Здравейте.
Мисля, че малко се отклонихме от темата, а именно, че от Suunto нямат желание да решат проблема на Иван. Явно проблемът с батерията на Амбит2 не е изолиран, а се простира в цяла серия часовници. Това имах предвид, когато написах преди време, че часовникът токова си може (имах предвид дефектната серия, а не часовникът Амбит2 като цяло). Може би единственото решение е смяна на часовника с нов, както е станало с joropc. Това ме навежда на мисълта, че може би от Suunto не знаят от какво е породен проблемът с бързо падащата батерия .... или пък ремонтът ще е неоправдано скъп.
Поздрави!
Пон Апр 07, 2014 2:10 pm
joropc
Регистриран на: 25 Яну 2011 Мнения: 649
netman220 написа:
Здравейте.
Мисля, че малко се отклонихме от темата, а именно, че от Suunto нямат желание да решат проблема на Иван. Явно проблемът с батерията на Амбит2 не е изолиран, а се простира в цяла серия часовници. Това имах предвид, когато написах преди време, че часовникът токова си може (имах предвид дефектната серия, а не часовникът Амбит2 като цяло). Може би единственото решение е смяна на часовника с нов, както е станало с joropc. Това ме навежда на мисълта, че може би от Suunto не знаят от какво е породен проблемът с бързо падащата батерия .... или пък ремонтът ще е неоправдано скъп.
Поздрави!
Всъщност проблемът май не е в батерията, а в това, което показва индикаторът.Моят часовник(проблемния), след внезапното "падане" от 36 на 3% си бачкаше с долното показание много време, а някъде четох коментари ог хора, които са замерели нивото на батерията, и когато тя е показвала, че е изтощена, всъщност си е била на високите проценти.Това естествено не омаловажава проблемът де, 'щото все пак е аутдор уред и ползвателят няма как да "хвърля боб", та да разбере колко му е заряда на батерията и след колко време машинката ще спре без ток.
Пон Апр 07, 2014 2:30 pm
netman220
Регистриран на: 24 Яну 2014 Мнения: 148
Да. Напълно съм съгласен с теб, joropc. Аз под "проблем с батерията" имах предвид проблема на Иван. Явно проблемът не е в батерията, понеже ако е така, той е лесно отстраним и нямаше да ти подменят часовника с нов.
Поздрави!
Последната промяна е направена от netman220 на Пон Апр 07, 2014 3:02 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Пон Апр 07, 2014 2:39 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
joropc написа:
Всъщност проблемът май не е в батерията, а в това, което показва индикаторът.Моят часовник(проблемния), след внезапното "падане" от 36 на 3% си бачкаше с долното показание много време, а някъде четох коментари ог хора, които са замерели нивото на батерията, и когато тя е показвала, че е изтощена, всъщност си е била на високите проценти.Това естествено не омаловажава проблемът де, 'щото все пак е аутдор уред и ползвателят няма как да "хвърля боб", та да разбере колко му е заряда на батерията и след колко време машинката ще спре без ток.
Вчера се прежалих, че ще остана без часовник по средата на ходенето и го тествах точно това и тестът потвърждава предположението. При режим на записване на точки през 5 сек (според спецификацията 24 часа живот на батерията), след като за пореден път падна от 50 на 0 %, батерията издържа около 12 часа - напълно приемлив резултат.
Пон Апр 07, 2014 2:41 pm
jimmy
Регистриран на: 19 Апр 2011 Мнения: 138
Добре щом сме се отклонили.....Някак си дискусията и за гаранцията, и за траковете и за синхронизация - много поодобни една на друга станаха, що ли така? Щото както и траковете, така и с гаранцията, явно нещата не са точно така и се решават за минути, но някой трябва да се инати и да си държи на оригнално написаното най-отгоре.
Та, Иване, нищо не ти продавам, май не го разбра, и ще си подмятам каквото си искам, когато си искам, като редовен член на форума.
П.С. По въпроса за маршрута, явно ти не правиш разликата. Щото аз си качвам това, което си сложил, и на Garmina и на часовника, напред назад и както си искам. Обясних ти - като си направиш трака с часовника, сваляш редактираш както ти искаш, и го качваш като Route. Който има часовник си го качва, който няма - дава export route и го качвата където си иска. Кое не разбра? Ta освен че преди няколко часа незнаеше за Route-ове изобщо, иначе нямаше да пишеш, че неможе да стане друго не виждам. Второ, ако не искаш да си режеш трака, като си пиеш чая или си почиваш - ползвай Pause, или Auto-pause.
Пон Апр 07, 2014 2:49 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
jimmy написа:
Щото аз си качвам това, което си сложил, и на Garmina и на часовника, напред назад и както си искам. Обясних ти - като си направиш трака с часовника, сваляш редактираш както ти искаш, и го качваш като Route. Който има часовник си го качва, който няма - дава export route и го качвата където си иска. Кое не разбра?
Има разлика между track и route. И двете принципно са набор от точки, но се интерпретират различно от гарминския софтуеър поне. Също идеята им е различна - трак е това, което си записал, след като си минал по определен маршрут, маршрут е, което създаваш ръчно като отправни точки. Ето как изглежда цитирания горе маршрут в MapSource. С една дума - мазало.
Пон Апр 07, 2014 3:17 pm
joropc
Регистриран на: 25 Яну 2011 Мнения: 649
Хм, на мен в Base Camp не ми го дава така...
С какво разширение експортираш файлът?
Пон Апр 07, 2014 3:30 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
joropc написа:
Хм, на мен в Base Camp не ми го дава така...
С какво разширение експортираш файлът?
.gpx
Пон Апр 07, 2014 3:31 pm
jimmy
Регистриран на: 19 Апр 2011 Мнения: 138
Едит: сега видях какво имаш предвид. Верно има малко мазало.
