garmin 62/78 S ST отзиви и проблеми |
|
Моля споделете опита ви с горните модели машинки - отзиви и проблеми.
_________________ Бутам след осмата бира |
|
|
Пет Май 08, 2015 5:45 pm |
|
|
ivailo.hr
Регистриран на: 22 Мар 2010 Мнения: 1355 Местожителство: София |
|
|
|
Ползвам Garmin 62S от почти 2 години.
Намирам му само един недостатък. Силата на звуковият сигнал при падане на батериите, както и при настроени аларми (близост до определени точки) по маршрута е недостатъчно силен. Ако човек си говори с някого или ако е близо до река е почти сигурно, че няма да го чуе. Ако пък урудката е в кръстна чантичка със закопчан цип или под яке (ако вали) е почти 100% сигурно, че звукът й няма да бъде чут. Скоро ми направи впечатление, че звуковият сигнал при наближаване на точка от направен на урудката маршрут (не следа/трак) е като че ли по-силен. Чувах го съвсем ясно, при положение, че устройството на презрамката на раницата ми, т.е. на 30 см. от ухото ми.
Та мисълта ми е, че са могли да отпуснат малко повече децибели особена за алармата за падаща батерия, чиято сила мисля не подлежи на настройка. Незабелязаното падане на батериите (оставането без ток на урудката) в много случаи не е важно, но ако човек прави следа по "чист" терен, особено пък на маркиран маршрут, който след това трябва да влезе в картата?!
|
|
|
Пон Май 11, 2015 11:03 am |
|
|
EXIIIT
Регистриран на: 27 Юни 2013 Мнения: 1706 Местожителство: Плевен |
|
|
|
Единственото което не ми допада е , че като мръдна курсора напред да погледна какво предстои после трябва да направя няколко цъквания да се върна на местоположението си и да продължи да чертае трака...../ в смисъл да премина през менюто/май не го обясних добре хахахах оффф забравих да напиша коя е машинката 62s
|
|
|
Пон Май 11, 2015 12:10 pm |
|
|
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София |
|
|
|
|
|
Единственото което не ми допада е , че като мръдна курсора напред да погледна какво предстои после трябва да направя няколко цъквания да се върна на местоположението си и да продължи да чертае трака...../ в смисъл да премина през менюто/май не го обясних добре хахахах оффф забравих да напиша коя е машинката 62s |
Ъ, че "quit" или как се казваше бутона долу вляво върши тая работа с едно цъкване. (ако те рабрах)
|
|
|
Пон Май 11, 2015 12:35 pm |
|
|
EXIIIT
Регистриран на: 27 Юни 2013 Мнения: 1706 Местожителство: Плевен |
|
|
|
Ванка ти си гений човече.................така става да, че и си ме разбрал на всичкото отгоре. Имаш си бирата и сърнешката пъстърмичка на следващото ни виждане.
|
|
|
Вто Май 12, 2015 10:04 am |
|
|
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София |
|
|
|
Заразен от ентусиазма на Дидо, да взема и аз да вметна два бъга, които съм срещал при 62s.
- Понякога компасът забива и престава да показва посоката. При мен обикновено се случва, когато съм използвал устройството в колата, предполагам е свързано с бързата смяна на местоположението.
- Понякога, вероятно заради смущения във връзката, записвания трак "избягава" около 50 метра по-напраед от курсора, който показва местоположението на записващия.
И двата проблема се лекуват с рестарт.
|
|
|
Вто Май 12, 2015 10:18 am |
|
|
fena73
Регистриран на: 16 Окт 2011 Мнения: 1930 Местожителство: Ст.Загора |
|
|
|
Имам чиста 62-ка.Докато беше гаранционен се появи проблем-безпричинно изгасване-направо-шът даун!Когато проблемът зачести го пратих "на доктор" и ми го върнаха излекуванказаха че за изчистили някакви ненужни файлове,които са го тормозили психически
т.е.проблемът е бил софтуерен.
Оттогава (да чукна на дърво)други кахъри не са се обаждали...
|
|
|
Вто Май 12, 2015 11:11 am |
|
|
ivailo.hr
Регистриран на: 22 Мар 2010 Мнения: 1355 Местожителство: София |
|
|
|
По отношение на компаса съм забелязал, че трябва да се калибрира (чрез въртене около три различни оси) при всяко ново включване на различна надморска височина, ако ще се разчита на него. В това отношение ползването на функцията "Насочи и тръгни" за отдалечени обекти (над 3-4 км.) също не е много ефективно. Например ако искам да разбера кой е върхът ей там (през девет планини в десета), никога не успявам да го "улуча". Не че съм много лош стрелец, но липсата на "мерник" и "мушка", т.е. някакви отметки в горната/предната и долната/задната част на дисплея или рамката му прави трудно "прицелването" в отдалечен обект. Поради това винаги лилавата линия на навигацията, която се пуска при ползването на функцията "Насочи и тръгни" минава встрани от "обстрелвания" от мен връх, но с малко гледане на боб разбирам кой е той.
Сега се сещам, че и аз съм наблюдавал ефекта на това "избягване" на курсора напред или пък при слагането на отметка тя също "бяга" напред. При такива случаи (ако следата трябва да е прецизна) се налага спиране на място и рестарт. В други случаи пък курсорът забива на място, макар че се движа напред. "Лечението" е същото.
При мен тези неща стават не в някакви бездънни дерета, а на места с точност на урудката 3-6 м. Наблюдавал съм ги по-често следобед, когато сякаш сигналът е по-калпав.
Напоследък като правя следи, които трябва да са прецизни, защото след това на база на тях ще се чертае картата, практикувам постоянно/често гледане в дисплея за подобни отклонения и чат пат дори го снимам, за да знам после с каква точност е работила урудката в даден район (напр. пътека в гъста гора или падане на точността - над 10 м. и т.н.). Напоследък започнах да правя и много снимки: на всеки завой, разклон, пресичане на дере и т.н. особености, с помощта на които после изчертаването на картата става по-лесно и по-точно.
|
|
|
Вто Май 12, 2015 11:21 am |
|
|
ivailo.hr
Регистриран на: 22 Мар 2010 Мнения: 1355 Местожителство: София |
|
62 s |
|
Онзи ден практикувахме упражнението маркиране на колова маркировка покрай асфалтов път от автомобил в движение. Аз шофирах, а един приятел маркираше колците през отворения прозорец, като аз спирах до всеки. Едновременно с това всеки кол се заснамаше от коя страна на пътя се намира. Не съм карал по-бързо от 30 км./ч. Дотук добре. Паркирайки в едно село, аз записах "автомобилната" следа от уреда и продължихме пеш да следваме маркировката (колците) по черен път извън селото. Мина не мина време и екранът на урудката изгасна в режим постоянна подсветка. Помислих си, че батериите са се изтощили (макар да имаше индикация от две чертички). Сложих нови, пуснах уреда, появиха се заглавните надписи ала-бала и когато трябваше да се появи картата, уредът изгасна, както гасне и след обезопасено откачане от PC. Брех, викам си, даде фира още първия ден в началото. И друг път ми е правил тоя номер, ама след едно-две пускания е захапвал. Сега вадих батерии за няколко минути, пак пробвах и нищо. Накрая все пак захапа след 5-10 мин. опити.
Някой да има идея за тази аномалия. Дали е свързано с работата в автомобила? Все пак един велосипедист се движи и с повече от 30 км./ч. Вярно, че профилът, с който правих това упражнение не беше за автомобил, ама...?!
|
|
|
Пон Сеп 26, 2016 12:07 pm |
|
|
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 6448
|
|
|
|
Ако данните ти стоят на външна СД-карта - пробвай да я преформатираш или смениш.
_________________ Бутам след осмата бира |
|
|
Пон Сеп 26, 2016 12:57 pm |
|
|
ivailo.hr
Регистриран на: 22 Мар 2010 Мнения: 1355 Местожителство: София |
|
|
|
Има външна карта, но там качвам само картни листове от руската 1:50000. Всичко друго (BG Mountains, OFRM, следи, точки и т.н.) е на уреда.
|
|
|
Вто Сеп 27, 2016 9:51 am |
|
|
netman220
Регистриран на: 24 Яну 2014 Мнения: 147
|
|
|
|
Здравей, Ивайло.
Проблемът, който описваш, се появява най-често при грешки при четене или запис от/на флаш паметта (била тя вътрешна или външна). И друг път съм споменавал, че ние не виждаме цялата вътрешна памет на уреда. Част от нея се ползва от Гармин за техни си системни нужди. Предполагам, че текущият трак се помни именно в тази невидима за нас памет. След това, когато го запомняш или включваш уреда към компютъра този трак се експортира на видимата флаш памет. Начините за лечение са следните:
1. Хард ресет - връща настройките по подразбиране и оправя тази "невидима" част от флаш паметта.
2. Форматиране на "видимата" флаш. Ако е вътрешната флаш по-добре не го прави, защото може да направиш уреда неизползваем. Форматът става със специална програма (RMPrepUSB), при специални настройки.
Оттук се тегли програмката
НИКОГА не форматирай вътрешната памет с формата на Windows. Външната флаш памет (SD картата) може да се форматира спокойно с Windows формата на FAT 32. Разбира се и при двата случая (при външна и вътрешна) правиш back-up на файловете, за да можеш след това ги върнеш.
Най-лошият вариант е, когато е повредена вътрешната флаш памет. Тогава единствения начин да се оправи уредът е тя да се замени.
Поздрави!
|
|
|
Вто Сеп 27, 2016 5:30 pm |
|
|
ivailo.hr
Регистриран на: 22 Мар 2010 Мнения: 1355 Местожителство: София |
|
|
|
Благодаря за информацията!
Ще пробвам с по-безобидната т.1
Между другото сещам се за още нещо и използвам случая да питам нормално ли е. След обезопасено откачане от PC уредът се самоизключва. Досега не съм имал проблеми с включването му след това.
|
|
|
Сря Сеп 28, 2016 9:25 am |
|
|
|