 |
ПЛАНИНАРСКИ ФОРУМ
всичко за планината
|
|
Автор |
Съобщение |
Петър
Регистриран на: 20 Авг 2012 Мнения: 425 Местожителство: София |
|
|
|
 |
 |
Но къде е романтиката, тръпката на неизвестното... |
Труден въпрос,различни хора,различни критерий за романтика.
Става въпрос за този тип указателна табела/стрелка/.
Ако се отиде на този вариант няма как да се нитова. Скобата е добър вариант,освен,че се монтира бързо и лесно разпределя ветровото натоварване на по-голяма площ и прави стрелката устойчива на този тип въздействие. Може би ще има малко затруднение с контрирането. Закрепването по този начин изисква и стиковка на размера "скоба&кол". Поставянето на гумена подложка е добро решение,което внася елемент на реглаж, но с времето постепенно се разрушава и силата на притягане намалява.
Мисля,че варианта със заваряване е подходящ за местата където ще се поставят нови колове.
|
|
|
Съб Юли 22, 2017 1:03 pm |
|
 |
Dimo Kolev
Регистриран на: 12 Окт 2011 Мнения: 1277 Местожителство: Бургас |
|
|
|
Петре тази скоба няма да е с прорез. И през нея задължително самонарезен винт. Инак ще се върти
|
|
|
Съб Юли 22, 2017 9:40 pm |
|
 |
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 2000
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
Но къде е романтиката, тръпката на неизвестното... |
Труден въпрос,различни хора,различни критерий за романтика.
Става въпрос за този тип указателна табела/стрелка/.
Ако се отиде на този вариант няма как да се нитова. Скобата е добър вариант,освен,че се монтира бързо и лесно разпределя ветровото натоварване на по-голяма площ и прави стрелката устойчива на този тип въздействие. Може би ще има малко затруднение с контрирането. Закрепването по този начин изисква и стиковка на размера "скоба&кол". Поставянето на гумена подложка е добро решение,което внася елемент на реглаж, но с времето постепенно се разрушава и силата на притягане намалява.
Мисля,че варианта със заваряване е подходящ за местата където ще се поставят нови колове. |
Това за романтиката беше на майтап
Това решение, много прилича на швейцарското, малко по - икономично, разбира се. Единственото слабо място - винтовете отзад, са уязвими за развъртане и въртене, даже и самонарезни да са. Тук може да се капне в резбата " течен метал " https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjw9e_RyJ3VAhUFvhQKHS7ZDIwQFggyMAI&url=http%3A%2F%2Fwww.home-max.bg%2Flepilo-techen-metal-dragon-2h18-ml%2F&usg=AFQjCNEr08eZsCnEjaROoxYLlTNcqw5JVg , който ще фиксира резбата в леглото й. Една опаковка ще стигне за поне 20 табели.
А на снимката на Ведрин, табелите не можем ги стигна - скобите са направо ляти метални елементи. Малки , но много масивни.
_________________ https://blogailiev.blogspot.com |
|
|
Съб Юли 22, 2017 10:11 pm |
|
 |
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5879 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
|
|
Днес снимах едни витошки табели:
На гърба на табелата в средата надлъжно е заварен П-образен метален профил. В средата на този профил е заварена полу-скоба. Другата полу-скоба посредством болтове и гайки прикрепва всичко това към стълба. Хубавото на този подход е, че на лицевата страна на табелата няма дупки и глави на болтове. Известен недостатък би било неудобството при пренасянето на голям брой табели с предварително заварени полу-скоби.
Впрочем, на същия стълб по-надолу е прикрепена и една табела за забранените в резерват "Бистришко бранище" дейности по следния начин:
Явно размерите на скобата са се оказали неподходящи за диаметъра на тръбата...
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado |
|
|
Съб Юли 22, 2017 11:08 pm |
|
 |
Dimo Kolev
Регистриран на: 12 Окт 2011 Мнения: 1277 Местожителство: Бургас |
|
|
|
Ако табелата е от обикновена ламарина става. Но раждясва с времето. Затова поцинкована. Но заварка не става щото цинка прегаря и пак ще раждяса. Инак подсилват тези планки
|
|
|
Нед Юли 23, 2017 11:49 pm |
|
 |
Andro
Регистриран на: 18 Май 2013 Мнения: 114
|
|
|
|
Швейцарските табели са закрепени със скоби от неръждавейка, като тези за маркучи. Скобата минава през стоманен или алуминиев носач, който държи табелката.
Ако напишете в гугъл "монтажна лента" ще излезнат различни разновидности на перфорирана и неперфорирана поцинкована или неръждаема лента. Неперфорираните се натягат и закопчават с детайли подобни на катарами или първо се прегъват към носач и после той се натага с винтове. Перфорираните се завинтват с болтове или се ползват нитове. Някои перфорирани имат езичета, които се закопчават в отворите на съседни езичета.
|
|
|
Пон Юли 24, 2017 3:14 pm |
|
 |
vedrin
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 5879 Местожителство: 1116 m н.в. |
|
|
|
 |
 |
Ако табелата е от обикновена ламарина става. Но раждясва с времето. Затова поцинкована. Но заварка не става щото цинка прегаря и пак ще раждяса. |
По принцип поцинковането може да бъде направено след заваряването.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado |
|
|
Пон Юли 24, 2017 3:18 pm |
|
 |
Andro
Регистриран на: 18 Май 2013 Мнения: 114
|
|
|
|
Швейцарските табели са закрепени със скоби от неръждавейка, като тези за маркучи. Скобата минава през стоманен или алуминиев носач, който държи табелката.
Ако напишете в гугъл "монтажна лента" ще излезнат различни разновидности на перфорирана и неперфорирана поцинкована или неръждаема лента. Неперфорираните се натягат и закопчават с детайли подобни на катарами или първо се прегъват към носач и после той се натяга с болтове. Перфорираните се завинтват с болтове или се ползват нитове. Други перфорирани имат езичета, които се закопчават в отворите на съседни езичета.
Някои видове такива ленти ще са добро решение, други ще са калпави.
Гледам нови модели пътни знаци, които са направени универсални: [img]?...?[/img] знакът е тава от поцинкована ламарина. Посредата на гърба му има точково заварена перфорирана шина. Тя позволява монтаж със скоба и болтове или промушване на монтажна лента. Ако трябва да се понтира на дърво или стена ще трябва да се пробие табелата. Има вариант да се ползват ъгълчета и пробиването да стане по кантовете, а не челно.
|
|
|
Пон Юли 24, 2017 3:20 pm |
|
 |
Dimo Kolev
Регистриран на: 12 Окт 2011 Мнения: 1277 Местожителство: Бургас |
|
|
|
 |
 |
Швейцарските табели са закрепени със скоби от неръждавейка, като тези за маркучи. Скобата минава през стоманен или алуминиев носач, който държи табелката.
Ако напишете в гугъл "монтажна лента" ще излезнат различни разновидности на перфорирана и неперфорирана поцинкована или неръждаема лента. Неперфорираните се натягат и закопчават с детайли подобни на катарами или първо се прегъват към носач и после той се натяга с болтове. Перфорираните се завинтват с болтове или се ползват нитове. Други перфорирани имат езичета, които се закопчават в отворите на съседни езичета.
Някои видове такива ленти ще са добро решение, други ще са калпави.
Гледам нови модели пътни знаци, които са направени универсални: [img]?...?[/img] знакът е тава от поцинкована ламарина. Посредата на гърба му има точково заварена перфорирана шина. Тя позволява монтаж със скоба и болтове или промушване на монтажна лента. Ако трябва да се понтира на дърво или стена ще трябва да се пробие табелата. Има вариант да се ползват ъгълчета и пробиването да стане по кантовете, а не челно. |
По този начин както е на снимката от едната страна тръбата ляга на гладка повърхност. Колкото и да я стягаш се завърта като се напъне. Пробвах. И при мен за сега са така. Затова май със самонарезен винт от зад през скобата
|
|
|
Пон Юли 24, 2017 4:11 pm |
|
 |
Петър
Регистриран на: 20 Авг 2012 Мнения: 425 Местожителство: София |
|
|
|
Става и така, Врачански Балкан,маркировка на екопътека.

|
|
|
Пон Юли 24, 2017 10:01 pm |
|
 |
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 2000
|
|
|
|
Преди време бях обещал да покажа / и Ведрин имаше въпрос за тях / модерните коловете за домати. Вече са извадени от доматите и ей ги. Някои сами са се изкривили, сигурно от слънцето. Слаба работа, също като РVC канални тръби са, същият матриял е , малко по -грапав. Кухи са и ако ги натиснеш по-яко , се чупят.
Вижда се при отчупеното, че са дебели само няколко милиметра. Даже и не могат и да се ядат заедно с доматите, като старите колци Не съм ги купувал и не ги ползувам аз, ако ги бях видял, никога нямаше да купя такова нещо.
_________________ https://blogailiev.blogspot.com |
|
|
Съб Ное 18, 2017 10:13 pm |
|
 |
Mariana1000
Регистриран на: 28 Юли 2010 Мнения: 2796 Местожителство: София |
|
|
|
"Снощи по време на регулярна разходка на група "Лунатични разходки", беше поставена експериментално свртлоотразителна маркировка по жалоните от Черни връх към Конярника, стигна ни до стълб 134 (края на платото, и началото на бившата ски писта. Лентата е висок клас за промишлена употреба издържа от(-37° до +93°по Целзий."
"лената която сложихме на коловете за Черни връх е на 3М купена е от Камартон България , цената е 6 лева за метър"
"за 134 кола похарчихме 32 метра , средно по 23 см на кол , като сме лепили със 5 см. застъпване защото коловете бяха влажни от мъглата а лената залепва много яко върху себе си
иначе обиколката на един кол е 18 см.
фабрично една ролка е 50 метра , но аз взех 32 , толкова бяха останали в склада
за 10 кола отиват около 2 метра"
"имат жълта , синя , червена и бяла"
СВЕТЛООТРАЗИТЕЛНА ЛЕНТА БЯЛА 3M 983-10 - 55 MM
https://toolsshop.bg/Lenti--markirashti-skoch-VHB/Svetlootrazitelna-lenta-byala-3M-98310--55-mm?fbclid=IwAR1TnHbjLzp32KhGF6ij7swpvfnv9dEzc6H5p-hhupuY7ULV4e7btp-bJow
Автор: Петър Стоянов
Източник: фейсбук група ТДДМ
_________________ Искате ли да изживеете едно приключение!?!... |
|
|
Пет Авг 14, 2020 8:50 pm |
|
 |
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2750
|
|
|
Сря Дек 07, 2022 11:50 am |
|
 |
vladofff
Регистриран на: 26 Апр 2011 Мнения: 3149
|
|
|
|
Кой му е крив на тоя, че не може да се ориентира без маркировка.
Сам обяснява, че Ком Емине е страдание. Ами на война, като на война, са казали френците.
Като му е скандално - хваща си рейсчето/влакчето и кой от където е.
Аз пък искам да я асфалтират. Скандално е да не е асфалтирана!
За да приказваш такива работи като него, трябва поне една маркировка или табелка да си сложил в живота си.
Иначе си наглец и прост юзър.
|
|
|
Сря Дек 07, 2022 2:22 pm |
|
 |
kaloyanv
Регистриран на: 22 Авг 2018 Мнения: 2750
|
|
|
|
 |
 |
Кой му е крив на тоя, че не може да се ориентира без маркировка.
Сам обяснява, че Ком Емине е страдание. Ами на война, като на война, са казали френците.
Като му е скандално - хваща си рейсчето/влакчето и кой от където е.
Аз пък искам да я асфалтират. Скандално е да не е асфалтирана!
За да приказваш такива работи като него, трябва поне една маркировка или табелка да си сложил в живота си.
Иначе си наглец и прост юзър. |
Това го цитирах, понеже поне на мен ми стана много забавно, ... Но това са хората от средите на ултрабегачите тези които навлизат и се нахакват на Ком-Емине и по някое време започва страданието .. Въпроса е че те си мислят че някой специално отговаря за тези трасета и трябва да ги прави по-сериозно. Явно не са запознати точно как стоят нещата 
|
|
|
Сря Дек 07, 2022 5:30 pm |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|

Никаква част от материалите и снимките на този форум
не може да бъде копирана и използвана
без изричното съгласие на автора, който ги е публикувал.
|