Тоя route, тр. да е появи като track в Garmin.....
Пон Апр 07, 2014 3:35 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
Съгласен съм с това, с изключение на края.
jimmy написа:
това, което се получава от часовника е идеално и за Гармин.
Началото на мнението обяснява защо.
Пон Апр 07, 2014 3:41 pm
jimmy
Регистриран на: 19 Апр 2011 Мнения: 138
Да, зацепих, но докато си сменя поста и ти си писал......не е ОК така....
Пон Апр 07, 2014 3:43 pm
igurbev
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
Хм, даа. Понеже в последните дни започнаха да ми минават през ума разни деградански идеи да се пусна в лотарията и да им изпратя часовника за ремонт за втори път, днес седнах и се зачетох задълго в чуждите форуми за допълнителна информация. Оказва се, че има страшно много оплаквания от същия проблем и общото между тях е, че всички те продължават с оплаквания от неадекватния съпорт на Suunto. Буквално във всеки пост се описва как са получили инструкции да зареждат, разреждат, да форсват ъпдейти на фирмуера(нищо че нямало такива), да зареждат с изключен Movescount, да зарежда 8 часа с оригиналното зарядно на Suunto, не с кабел от компютъра. В крайна сметка не срещнах нито един пост, който да се хвали, че някоя от посочените мерки е дала резултат, всички заключаваха - няма полза. Хората говорят за бъгове във софтуера, за това че Suunto дълги месеци не са пускали ъпдейт за устройството си и че не дават никакви признаци, че вземат проблема присърце. Ако на някой му се занимава, може да погледне например тук.
Всъщност тук сме двама във форума с Suunto Ambit2 и двамата сме имали / имаме същия проблем. Интересно Димитър Димитров/jimmy като човек вътре в системата, дали няма някаква информация по въпроса? Или ние с Жоро сме единствените попаднали на глухи акули в България?
Пон Апр 07, 2014 9:39 pm
netman220
Регистриран на: 24 Яну 2014 Мнения: 148
Прочетох мненията от препратката на Иван към watchuseek форума и се отдадох на размисли. Мисля да ги спомена в този пост.
1. Явно има проблем с невярно показване заряда на батерията на дадена серия часовници Suunto Ambit2.
2. Този проблем е трудно решим. Затова от Suunto, които държат на своето добро име заменят първите часовници, които идват при тях за ремонт. Това е случаят на Жоро.
3. В един момент от ръководството на Suunto осъзнават, че тази смяна ще струва много на фирмата и нареждат на отдела по поддръжка да мотаят хората. Това вече е случаят на Иван. Мисля, че от Suunto разчитат потребителите да се откажат и да ползват часовниците си с гореспоменатия дефект. Те са учтиви, не отказват помощ, въпреки че тяхната помощ е безполезна (като помощта на Джоу-Джоу от филмчето "Джейми и вълшебното фенерче").
Дано не съм прав с моите размишления. Аз много уважавам Suunto като фирма. Ползвах и сега ползвам продуктите й, но както написах в един мой предишен пост - напоследък нещо се дънят с качеството.
Моят съвет към Иван е: Пребори се да ти сменят часовника с нов, както е станало с Жоро. Явно по-новите часовници нямат този неприятен дефект с грешно показване заряда на батерията.
Поздрави!
Вто Апр 08, 2014 9:52 am
Rincewind
Регистриран на: 09 Апр 2013 Мнения: 875
От цялата дискусия дотук разбрах едно основно нещо (или по-скоро затвърдих свое отдавнашно убеждение): не купувайте по интернет от чужбина.
Досега ми се е случвало на два пъти да попадна на продукти от калпава партида на даден производител. И двете бяха закупени в България. И на двата пъти след констатиран от сервиза "неотстраним дефект" устройствата ми бяха подменени с нови, след което не съм имал повече проблеми с тях. Мисля, че в случая имаме нагледен пример за един от онези случаи, в които спестените чрез онлайн-покупка пари се превръщат в скъпо за нервите на потребителя "удоволствие". Тук поне има кого да тормозиш, виз-а-ви, така да се каже. В случая на Иван (а той не е изолиран) си общуваш с безличен "къстъмър съпорт", който за удобство се казва Джим, Джон или (в случая) - Юси или Тиму.
ПП Не поставям под съмнение нито умението на Иван като потребител да борави с джаджата, без да й нанесе вреди, непокривани от "гаранцията", нито принципните достойнства на марката Suunto.
Иване, а за това само по себе си доста притеснително нещо:
Цитат:
Амазон.де -> Гъбко и след няколкоседмично безкрайно чакане нещото пристигна, макар и малко разочароващо в една смачкана кутия, дето дори и със станиол не беше опакована. Ама карай ...
кой според теб носи вина? Производител, продавач или посредник?
Регистриран на: 23 Авг 2008 Мнения: 2406 Местожителство: София
netman220 написа:
Моят съвет към Иван е: Пребори се да ти сменят часовника с нов, както е станало с Жоро.
То незнам какво повече мога да направя, освен да го пратя втори път на ремонт и да се кръстя, че този път ще ме огрее.
Междувременно дойде поредния имейл от потребителския съпорт на Суунто с няколкодневно забавяне. Отговарят ми, че щом искам да подам оплакване, да съм им го прател на тях, те щяли да го препратят на когото е нужно. В отговор им цитирах същия сайт и ги попитах дали има някакъв сериозен проблем с Ambit2 модела. Не че вярвам, че ще ми отговорят нещо смислено.
Иначе на Жоро модела е този с по-скъпото стъкло (около 100 евро отгоре), може би това също е имало значение за смяната.
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети